Permalänk
Medlem

Är Fujitsu pålitlig?

Jag är ute efter en ny dator och hört att HP ska man undvika som pesten.
Så jag undrar då om Fujitsu är något man kan lita på eller är det också något man ska undvika?

Permalänk
Medlem

Pratar du om stationär eller bärbar?

Permalänk
Medlem

bärbar. Det är väl det forumet jag är på?

Permalänk

Asus annars? De jag litar mest på när det gäller laptops. Lenovo har ju fin kvalité men de är ju dyra. HP är väl rätt mainstream och funkar. Acer har värmeproblem och dålig support. Fujitsu får man inte så mycket för pengarna och kvalitén är sådär. Asus tycker jag får vad man betalar för och har gudomlig kvalité! Vad har du för budget?

Visa signatur
Permalänk
Permalänk
Medlem

Kvalitén på Fujitsu ska vara rätt kass har jag hört. Sitter dock på min 7-8 år gamla Fujitsu Siemens Amilo och skriver detta så för mig så har de hållit bra kvalité dock är datorn riktigt trött idag

Visa signatur

Hej

Permalänk
Medlem

Men va fan, är alla laptops utom Asus och Msi skit eller?
Enligt alla kan ju alla andra företag lägga ner verkar det som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguins:

Men va fan, är alla laptops utom Asus och Msi skit eller?
Enligt alla kan ju alla andra företag lägga ner verkar det som.

Vi kör med Fujitsu på jobbet och hade det varit dålig kvalité så hade dom åkt ut.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

Så sett till de 4 datorerna är inte Fujitsu bäst då?

Permalänk

Det bästa hade varit om du kunde letat upp någon butik med datorerna och klämt på de.
De flesta som yttrar sig om det ena och det andra märket har i de flesta fall inte ens ägt hälften av de.

Permalänk
Medlem

Det jag vill helst ha är en 17,3 tums skärm och köpa en dator som inte är skräp.
Fujitsun och Hpn uppfyller det men Hpn sägs vara skit. Men fujitsun kan väl inte också vara skit...?

Permalänk
Medlem

gör som han ovan aäger då det ite e allt i prestandan utan också känslan om datorn tangentbordet passar dinna händer ect

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Har nog ingen möjlighet att "känna på keyboarden"
Samtidigt set alla laptop keyboard likadana ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penguins:

Samtidigt set alla laptop keyboard likadana ut.

De kanske ser snarlika ut, men det kan skilja sjukligt mycket i känsla. De billigare datorerna brukar just faliera på den punkten, sladriga och mjuka keyboards, till skillnad från mer påkostade, ex thinkpad, macbook pro, som är stumma och behagliga att jobba med.

Visa signatur

| avgå alla | iPad air |

Permalänk
Medlem

Håll dig borta från deras bärbara, jag har haft problem två gånger nu. Första gången hade moderkortet pajat, installerade ett nytt. Det höll i ett år, nu paja datorn igen (samma fel, eller batteriet). Det går inte ladda batteriet eller starta datorn, så nu sitter jag med jobb datorn och väntar på asus ux31 eller liknande.

Permalänk
Keeper of Traditions

Det går inte att dömma ut en laptop bara efter märke, det finns inget företag som bara gör dåliga laptops...

Man måste läsa recensioner, svårare än så är det inte.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Skulle köpt en Asus. Dom har man i alla fall förtroende för.

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

De stora drakarna lever ofta på bra avtal med företag, för vilka kvalitet ofta betyder mindre (hur absurt det än kan låta).
Ofta prioriteras pris, supportavtal, leveransförmåga mm som anses kunna mätas i upphandlingar.
Jag har sett en hel del skräckexempel på dålig kvalitet när det gäller bärbara.
Kvaliteten har också varierat mycket mellan modellerna och år, dvs vad som var sant gällande vem som hade kvalitet för några år sedan kanske inte alls stämmer idag.
HP's Elitebook har jag varit i kontakt med och dom har bra kvalitet, men de är alldeles för dyra.
Asus verkar intressant, mycket prestanda för pengarna, men jag har ingen aning om det är någon kvalitet att tala om.

Permalänk
Medlem

Har en Amilo som kostade 6 laxar för en massa år sedan. Hårddisken gav upp efter några år, stoppade i en ny och sen dess har den tickat på. Det är ingen lyx på varken touhpad, skärm eller tangentbord, men den har fungerat problemfritt för mina enkla behov. Den gör det den ska.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tycker bara att betala 1500-2000 kr mer (dvs 20-30% mer) bara för att få en dator med samma prestanda med ett annat namn är mycket.

Permalänk
Skrivet av Penguins:

Tycker bara att betala 1500-2000 kr mer (dvs 20-30% mer) bara för att få en dator med samma prestanda med ett annat namn är mycket.

Vilken köpte du? Är i samma sits som du nämligen. Håll dig borta från HP hur som helst och Acer. Det är datorer som jag har läst haft flest problem. De problem man oftast kan läsa om på olika forum. Men du har helt rätt, ett okänd märke behöver inte ha en dålig kvalité. Även Asus som har ett gott förtroende, gör måndags exemplarar ibland. Själv har jag haft en HP i 5 år som varit dödstyst och fungerat perfekt. Till skillnad från vad alla andra säger angående värmeproblem. I slutändan handlar det lite om tur, och en del magkänsla. Gå efter den du är intresserad över.

Själv väljer jag mellan fujitsun och Asusen. Vet inte ännu.

Permalänk
Medlem

Varför är det ingen som ens nämner Sony? Jag har haft en Sony Vaio i 3 år nu, och den håller väldigt bra kvalité! Det kan jag säga eftersom jag inte direkt varit aktsam med den, jag kan inte inte hålla räkningen på hur många gånger jag har kastat igen skärmen på den och slagit på den när man lyckas klanta sig i nåt spel Den har även blivit tappad några gånger och en polare råkade gå på den, men den verkar hålla ändå! Den har även följt med på alla resor jag har gjort genom åren... Summan av det hela är att jag skall hålla mig till Sony från och med nu, alla andra laptops är antigen budget skit (måååånga), mega överprisade (Apple mfl.) eller dras med dålig support (Acer *host* *host*).