WoW: Spelar du det nu? (201108)

Permalänk
Medlem

Folk tror på en expansion till alltså

Permalänk
Medlem

En expansion kommer inte bli plåster på såren. SWTOR är det jag har ställt in siktet på!

Visa signatur

RX 6950 XT Merc | 5800x3D w/ Peerless Assassin 120 SE | G.Skill 2x16GB CL16 3600@3733MHz | Aorus B550 Elite V2 | Seasonic Focus GX 850w | Fractal Design R4 | AOC CU34G2X 1440p Ultrawide @ 144MHz FreeSync

Permalänk
Medlem

Startar kontot lite då och då, kör lite pvp, inser att inget blivit bättre, stänger kontot igen.
Kommer antagligen testa nästa expansion med, men tvivlar på att det blir bättre där.

Ser fram emot SW:ToR dock

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Har slutat pga av cataclysm som va fail enligt min mening..Funderar på att ge nästa expansion en chans men vi får se då..

Läste att Blizzard har tappat närmare 2 miljoner spelare sen Cata släpptes..Inte förvånad om det stämmer.

Cataclysm är 100ggr bättre än Lich King om vi pratar om svårighetsgrad i instanserna. Skulle inte förvåna mig om de flesta som slutat gjort det för de bara ville AoE:a ned en instans på 5min utan att behöva bry sig om varken taktik eller strategi.

Till och med solo quests har fått vissa episka fights där man får lära sig raid och instans trick som att inte stå i eld osv.

Blizzard har faktiskt försökt att förbereda folk inför endgame HCs, Raids samt man måste kunna använda CC ibland. 100ggr bättre än innan om du frågar mig (även om det inte längre är samma AoE fest).

Jag slutade spela i WotLK men började igen i Cata. Fast favorit var nog endå BC.

Permalänk
Medlem

fick återfal pga cataclysm men slutade ganska fort igen, tog mig till 85 raida lite sen insåg ja att de va samma skit over again.

spelet va så mkt bättre förr pre tbc! de va grejer

Permalänk
Medlem

Bättre förr, vet inte.

Mitt konto är från feb 2005, spelade rätt mycket i classic men nerd ragade vid nån patch som gav extrem lag i battlegrounds. Raidade endel men bara Molten Core, vilket blev ytterst repetitivt och kändes passivt/statiskt jmfrt med att spela 8vs8 i Dark Age of Camelot. Sen kom TBC, testade igen och hade riktigt skoj, men för mig var WOTLK roligast med en bra guild, mycket att göra även om det blev repetitivt med tiden.

Som jag sade ovan och som även nämnts av andra sörjer jag beslutet att spärra raidandet med ett för mig meningslöst raid lock system.

Att först ha ett år med ICC, sedan komma med så litet high-level content gjorde att off-raidspelandet dog för mig. 2 år med WOTLK, stort behov av nya saker att göra men där jag blåste igenom allt på någon vecka = meh. Märktes också att servern stagnerade 2-3 månader efter att cataclysm kom. Kanske 30-40% av de som tidigare utgjort kärnan lade ned, lika mycket folk i guilden men inte alls samma interaktion längre utan mer och mer idlande i huvudstaden.

Vattenzonen var ett intressant försök men tråkigt lång och kändes på många sätt seg som melee. Var helt tom i bollen efter 3-4 hr där. Kvar var då bara 4 zoner vilket är rätt magert. Heroics, med få nya grottor blev väldigt snabbt gammalt.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är intressant att se att så många ändå håller till i denna del av forumet. Förhoppningen om att spelet ska utvecklas till det bättre finns uppenbarligen. Som det ser ut nu är det ju 61% som lagt ned spelet. Och det är även i vissa fall bristen på värdiga ersättare som håller många kvar.

Jag är så nära till att aktivera igen. dock är jag mycket osäker på om ett års fryst konto har så mycket nytt att ge. Har i för sig inte kört mer än ett par heroics vars antal kan räknas på mina två händer.
Kan ju vara värt att testa. 2-3 öl kostar ju ungefär lika mycket, om man ser det på det sättet. och 2-3 öl tar slut på en gång.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

Läste att Blizzard har tappat närmare 2 miljoner spelare sen Cata släpptes..Inte förvånad om det stämmer.

Liten korrigering: ungefär 900k spelare är det dom tappat, inte 2 miljoner. Och dom brukar väl alltid tappa spelare några månader efter varje expansion då folk börjar tröttna på den, det gällde väl TBC och WotLK också, även om det nog inte var så mycket som 900k.

Jag ser också fram emot SWTOR men jag gissar att jag kommer fortsätta med WoW igen när jag tröttnat på SWTOR.

