Kör GTX 560 Ti min FPS är skit

Permalänk
Skrivet av NikeSlicee:

hur stänger man vsync?

Googla på det eller fråga någon som kör Nvidia, gissar på att du har en Nvidia ikon nere i högra hörnet på skrivbordet som du kan högerklicka på och välja inställningar. Ska kunna ändra det där nånstans. På din beskrivning av lagget låter det som att det inte är det som är felet ändå. Kan hur som helst va smart att stänga av v_sync om du ska köra CS och kanske ändra Hz på skärmen från 60Hz till något högre om du har möjlighet, men det är ett annat problem.

Visa signatur

Erfarenhet är mognadens grogrund.

Permalänk

hUR ÄNDRAR MAN Hz

Permalänk
Medlem

Har du kopplat skärmen till grafikkortet så som frågats ovan?
Monterade du datorn själv eller lät du Inet göra det?

Testa att mäta fps i CS eller valfritt annat *spel* som du har problem med. Jag tror du kan använda fraps till det om inte spelet i sig själv mäter det.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Skrivet av NikeSlicee:

hUR ÄNDRAR MAN Hz

Luktar nästan lite troll här måste jag säga.

Men är du säker på att drivrutinerna är helt rätt installerade? Tror felet ligger där annars. x)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

vad har du för moderkort?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av NikeSlicee:

hUR ÄNDRAR MAN Hz

bildskärmsinställningar

vill du ha recept på pannkakor när vi ändå är igång?

Permalänk
Medlem

kolla så att:
-Två strömsladdar sitter i ditt grafikkort
-Att du satt bildsladden i grafikkortets bildutgång och Inte i moderkortets (om intern grafik finns)

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av NikeSlicee:

nu har jag testat cs med vsync avstängt det flyter bättre men fortfarande väldigt dåligt

Bara en tanke som slog mig? haft lite lagg problem med gamla spel när jag gick över till Win7 64bit.

Kan ju prova åh köra spelet i kompatibelt läge?

Visa signatur

| Intel Core i7 950 4,20GHz | EVGA Classified 3SLI X58| Corsair H80 | GIGABYTE Geforce GTX 670 OC SLI x2 | Corsair 12GB (6x2048MB) CL8 1600Mhz XMS3 | Corsair SSD FORCE 120GB | Fractal Design Newton R2, 1000W modulärt |

Permalänk

Ha,ha.... Kommer ihåg min första dator o när problemen hopade sig! Kompisarna fick komma över å hjälpa mig men ack va mycket man lärde sig av alla problemen. Det var tider det;-).
Men håller med om att testa något annat spel (online eller inte Online spel) samt drivrutiner. När du avinstallerat drivrutinen, starta datorn i felsäkert läge. Och använd driver sweeper o sen ccleaner. På detta sätt rensar du allt från den gamla drivrutinen.
Msi afterburner är ett bra program att kolla grafikkortets temp.
Även för se att det inte ligger å puttrar på ett energi läge av något slag. Hade en dator för många år sedan som jag köpt ett värsting kort o spelens fps gick upp o ner. Vad jag hade missat va att ström sladden inte satt i ordentligt..

Visa signatur

i7 875K (4.0 Ghz). Corsair H-70 med Akasa Viper. Asus maximus formula III. Dominator GT 2133mhz.
Intel G2 160GB SSD + 1 TB 7200 rpm. Asus GTX 780. Samsung syncmaster 24.
Logitech G19. Logitech G602. Logitech G930. Logitech 2.1 THX + en mediacenter med en rå FX 8350!!