Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

När det handlar om nästan 1000kr billigare så kvittar det om det tar 7-14dagar frakt, blir en beställning då. Logitech är ju placerat lite överallt så man behöver inte ens skicka tillbaka den till usa om det är fel på den.

Fast så funkar det väl inte. Kundens garantiärenden ska hanteras av försäljningstället. Tillverkaren kontaktas av slutkund enbart i scenarion där t.ex. butiken du köpt den i upphört att existera (t.ex. konkurs) och ingen annan finns att vända sig till. Oftast är det så iaf, köps den i USA är det där du ska reklamera också.
Bäst du hör med Logitech hur de ser på det är mitt råd. Som jag skrev innan, köp i utlandet kan spara pengar men på bekostnad av annat.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Om din order varit redo att skickas sen i torsdags och inte gått iväg vore det toppen om du kan skicka ett mail till info@inet.se med ordernummer så vi kan titta på vad som gått fel!

Mvh / Inet

Då ska jag också göra det. Har samma problem.

Visa signatur

5700x3D | RTX 3080 | 2 TB M.2 | 32 GB RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

När det handlar om nästan 1000kr billigare så kvittar det om det tar 7-14dagar frakt, blir en beställning då. Logitech är ju placerat lite överallt så man behöver inte ens skicka tillbaka den till usa om det är fel på den.

Bättre du startar en egen tråd om detta då det inte har med inet att göra.

Du är medveten om att när du betalat frakt, tull och moms är den där tusenlappen slut?
2300kr från amazon.uk fraktfritt är ett smartare köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threenipples:

Snabb fråga till farbröderna på Inet.se bara. Hur kommer det sig att ni tar 2990 för Logitech G27 när den kostar $299 av Logitech? Dollarn ligger ju knappast på 8-9kr för att det ska bli en okej vinst för er;)

2400 inkl moms + frakt + lagerhållning + löner + vinst + nischad vara med låg omsättning.
Det är mina spekulationer iaf.

Permalänk

Varför har ni inga av AMDs grafikkort i era Taurusdatorer?

Visa signatur

| Corsair 800D | AMD Phenom II 965BE @ 3.7 | Corsair AX 1200 | Corsair Vengeance 2x4gb | Asus Crosshair V Formula | Asus 6970 DC II | WD Black 1TB |

| Sennheiser 360 | BenQ XL2410T | Logitech G19 | Ace Edge 3200 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av _michelin_:

Dom påstod att AMd´s Cpuer är instabila. Svårt att tro på det. Är väll att AMD inte är så efterfrågat tyvärr.

Men varför dom inte har GPU från AMD, är ett stort mysterium dock.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Kilroy:

2400 inkl moms + frakt + lagerhållning + löner + vinst + nischad vara med låg omsättning.
Det är mina spekulationer iaf.

Aldrig tänkt på det på de viset. Var bara helt inne i att hitta en billig bra ratt.
Sry Inet!

Visa signatur

FD Define XL | Crosshair IV Formula | 1090T @ 4,1GHz | Corsair H70 PnP(insug) | 8Gb Corsair Vengeance @ 1600Mhz-ish | HD6970 2GB @ 925/1400 | Corsair AX850W 80+ Gold| F3 1TB | 3xG2420HDBL @ 6024x1080 Eyefinity | Asus Xonar Essence STX | Sennheiser PC350 |

Dator

Permalänk
Inaktiv

Hejsan, det kan ju bara vara jag som upplever detta som ett problem. Men..

När man skall felanmäla en produkt på eran sida. Så skriver man i boxen där rubriken lyder: Felanmälan.
Och man då skriver massa, SEN lägger till en produkt försvinner allt man skrivit. :c Det kanske går att ordna? (:

MVH Viktor

Permalänk
Medlem

Gäller inte denna kampanj längre ?
Isåfall ta bort bilden.

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e63e56952460_lol3.PNG

Sen om man klickar på den

http://data.fuskbugg.se/skalman02/4e63e58c2af9d_Sk%E4rmklipp....

