Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej

Ligger uppe på sidan nu, jag hoppas kunna ha de nästa vecka.

Jaså? Du får gärna länka till dom för jag kunde inte hitta dom när jag gjorde en sökning alldeles nyss!

*Edit*
Nu har ni lagt upp 450w versionen, då fattas bara 550wattaren :). Dock funkar inte sweclockers rabatten på nätdelen :(.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

När får ni in Fractal Design Define R3 Vit nästa gång?

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har jag annullerad mitt Gainward GTX580 3GB köp. CDON kan som vanligt inte ge nån leveranstid och det är ca 3 veckor sedan jag köpte det. Fattar inte hur en butik kan vara så jävla oseriös. Står alltid bara "kommande" på leveransstatus. Givetvis kan man tycka att man bör ha lite mer tålamod då grafikkortet inte fanns i lager, och det var ett mycket bra pris. Det är dock inte första gången som CDON missköter sig och när man summerar allt är det fan inte värt att handla där:

+ Bra priser

- Värdelösa leveranstider
- Ingen telefonsupport
- Endast mailsupport då chattsupporten är helt IQ-befriade. Mailsupporten kan vara mycket trög med.
- Kass hemsida. Slö och svårnavigerad, många buggar
- Många varor går inte boka/köpa om de inte finns i lager
- Dålig emballage. Köpte SE MW600 som kom i ett kuvert. Förpackning såg inte bra ut

Jag har tidigare, när nån har frågat om råd, rekommenderat dom att handla av Er men det är definitivt slut nu. Dock får man ge Er en eloge: Mycket tufft att försöka hävda sig på Sveriges största/bästa datorforum och sedan skiter man i kunderna......

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk

Jag tror inte att det är allas åsikter. Själv är jag väldigt nöjd med CDON och aldrig haft problem med support eller frakt. De flesta varorna har kommit dagen efter om jag beställt innan tolv, när de inte har gjort det har de oftast stått längre leveranstid på dem. Största fördelen är dock att priserna nästan alltid är lägre än på Inet och Komplett.
Sedan kan de alltid bli fel det är därför supporten finns.
/ Johan

Permalänk
Medlem

Har faktiskt enbart positiva erfarenheter av CDON.
Mejlsupport fungerar bra och det har aldrig dröjt mer än 5 - 6 timmar för svar.

Har varit tvungen att utnyttja returrätten. Gick bara till posten och den gick tillbaka med vändande post - har inte behövt betala ett enda öre. Det som förvånar mig mest är att folk gnäller men handlar fortfarande. Varför inte ta CDON för vad det är? Visst de kanske är lite sega med leveranser och kanske saknar telefonsupport, men de har en representant här, vi har rabatt. Det bästa av allt är gratis frakt och gratis faktura. Hos de andra handlarna får man betala för det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Nu har jag annullerad mitt Gainward GTX580 3GB köp. CDON kan som vanligt inte ge nån leveranstid och det är ca 3 veckor sedan jag köpte det. Fattar inte hur en butik kan vara så jävla oseriös. Står alltid bara "kommande" på leveransstatus. Givetvis kan man tycka att man bör ha lite mer tålamod då grafikkortet inte fanns i lager, och det var ett mycket bra pris. Det är dock inte första gången som CDON missköter sig och när man summerar allt är det fan inte värt att handla där:

+ Bra priser

- Ingen telefonsupport
- Endast mailsupport då chattsupporten är helt IQ-befriade. Mailsupporten kan vara mycket trög med.
- Dålig emballage. Köpte SE MW600 som kom i ett kuvert. Förpackning såg inte bra ut

Jag har tidigare, när nån har frågat om råd, rekommenderat dom att handla av Er men det är definitivt slut nu. Dock får man ge Er en eloge: Mycket tufft att försöka hävda sig på Sveriges största/bästa datorforum och sedan skiter man i kunderna......

CDON kan väl ändå inte rå för att sin leverantör inte hinner leverera? Rör det sig om flera beställningar med fet backorder kan ju leverantören ha det svårt att få tag på tillräckligt många kort också.

