Beställde datordelar från CDON.com förra veckan, i tisdags för att vara mer exakt. På torsdagen hade inget hänt så jag kontaktade kundtjänst för att kolla vad håller på med. Dem sa att datorn skulle paketeras och skickas samma dag så att jag kunde förvänta mig delarna på fredag eller måndag nästa vecka. Men inget hände, stod inte ens att varorna paketeras på måndagen. Jag hörde av mig till kundtjänst igen och det blev strul med rabatterna på varorna (5% rabatten). Men de lovade att varorna skulle packas och skickas samma dag, SSD-hårddisken jag skulle ha fanns inte i lager så den skulle skickas i en separat leverans. Så jag antagligen skulle få de andra delarna på tisdag. "Bra" tänkte jag, statusen på hemsidan hade uppdaterats till delleverans och varorna "paketeras" förutom SSD-hårddisken.
Nu idag, på tisdagen, "paketeras" varorna fortfarande. Samma veva igen, in på kundchatten och fråga vadfasen som händer, jag slog vad med mig själv om att en ny ursäkt skulle kläckas ur, och mycket riktigt. Får som svar från samma kille igen, "leveransen har blivit försenad då vi inväntar SSD-hårddisken som kommer in någon gång i veckan". VA?! Jag sa till han att det står på hemsidan att om en vara är slut skickas de andra varorna ändå, att det skickas en delleverans precis som han sa på kundtjänst dagen innan. Killen på kundtjänsten sa att han beklagade det hela och att han har satt min beställning som prioriterad. Men i min öron låter det som en lögn han koka ihop för att jag skulle lämna samtalet nöjd.
Jag skriver detta för att visa folk som överväger att köpa från CDON att dom extra pengarna man får betala på Inet/Komplett kan vara värt det. Jag kan iallafall säga att dom pengarna jag kom undan med har verkligen inte varit värt besväret.
UPPDATERING 2011-09-13 20:00
Varorna packas fortfarande. Jag kontaktade kundtjänst för att kolla vadfan dom håller på med. Ingen förklaring kan jag få, ursäkten var att lagret fick beställningen igår och att den förmodligen skickas imorgon. Men de sa igår att den skulle skickas igår eller idag. Hon upprepade sig ett antal gånger tills jag sa att dom lovade att mina varor skulle vara extraprioriterade. Hon klämmer ur sig att det var hennes kollega som inte finns på plats för tillfället som sagt det, att hon inte vet vad han lovat och kan inte stå till svars. Inte fan tar det två dagar att packa! Känns som att kollegan endast uppdaterade min beställning till "Varorna paketeras" i måndags bara för att jag skulle vara nöjd, då den uppdaterades igen idag att den det istället stod "Varorna packas". Vilken jävla stil!
Jag avråder ALLA min bekanta att handla från CDON.com.