Visa signatur

Intel Core i5 2500k@4.3 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO GEN3 | Antec Kuhler 620 | Corsair Vengeance 8GB | ASUS GTX 560 TI | 1 TB Seagate | Samsung 830 128 GB | Corsair TX650w| Fractal Design Define R3 | Logitech G35 | Logitech G500 | Sidewinder X4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snowsve:

....varken något svar eller någon ändring på ordern. Väldigt besviken om det inte skickas iväg ikväll, hade planerat att bygga den på onsdag då jag har studiedag, svårt att få tid på andra dagar nu när skolan är igång igen.

Jag fick ett snabbt svar idag att det hade blivit fel på deras lager nånstans. Hursomhelst hade mina saker gått iväg till plock samt de hade ersatt mina minnen med några som var marginellt bättre som plåster på såren.

Nöjd men sugen på nya datorn

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mitt paket blev skickat i fredags och när jag skriver i kollinummer så står det som sorterad i fredags 16.30.. När jag kollar nu, så har det ändrats att den blev sorterad idag klockan 00.59. Hur fungerar detta? Tror ni paketet dyker upp idag eller är det att hoppas på för mycket? Beställningen är ju gjord på inet så antog att jag kunde fråga här, annars får ni väl ta bort inlägget helt enkelt.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Skrivet av BYATCH:

Mitt paket blev skickat i fredags och när jag skriver i kollinummer så står det som sorterad i fredags 16.30.. När jag kollar nu, så har det ändrats att den blev sorterad idag klockan 00.59. Hur fungerar detta? Tror ni paketet dyker upp idag eller är det att hoppas på för mycket? Beställningen är ju gjord på inet så antog att jag kunde fråga här, annars får ni väl ta bort inlägget helt enkelt.

kan nästan med 80% säkerhet att ditt paket kommer idag runt 15.00-16.00 till ditt ombud.

Visa signatur

Fractal Design Define R6 | Asus ROG Strix B450-F Gaming | Ryzen 5 2600x | Ballistix Sport LT DDR4 16GB | Geforce RTX 3060 ti | OCZ 750w 80 Plus | OCZ Agility 3 -WD Green 1TB | AOC 24" 144Hz |

Permalänk
Medlem

Hej Inet!

http://www.inet.se/artikel/5409167/msi-geforce-gtx-560-ti-twi...

Kostar cirka 200kr mer än

http://www.inet.se/artikel/5409299/msi-geforce-gtx-560-ti-twi...

De har samma specs, fast olika namn och pris. OC versionen är till och med billigare Kanske något ni kan fixa så ni inte vilseleder personer? ^^

Visa signatur

C>++

Permalänk
Inet
Skrivet av hunden:

När jag beställde en hårddisk (innan flytten) kom den enbart i ett bubbelplastkuvert och enbart nått enstaka lager extra bubbelplast runt själva hårddisken, ingen kartong alls. Hårddisken låg inte i en plastlåda utan i en ESD-påse men det antar jag skiljer mellan tillverkare. Vad det ett vanligt sätt att skicka hårddiskar innan? den hade inte skadats men ett kuvert känns lite väl på gränsen enligt mig.

Nej, så ska det inte vara och är en anledningarna till att vi har nya emballage nu!

Skrivet av Grasp247:

Hej. Jag undrar om den Antec Veris elite ni har i lager är enbart fjärrkontroll?

Sändare (USB) kommer med!

Skrivet av SkaalmaN:

Beställde lite delar här i 23 augusti, nu vet jag att moderkortet inte har vare på lager försen idag.
MEN ni skickade chassit och nättaget och det står ingenting om att ni har skickat dom andra sakerna?
Skulle det inte vara bättre och skicka allting på samma gång istället för i styck? :S
Dom här två skickades idag.
Skulle det inte vara bättre och skicka det ni hade på lagret när ni fick beställningen direkt?
Istället för att vänta på alla produkter för dom ska komma in och sen bara skicka en sak sen när alla produkter är inne.

Ja, och det är vanligtvis så vi alltid gör och har gjort. Nu har vi i och med det senaste haft en del ”problemordrar” som vi varit tvungna att delleverera för att dom inte skulle hindra en massa andra. Vi jobbar självklart på slippa behöva göra så och ber om ursäkt för det och hoppas att det inte ställer till det för dig.

Skrivet av CH4113:

hej Inet, är det fortfarande 15-20 dagars väntetid på er byggnation? har funderat på att lägga in en beställning men vet inte ifall jag ska vänta tills väntetiden är normal igen eller om jag bara ska köra på.

