SweClockers drop!

Är denna en bra dator? Hur mycket är den värd?

Permalänk
Medlem

Är denna en bra dator? Hur mycket är den värd?

Hej!

Det ligger en annons ute på blocket, med de här specen:

"
Moderkort: Asus Rampage 3 Extreme
Processor: Intel i7 920 (D0 @ 2,6 GHz) klockad till 4.0 GHz (24/7 stabil)
Processorkylning: Zalman Reserator XT vattenkylning
Grafikkort: 2 st GeForce GTX 580 (SLI)
RAM: 24GB DDR3
Hårddisk: 9 st interna 7200RPM-diskar med totalt 15TB utrymme samt 1 st intern 10000RPM-disk med 300GB utrymme
Media: Läser samt bränner både Blu-Ray, HD-DVD och DVD
Chassi: Lian-Li PC-A7110 Full Tower (se bild)

Datorn är ca 6 månader gammal och i nyskick. Inga problem med den och den krossar allt i spelväg. Det finns inget spel som den inte klarar av med råge. Pris i butik idag är ca 30000 kr."

Är den bra tycker ni? och vad tycker ni är den värd? Han vill ha 20k, kommit överens om ett annat pris.
Är det svårt att montera en ssd disk senare?

Tacksam för all hjälp

lägga till pris
Permalänk
Skrivet av Kurdo:

Hej!

Det ligger en annons ute på blocket, med de här specen:

"
Moderkort: Asus Rampage 3 Extreme
Processor: Intel i7 920 (D0 @ 2,6 GHz) klockad till 4.0 GHz (24/7 stabil)
Processorkylning: Zalman Reserator XT vattenkylning
Grafikkort: 2 st GeForce GTX 580 (SLI)
RAM: 24GB DDR3
Hårddisk: 9 st interna 7200RPM-diskar med totalt 15TB utrymme samt 1 st intern 10000RPM-disk med 300GB utrymme
Media: Läser samt bränner både Blu-Ray, HD-DVD och DVD
Chassi: Lian-Li PC-A7110 Full Tower (se bild)

Datorn är ca 6 månader gammal och i nyskick. Inga problem med den och den krossar allt i spelväg. Det finns inget spel som den inte klarar av med råge. Pris i butik idag är ca 30000 kr."

Är den bra tycker ni? och vad tycker ni är den värd? Han vill ha 20k, kommit överens om ett annat pris.
Är det svårt att montera en ssd disk senare?

Tacksam för all hjälp

Behöver du verkligen 15 TB och 24gb ram?
skulle aldrig köpt den för 20k utan jag hade hellre byggt en ny

Permalänk
Medlem

Nej behöver inte så mycket...

Nej jag behöver inte så mycket minne eller utrymme Spider_Spider. Men jag undrar hur prestandan kommer vara på datorn!
Hur mycket tycker du att datorn är värd? om du bortser från vad jag behöver och inte behöver?

Permalänk
Medlem

24 gb ram och 15 tb lagring. tja. 20 k. visst den är väl värd det men skulle aldrig köpt det Den presterar väldigt bra förmodligen, men dessa 24 gb ram har ingen inverkan i spel direkt. räcker ju med 4-8 gb

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Skrivet av erikom:

24 gb ram och 15 tb lagring. tja. 20 k. visst den är väl värd det men skulle aldrig köpt det Den presterar väldigt bra förmodligen, men dessa 24 gb ram har ingen inverkan i spel direkt. räcker ju med 4-8 gb

Låter bra det Jag kommer jobba med att "skapa" musik, och självklart spela en hel del bf3 när det äntligen kommer ut till marknaden. Kommer köpa ett ssd - disk och ett ljudkort också. Tack för inlägget.