Själv började jag spela strax efter TBC släpptes så jag upplevde inte Classic men vad man har sett av videos etc så verkar det ju som om bossarna i sig (tekniskt sett) var mycket lättare förr i tiden än vad de är nu. Det svåra var att få ihop 40 personer som inte var helt urusla och clueless och som var någorlunda gearade (resist gear osv) och inte AFKade under raiden. En stor del är nog att det inte fanns samma utbud av sajter där man kunde få reda på bästa spec, gear och rotation så de flesta spelarna körde inte i sin fulla kapacitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrAcKman:

Det är intressant att se att så många ändå håller till i denna del av forumet. Förhoppningen om att spelet ska utvecklas till det bättre finns uppenbarligen. Som det ser ut nu är det ju 61% som lagt ned spelet. Och det är även i vissa fall bristen på värdiga ersättare som håller många kvar.

Jag såg denna trådtitel i "senaste inlägg", när man surfade runt i spel delen, tänkte man kan väl rösta då. Annars hänger man inte i denna del längre.

Slutar alltid spela varje sommar. Men denna gång kommer jag nog inte tillbaka. Även det har ifs sagts varje gång...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Körde MC, BWL,ToAQ, Naxx som human rogue/NE Hunter under Vanilla

Raidade med även med den lite med den under 70 tiden, bytte sen till Tauren Shaman, lirade ut den expansionen sen när Lich king kom så spelade jag inte för länge innan jag slutade helt. Katastrofalt dåligt spel efter BC

Permalänk
Medlem

Jag spelar och har en guild med några kompisar. Kör man mycket pve var cataclysm verkligen ingen fail. I lich king var det mest tank/spank. Raiderna var utklarade efter några dagar. I cata måste man kunna taktikerna och tänka lite på vad man gör. Kan man inte taktikerna i cataheroics klarar man det inte, hur bra gear man än har. I lichking var det bara att spamma aoe. Dock saknar jag storyn från wotlk lite. Där vad det kul att lvla upp nya characters vilket det inte är 1-60 och verkligen inte 60-70

Angående grafiken så ger den en skön känsla. Det är inte meningen att det ska vara verkligt. Skulle det vara det skulle ju inte någon ras förutom humans passa in i spelet För att wow ska vara kul tror jag att man måste ha folk att spela med och spela på rätt server. Sen måste man nog också ha något att kämpa för t.ex nytt gear eller drops eller achivements eller något. Att bara spamma hcs utan anledning är bara onödigt.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Kört sen launch, nu loggar jag nästan bara in för raids(Som jag fortfarande tycker är kul)...

Permalänk

Var periodare med det ganska länge, vet att jag körde trial två gånger innan jag köpte spelet för fyra år sedan. Eftersom jag är periodare med alla spel så glömde jag av det efter ett tag och så var tiden slut. Så blev det av att spela igen året efter och likadant blev det då. Varje gång så blev det att ta bort alla gamla karaktärer och skapa nya när man kom tillbaka. Jag kom aldrig längre än till lvl 32 nån gång. Senast jag spelade var efter att Cataclysm släpptes men då började jag känna att konceptet var utvattnat. Fler raser och fler kombinationer av klasser och raser. Sedan hjälps det inte av att jag bara tycker om att köra solo och det blir ju lite konstigt i ett MMO. Nej, WoW har jag spelat för sista gången.

Visa signatur

Netbook: ASUS Eee 1001PX w/ Intel Atom N450 | 1TB Western Digital i extern docka | 22" BenQ V2220 LED-LCD

Har blivit spelsugen så en speldator är på gång. Håll utkik! Det kan dyka upp något i galleriet...

Permalänk
Medlem

Jag provade lite smått på US betan på wow, började när det lanserades, vilket var skoj för hela mitt umgänge bland killarna lirade tillsammans enda man snackade om var WoW typ, det var riktigt skoj, blev hardcore raider clearade ända upp till 4HM i naxx, sen kom tbc, vilket var en kanon expansion! roliga raider clearade upp till twins i sunwell. Där efter slutade jag med wow drygt 1 år.. sen ville några kompisar ta upp spelandet igen, så självklart började jag med. Det var lätt att komma in i spelet, även fast man inte varit med från början, men det var tråkigt också, man körde redan massa normals för att få hyffsat gear för heroics, så ska man nöta samma instancer 100 gånger till om inte mer.. för att komma upp i current gear, sen när icc kom, blev det samma veva igen. Utråkat, raidade 11/12 icc hc, nära att döda LK HC, men gick aldrig.

