Permalänk

Nuvarande rigg

Mest för polare som ville kika på den "otroliga" layouten med 2st ASUS Radeon HD6970 DCII kort(ej att rekommendera) i ett Raven rv02-e chassi.

Rigg:

Chassi: Silverstone Raven rv02-e White Ltd
Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme B3
CPU: Intel i7 2600k(4,7GHz Clockad)
CPU-Kylare: Noctua NH-D14
RAM: G.Skill Ripjaws Performance 8Gb(2x4Gb) 1333MHz
Grafikkort: 2xASUS Radeon HD6970 DCII(Crossifre)(GPU: 950MHz, Memory: 1450MHz)
Nätagg: NZXT Hale90 850W
SSD: OCZ Vertex3 120Gb (OS)
HDD: Seagate Barracuda Green 2Tb

Nuvarande rigg

Visa signatur

|Silverstone Raven rv02-e White Ltd|ASUS Maximus IV Extreme B3|Intel i7 2600k(4,7GHz Clockad)|Noctua NH-D14|G.Skill Ripjaws Performance 8Gb(2x4Gb) 1600MHz|2xASUS Radeon HD6970 DCII(Crossifre)|NZXT Hale90 850W|Seagate Barracuda Green 2Tb|OCZ Vertex3 120Gb|

Permalänk
Medlem

Riktigt fint bygge, mer bilder skulle inte skada 4/5p

Visa signatur

Nzxt H2 | intel core i5 2500k | Radeon HD 6970 2gb | CM slientpro 700w | msi p67-c45 | Corsair xms3 8gb 1600 | Ocz agility sata 3 60gb | Caviar green 2tb 7200rpm | Benq 24" Full HD

Permalänk
Avstängd

Mer bilder kanske ja

Snygga kort och snygg kylare, rejäla grejer!

Permalänk

Kan fixa lite fler bilder på komponenterna;) Funderar lite på att modda om chassit lite senare när man får tid(dvs nån gång runt jul), skära bort lite plåt vid HDD vaggorna så luftflödet till andra kortet förbättras sen kanske göra något med hålrummet för 5.25" enheterna.

Har ni några idéer så är det bara att posta eller skicka meddelanden?

Visa signatur

|Silverstone Raven rv02-e White Ltd|ASUS Maximus IV Extreme B3|Intel i7 2600k(4,7GHz Clockad)|Noctua NH-D14|G.Skill Ripjaws Performance 8Gb(2x4Gb) 1600MHz|2xASUS Radeon HD6970 DCII(Crossifre)|NZXT Hale90 850W|Seagate Barracuda Green 2Tb|OCZ Vertex3 120Gb|

Permalänk
Medlem

vILKET MODERKORT ?

eDIT: SÅG ATT DET STOD VID DIN PROFIL

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka :)
Speccs = Intel i7 2600K (4,5Ghz) med Sluten H80 vattenkylning sittandes på ett AsRock Z68 Extreme 7 Gen 3, Detta arbetar tillsammans med ett Nvidia GTX 680 4GB Phantom och 16GB Vengeance, samt 120 GB's SSD-OCZ Vertex 3 Max IOPS, alltsammans sitter monterat i ett H2 chassi. Bilden visas med hjälp utav Samsung's Syncmaster 245B.

Permalänk

Riktigt grymt bygge! Jag funderar faktiskt på ett Raven 2 och samma grafikkort (dock ej CrossFire). Hur är temperaturerna? Jag har läst lite om att just sådana kylare ska ha lite temperaturproblem, så jag är lite tveksam. Så om du kunde kolla lite i HWMonitor eller något sånt så skulle det vara perfekt!

Visa signatur

| Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i5 2500K @ Stock | Asus GTX 580 DCII | Corsair Vengeance 8 GB | Crucial M4 64 GB | Samsung F3 1000 GB |
| Corsair AX750 | Fractal Design Arc Mini + 2x Silverstone AP-121| Mionix Naos 3200 | Microsoft Sidewinder X4 | LG M227WDP |

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt bygge, men vart har du köpt det Chassit ?. hittar inget vit chassi.

det här är en Klar 5, det ser ut som om att du har tagit dig tid till att dra kablar och dyligt, Bra jobbat !

Permalänk
Medlem

Hej!
*edit*
Upptäckte att frågan redan hade ställts. Men jag undrar vart du köpte chassit? Riktigt fint i vitt

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk
Skrivet av walle226:

Riktigt trevligt bygge, men vart har du köpt det Chassit ?. hittar inget vit chassi.

det här är en Klar 5, det ser ut som om att du har tagit dig tid till att dra kablar och dyligt, Bra jobbat !

Skrivet av L0bbe:

Hej!
*edit*
Upptäckte att frågan redan hade ställts. Men jag undrar vart du köpte chassit? Riktigt fint i vitt

Tack så mycket:)
Chassit är som sagt ett Silverstone Raven rv02-e White limited edition och är lite svårare att få tag på. Själv köpte jag mitt under CDON.com's sommarrea för 1300:-
Vad jag ser finns det för tillfället ingen svensk butik som säljer det så om man vill ha ett så blir det nog till att beställa in från Silverstone själva.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Hallonglass:

Riktigt grymt bygge! Jag funderar faktiskt på ett Raven 2 och samma grafikkort (dock ej CrossFire). Hur är temperaturerna? Jag har läst lite om att just sådana kylare ska ha lite temperaturproblem, så jag är lite tveksam. Så om du kunde kolla lite i HWMonitor eller något sånt så skulle det vara perfekt!

Tackar:) DCII kylarna är enligt mig mycket bra kylare som är tysta och kyler effektivt. Kan se om jag kan köra en mer grundligare temp.-test men brukar hålla koll på temperaturen när jag använder dator och då ligger korten på Idle: 33-35 grader och i spel med högsta grafikinställningarna på varierar det mellan 47-57 beroende på spel. Maxtempen i olika benchmarks har varit 67 grader vilket iofs varit kanske lite högre än vad jag önskar men ska inte direkt klaga.

Vid manuell höjning av grafikkorts fläktarna kan man pressa ner temperaturen dock till kostnad av ljudnivån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Janmumrik:

Tack så mycket:)
Chassit är som sagt ett Silverstone Raven rv02-e White limited edition och är lite svårare att få tag på. Själv köpte jag mitt under CDON.com's sommarrea för 1300:-
Vad jag ser finns det för tillfället ingen svensk butik som säljer det så om man vill ha ett så blir det nog till att beställa in från Silverstone själva.

Tack så jätte mycket för informationen!

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]