WoW: Spelar du det nu? (201108)

Permalänk
Hedersmedlem

WoW: Spelar du det nu? (201108)

Hej!
Hur många av er är det som spelar, och om ni inte gör det, varför?

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Avstängd

Jag är en periodare när det gäller WoW. Spelar några månader och sedan lägger jag av. Jag har hållt på sen vanilla. Dock blir det tråkigare för varje period jag har så frågan är om det blir fler återfall.

Längsta perioden varade under Lich King då jag hittade en riktigt trevlig guild som jag raida med fem dagar i veckan. Från Nax till slutet av Trial of the Crusader. Då var det riktigt kul men det var nog mest för det var en trevlig och rolig guild.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk
Medlem

Slutade spela för ett år sedan. Loggade in på battle.net tidigare i somras för att kolla om jag hade fått någon 7 dagars gratis speltid, och det har jag nu, men jag känner inte för att använda det än. (Vet inte heller om man har tillgång till det för evigt? Men det borde det va, det är ju trots allt en smart grej av Blizzard att få tillbaka spelare) Jag vill dock någon gång hälsa på guilden, då jag inte håller någon kontakt med dem utanför WoW.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk
Medlem

Brukar ha återfall några gånger per år men nu tror jag det är slut. Har så många andra prosjekt som tar upp tid och wow snor ju en hel del tid av en.

Har tre ungar så spelande är begränsat til när dom sover. Jag vill gärna kunna spela andra spel också, tycker man missar så mycket med den eviga wow grinden.

Med det sagt, jag gillar wow starkt och tycker det är et trevligt spel. Så har vi andra sidan: jag gillar andra saker så tiden räcker inte till.

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem

Testade att spela det på trial i hoppp om att hitta ett roligt mmorpg. Kort sagt så var det astråkigt, förstår inte hur folk ens orkar grinda i den tråkiga miljön. Det första som händer i spelet är ju att man gör en rad av tråkiga quests och dödar ointressanta mobs. Dock så kanske spelet kanske blir roligare när man är lvl 85 men ha så kul att levla varje dag för att nå dit.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D GPU: ASUS GeForce RTX 4070Ti TUF Gaming RAM: Crucial 32GB DDR4 3200MHz CL16 Mobo: ASUS TUF GAMING B550-PRO PSU: Corsair RM1000x SSD: Crucial P5 Plus 2TB Chassi: Fractal Design North OS: Windows 10 Education 64-bit

Permalänk
Avstängd

Tröttnade ett tag efter Cataclysm. Kommer säkerligen prova igen vid nästa expansion dock.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Slutade spela för 5-6månader sedan och suget att börja blir bara mindre och mindre. Nu ligger man efter så mycket i farmandet och jag saknar inte den stöddiga attityden de flesta i Wow verkar ha.

Permalänk
Medlem

Nej!

Spelade WoW redan i den öppna Betan på en PvE-realm. Jag gav rätt mycket feedback på att det var snedfördelning mellan fraktionerna: 2,7 - 2,8 fler Allians än Horde i just den pve serven, och vilka nackdelar det hade, även om man var på en PvE server.

Låt oss säga så här; Blizzard har varit dålig på att lyssna...
Det finns fortfarande ingen fördel i att spela den mindre fraktionen. De har istället försökt bota symptomen; dvs bland annat att döda världs-PvP, förmodligen för att det är då obalanser märks som mest.

Sedan var jag Warlock-for-life spelare så det var redan Wotlk som blev spiken i kistan, knappt några demoner i Northred + dj*vla homogenisering av klasser tog sin början på allvar.

Jag har tittat lite på Cata och det som var dåligt förr är ännu värre nu. + på något sätt har de gjort allting så tråkigt. Azeroth har fått sig en putsning, visst, men lvling går så fort (och enkelt) + alla lvl 85or häckar i huvudstäderna så det nya Azeroth är stendött. Folk i dungeonfinder pratar inte med varandra, veteranerna man känt har slutat.

*Skakar på huvudet*

Blizzard har gjort lvl 1-20 free to play, men det hjälper inte det minsta för lvlingen går så fort. Hade de varit smarta hade gjort lvl 1-60 fritt och behållit raiddinstanser för lvl 60 karaktärer. Det hade lockat tillbaka en del av dem som efterfrågat "vanilla"-realms.