Jag la av när Cata kom, började igen för drygt 4 månader sen, var kul i början.. sen kom nerfsen på vanliga raid instancer, blev samma skit som i wotlk.
Detta spelet är riktat till casual spelare.. i generellt sett. Jag saknar att farma pots och worldbuffs osv. Nu får man allt på silverfat.. spelet suger otroligt mycket utanför raids, finns inget att göra än att stå i orgrimmar o vänta på kö till bg/instance..

Detta blir sista expansionen för mig, många i guilden kommer lämna wow när Diablo 3 kommer.. så återstår att se om wow kommer bli roligare.

Patch 4.3 ser lite roligare ut att man kan äntligen använda sitt t2/t3 igen på sin rogue! men det kommer nog bli tråkigt efter 1-2 veckor.

Har lite svårt att uttrycka mig ordentligt genom att skriva, ursäkta om det är för mycket text eller dåliga förklaringar.

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem

Spelar ej längre då jag tröttnade.
I classic raidade jag till 4HM innan patch 2.0 kom och sabbade all raiding, i TBC clearade jag allt upp till och inklusive Illidan men efter några månaders farm av honom så hade halva guilden slutat spela så när Sunwell väl dök upp så hade vi ingen raid roster kvar som kunde göra något inne i Sunwell så då la jag också av.
Provade på WotLK och clearade all initiellt content (dvs Naxx 10/25, Sarth 10/25 och Malygos 10/25) på mindre än 1 vecka efter release, alla dessa utom Malygos 25 clearades i 100% PUGs så tröttnade jävligt snabbt och la ner efter 2 veckor när jag hade BIS gear, gjorde ett nytt försök strax innan ICC kom men orkade inte fortsätta.
Körde lite Cataclysm men kom aldrig igång med något raidande då mina arbetstiden inte tillät det så la ner det också efter att jag fixat 4 gubbar till level 85 (dvs mindre än en månad..).
Sen dess har jag aktiverat 2 st 7 dagars free play som jag fått från Blizzard, av dessa så har jag spenderat kanske 10 minuter totalt ingame så jag tror inte att jag kommer spela nästa expansion men man vet ju aldrig.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Har fortfarande en aktiv prenumeration men har spelat mindre och mindre nu på sista tiden.

Mest p.g.a. tidsbrist. Jobb och dotter tar upp mycket av min lediga tid. Så ja...vettefan om jag ska fortsätta eller inte.

vill gärna spela SW:TOR men det känns som att jag får inte mer tid bara för att jag vill spela det, inte bra det här

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Spelat sen lanseringen 2005 och haft två pauser. Ett för att spela AoC som var ball i några månader. Sen en ny paus för inte så längesedan då jag lirade RIFT och några andra spel. Rift kunde vart skoj om det vart lite fler som spelade det för trots allt liknar det WoW i många avseenden. Nu började jag tyvärr igen och man märker hur snabbt ens lediga tid försvinner för spelet. Å andra sidan började jag raida lite så det är skoj till en viss del.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Har spelat av och till sedan betan. Tyvärr vill jag alltid spela när alla polare inte är intresserade, så det slutar med att jag ledsnar pga av att det är så tråkigt att spela själv.

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem

Eftersom dom flesta i min guild har slutat nu så börjar det bli långtråkigt att stå i kö för BG eller instanser. Jag är fullskillad i två yrken och har i stort sett gjort allt utom raiderna förstås. Jag gillar normalt att köra solo men när man är full level så finns ju inte så mycket att göra, framför allt när alla dailies börjar bli väl tråkiga

Jag får se hur jag gör, jag har inte lirat alls särskilt mycket i sommar faktiskt. Jag har inte hittat något spel som liknar WoW och där man inte är beroende av guilds eller liknande men jag har inte kollat jättemycket iofs

Permalänk
Medlem

Ja. Men kommer sluta spela när betaltiden är slut.

Tycker det är roligt att köra lite PVP.. Försöker köra Dungeon, men så fruktansvärt tråkigt :/

/Mjau?

Permalänk
Medlem

Spelade lite i vanilla, spelade mkt i tbc, tog pause hela wotlk. Spelar nu och kommer inte sluta. Spelar i en 10manna guild med bara svenskar/kompisar. Vi spelar 2 kvällar i veckan har 3/7 hc atm, jag tycker att spelet aldrig varit roligare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henztah:

Spelade lite i vanilla, spelade mkt i tbc, tog pause hela wotlk. Spelar nu och kommer inte sluta. Spelar i en 10manna guild med bara svenskar/kompisar. Vi spelar 2 kvällar i veckan har 3/7 hc atm, jag tycker att spelet aldrig varit roligare!

Fan va kul att höra att det inte bara är jag som känner så! Kör 25 man 1/7 hc och spelet har aldrig varit roligare!

Blir så trött på att höra alla gamla trötta som drömmer om hur mycket bättre det var förr...

