Permalänk
Medlem

Radeon Physx?

Hejsan!
har läst en del om att man i en Nvidia rigg kan ha ett sämre presterande kort för att hantera physx och så låter man sitt ordinarie kort göra annat jobb.
är Nvidia ensamma med detta eller har Radeon någon liknande funktion?

Permalänk
Medlem

AMD har ju inte PhysX på sina kort så jag ser inte riktigt vad du menar? Dock så tror jag att man kan köra ett AMD/ATI kort tillsammans med ett Nvidia-kort som physx, men det stödjs ju inte officiellt och kräver antagligen en hel del moddning.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

inte så inne på det här ämnet så det är nvidia som kör physx? då förstår jag... men det jag var ute efter var om man i framtiden skulle köpa nytt kort så känns det ganska onödigt att slänga sitt gamla 5770 bara för att den inte riktigt klarar de värsta spelen. jobbigt att slänga bort ett fullt fungerande kort

Permalänk
Avstängd

Sååå. Slänger mig in här och undrar om jag kan köra ett 8800gts som fysik och ett 5770 som dedikerad grafik?

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Avstängd
Skrivet av resqual:

inte så inne på det här ämnet så det är nvidia som kör physx? då förstår jag... men det jag var ute efter var om man i framtiden skulle köpa nytt kort så känns det ganska onödigt att slänga sitt gamla 5770 bara för att den inte riktigt klarar de värsta spelen. jobbigt att slänga bort ett fullt fungerande kort

Slänga behöver du ju inte göra. Du kan ju alltid sälja det?

Eller ge bort det till en vän.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av lakej:

Sååå. Slänger mig in här och undrar om jag kan köra ett 8800gts som fysik och ett 5770 som dedikerad grafik?

Med Geforce 257.15 tillåter dig att köra PhysX dock blir du fast på den drivrutinen eftersom det funkar inte längre med nyare drivrutiner från Nvidia.

http://www.sweclockers.com/nyhet/12092-nvidia-tillater-physx-...