Visa signatur

AMD Ryzen R7 3800x, XFX rx 480 4 Gb, AX370-Gaming K3, 16 Gb Corsair DDR4 3000M, Seasonic Prime 750W Platinum, Seagate Barracuda 7200.12, Fractal Design Core 3500: OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Har redan tröttnat på WoW, känner inget sug heller trots jag har kompis som lockar mig.

Tycker WoWs grafik ser löjlig ut nu, speciellt när det verkar komma spel med snäppet värre grafik. Dessutom är det väldigt enformigt nu förtiden.. Ska lira GW2, BF3 o D3 i höst/vinter istället för WoW..

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem

Själv är jag en sådan som kör spelet kanske 2-3 månader vid varje expansion. efter den tiden har man inget mer att förbättra karaktären med så man behöver guild.
De få gulder jag varit med i har varit så dåliga med stor vikt på mognad att det inte går att spela en hel raid utan att någon "råkar" dra en hel hög med mobs till en garanterad wipe.

Wow är kul fram till max level om man kör instanser samt gör lite annat samtidigt som man levlar. Det kvittar här om man är med i guld eller ej. Man kan få bra variation om man vill.
När man når max level är det samla utrustning/vapen helt själv till den nivå detta går. Sedan är det stendött! Det kvittar om man kör pve eller pvp. Man kan bara få en viss utrustning själv.
Efter det är spelet något fruktansvärt tråkigt i mina ögon.
Har man kompisar som spelar är det mycket roligare. Antingen har man det eller inte. Lite svår att värva kompisar som inte ens har datorer
Har man en seriös guild är det roligare. Här är det ofantligt svårt då man först måste hitta någon som är seriös och där mognaden är tillräckligt hög. Där efter behöver man få joina guilden vilket inte alla gånger är så lätt. Lägg där till raiderfarenhet i nuvarande expansion och där är man nekad direkt.

PVP är en kul del i spelet. Dock behöver man guild/vänner här med för att det ska bli lite spänning och gemenskap.

Stämningen i wow har enligt mig varit ungefär likadan oavsett expansion. Problemet är att mognadsnivån är så pass varierande att det räcker med att en person fjantar runt i tex i trade kanalen att alla blir less. De mogna/äldre spelarna har i dagsläget ingen tolerans mot de yngre och håller sig till sin slutna krets av mogna att där är svårt att komma in.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Lirade i början utav Cataclysm. Tog mig och min egna guild till Alliance-etta på Tarren Mill, sen tröttnade vi!
Jag och 11st klasskamrater lirade, oerhört smidigt med tanke på att vi alla hade samma schema och ungefär samma tider att passa!

Det vi tröttnade på var contenten som fanns. Enligt mig (och de andra i min guild) skulle Blizz släppt någon sjukt svår raid, så man slipper köra samma content igen, fast på heroic!

Säger som många andra - Bra var det på gamla goda vanilla då man fick kämpa lite för att åstadkomma någonting. Minns t.ex den enorma glädjen när vi första gången dräpte Ragnaross eller glädjeskriken i Ventrilo när Onyxia gav vika för första gången!
Eller de nätter man satt och lanade med polaren hemma hos sina föräldrar tysta som möss klockan 02:00 på natten för att raida! Underbart!

Visa signatur

"When you play the Game of Thrones, you win or you die."

Prolle: Intel i7 2600K || Grafikkort: Gainward GTX 570 1280Mb || SSD: Corsair Force GT || Nätagg: Corsair TX v2 850w 80+ || Minnen: Corsair 1866MHz 8GB Vengeance || Moderkort: Asus Sabertooth P67 || Chassi: Fractal Design Define R3 Arctic white

Permalänk
Medlem

Spelade tills mitten av juni i år. Var i en ok guild, inget spektakulärt, med 3 raidnätter per vecka a 3 hr i 25-manna. Hygglig progression, men kände mer och mer att det enda jag loggade på för var för raiderna & att allt annat i spelet kändes trist. Under raiderna tyckte jag att det var oftast helt meningslöst att ha mig med, visserligen sällan under top 5 på DPS men skulle fungerat minst lika bra att byta ut min rogue mot typ vilken ranged dps som helst då det i princip alltid var säkrare med ranged än med melee.

Sammantaget gjorde det att jag ledsnade. Det som knäckte mig var för litet nytt i Cataclysm då jag inte levlar nya karaktärer längre, att jag inte längre kunde raida lika mycket som i WOTLK pga den fåniga regeln med shared lockouts (=färre/inga alt-raider i guilden) samt allmän utbränning efter 12 månader med ICC följt av en för mig meningslös, tråkig och oengagerande expansion.

Jag är ingen lore-knarkare direkt, men klarade aldrig av att känna något annat än uttråkning vid tanken på Deathwing. Generisk drake nummer 1321 som hotar världen. Gäsp

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte det dog lite när det blev 10/25 raid av samma raider och när det kom heroic också så vart det riktigt dött. Jag har alltid spelat WoW pga känslan att se nytt och upptäcka nya saker. Sitta och nöta en raid för att sedan se samma miljöer och bossar igen :(. Känns som Blizzard blivit lite lata.

Visa signatur

Cyrix 686 - 166MHz, ASUS P5S-VM, 64MB ram, Matrox Mystique 4mb + Orchid Righteous Voodoo 2 3DFx 12MB 2x SLI, Quantum Fireball 1.28Gb, Quantum Bigfoot 6GB, Creative Soundblaster AWE32 8mb, 3Com 3C509B-TPC 10Mbit, Mitsumi CD-ROM 6x.

Permalänk

körde beta på cataclysm innan den officiella releasen och blev så besviken att jag la av helt enkelt. kändes inte värt att lägga mer pengar på spelet.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Spelade från lanseringen i februari 2005 till ett par månader efter släppet av WotLK. Hade ett knappt 2 år långt uppehåll, där jag i stället spelade Warhammer och LotRO. I december 2010 var det dags för sista besöket i Azeroth i och med Cataclsym. Men efter bara några dagar avinstallerade jag spelet för sista gången från min dator.

Jag hade som roligast under ”vanilla” och kommer alltid att minnas world pvpn från South Shore och Tarren Mill med glädje, liksom 40 mans raiderna i Molten Core. Men nu är WoW historia för min del, och äventyren går vidare i andra MMOGs.

Anledningen?

Därför att spelet utvecklats till vad det är idag, dvs mycket långt ifrån det spel jag en gång blev kär i. Den tråkiga utvecklingen inkluderar tyvärr även communityn som från lanseringen var helt okej. Men mina upplevelser under mitt korta besök i Cataclysm, var omskakande. Utan motstycke den sämsta communityn jag någonsin upplevt.

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande, men bara på grund av brist på ett bättre MMO.

Permalänk
Medlem

Spelar vanilla 1.12 på privatserver men mina gamla vänner. Otroligt mycket roligare än casualclysm enligt mig.

Permalänk
Medlem

Jag har som många andra spelat sedan betan av vanilla, från och till i olika perioder. För drygt någon månad sedan så fick min flickvän Cataclysm utav sin pappa (reapris på Onoffs konkursutförsäljning ) och lyckades till slut slita med mig... igen...

Inget spektakulärt eller extraordinärt kul med WoW längre, men jag har lagom underhållning på kvällarna när vi PvPar. Tycker warriorn är rätt kul att kötta omkring lite med. Men jag har endast detta som tidsfördriv tills Diablo 3 kommer.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Betalar men spelar mindre och mindre... lägger väl av snart

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande , dock inte pve längre. Inte för att det inte är kul pve är bätte än någonsin men det tar sån enorm mängd tid. Kör pvp istället och lirar med kompisar när jag känner för det

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem

Jag spelar fortfarande World Of Warcraft eftersom det är det bästa MMOt som jag har spelat hittils. När Conan kom sas det ju att det skulle bli en Wow-killer, jag spelade aldrig det. Sedan kom Warhammer (som jag spelade) och det skulle också bli en wowkiller. Efter det så är det Aion och Rift och efter att ha kört de spelen i den gratismånaden man fick så slutade jag då inget av ovanstående spelen är lika bra som WoW i min mening. WoW har en massa nackdelar men det är ändå roligare än alternativen som finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skyflyer:

Jag spelar fortfarande World Of Warcraft eftersom det är det bästa MMOt som jag har spelat hittils. När Conan kom sas det ju att det skulle bli en Wow-killer, jag spelade aldrig det. Sedan kom Warhammer (som jag spelade) och det skulle också bli en wowkiller. Efter det så är det Aion och Rift och efter att ha kört de spelen i den gratismånaden man fick så slutade jag då inget av ovanstående spelen är lika bra som WoW i min mening. WoW har en massa nackdelar men det är ändå roligare än alternativen som finns.