De gånger jag beställt har det gått bra

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av muSashi:

Jaså? Du får gärna länka till dom för jag kunde inte hitta dom när jag gjorde en sökning alldeles nyss!

*Edit*
Nu har ni lagt upp 450w versionen, då fattas bara 550wattaren :). Dock funkar inte sweclockers rabatten på nätdelen :(.

Det tar ett par timmar innan sök/rabatt/kategori och allt sånt är på plats när vi skapar en ny produkt, därför så kan det dröja. Men nu ska alles funkar bra.

Skrivet av BME:

När får ni in Fractal Design Define R3 Vit nästa gång?

Det ser ut som att de landar hos oss på fredag.

Skrivet av Kent:

+ Bra priser
- Ingen telefonsupport

Hej

Börjar naturligtvis med att be om ursäkt och väldigt tråkigt att du har fått en så dålig bild utav CDON, naturligtvis är inte vårt mål att
våra kunder får en sådan upplevelse när de handlar hos oss. Jag hoppas ändå att vi kan få en chans till att hävda oss i framtiden, även
om jag förstår att det kan vara svårt efter den bilden/upplevelsen du har fått utav oss.
Jag tror att en stor del av de problem du har upplevt beror mycket på att vi fortfarande är väldigt nya i komponentbranschen och har
naturligtvis väldigt mycket att lära oss, men vi växer varje dag och lär oss naturligtvis med tiden och anpassar oss efter komponentkunder,
som skiljer sig ganska mycket ifrån Film/Musik och Spelkunderna.

Återigen ber jag om ursäkt och önskar dig lycka till i ditt framtida handlande.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

när är leveransen på phantom korten egentligen?

Permalänk

Jag är lite trött på CDON just nu. Hat gått och väntat på ett GTX570 i över 2 veckor och igår fick jag ett svar att min order har blivit annullerad pågrund av att leverantören har tagit bort den ur sitt sortiment. Men för en vecka sedan när jag frågade om kortet så sa ni att ni väntade på att leverantören skulle få in kortet i lager.
Så nu har jag gått o väntat på mitt kort förgäves i 2 veckor, som jag förövrigt fick en väldigt bra deal på. Om ni inte löser det här på ett bra och smidigt sätt kommer jag nog inte köpa något mer av er i framtiden.

Permalänk
Medlem

Nu är jag så jävla kokt så de finns inte!
Detta är ett utdrag ur deras så kallade support.
Ska man skratta eller gråta?

Citat:

Fråga 2011-08-17 07:54

Får ni in mina GTX 580 MAtrix idag? och om ni får in dom idag kommer dom skickas till mig idag då?
MVH
Rikard

Svar 2011-08-17 11:35
Hej Rikard,

Tack för att du kontaktade oss.

Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager.

Fråga 2011-08-17 11:37
Men ni har lovat mig att dom skulle komma i går eller idag i över en vecka nu.

Svar 2011-08-17 11:43
Hej Rikard,

Vi beklagar att du fått vänta så på din order och dessutom blivit lovad varan i dagarna.

Dessvärre har vi ännu inte erhållit något leveransbesked från leverantören.
Vänligen återkom till oss om du önskar avbeställa ordern för att försöka finna varan på annat sätt.
Om du inte återkommer ligger ordern kvar i väntan på leverans.

Fråga 2011-08-17 11:47
Men varför lovar ni ett datum när ni inte fått de bekräftat?
Svar 2011-08-17 12:43
Hej Rikard,

Jag kan inte se vad min kollega lovat dig innan och beklagar att du fått denna informationen.

Givetvis ska man inte lova ett datum när det inte bekräftats med lagret. Jag ber om ursäkt för att ditt ärende behandlats på detta sätt.

Som kompensation ger jag dig en rabattkod som ger dig fri frakt (29 kronors rabatt) på nästa beställning du lägger hos oss.

Rabattkod: ---------

Fråga 2011-08-17 02:40
Här kan du se vad som skrivits: #11266704

har fått bekräftat 2ggr at de var tisdag-onsdag ni skulle få in korten.

Får man vara så fräck att be om en rabatt på "From Dust" till PC istället för fri frakt?

Svar 2011-08-17 02:47
Hej Rikard,

Tyvärr kan jag inte ge dig en sådan rabatt. Förhoopningsvis så får vi dock in en leverans på GTX 580 MAtrix i dagarna.
Fråga 2011-08-17 02:48
är de värt att hoppas på att få korten levererade innan helgen tro?
Svar 2011-08-17 02:51
Hej Rikard,

Hoppas kan man såklart göra, och jag hade gett dig ett exakt svar om jag bara kunnat.

Du är såklart välkommen att återkomma till oss för att se hur det går med leveransen igen.

Fråga 2011-08-18 11:09
Hej!
Har ni fått något datum idag?

Svar 2011-08-18 11:17
Hej Rikard,

Tack för att du kontaktade oss.

Dessvärre har vi ännu inte erhållit något leveransbesked från leverantören.
Vänligen återkom till oss om du önskar avbeställa ordern för att försöka finna varan på annat sätt.
Om du inte återkommer ligger ordern kvar i väntan på leverans.

Fråga 2011-08-22 10:39
Något datum på min order idag?

Fråga 2011-08-22 02:54
Vill också tilläga att fri frakt som kompensation ser jag som ett hån. Kommer aldrig handla av er igen så jag har verkligen ingen glädje av den koden.

Svar 2011-08-23 11:48
Hej

Din beställning på Asus nVidia GTX580 Matrix packas på lagret och kommer att skickas inom kort.

Då du trycka på en BOKA-knapp så innebär det att du förhandsbokar produkten och får den skickad till dig så fort vi får in den till lagret.

Din order kommer således att skickas till dig idag eller imorgon, du får mail när detta sker.

Fråga 2011-08-23 11:49
Spelar ingen roll om de var en bokad produkt, ni sa att jag SKULLE få korten för en vecka sedan.

Svar 2011-08-23 12:30

Hej

Tyvärr kan vi inte leverera varan till dig.

Som kompensation för det inträffade bifogar vi en rabattkod till ett värde av 29 kr.
Denna gäller i 6 månader från dags datum och kan inte kombineras med andra rabatt- eller värdekoder. Den gäller endast på fysiska varor.

Rabattkod -------

Fråga 2011-08-23 12:33
VArför kan ni inte skicka den till mig mer?
Och än en gång så vill jag inte ha era fri frakt koder då detta är mitt livs sista köp hos er!!!

Vad i H.E håller ni på med igentligen?
Se till att få upp ett telefon nummer på er hemsida ochså så man kan få prata med någon än era robotar på chatten.

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Ser ut som CDONs lagerrensnings rabatter i början på månaden inte var mycket annat än tomma ord. Lova saker och hålla kunderna väntande i 3veckor innan man ger besked att de "ej kan levereras".

Är det någon här som faktiskt fått sitt/sina Grafikkort levererade???

Om inte CDON kommer med en bra lösning eller kan leverera likvärdiga produkter tycker jag de som drabbas gör en gemensam anmälan till ARN, såhär får man inte behandla kunder.

Rent Absurt att hävda att varan är slut hos leverantör när det rör sig om LAGERRENSNING. Dvs att man tömmer sitt eget lager.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Simpledream:

Jag är lite trött på CDON just nu. Hat gått och väntat på ett GTX570 i över 2 veckor och igår fick jag ett svar att min order har blivit annullerad pågrund av att leverantören har tagit bort den ur sitt sortiment. Men för en vecka sedan när jag frågade om kortet så sa ni att ni väntade på att leverantören skulle få in kortet i lager.
Så nu har jag gått o väntat på mitt kort förgäves i 2 veckor, som jag förövrigt fick en väldigt bra deal på. Om ni inte löser det här på ett bra och smidigt sätt kommer jag nog inte köpa något mer av er i framtiden.

