Permalänk
Medlem

HTC Evo 3D?

Funderar på att inhandla en HTC Evo 3D.. Men det är riktigt tyst om den.. Inga forumtrådar nånstans nästan .. Varför?
Finns det några argument till varför jag bör välja en HTC Sensation framför en Evo 3D? (Bortse från priset)..

Och nej, jag vill inte ha en Samsung Galaxy S2. Har redan ägt en och gillade den inte dels p.g.a. för låg upplösning och det riktigt kassa touchwiz..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Permalänk

Fick hem min idag, har bara packat upp den typ, men den ligger bra i handen och känns pigg.
Även mot en SGS2 som jag har innan

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem
Skrivet av the-guvnor:

Fick hem min idag, har bara packat upp den typ, men den ligger bra i handen och känns pigg.
Även mot en SGS2 som jag har innan

Sweet, låter bra det! Återkom med lite mer intryck när du kännt och klämt lite på den

@trollhattan: Redan läst tråden både fram och baklänges. Typ enda tråden där det sägs nåt.. Varför är det så jävla tyst om denna telefon?

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk

har testat lite mer nu (dock inte så mycket som jag skulle vilja )
Skärmen är riktigt bra, kanske inte lika bra färger som SGS2 men riktigt skarp.
3d är mycket bättre än vad jag trodde det skulle vara.
Inspelning av 3d film är oxå rätt bra, får dock lägga in filmer på NAS för när jag väljer min tv i uppspelningsläget via WIFi står den bara och tuggar.

Bäst av allt är kameraknappen

Förstår inte att det inte snackas mer om denna mobil, riktigt bra!

Visa signatur

Intel Core i7-4770K@4Ghz, NZXT H440, ASUS Z87-DELUXE, Corsair HX1200i, ASUS GeForce STRIX GTX 980 4GB , Corsair Dominator DDR3 1866MHz 16GB, Corsair H60 Hydro Series, Samsung SSD 850 EVO och lite mer hdd

Permalänk
Medlem

Är bra sugen på en men Desiren får nog hänga kvar ett halvår till, den är fortfarande fantastisk! Ska bli spännande att se vad som kommer ut härnäst, alla HD-skärmsrykten har gjort mig glad

Visa signatur

i5 4790K, 8 GB XMS3 1600 Mhz, RX 5700XT, Gigabyte G1.Sniper M5

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanTeoX:

Funderar på att inhandla en HTC Evo 3D.. Men det är riktigt tyst om den.. Inga forumtrådar nånstans nästan .. Varför?
Finns det några argument till varför jag bör välja en HTC Sensation framför en Evo 3D? (Bortse från priset)..

Och nej, jag vill inte ha en Samsung Galaxy S2. Har redan ägt en och gillade den inte dels p.g.a. för låg upplösning och det riktigt kassa touchwiz..

Som jag läste på någon annan sida: HTC Evo 3D är som en SGS2 fast med 3D.

Eftersom gillar SGS2 p.g.a. touchwiz och låg upplösning så kan du kolla på HTC Sensation som har qHD-upplösning och den har HTC's Sense.

Permalänk
Medlem

Funderar på denna telefon nu iom att cdon har den för 3000 kr.
Vad tycker ni som har den? Är den rapp, skön att hålla i etc? 3Dn är jag inte ett dugg intresserad av, snarare tvärt om. Känns som att annat blir lidande när man ska lägga till nya funktioner. Tex har det klagats lite på dåliga betraktningsvinklar på 3D-telefonerna, hur är det på denna telefon?
Dessutom verkar kameran inte vara precis lika bra som sgs2, men på de sample-filmer/-bilder jag har sett verkar den helt ok.
Känns ju inte helt fel med en telefon med prestanda som borde vara i klass med sgs2 fast ca 1500 :- billigare.

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Avstängd

Vet inte riktigt om det går att köpa hem den till sverige men hos amazom.com finns den för 350kr!
http://www.amazon.com/HTC-EVO-3D-Android-Sprint/dp/B0054LECV8...

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Vet inte riktigt om det går att köpa hem den till sverige men hos amazom.com finns den för 350kr!

Om du hade läst mitt inlägg ordentligt så hade du sett att...
CDON har den för 2990:-

Nästan alla stora butiker har den, Elgiganten, Katshing, Netonnet, Komplett, Webhallen etc...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=920241

Verkar ju vara en toppenlur för de pengarna, undrar om det är någon som har den? Pratas väldigt lite om den, undrar varför med tanke på att den verkar ha grym prestanda, även för de 4000kr man får ge vanligtvis.

Tror att jag åker ner till TPH eller liknande imorgon och känner på den. Om den känns bra och CDON fortfarande har rea på den blir det nog ett köp
Känns inte direkt som att jag kommer bli besviken med tanke på att jag har en Wildfire idag...

Den som du länkade kommer inte fungera i Sverige. Det är en sprint-telefon vilket betyder att den inte har plats för SIM-kort. (Sprint använder någon annan teknik så vitt jag förstått det)

(Ja, jag ångrade mig lite (se annan tråd...) Blir nog ett köp trots allt )

Visa signatur

"Att installera AMD-drivrutiner är lite som en Svensson-variant av rysk roulette.." //Kazuo

Permalänk
Avstängd
Skrivet av felxi:

Om du hade läst mitt inlägg ordentligt så hade du sett att...
CDON har den för 2990:-

Nästan alla stora butiker har den, Elgiganten, Katshing, Netonnet, Komplett, Webhallen etc...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=920241

Verkar ju vara en toppenlur för de pengarna, undrar om det är någon som har den? Pratas väldigt lite om den, undrar varför med tanke på att den verkar ha grym prestanda, även för de 4000kr man får ge vanligtvis.

Tror att jag åker ner till TPH eller liknande imorgon och känner på den. Om den känns bra och CDON fortfarande har rea på den blir det nog ett köp
Känns inte direkt som att jag kommer bli besviken med tanke på att jag har en Wildfire idag...

Den som du länkade kommer inte fungera i Sverige. Det är en sprint-telefon vilket betyder att den inte har plats för SIM-kort. (Sprint använder någon annan teknik så vitt jag förstått det)

(Ja, jag ångrade mig lite... Blir nog ett köp trots allt

Jo, jag beställde den från cdon igår Kan komma tillbaka på tisdag

Visa signatur

Dator #1# ||||Cpu: i5 2500k 3,3ghz ||Ram: crosair 8gb 1333mhz ram ||Graffe: hd 5850 xtreme crossfire ||Nätagg: xfx core edition 750w ||Chassi: Antec 300 ||Moderkort: MSI P67A-G45 B3 ||Hårddisk: Samsung f3 500gb ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Jo, jag beställde den från cdon igår Kan komma tillbaka på tisdag

Haha, vad fånigt. Det var ju du som skapade andra tråden... Missuppfattade ditt inlägg helt

Du får gärna återkomma med hur den känns!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tycker verkligen du borde fundera på en annan telefon. Den är inte rolig att hålla på med! Att bläddra mellan hemskärmar är oerhört irriterande eftersom det inte flyter för 5 öre, min mors Optimus One för 1300 kr flyter bättre. Dessutom är den otymplig och tung, nästan som en tegelsten. 3D-funktionen är inte heller något att hänga i granen, det är mest en gimmick man aldrig kommer använda. På den punkten vinner Optimus 3D lätt, dock är inte den heller speciellt bra. Sist men inte minst så är skärmen inte superbra. Visst, den har relativt hög upplösning men inte mycket mer än så. Den är allmänt grådassig och har halvdana betraktningsvinklar. Vi har jämfört internt i klassen vilken skärm som föredrogs hos mobilerna Evo 3D och Incredible S. Det var inget snack om saken, Incredible S med sin SLCD-skärm fick 100 % av rösterna. Det finns en anledning att Evo 3D gått från ungefär 6-7000 kr till ungefär 3000 kr på bara ett fåtal månader. Sensation är exempelvis ett mycket bättre val.

Mina 5 cent.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rexp:

Tycker verkligen du borde fundera på en annan telefon. Den är inte rolig att hålla på med! Att bläddra mellan hemskärmar är oerhört irriterande eftersom det inte flyter för 5 öre, min mors Optimus One för 1300 kr flyter bättre. Dessutom är den otymplig och tung, nästan som en tegelsten. 3D-funktionen är inte heller något att hänga i granen, det är mest en gimmick man aldrig kommer använda. På den punkten vinner Optimus 3D lätt, dock är inte den heller speciellt bra. Sist men inte minst så är skärmen inte superbra. Visst, den har relativt hög upplösning men inte mycket mer än så. Den är allmänt grådassig och har halvdana betraktningsvinklar. Vi har jämfört internt i klassen vilken skärm som föredrogs hos mobilerna Evo 3D och Incredible S. Det var inget snack om saken, Incredible S med sin SLCD-skärm fick 100 % av rösterna. Det finns en anledning att Evo 3D gått från ungefär 6-7000 kr till ungefär 3000 kr på bara ett fåtal månader. Sensation är exempelvis ett mycket bättre val.

Mina 5 cent.

Haters gonna hate

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Haters gonna hate

Haha, sällan jag hatar produkter men denna mobil är något alldeles extra kasst enligt mig.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av felxi:

Haha, vad fånigt. Det var ju du som skapade andra tråden... Missuppfattade ditt inlägg helt

Du får gärna återkomma med hur den känns!

Tjena, fick min HTC Evo 3D idag!

Kan då säga att jag nästan bara ser possitiva saker med telefonen.
3D'n är mycket bättre än vad jag trodde, dock är den lite jobbig för ögonen men det tror jag är en vane sak.

Dock väger den VÄLDIGT mycket i min smak. 170GRAM! Den är nästan lite jobbig att hålla i.

Men prestandan har jag inte märkt något minus av. Inget lagg i 3d filmer och den är snabb att surfa med.
Har inte hunnit använda den många timmar ännu dock.
Dock får du med väldigt mycket i min åskit skräp appar, men det kanske är så med alla andriods?

Dock ser jag nu att Cdon har avslutat sitt erbjudande på prisjakt iaf.
Tycker den är värd 3 000kr men inte 4 000kr. Jag menar, tyngden drar ner betyget rejällt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Du kan ju installera ex. Launcher Pro så kan du gömma skitapparna i drawern (Dock finns dom kvar i telefonen men du slipper i alla fall se dom)

Dock kan du inte använda sense då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Fast det är ju med abonnemang...

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeetBoy27:

Dock får du med väldigt mycket i min åskit skräp appar, men det kanske är så med alla andriods?

Roota och radera

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Facemeat:

Roota och radera

Roota=ingen garanti?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Den finns inte kvar på cdon nu...
Aja, jag får väl vänta in nästa bra erbjudande

Visa signatur