Speldator 2011, något ni hade ändrat och isåfall varför?

Permalänk
Medlem

Speldator 2011, något ni hade ändrat och isåfall varför?

Tja allesammans!
Efter mycket fram och tillbaka så har jag tillslut gjort en lista på de komponenter jag tror kommer lira bra ihop, eller det hoppas jag iallafall!
Har trots allt bara gått efter rekommendationer och reviews gällande komponenterna.

Jag vill gärna få lite respons på vad ni tror om datorns komponenter, om det finns något ni hade ändrat och varför?

Användningsområden:
Jag arbetar en del med film redigering samt streamning av HD material. Jag spelar även spel rätt mycket, allt på max känns som en oändlig tävling mot plånboken och behovets gränser så det är egentligen inget krav, men att köra i 1080p med okej inställningar hade varit kul utan lagg med de senaste Dx11 och sådant tjafs. SLI kanske blir av i framtiden, därav PSUn.

Ge mig gärna lite åsikter och tankar gällande denna setupen.

LÄNK TILL INKÖPSLISTAN

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barroz:

Tja allesammans!
Efter mycket fram och tillbaka så har jag tillslut gjort en lista på de komponenter jag tror kommer lira bra ihop, eller det hoppas jag iallafall!
Har trots allt bara gått efter rekommendationer och reviews gällande komponenterna.

Jag vill gärna få lite respons på vad ni tror om datorns komponenter, om det finns något ni hade ändrat och varför?

Användningsområden:
Jag arbetar en del med film redigering samt streamning av HD material. Jag spelar även spel rätt mycket, allt på max känns som en oändlig tävling mot plånboken och behovets gränser så det är egentligen inget krav, men att köra i 1080p med okej inställningar hade varit kul utan lagg med de senaste Dx11 och sådant tjafs. SLI kanske blir av i framtiden, därav PSUn.

Ge mig gärna lite åsikter och tankar gällande denna setupen.

LÄNK TILL INKÖPSLISTAN

moderkort du borde kolla på är gen3 kort stöd för pcie 3.0 och ivybrige för framtidssäkerhetens skull.
ssdn är väl ok med tanke på rekommenderat stämpeln.

nätaggregatet behöver inte ligga på 850W för att klara 570 i sli inte ens 580 är i behov av det

processor kylaren känns B för mig då jag alltid sätt NZXT som ett dåligt märke, jag är i favör till de slutna vattenkylnings systemen som finns att köpa idag
största fördelen jag kan se är att värmen försvinner ut ur chassit på engång så att tempen blir lägre i chassit

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

moderkort du borde kolla på är gen3 kort stöd för pcie 3.0 och ivybrige för framtidssäkerhetens skull.
ssdn är väl ok med tanke på rekommenderat stämpeln.

nätaggregatet behöver inte ligga på 850W för att klara 570 i sli inte ens 580 är i behov av det

processor kylaren känns B för mig då jag alltid sätt NZXT som ett dåligt märke, jag är i favör till de slutna vattenkylnings systemen som finns att köpa idag
största fördelen jag kan se är att värmen försvinner ut ur chassit på engång så att tempen blir lägre i chassit

Modekortet, är det ett typiskt överklocknings värsting jag-vill-kunna-använda-detta-om-10år-framåt kort?
Priset är ju ca 800kr mera, har jag verkligen nytta för PCIe3.0 och ivybridge och dess features?

Okej, då kanske ett 650 räcker gott o väl för framtida skäl?

Den kylaren presterar så gott som likvärdigt till Noctuas senaste och den är mycket snyggare också (IMO)
Läs denna
Vattenkylt är ju självfallet de bästa, men vad hade du rekommenderat för ersättare isåfall? Och behöver jag de till ett sådant chassi?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barroz:

Modekortet, är det ett typiskt överklocknings värsting jag-vill-kunna-använda-detta-om-10år-framåt kort?
Priset är ju ca 800kr mera, har jag verkligen nytta för PCIe3.0 och ivybridge?

Okej, då kanske ett 650 räcker gott o väl för framtida skäl?

Den processorn presterar så gott som likvärdigt till Noctuas senaste och den är mycket snyggare också.
Vattenkylt är ju självfallet de bästa, men vad hade du rekommenderat för ersättare isåfall? Och behöver jag de?

http://www.inet.se/artikel/1902090/asrock-z68-extreme3-gen-3 moderkort med gen 3 tycker det är klokt att till godo se sig det nya så ökar du livslängden

lägg dig på 750W så är du redo för det mesta

http://www.sweclockers.com/recension/13968-antec-kuhler-h2o-9...

tycker att Antec KÜHLER H2O 620 gör ett bra jobb både tyst och kall http://www.inet.se/artikel/6901310/antec-kuhler-h2o-620

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem
Skrivet av jesusbarnet:

http://www.inet.se/artikel/1902090/asrock-z68-extreme3-gen-3 moderkort med gen 3 tycker det är klokt att till godo se sig det nya så ökar du livslängden

lägg dig på 750W så är du redo för det mesta

http://www.sweclockers.com/recension/13968-antec-kuhler-h2o-9...

tycker att Antec KÜHLER H2O 620 gör ett bra jobb både tyst och kall http://www.inet.se/artikel/6901310/antec-kuhler-h2o-620

Tackar för länkarna, sjukt billigt för vattenkylt, finns de någonting man bör tänka på med vattenkylnings system?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barroz:

Tackar för länkarna, sjukt billigt för vattenkylt, finns de någonting man bör tänka på med vattenkylnings system?

tugga inte på slangarna annars är de underhållsfria

Visa signatur

Thanks for the party, the house, the girls, the press, and..
Oh yeah, doing my laundry

Permalänk
Medlem

Så då har jag uppdaterat min varukorg

CPU-Fläkt | Antec Kühler H2O 920 - 889:-
Nätagg| Corsair CMPSU-750HX 750W - 1124:-

Jag är dock väldigt klyven på moderbrädan, Asus P8Z68 Pro känns mer som ett givet kort med dess I/O baktill, mer lull lull som blå tand och ett antal fler USB utgångar. Asrock ser lite klenare ut och verkar ha annat att erbjuda, fördelen med PCI3.0 är att om man vill ha ett sådant kort i framtiden så är det bara stoppa in utan att upgradera övriga komponenter, nackdelen är väl att om jag ändå skall köpa ett 2.0 kort så finns det ingen fördel i att ha ett 3.0 kort om jag inte är den typen som gillar att köpa nya kort hela tiden, och detta är verkligen inte fallet.

Finns det några vettiga recensioner på det ASrock modekortet som kan övertala mig till att välja det före Intels? Hittar bara Extreme 4 Gen3.