Vi är på god väg att komma ikapp i och med nya lokaler, ny personal och jobb på helger. Men vi ligger fortfarande efter och vågar inte garantera snabbare leveranstid än så just nu.

Dock så ju tidigare du beställer datorn desto snabbare får du den!

Skrivet av Konichiwa:

https://www.inet.se/artikel/6361057/corsair-hs1a-analog-gamin...

Era stora konkurenter ligger runt 390kr.
Något ni kan justera?
Order i slutet av månaden. ^^

Har gjort det vi kunnat på priset nu!

Skrivet av EuQ:

Beställde ny bärbar dator i onsdags och en trådlös mus till det, är det normalt att ni skickar de i 2 olika paket ? Borde det inte bli billigare för er med bara ett paket ?

Skrivet av Toivo83:

datorn brukar skickas i sin kartong.

blir onödigt mycket att fylla i en större kartong

Precis, vi skickar i nästan alla fall bärbara datorer i sitt egna emballage och är då tvungna att skicka tillbehör som separat kolli.

Skrivet av Terrabyte:

Hej Inet!

Väntar på att lägga en beställning hos er på en del komponenter, allting jag har tänkt beställa är i lager förutom en Western Digital Caviar Green 2TB, igår stod det att den skulle komma in 02-09-11 (idag), så jag tänkte att det skulle bli perfekt att beställa idag men nu står det försenad.

När får ni in den i lager? http://www.inet.se/artikel/4303985/2tb-western-digital-caviar...

Landar förhoppningsvis i veckan!

Skrivet av formerself:

Komplett bekräftade just leverans av Corsair Graphite 600T (Vit) till den 16:e. Är leveransen till er fortfarande den 6:e?

Det är det datumet vi har fått från vår leverantör och får hoppas på att det stämmer!

Skrivet av Niklas62:

Hej, jag beställde en skärm och lite andra saker hos er för 10 dagar sedan. Men min skärm kom inte med. Det var bara de andra sakerna jag beställt. På hemsidan står det att leveransdatumet är 23 augusti. Jag har ringt till er och ni har sagt att den inte är kvar hos er och att den är skickad. Jag har inget kollinummer på den så jag kan inte följa den. Jag antar att jag bör få den inom kort. Men på hemsidan står det ju att den levererades 23 augusti, när den egentligen inte gjorde det. De andra sakerna leverarades då. Jag undrar hur det blir om jag vill göra återköp på den. För då kommer det ju stå att jag inte kommer kunna göra det 16 dagar efter 23 augusti. Kommer ni kunna förlänga det?

Bäst att du kontaktar vår kundtjänst direkt på 031 65 27 00!

Skrivet av Xermalk:

Tyvärr har vi inget datum i dagsläget. Gissningsvis kommer den in om ca 3-4veckor.

Skrivet av Leimone:

Väldigt besviken, beställde "Montering och test av dator med valfria komponenter", 2 veckor senare så rekommenderar inet att jag skickar in datorn pga ett problem, problemet är att RAMet dog eller något liknande, så dom bytte ut det.
Datorn var klar i Onsdags, personen jag prata med från iNet sa att om datorn blir klar idag (Onsdag) eller imorgon (Torsdag) så kommer datorn vara hos dig denna vecka.
Igår (Torsdag) ringde jag och fråga varför inte datorn har skickats än, han sa att posten redan har kommit och min dator har inte skickats med posten, men kommer att skickas med morgon dagens post.(Fredag)
Det är Fredag nu, ringer in och frågar hur det går, personen säger att posten redan har varit här och att datorn inte har skickats, men kommer att skickas på Måndag istället.
Riktigt besviken :/

Det var ingen rolig historia. Om vi säger att vi ska skicka en viss dag skall vi givetvis hålla det. Jag kan inte göra mer än att be om ursäkt och få iväg ditt paket så fort som möjligt.

Det vore toppen om du kan skicka ditt RMA-nummer i ett PM till oss så att vi kan ta en titt på ärendet.

Skrivet av Zednosius:

Halloj, jag undrar om ni har något ungefärligt datum på när http://www.inet.se/artikel/6900740/nzxt-phantom-svart kommer till er?
Tack på förhand

Kommer in om ca 2veckor!