Skrivet av Ixos:

Ser ut som CDONs lagerrensnings rabatter i början på månaden inte var mycket annat än tomma ord. Lova saker och hålla kunderna väntande i 3veckor innan man ger besked att de "ej kan levereras".

Om inte CDON kommer med en bra lösning eller kan leverera likvärdiga produkter tycker jag de som drabbas gör en gemensam anmälan till ARN, såhär får man inte behandla kunder.

Rent Absurt att hävda att varan är slut hos leverantör när det rör sig om LAGERRENSNING. Dvs att man tömmer sitt eget lager.

Vägrar CDON att leverera dessa grafikkort kan man göra en anmälan till ARN. Det kräver dock att man har fått en orderbekräftelse (som vi ju har fått).
Isf . kan man antingen kräva att få ett motsvarande produkt eller att CDON betalar mellanskillnaden så att du kan köpa kortet nån annanstans. Detta kallas "täckningsköp"

Från konsumentverket:
Om en näringsidkare vägrar att leverera en vara fast ett avtal ingåtts har man rätt som konsument (privatperson som köpt av en näringsidkare) begära ersättning för mellanskillnaden av näringsidkaren om det är så att man måste köpa varan dyrare någon annanstans, ett så kallat täckningsköp.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av rutk3r:

när är leveransen på phantom korten egentligen?

Asus phantom korten finns på lager och levereras till de sista kunderna idag/imorgon.

Skrivet av Simpledream:

Skicka mig ett ordernr så kikar jag på det.

Skrivet av cat_fish_1:

Nu är jag så jävla kokt så de finns inte!
Detta är ett utdrag ur deras så kallade support.
Ska man skratta eller gråta?
Vad i H.E håller ni på med igentligen?
Se till att få upp ett telefon nummer på er hemsida ochså så man kan få prata med någon än era robotar på chatten.

Du har fått svar på PM.

Skrivet av Ixos:

Att produkter dröjer, speciellt datorkomponenter är tyvärr väldigt vanligt, och man kan tycka att 3 veckor en lång tid och jag håller med
men det finns verkligen inte mycket vi kan göra än att vänta på att varorna ska dyka upp. Sen om man som kund också väljer att vänta
är naturligtvis upp till var och en men att hävda att vi försöker lura kunder är inte okey, då det inte ligger någon sanning i det, vad skulle vi vinna på det?

Skrivet av Kent:

Vägrar CDON att leverera dessa grafikkort kan man göra en anmälan till ARN. Det kräver dock att man har fått en orderbekräftelse (som vi ju har fått).
Isf . kan man antingen kräva att få ett motsvarande produkt eller att CDON betalar mellanskillnaden så att du kan köpa kortet nån annanstans. Detta kallas "täckningsköp"
Från konsumentverket:
Om en näringsidkare vägrar att leverera en vara fast ett avtal ingåtts har man rätt som konsument (privatperson som köpt av en näringsidkare) begära ersättning för mellanskillnaden av näringsidkaren om det är så att man måste köpa varan dyrare någon annanstans, ett så kallat täckningsköp.

Det är ingen som vägrar göra något, det inte ingen som inte fått sin vara där varan har funnits att beställa hem.
Varorna har tyvärr dröjt, men det är inte mer än så.

Och som vanlig så lyfter jag ett finger för att diskutera enskilda ärenden i tråden, PM:a mig gärna med ordernr,. som gör att jag kan
kika på ärendet, men försök hålla tråden till det den är till för.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker det är väldigt bra att se enskilda ärenden här, då kan man verkligen se hur ni behandlar era kunder. Vad sägs som att införa ett lager med ett riktigt lagersystem? Sen kan man nu skriva ett datum som är längre än vad som är lovat av leverantören för att ev. slippa ge falska förhoppningar.

Mvh

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Audeze Maxwell Headset | Corsair MM350 Extended Musmatta | Final Mouse UltralightX | Steelseries Apex pro Tangentbord

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Vad sägs som att införa ett lager med ett riktigt lagersystem? Sen kan man nu skriva ett datum som är längre än vad som är lovat av leverantören för att ev. slippa ge falska förhoppningar.

Mvh

Håller med.

Kika på Komplett. Där kan jag som kund lätt se att de har bekräftat att de får in 17 stycken ASUS GTX 580 "MATRIX" kort imorgon t.ex.

Fast de kanske inte är sant eftersom dessa kort uppenbarligen enligt CDON inte går att få tag på från någon leverantör

Permalänk
Medlem

Just nu får du som är medlem på Sweclockers rabatt på alla komponenter på CDON.COM.
Priset på produkten sänks automatiskt med 5% när du anger följande rabattkod i kassan: SWEC1107

OBS! Rabattkoden kan endast användas en gång per månaden, en gång per medlem!

Är det någon som kan förklara lite närmare vad det i bold innebär?
Kan man använda rabattkoden en gång per månad tex 1:a augusti och sen 1:a september igen, ska det
vara 31 dagar mellan köpen eller är det månadsskiftet som gäller? Och vad innebär en gång per medlem?
En gång för alltid eller bara en gång i månaden?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av nino:

Tycker det är väldigt bra att se enskilda ärenden här, då kan man verkligen se hur ni behandlar era kunder. Vad sägs som att införa ett lager med ett riktigt lagersystem? Sen kan man nu skriva ett datum som är längre än vad som är lovat av leverantören för att ev. slippa ge falska förhoppningar.
Mvh

Är det någon som fått fel behandling så löser vi det alltid. Om det är någon som tycker att han/hon blivit "illa" behandlad utav CDON så finns
jag här och hjälper till så gott jag kan, men reglerna på forumet säger att enskilda ärenden inte tas upp här, men det är inget som hindrar
er användare att kontakta mig och så hjälper jag till.

Automatiska lagersaldo med datum kommer att komma under höst, beräknas vara klart i mitten utav Q4.

Skrivet av Ixos:

Håller med.
Kika på Komplett. Där kan jag som kund lätt se att de har bekräftat att de får in 17 stycken GTX 580 MATRIX kort imorgon t.ex.
Fast de kanske inte är sant eftersom dessa kort uppenbarligen enligt CDON inte går att få tag på från någon leverantör

Vi har fått en leverans på de den 19:e. Dvs varan har inte utgått.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Vi har fått en leverans på de den 19:e. Dvs varan har inte utgått.

Menar du att användaren "cat_fish_1" här ljuger då när han påstår att ni från CDON inte kan leverera det kortet till honom?

Edit: Oavsett vad du gett för svar eller lösning till honom i PM måste det faktiskt vara ert officiella svar han klistrat in ovan och där står att ni inte kan leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Menar du att användaren "cat_fish_1" här ljuger då när han påstår att ni från CDON inte kan leverera det kortet till honom?

Edit: Oavsett vad du gett för svar eller lösning till honom i PM måste det faktiskt vara ert officiella svar han klistrat in ovan och där står att ni inte kan leverera.

De är deras svar jag klistrade in från deras support, men dom gjorde ett tappert försök att rädda sig själv senare med : "Hej

Jag beklagar om det var otydligt. Jag förtydligar, då jag måste varit för snabb med svaret:

Vi kan inte leverera varan till dig idag, eftersom den just nu packas på lagret.
Men du kommer givetvis få leveransen som avtalat, den bör skickas ikväll eller imorgon, du får mail när det sker.

Önskar du returnera detta paketet till oss utan kostnad?"

De är som tidigare skrivit allt för ofta man får macro svar från CDON och ibland går de tydligen så fort att deras anstälda/bot inte hinner med i svängarna.

Sen kan man också undra varför 2st grafikkort tar 2 dagar att packa ner i en låda?

[EDIT]
Har fått PM från CDON nu att båda mina grafikkort är på packning, så då har man kanske dom hemma denna veckan, dock godtar jag inte 2st fri frakt koder som kompensation för allt detta strulet.

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ixos:

Edit: Oavsett vad du gett för svar till honom eller lösning i PM måste det faktiskt vara ert officiella svar han klistrat in ovan och där står att ni inte kan leverera.

Kunden här påstår inte nått, utan här har vi gett honom fel information, så han ljuger absolut inte, och det är ingen som sagt det heller.

Jag förstår inte riktigt vad du vilel säga med den andra meningen, menar du att vi inte ska leverera till kunden trots att vi kan bara för att
kundtjänst sa fel till honom, eller? Jag tror att kunden har fått de svar han vill ha, och det är naturligtvis det viktigaste.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Kunden här påstår inte nått, utan här har vi gett honom fel information, så han ljuger absolut inte, och det är ingen som sagt det heller.

Jag förstår inte riktigt vad du vilel säga med den andra meningen, menar du att vi inte ska leverera till kunden trots att vi kan bara för att
kundtjänst sa fel till honom, eller? Jag tror att kunden har fått de svar han vill ha, och det är naturligtvis det viktigaste.

Jodå, nu på efter middagen har jag fått de svar jag ville från dig och de tackar jag för!

Visa signatur

Permalänk

En liten funderare efter att ha läst de senaste sidorna med inlägg så misstänker jag att cdon är för stort, dvs. med allt runt omkring som böcker, skivor etc. etc. för att hinna med den typ av support som många här är vana vid när det gäller handel med just datorkomponenter.

Och jag vill nog gärna rekommendera cdon att sluta använda sig av "standard-svar" vid supporten av just datorkomponenter vilket syns tydligt i cat_fish_1's ärende att det legat på en nivå som kunde gjort vem som helst vansinnig och har även själv fått ett utbrott över det vid tidigare tillfälle (här tackar jag för mejlkonversation så man inte hanmade i buren för mordhot på telefonist vilket antagligen blivit fallet annars).

Ni har bra priser men som det syns i flertal fall så fallerar support och leveranstider vilket det går att hitta hur många kommentarer som helst i köptrådarna här att det ofta är viktiga och avgörande saker för butikval i de flestas ögon, så den biten behövs det arbetas på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Bara att någon av er måste ha fel, och denna gången var det ju inte så farligt, så jag får be om förlåt ifall jag verkat aggressiv.

Min poäng är att det har varit på tok för mycket problem med de här leveranserna av Nvidia GTX5xx kort från er sedan lagerrensning med rakt ut felaktiga svar och helt orimliga leveranstider som ingen verkar ha fått information om i förväg.

Det borde även ligga i ert intresse att det blir rätt då förmodligen 9 av 10 kunder i hans läge gett upp och lagt sin order på 8000kr+ någon annanstans istället.

Permalänk

När ni packar ner grafikkort, lägger ni i plastkuddar eller något annat mjukt material då?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem

En fråga när det gällde eran "lagerrensning".

Är det distributörens lager ni rensar eller var det bara ett försäljningstrick?

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av WolfOfVengeance:

En liten funderare efter att ha läst de senaste sidorna med inlägg så misstänker jag att cdon är för stort, dvs. med allt runt omkring som böcker, skivor etc. etc. för att hinna med den typ av support som många här är vana vid när det gäller handel med just datorkomponenter.
Och jag vill nog gärna rekommendera cdon att sluta använda sig av "standard-svar" vid supporten av just datorkomponenter vilket syns tydligt i cat_fish_1's ärende att det legat på en nivå som kunde gjort vem som helst vansinnig och har även själv fått ett utbrott över det vid tidigare tillfälle (här tackar jag för mejlkonversation så man inte hanmade i buren för mordhot på telefonist vilket antagligen blivit fallet annars).
Ni har bra priser men som det syns i flertal fall så fallerar support och leveranstider vilket det går att hitta hur många kommentarer som helst i köptrådarna här att det ofta är viktiga och avgörande saker för butikval i de flestas ögon, så den biten behövs det arbetas på.

Jag håller helt och hållet med, och bara för det så kommer vi att gör ett par förändringar inför Q4, bla så kommer det att komma dedikerat
folk enbart för komponenter bla, så även den biten ses naturligtvis över, tyvärr är det inget som görs i en handvändning, men vi lär oss ständigt
och anpassar oss till rådande situation på marknaden.

Skrivet av Ixos:

Bara att någon av er måste ha fel, och denna gången var det ju inte så farligt, så jag får be om förlåt ifall jag verkat aggressiv.
Min poäng är att det har varit på tok för mycket problem med de här leveranserna av Nvidia GTX5xx kort från er sedan lagerrensning med rakt ut felaktiga svar och helt orimliga leveranstider som ingen verkar ha fått information om i förväg.
Det borde även ligga i ert intresse att det blir rätt då förmodligen 9 av 10 kunder i hans läge gett upp och lagt sin order på 8000kr+ någon annanstans istället.

När det gäller just de korten så kan jag såhär i efterhand tycka att vi kanske gjorde fel som tog emot bokningar, då hade vi naturligtvis sluppit
problemet, men vi ville naturligtvis ge så många som det bara var möjligt en chans att köpa sig ett ex, tyvärr blev det lite fel här.

Skrivet av _michelin_:

När ni packar ner grafikkort, lägger ni i plastkuddar eller något annat mjukt material då?

Det läggs i kartong bland plastkuddar.

Skrivet av SUMITOMO:

En fråga när det gällde eran "lagerrensning".
Är det distributörens lager ni rensar eller var det bara ett försäljningstrick?

Vi rensade vårt lager. Vi är en av få aktörer på marknaden som enbart visar "eget" lager så att säga på gott och ont naturligtvis.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

När det gäller just de korten så kan jag såhär i efterhand tycka att vi kanske gjorde fel som tog emot bokningar, då hade vi naturligtvis sluppit
problemet, men vi ville naturligtvis ge så många som det bara var möjligt en chans att köpa sig ett ex, tyvärr blev det lite fel här.

Problemet är väl att även de som inte bokat utan varit snabba och tryckt KÖP medan det alternativet fanns kvar (som jag t.ex.) fortfarande väntar på leverans från erat eget "lager" 3 veckor senare...

Så antingen har ni skickat ut våra exemplar till andra som bokade pga fummel i ert ordersystem, eller så hade ni faktiskt inget oreserverat exemplar på lager när vi tryckte på knappen. Inget av de alternativen är smickrande för er del.

Permalänk
Cdon.com

Med tanke på "trycket" på det kortet så finns det tyvärr chans att någon köpt kortet någon minut innan dig, tyvärr så hinner inte systemet reagera,
men oavsett så är det jättesvårt att spekulera i vart det gått fel. För att göra klargöra, ja det har tyvärr tagit längre tid en väntat och det har missats
i några ärenden uppenbarligen, men faktum är att alla som valt att vänta fått/får sina kort inom en okej tid, ur komponentögon sett.

Skrivet av Ixos:

Problemet är väl att även de som inte bokat utan varit snabba och tryckt KÖP medan det alternativet fanns kvar (som jag t.ex.) fortfarande väntar på leverans från erat eget "lager" 3 veckor senare...
Så antingen har ni skickat ut våra exemplar till andra som bokade pga fummel i ert ordersystem, eller så hade ni faktiskt inget oreserverat exemplar på lager när vi tryckte på knappen. Inget av de alternativen är smickrande för er del.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

men faktum är att alla som valt att vänta fått/får sina kort inom en okej tid, ur komponentögon sett.

Det var ett mycket modigt uttalande att kalla 3 veckor för "okej tid" när era konkurrenter som inet och komplett kan leverera komponenter i lager på 1-2 dagar.

Permalänk
Hedersmedlem

Beställde/bokade dethär kortet http://cdon.se/hemelektronik/msi_n560gtx-ti_twin_frozr_ii%252... den 5e augusti och jag undrar om ni har någon aning när ni får in det igen? Senast jag kollade var 18-19 augusti preliminärt datum, men det stämde ju inte... Får ni in det denhär månaden eller måste jag vänta till september?

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?