spelade wow, tyckte cata pajade, slutade och spelade sen lite rift, fyfan va tråkigt spel måste jag säga! inget skoj folk alls. riktigt drygt spel. tänkte testa swor, om det inte är bra så blir det kanske wow igen eller inget alls ^^

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem

Intressant läsning. Håller med om att känslan inte riktigt infinner sig. Det krävs vänner för att det ska vara kul.
Har man inte vänner som spelar så är det bara expansions samt nytt content som gör att man fortsätter spela. nya levlar ger nytt content. nya patchar ger nytt content. dock blir man aldrig bättre än alla andra då singleplayercappa de bästa utrustningen som sagt nås av alla lika snabbt.

Har kört Age of Conan F2P versionen nyss. fortsatte på min lvl 57 karaktär...det kändes segt som bara den.. inte att levla utan hela grejen. man står och castar spels på mobs och så vet man noll och ingenting om spelet. viste inte ens om att det kommit ett expansionspaket... och sista droppen... ingen av mina vänner kör spelet.
Comunityn i spelet är minst lika viktig som content. Tycker blizzard bör se över lite nyare funktioner... tex realms uppdelade på åldrar och liknande. så att man kan spela med mogna spelare om man vill.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem

Jag la av för ett par månader sen. Körde stenhårt i vanilla, sen relativt hårt i burning crusade, men slutade långt innan WotLK. Tog upp det igen ett tag efter release och levlade upp min main och en DK, sen var det ju mer eller mindre slut. Körde en hel del randoms och hade kul som tank i heroics, men det ledde ju ingen vart så jag la det på is igen. Skaffade cataclysm för att se vad de hade åstadkommit och visst, det var helt okej att levla upp DK'n och testa Worgens startområde, men sen var det ju samma visa igen. Hade ingen att spela med, guilden var ju upptagen med annat och att nöta randoms igen kändes inte lockande alls. Så nu har jag avslutat min subscription efter, vad blir det? 6 år? 7? Spelade sen betan. Så jag har gett Blizzard en hel del pengar som nu går till viktigare saker som snus och öl

Kommer inte återvända, utan kommer ge SWTOR en chans istället.

Permalänk
Medlem

La av för ett tag sen. Alltid varit pvpspelare o nött för gladiator title. Sen när man äntligen nådde den var det hur kul som helst!.
Sen kom läget efter ca 6 glad title sessonger var inge kul längre, dom som låg i toppen av listan hade man inte en chans emot o dom som låg neranför var det enkelt. Antar slog emot en väg o tröttna därmed.

Permalänk
Avstängd

Spelar i perioder.. la av i början av Mars iår men funderar på att börja om!

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Det var bättre förr.

Visa signatur

| Chassi: FD Arc | Mobo: Asrock Extreme 4 gen 3 | CPU: i7 2600k + H100 | RAM: Vengeance 1866mhz |
| GPU: ASUS GTX 580 CUII | PSU: AX 850 | Skärm: Dell u2412m | Tbord + Mus: Filco Majestouch brown & Mx518!|

Permalänk
Medlem

Inget av alternativen.

Spelar - Ja
Tycker det är värt pengarna? - Nej
Kommer sluta efter betaltiden? - Nej

Permalänk
Medlem

Har slutat pga av cataclysm som va fail enligt min mening..Funderar på att ge nästa expansion en chans men vi får se då..

Läste att Blizzard har tappat närmare 2 miljoner spelare sen Cata släpptes..Inte förvånad om det stämmer.

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lakanman:

Jag är en periodare när det gäller WoW. Spelar några månader och sedan lägger jag av. Jag har hållt på sen vanilla. Dock blir det tråkigare för varje period jag har så frågan är om det blir fler återfall.

Längsta perioden varade under Lich King då jag hittade en riktigt trevlig guild som jag raida med fem dagar i veckan. Från Nax till slutet av Trial of the Crusader. Då var det riktigt kul men det var nog mest för det var en trevlig och rolig guild.

Skulle nästan kunna kopiera hela inlägget. Två skillnader bara:

Har mindre förväntningar varje period, så har egentligen roligare.

Började min Lich King-periopd under TotC och slutade med att heta Kingslayer och allt vad det var.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850