Skrivet av CSSgamer:

Kommer ni sänka priset på Phenom II innan Bulldozer släpps?

Om AMD sänker våra priser så sänker vi priserna till er. Tyvärr har vi inte fått någon info om hur det blir än.

Skrivet av Steeler:

Jag har de senaste åren beställt mina prylar från Inet eftersom dom varit snabba och haft bra grejjer till bra priser. Nu är det första gången jag skickat in något på garanti (hårddisk) och måste säga att jag både är förvånad och besviken eftersom det verkar ta väldigt lång tid.

Den 25/8 mottog dom hårddisken, den registrerades inte under "Serviceärenden" förrän 31/5. Sen dess har det inte hänt något.

Tidigare när jag handlat av Komplett och skickat in hårddiskar på garanti vill jag minnas att hanteringen gått mycket snabbare. Jag får bara hoppas att hårddisken byts ut.

Är det någon fler som upplever att deras garantihantering är sölig? Eller har jag lyckas skicka in hårddisken precis när dom har som mest att göra?

Kontakta vår kundtjänst direkt på 031 65 27 00 så kan vi ge dig bättre svar!

Skrivet av nino:

underbart att ni har tagit in asus kort! Tack för att ni lyssnar!

Kul att du gillar det! 

Skrivet av exroz:

Har ni några planer på att ta in några vdsl-produkter i ert sortiment? Det verkar finnas få produkter att få tag på som privatperson i dagsläget, men vdsl är ju också hyfsat nytt så populariteten bör ju öka.

Någon av dessa vdsl-gateways/routrar hade inte vart fel om en vettig återförsäljare(ni) börjat sälja:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=834003
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=773080

Nej, tyvärr är det inget som vi planerar på ta in i dagsläget.

Skrivet av _michelin_:

Ni skrev tidigare i sommars att ni skulle göra nått system så att om man köpte mycket fick man bra erbjudanden eller liknande. När kommer det lanseras?

Senaste informationen är att vi kommer och påbörja programmeringen av en ny plattform under hösten/vintern. Då vi inte vill slänga upp något förhastat gör vi hellre det ordentligt än slänger upp något halvbra.

Skrivet av edasvangen:

Varför har ni inga skärmar från Asus? är det något ni kanske kan få in eller? skulle verkligen föredra att beställa från er!

Vi har tittat på det men har bestämt oss för att inte ta in det i dagsläget då vi tycker vi redan har ett bra sortiment av skärmar och försöker hålla så bra priser som möjligt på dom skärmar/märken som vi har.

Skrivet av _michelin_:

Skrivet av Broken-arrow:

Dom påstod att AMd´s Cpuer är instabila. Svårt att tro på det. Är väll att AMD inte är så efterfrågat tyvärr.

Men varför dom inte har GPU från AMD, är ett stort mysterium dock.

Njae, AMDs processorer är varken mer eller mindre stabila än Intel, däremot ger kombinationen Intel och Nvidia, enligt vår erfarenhet mindre problem och serviceärenden.

För er som önskar andra kombinationer bygger vi datorer enligt önskemål.

Skrivet av viktorsvediin:

Hejsan, det kan ju bara vara jag som upplever detta som ett problem. Men..

När man skall felanmäla en produkt på eran sida. Så skriver man i boxen där rubriken lyder: Felanmälan.
Och man då skriver massa, SEN lägger till en produkt försvinner allt man skrivit. :c Det kanske går att ordna? (:

MVH Viktor

Har skickat vidare detta till vår programmerare!

Skrivet av xeno95:

Den är nu borttagen!

Skrivet av AnnoyingIB:

Hej Inet!

http://www.inet.se/artikel/5409167/msi-geforce-gtx-560-ti-twi...

Kostar cirka 200kr mer än

http://www.inet.se/artikel/5409299/msi-geforce-gtx-560-ti-twi...

De har samma specs, fast olika namn och pris. OC versionen är till och med billigare Kanske något ni kan fixa så ni inte vilseleder personer? ^^

Det var en miss från våra inköpare och blev en dubblett – givetvis är det billigare kortet det som gäller!

Ha en trevlig dag!

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Njae, AMDs processorer är varken mer eller mindre stabila än Intel, däremot ger kombinationen Intel och Nvidia, enligt vår erfarenhet mindre problem och serviceärenden.

För er som önskar andra kombinationer bygger vi datorer enligt önskemål.

Mvh / Inet

Intel och AMD grafikkort, ger det mer problem än Nvidia?

Vad jag vet så är båda korten lika bra. Enda är drivers, dock är det inte många som har det problemet. Nvidia borde ge mer problem, särskilt deras 590 kort(dock sälj det inte många ex ):)

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Intel och AMD grafikkort, ger det mer problem än Nvidia?

Vad jag vet så är båda korten lika bra. Enda är drivers, dock är det inte många som har det problemet. Nvidia borde ge mer problem, särskilt deras 590 kort(dock sälj det inte många ex ):)

590's problem var ju drivrutinerna som låg på skivan, inte efterkommande. Dessutom var det med kraftig överklockning så det är bara fjanterier att klanka ner på 590 i nuläget.

Sen kan du inte veta det överhuvudtaget, då Inet säkerligen hanterar fler serviceärenden än du gör

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

590's problem var ju drivrutinerna som låg på skivan, inte efterkommande. Dessutom var det med kraftig överklockning så det är bara fjanterier att klanka ner på 590 i nuläget.

Sen kan du inte veta det överhuvudtaget, då Inet säkerligen hanterar fler serviceärenden än du gör

Vet:) men finns ex som gav upp i orginalklock med:) Var mer ironi, än allvar det sista, de är ju mellanklassen som säljer mest ju.

Jo, det har du rätt i. Men Nvidia har ju alltid varit duktiga på att göra dåliga kort (ta inte detta seriöst);) Men 8800 korten var inget vidare och 9xxx var den bättre? Ja jag vet, det är gamla kort nu mer.

Men har inte hört så många klagomål på att amd´s nya graffe brakar ihop (om man inte klockar, så man kan steka ägg på gpu:n).

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

Vet:) men finns ex som gav upp i orginalklock med:) Var mer ironi, än allvar det sista, de är ju mellanklassen som säljer mest ju.

Jo, det har du rätt i. Men Nvidia har ju alltid varit duktiga på att göra dåliga kort (ta inte detta seriöst);) Men 8800 korten var inget vidare och 9xxx var den bättre? Ja jag vet, det är gamla kort nu mer.

Men har inte hört så många klagomål på att amd´s nya graffe brakar ihop (om man inte klockar, så man kan steka ägg på gpu:n).

Nu hamnar vi något offtopic här Jag har dock inte läst/hört om några kort som dött vid stockklock mer än standard fail-rate.

8800 var ju de allra bästa korten som fanns under den tiden, den perioden var ju Nvidiadominerad. 8800 slog ju både AMD's 2000 och 3000 serie.
Hur är dom dåliga?

Hört om fler nvidia kort som dött vid stockklock än AMD? För det med 590 var vid överklockning dom small, inte annars.

För att gå OnT: Trevligt bemötande man fick när min DVD-brännare packade ihop, smidigt löst

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Nu hamnar vi något offtopic här Jag har dock inte läst/hört om några kort som dött vid stockklock mer än standard fail-rate.

8800 var ju de allra bästa korten som fanns under den tiden, den perioden var ju Nvidiadominerad. 8800 slog ju både AMD's 2000 och 3000 serie.
Hur är dom dåliga?

Hört om fler nvidia kort som dött vid stockklock än AMD? För det med 590 var vid överklockning dom small, inte annars.

För att gå OnT: Trevligt bemötande man fick när min DVD-brännare packade ihop, smidigt löst

8800GT är de sämsta kort kvalitetsmässigt. Har ett som bara dog (får pixelfel). Sätter man igång ett syntet test med ett sånt kort, går den lätt på i 80-90 grader och ökar.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SeF.Typh00n:

Hur är dom dåliga?

De personerna som köper 590 överklockar för de mesta. Så roligt att bränna 6 k på en grafik kort som inte klara lite mera volt.

Visa signatur

CPU: Amd Phenom 955 4.1 ghz | MODERKORT: ASrock 970 | Chassi: Corsair Carbide 500R |
GFX MSI 280X 1200/6400 | RAM Corsair och Adata 8GB | Nätagg Corsair TX 850 |

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2247296

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Broken-arrow:

8800GT är de sämsta kort kvalitetsmässigt. Har ett som bara dog (får pixelfel). Sätter man igång ett syntet test med ett sånt kort, går den lätt på i 80-90 grader och ökar.

