Permalänk
Medlem

WP7 -> Android?

Hejsan!

Är lite inne i tankarna på att byta telefon, mest för att jag...vill testa något nytt

Äger just nu en Samsung Omnia 7, och den fungerar klockrent med Windows Phone 7.

Nu till frågan, imej att det är en Snapdragon och samma SoC (inte Super overclocked som gigabyte, utan System On a Chip) som Galaxy S, så borde väl det inte va några problem att lägga in android i min telefon?

jag vet att det tydligen ska funka med HTC's telefoner, men inte säker på Samsung.

Någon som hittat någon guide? Är det ens möjligt?

hade varit väldigt tacksam för svar!

Mvh

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem

Det är ju ganska generell och vanlig hårdvara så i teorin så borde det gå. Jag har iofs inte sett någonting om det, inte för Samsung iaf. HTC brukar vara bättre när det kommer till ROMs etc till telefonen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Det är ju ganska generell och vanlig hårdvara så i teorin så borde det gå. Jag har iofs inte sett någonting om det, inte för Samsung iaf. HTC brukar vara bättre när det kommer till ROMs etc till telefonen.

Okey...tack för svaret..

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperSverker:

Hejsan!

Är lite inne i tankarna på att byta telefon, mest för att jag...vill testa något nytt

Äger just nu en Samsung Omnia 7, och den fungerar klockrent med Windows Phone 7.

Nu till frågan, imej att det är en Snapdragon och samma SoC (inte Super overclocked som gigabyte, utan System On a Chip) som Galaxy S, så borde väl det inte va några problem att lägga in android i min telefon?

jag vet att det tydligen ska funka med HTC's telefoner, men inte säker på Samsung.

Någon som hittat någon guide? Är det ens möjligt?

hade varit väldigt tacksam för svar!

Mvh

Får man fråga varför du ska byta till Android?

Permalänk
Avstängd

Verkar som du tror att det bara går att installera ett os rakt av bara för det har samma SOC. Tyvärr är det inte så enkelt, googla och se om det finns någon Android-port till din mobil. Den kommer inte vara likvärdig med en Galaxy S om det finns och förmodligen lida av buggar.
Om det hade varit så enkelt att man kunde installerade rakt av så skulle nog många med wave köra Android (samma SOC som galaxy s) Finns någon seg och buggig froyo build till wave dock...

EDIT: Galaxy S kör inte med Snapdragon utan Hummingbird.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Facemeat:

Får man fråga varför du ska byta till Android?

citerar första inlägget "vill testa något nytt"

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

citerar första inlägget "vill testa något nytt"

Android är inte speciellt nytt ;D ;D

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Facemeat:

Android är inte speciellt nytt ;D ;D

;pppPpPPPPppppdDDD

Jo för en som använt W7 Phone innan så är det det.

Permalänk
Medlem

Kolla xda-developers.com
Går det att göra så hittar du garanterat information där.
Borde inte vara omöjligt, HTC HD2 verkar ju ha ungefär samma hårdvara och där funkar android (tror t o m att de fått igång iOS på den).

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

;pppPpPPPPppppdDDD

Jo för en som använt W7 Phone innan så är det det.

Jag skojade ju bara, därav mina två fina smajlisar (: