Permalänk
Medlem

Köpa "ny" dator

Snart ska jag köpa en "ny" dator, en Acer Aspire 5738zg.
Är den värd att ha tycker ni?
Klarar den många nya spel, som t.ex. Just Cause 2, GTA IV?

Permalänk

Hade en sådan innan, lirade mest cod mw2 på den tiden och det funkade sådär faktiskt. Det rullade på fint på bra grafik ett tag men om du körde några timmar så började den lagg nåt sjukt och till och med stängdes av vissa gånger. Så vill du ha en gaming laptop köp nåt dyrare annars kör på stationär !

Permalänk
Medlem
Skrivet av järnnäsan:

Hade en sådan innan, lirade mest cod mw2 på den tiden och det funkade sådär faktiskt. Det rullade på fint på bra grafik ett tag men om du körde några timmar så började den lagg nåt sjukt och till och med stängdes av vissa gånger. Så vill du ha en gaming laptop köp nåt dyrare annars kör på stationär !

Jo men en kompis till min far säljer sin billigt och han bara använt den ett år.
Jag ska ha en kylplatta också så den borde inte stängas av utav överhettning.

Permalänk
Skrivet av Facemeat:

Jo men en kompis till min far säljer sin billigt och han bara använt den ett år.
Jag ska ha en kylplatta också så den borde inte stängas av utav överhettning.

Det hade jag också men det gick åt helvete endå, du måste som sagt lägga rätt bra med kosing om du ska få bra gamingupplevelse på en laptop!

Permalänk
Medlem
Skrivet av järnnäsan:

Det hade jag också men det gick åt helvete endå, du måste som sagt lägga rätt bra med kosing om du ska få bra gamingupplevelse på en laptop!

Jo det vet jag också men jag ska liksom inte spela så mycket krävande spel, kommer ändå mest bara spela cs och gta

Permalänk
Skrivet av Facemeat:

Jo det vet jag också men jag ska liksom inte spela så mycket krävande spel, kommer ändå mest bara spela cs och gta

Du kommer ju inte kunna maxa gtaIV länge asso men du kanske nöjer dig med lågupplösning

Permalänk
Medlem
Skrivet av järnnäsan:

Du kommer ju inte kunna maxa gtaIV länge asso men du kanske nöjer dig med lågupplösning

Jag klarar av lägsta inställningarna på allt, bara det inte är någon form av "lagg". Det ska flyta på problemfritt.
Min stationära jag har nu klarar av spelet på lägsta inställningarna fast spelet flyter inte på problemfritt, t.ex. om jag drar musen snabbt vänster - höger - vänster - höger, osv så hänger man själv inte med

Permalänk
Skrivet av Facemeat:

Jag klarar av lägsta inställningarna på allt, bara det inte är någon form av "lagg". Det ska flyta på problemfritt.
Min stationära jag har nu klarar av spelet på lägsta inställningarna fast spelet flyter inte på problemfritt, t.ex. om jag drar musen snabbt vänster - höger - vänster - höger, osv så hänger man själv inte med

Köp laptopen då mem förvänta dig inte förmycket

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av järnnäsan:

Köp laptopen då mem förvänta dig inte förmycket

Skickades från m.sweclockers.com

Okej, jag är bara glad så länge den är bättre än min stationära

Permalänk

Hur mycket ska han ha för den?

/AP

Visa signatur

PS3 & PS4-Astro A50-Playseat GT-Thrustmaster T 500 RS Wheel-Ferrari F1 Add-on Wheel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ali3nPredator:

Hur mycket ska han ha för den?

/AP

3000, kanske får ner den till 2500