Bara för du har haft ett kort som bråkat så är automatiskt alla dåliga. Okej då är jag med.

Eftersom mina X850XT, 7900GS, HD5750 också gått i graven så suger dom också?

Skrivet av Extrakebab:

De personerna som köper 590 överklockar för de mesta. Så roligt att bränna 6 k på en grafik kort som inte klara lite mera volt.

Varför skulle det vara så? Inte för att jag skyddar deras misstag, långt ifrån. Men varför skulle det vara överklockare som köper korten?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Bara för du har haft ett kort som bråkat så är automatiskt alla dåliga. Okej då är jag med.

Eftersom mina X850XT, 7900GS, HD5750 också gått i graven så suger dom också?

Varför skulle det vara så? Inte för att jag skyddar deras misstag, långt ifrån. Men varför skulle det vara överklockare som köper korten?

Har två 8800 som gott i graven plus en annan som paja sitt föra sommaren med (brände ett på vintern) och ett på sommaren. Klarade inte av spel tydligen.

Visa signatur

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av raketmaskinen:

2011-09-13 står det nu i alla fall.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

2011-09-13 står det nu i alla fall.

Gjorde det inte när jag skrev frågan, men dåså! Tack för upplysningen.

Permalänk
Medlem

Hej Inet!
Jag har aldrig byggt en dator och vad jag vet hittar jag ingen tråd om råd för datorbygge men jag ska köpa en dator i delar idag och jag undrar om man får med instruktoner med varje del och hur man ska koppla sladdarna?
Och hur jordar man sig SÄKERT utan att ha ett armband?
Kan det vara bra att ta av sig sina riktiga armband, halsband när man bygger en dator och kanske bara stå i t-shirt och byxor? vill att allt ska funka och inget ska gå sönder. Och sen tog jag med ett H20 vattenkylning, ska man skruva bort fläkten som följer med chassit på baksidan och sätta in den fläkten man fick med i kylningen istället? och var kopplar man inte alla sladdar till kylningen, hittar inge tråd
Tack för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragzone:

Hej Inet!
Jag har aldrig byggt en dator och vad jag vet hittar jag ingen tråd om råd för datorbygge men jag ska köpa en dator i delar idag och jag undrar om man får med instruktoner med varje del och hur man ska koppla sladdarna?
Kan det vara bra att ta av sig sina riktiga armband, halsband när man bygger en dator och kanske bara stå i t-shirt och byxor? vill att allt ska funka och inget ska gå sönder. Och sen tog jag med ett H20 vattenkylning, ska man skruva bort fläkten som följer med chassit på baksidan och sätta in den fläkten man fick med i kylningen istället? och var kopplar man inte alla sladdar till kylningen, hittar inge tråd
Tack för svar

Jag tror det bästa vore om du skapade en tråd för detta i rätt forum så kan medlemmarna här säkerligen hjälpa dig med dina frågor.

Och lycka till med ditt bygge, det är inte svårt att lära sig!

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Dragzone:

Hej Inet!
Tack för svar

Om du nu ska köpa en dator i delar, varför inte köpa med ett esd armband? http://www.inet.se/artikel/6901005/esd-armband-for-montering-...

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk

Varför har ni inte detta kort på er hemsida? GIGABYTE GA-Z68XP-UD3 (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=907760)

Ser väldigt bra ut på pappret och de flesta av era konkurrenter verkar ha det inne.

Permalänk
Medlem

SSD - Crucial M4 är inget ni planerat att ta in?

Visa signatur

AMD 1090T // Vulcan 1866MHz 7-10-10-29 // HD6950 2GB // Crucial M4 128GB // Seasonic S12 500w (inköpt 2006)
Laptop Acer 17": Intel 3210M // 8GB Ram // GT640M // Samsung 830 256GB
Laptop MSI 17": Intel 4200H // 8GB Ram // GTX850 // Samsung 830 256GB
Laptop Lenovo: AMD 7640HS // 16GB RAM // RTX4060 // Samsung 960Pro 512GB