Permalänk
Medlem

Lirar enbart för att raida 2-3 kvällar i veckan med mina kompisar. Loggar aldrig in annars och har inte farmat något på typ två år då raiding betalar för sig självt. Vi kommer quitta kollektivt dagen då D3 kommer ut.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att skratta åt det motsägelsefulla i omröstningen. De flesta har valt "Nej. Har tröttnat." och då kan man sannerligen undra; Vad gör ni på WoW-avdelningen i ett forum om ni tröttnat?

Har man på riktigt tröttnat på något vill man väl heller inte läsa eller skriva om det ämnet (min åsikt iaf). Således kan de personerna inte helt tröttnat för de kommer ändå hit av egen fri vilja.

Edit:
Som svar på frågan spelar jag det ännu och multiboxar dessutom. Risken att tröttna känns just nu avlägsen för mig. Ser även mycket fram emot patch 4.3 som äntligen ger möjligheten att kunna påverka sitt utseende. Har saknat detta sedan jag lämnade LOTRO som hade sådan funktion.

Visa signatur

// Valiant
Dator: Gigabyte G1.Sniper Z97, Intel i7 4.0 Ghz, 8 GB RAM, Radeon R9 200, SB X-Fi, Logitech Z-5500, Win8.1 64-bit
Mobil: LG G Flex (primär), Nokia Lumia 1020 (sekundär)

Permalänk
Avstängd

Har spelat WoW sedan vanilla MC,BWL, AQ, ZG, Ony osv osv var riktigt roligt då. Men jag vet inte riktigt om det var för att jag var yngre på den tiden och tyckte att spel var roligare då eller om det helt enkelt var ett bättre spel själv tror jag att det var en kombination av båda. Efter vanilla blev det sakta men säkert mindre o mindre spelande av WoW. TBC var visserligen väldigt roligt det också. Den stora besvikelsen kom väl med Cataclysm. Slutade spela för en månad sedan (stängde av min prenumeration). Då de senaste månaderna blev det att man endast spelade på onsdagar pga arena cappen. Jag kommer dock med största sannolikhet att testa nya expansionen ... känns samtidigt lite tråkigt att man "aldrig" kommer ifrån WoW just pga det VAR roligt en gång i tiden så måste man köpa nästa expansion. Nästan alla jag känner börjar precis i början på en expansion :P. Sedan lirar man 3-4 mån.

Får se hur det blir med spel i framtiden, har inte direkt orken till att sitta i timmar framför ett spel med risken att det är ett dåligt spel och då har slösat bort dessa timmarna. Därför blir det mesta dels multiplayer spel, hoppas BF3 blir bra iallafall...

Permalänk
Medlem

Folk runt omkring slutade spela. Guildet dog ut och det kändes inte värt att leta nytt guild efter 4 år. Hade fortfarande hyffsat roligt med mount hunts etc men gick inte ensam.

Permalänk

Spelar bara 2-3 kvällar i veckan nu mera, trötta rätt mycket när firelands kom ut.

Visa signatur

ROG Strixt Z390-H | Intel I9-9900k | MSI RTX 2080ti | Corsair RM850W | Kingston HyperX DDR4 3200MHz 32GB | ASUS PG349Q | Corsair MP500 M.2 SSD | Kingston HyperX SSD | Samsung SSD 850 PRO |

Permalänk
Medlem

Jag är väl inte direkt trött men kanske lite ensam numera sedan flera kompisar slutat spela. Fast dom kanske kommer tillbaks, det har hänt förr

Själv gillar jag BG/pvp mest men hade jag fler polare att lira med hade jag säkert kört en hel del pve också. Jag har testat lite olika liknande spel men jag vet inte. Inget har varit bättre än wow i mina ögon i alla fall. Dessutom finns känslan kvar när man kom ut i outland första gången..vilken wow-känsla ;). Nej, jag slutar nog inte än på ett tag. Jag har ju firelandsquesterna att göra också.

Permalänk
Medlem

lirat sen realeasen 2005. betalar fortfarande för det varje månad. fast jag knapp spelar längre. lirar kanske 2 - 3 kvällar per månad. visst kanske inte känns värt att betala pengar för att spela så lite. men som en ovanstånde skrev. ta 2 - 3 öl mindre på krogen bara så löser det sig.
mer eller mindre alla polare som jag lirat med har lagt ner för att det bara vart tjatigt att farma olika saker hela tiden för att kunna lira på toppen.
skall lägga ner wow helt och håller när jag hittat nån annat bra substitut. tror mest på SWTOR när det kommer.

Visa signatur

Datorn: G4:a goes imperial
Fear can never kill u

Permalänk
Medlem

spelar till och från med väntan på Diablo3 och GW2.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar