Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av cappe:

40-60 FPS 1980x1080 amd athlon x3 425 2,7GHz radeon 6870 kommer få mer med ny processor också.

då klarar du dig nog bra:D

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem

Tiden går !!!

Snart är det BETA !!!

Att man kan vara så taggad på ett jäkla spel egentligen !!?? Rätt sjukt faktiskt....

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuDis:

Tiden går !!!

Snart är det BETA !!!

Att man kan vara så taggad på ett jäkla spel egentligen !!?? Rätt sjukt faktiskt....

"Jäkla spel"?

Det är Battlefield vi snackar om !

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Intressant att jämföra lite
http://img801.imageshack.us/img801/2617/bf3pc360.jpg

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Nu ser man ju inte detaljer så bra men man ser verkligen att det är mycket mer saker runt omkring på pc. Typ stenar, gräs och annat sånt är det mycket mer av.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konichiwa:

"Jäkla spel"?

Det är Battlefield vi snackar om !

Haha, jag vet.... Men det e fortfarande ett spel på en dator

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av GuDis:

Haha, jag vet.... Men det e fortfarande ett spel på en dator

*host* Konsol *host*

PC <3

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Nu ser man ju inte detaljer så bra men man ser verkligen att det är mycket mer saker runt omkring på pc. Typ stenar, gräs och annat sånt är det mycket mer av.

Nä det syns inte mkt detaljer sådär direkt men syns ju lite runtom som sagt. Sånt som är saker man kan skala bort om det inte flyter bra helt enkelt, ej kritiska saker.

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem

Ser ut som på PC blundar han och på Xbox så har han målat ögon på ögonlocken lá Jack Sparrow.

Gz xbox

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W

Permalänk
Medlem

Ser bättre ut på Xbox 360 på just den bilden och den builden Just pga elden tycker jag. Visst har PC mer stenar men elden ser skit ut?(buggad I guess)

Permalänk
Medlem

På konsolbilden syns det eld eftersom det sker en explosion i bakgrunden just då.
På PC-bilden finns det ingen eld, men en gatlycka i bakgrunden.

Skillnader:
* Mer stenar och geometriska föremål på PC (DX11 effekt?)
* Mer foliage (gräs och andra "tunna texturer") på PC
* Mer eftereffekter på bilden (Syns bäst på himlen där men försökt få till en "grumlad syn" -effekt). Detta är alltså en medveten sökt effekt.

Permalänk
Medlem

Tror ni att

Tror ni att man kan förlita sig på dessa requirements?

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av 3xTra:

Nej de är påhittade. Det står också väldigt tydligt i texten du länkade.

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

Du kommer inte kunna maxa med det grafikkortet med 50fps+ iaf.
Alla som frågar mig vad man behöver så svarar jag alltid lika dant:
Quad CPU 2.8Ghz
Gtx 570 / HD6970
4gb ram

Skaffa det så ska det inte vara problem med att köra på dom högre inställningarna.
Och system requirements har aldrig handlat om att man ska kunna spela med 50fps+ med max inställningar utan low/med

Permalänk
Medlem

hmm varför kan jag inte kolla på sidan 168? kommer bara tillbaka till sidan 167 :S'

nvm löste sig när jag tog bort cookies osv ^^

wow spelet ser riktigt fint ut på konsol

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kresimir:

Varför tar det sån tid innan de släpper PC-rekommendationer? Spelet släpps om mindre än en månad, det behövs tid för att uppdatera datorn.

Jag förstår verkligen inte varför man skulle vilja bry sig om systemkrav- och rekommendantioner. Du har en budget - du köper hårdvara för de pengarna - du spelar spelet på de grafikinställningarna som gör att spelet flyter som du vill.

Permalänk
Medlem

Xboxen får lite tråkigare explosioner än oss kan man säga

edit: vet inte varför youtube ej skalar upp filmen så den tar upp så stor plats som möjligt >_<

Visa signatur

Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

http://www.youtube.com/watch?v=VaXzfzd1SgA

edit: vet inte varför youtube ej skalar upp filmen så den tar upp så stor plats som möjligt >_<

Ser nästan ut som en riktig explosion.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

#YOUTUBEKLIPP#

Jävla skillnad ändå, xbox-explosionen bara försvinner efter en liten smäll, på pc'n blir det en riktigt maffig explosion. Håller med Broken-arrow, ser riktigt realistisk ut!

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Medlem
Skrivet av katanaa:

http://www.youtube.com/watch?v=VaXzfzd1SgA

Det där är ju inte väl inte samma explosion eller? Den första är ju en mycket mindre och på ett annat ställe, den andra verkar vara en bomb från ett plan. Går inte att jämföra där...

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aphex:

Nej de är påhittade. Det står också väldigt tydligt i texten du länkade.

såg de nu

Skrivet av Tobblish:

Du kommer inte kunna maxa med det grafikkortet med 50fps+ iaf.
Alla som frågar mig vad man behöver så svarar jag alltid lika dant:
Quad CPU 2.8Ghz
Gtx 570 / HD6970
4gb ram

Skaffa det så ska det inte vara problem med att köra på dom högre inställningarna.
Och system requirements har aldrig handlat om att man ska kunna spela med 50fps+ med max inställningar utan low/med

så du tror att jag bara kommer kunna köra på low med 50+ i fps med den datorn jag har i min sig?

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk

Att du ens vill diskutera om en sån sak som att jämföra xbox och Pc?

Det är samma explosion bara det att på xbox versionen springer han mer åt höger!
PC versionen med en High end dator piskar ut alla konsoler ca 100 gg om!

Visa signatur

‖ Intel Core i7 4790k , Coolermaster Seidon 120V ‖ Gigabite Z97X-Gaming 3 ‖ 2x8 Corsair Vengeance ‖ Msi Nvidia GTX 1070 Ti ‖ Corsair Obsidian 750D ‖ Samsung SSD 256 Gb ‖ Western Digital 2x1 TB 7200 rpm ‖ Corsair 850W PSU
‖ Sony optiarc DVD rw Burner || Acer Predator X34

Permalänk
Visa signatur

Moderkort: Asus Z87 Deluxe | CPU: i7 4770K | GFX: Gigabyte 1070 G1 | Nätagg: NZXT HALE 90 750W | Ram minnen: Corsair Vengeance 16GB | CPU kylare: Thermalright Silver Arrow SB-E | Chassi: Corsair 650D
Skärm: AOC AGON AG271QG | Tangentbord: Corsair Strafe RGB | Mus: Logitech G pro | Hörlurar: Audio-Technica M50X

Permalänk
Medlem

Tyvärr inget nytt i den artikeln.

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem

Nästan vecka MÅSTE DICE/EA gå ut med ett datum för betan. Frågan är vilken dag det kommer ske...

Permalänk
Medlem
Skrivet av The-Jesterhead:

Att du ens vill diskutera om en sån sak som att jämföra xbox och Pc?

Det är samma explosion bara det att på xbox versionen springer han mer åt höger!
PC versionen med en High end dator piskar ut alla konsoler ca 100 gg om!

På pc sprängs det två gånger och på xbox en gång, och de är på olika ställen. Ser ut som två olika explosioner. Klart jag fattar att pc är många gånger snabbare än en xbox men det går inte att jämföra två olika explosioner.

Visa signatur

500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Många har möjligtvis redan sett detta klipp 100 gånger men men ..

http://www.youtube.com/watch?v=Lfpf_adN7fE

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Wedes:

Lite OT: BC2 servrarna verkar ha fått tuppjuck då flera personer inte kan använda sina upplåsta vapen etc. I menyn står det att de är sin riktiga rank men in-game är de lvl 1.

Vad har detta inlägg i en BF3 tråd att göra? Du vet ju själv att det inte hör hemma här. Slösa inte med vår tid att rätta trådar är du snäll, följ god forumsetikett som du uppenbarligen känner till.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

alla de som har förbokat på webhallen t.ex, måste man registrera sig nånstans eller får man betan automatiskt.
får alla 48h före eller bara de som förbokat på orgins

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Darek:

alla de som har förbokat på webhallen t.ex, måste man registrera sig nånstans eller får man betan automatiskt.
får alla 48h före eller bara de som förbokat på orgins

du får starta betan 48h före alla andra om du bokat på origin elr skaffat nått MOH spel..(vilket vetetusan då jag inte är intresserad av dom) alla andra får vänta dessa 48h tills det blir en öppen beta. hur exakt det kommer gå till sen visar sig

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...