Samsung Galaxy Ace, nåt att ha?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Ace, nåt att ha?

Tjena

Har tänkt köpa mig en ny smartphone de kommande dagarna, då jag har tröttnat på min HTC Tattoo.

Har fått upp ögonen för Samsung Galaxy Ace, då den verkar jävligt prisvärd då den är billig och snabb (har klämt lite på den i butik)

Jag är inte sugen på att lägga pengar på en Galaxy S2 eller i liknande prisklass, då jag har begränsat med pengar, så jag är endast ute efter mobiler i samma prisklass som Ace.

Så min fråga är följande; är Ace ett bra köp? Någon som har den? Tips på någon annan hyffsat billig Android smartphone?

Är det dumt att köpa nu, bör jag vänta tills nästa generations telefoner kommer ut?

Permalänk
Medlem

Samsung Galaxy Ace är lämplig för dig som:
* Tycker om designen och prioriterar hur en telefon ser ut
* Gillar Samsungs egna Android-gränssnitt TouchWiz
* Vill ha en lätt och smidig telefon som enkelt går ner i fickor
* Vill ha en mobil med alla smartphone-funktioner till ett överkomligt pris

Samsung Galaxy Ace är inte lämplig för dig som:
* Vill ha en skarp och högupplöst skärm
* Vill kunna spela de senaste spelen
* Vill ha en bra videokamera
* Är ute efter en telefon med rejäl hårdvaruprestanda

Saxat från fin recension av swedroid (http://www.swedroid.se/36874/test-av-samsung-galaxy-ace/)

Ser ut att vara en väldigt bra budgetlur!! Kör själv på gamla galaxy spica (kostade 2000 maj 2010) men den känns bara bättre o bättre med alla custom firmwares som släpps på samdroid

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Samsung Galaxy Ace är lämplig för dig som:

Ser ut att vara en väldigt bra budgetlur!! Kör själv på gamla galaxy spica (kostade 2000 maj 2010) men den känns bara bättre o bättre med alla custom firmwares som släpps på samdroid

Morsan har en Galaxy Spica, tycker den är väldigt långsam på skärmen? Upplever du något sådant? Den hade dock väldigt många andra mjukvaru problem etc och fick moderkortet utbytt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Morsan har en Galaxy Spica, tycker den är väldigt långsam på skärmen? Upplever du något sådant? Den hade dock väldigt många andra mjukvaru problem etc och fick moderkortet utbytt.

Jag har haft den och det var det sämsta skit jag ägt. Zte blade piskar spican

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

Är inte Galaxy Z det närmaste en lillebror till S2 som man kan komma i dagsläget bland släppta lurar? Har dock ingen själv.

Permalänk

Galaxy Ace är riktigt prisvärd! Rekommenderar den verkligen!

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

Samsung Galaxy Ace är lämplig för dig som:
* Tycker om designen och prioriterar hur en telefon ser ut
* Gillar Samsungs egna Android-gränssnitt TouchWiz
* Vill ha en lätt och smidig telefon som enkelt går ner i fickor
* Vill ha en mobil med alla smartphone-funktioner till ett överkomligt pris

Samsung Galaxy Ace är inte lämplig för dig som:
* Vill ha en skarp och högupplöst skärm
* Vill kunna spela de senaste spelen
* Vill ha en bra videokamera
* Är ute efter en telefon med rejäl hårdvaruprestanda

Saxat från fin recension av swedroid (http://www.swedroid.se/36874/test-av-samsung-galaxy-ace/)

Ser ut att vara en väldigt bra budgetlur!! Kör själv på gamla galaxy spica (kostade 2000 maj 2010) men den känns bara bättre o bättre med alla custom firmwares som släpps på samdroid

Ang videokamera så hade tidiga FW (froyo) endast möjlighet att spela in i typ 320x240 men med 2.3.3 så funkar 640x480 bra.

Frugan har en o jag tycker den är helt ok.

Permalänk
Medlem

För samma pris ungefär kan du få en Galaxy S idag, vilket imo är en mycket bättre telefon

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av carlen:

* Gillar Samsungs egna Android-gränssnitt TouchWiz

Om man inte skulle göra det så är det ju bara att trycka in en coustom rom:)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Försök få tag på en Galaxy S istället. Sett den på lite olika ställen(tillfälliga erbjudanden) för dryga 2000kr, dvs samma pris som Galaxy Ace.

Permalänk
Medlem
Skrivet av upl8447:

Om man inte skulle göra det så är det ju bara att trycka in en coustom rom:)

Eller byta launcher.. Då blire inte mycket touchwiz kvar.

Hittar man en galaxy s för typ 2200:- som mediamarkt hade som erbjudande så är det en väldigt mycket bättre affär.
Ska man som damen hemma byta abb till tre(surf bas) så följde acen med på köpet för 0kr vilket var svårslaget.

Permalänk
Medlem

Motorola Defy valde jag i somras ist för Ace. Inte ångrat mig, tillräckligt snabb för mina behov och oerhört smidig liten lur. Jag hade som främsta prio att den skulle vara just smidig, skärm mellan 3.5 o 4 tum och kunna hantera det mesta i programväg. det har den uppfyllt än så länge.

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Morsan har en Galaxy Spica, tycker den är väldigt långsam på skärmen? Upplever du något sådant? Den hade dock väldigt många andra mjukvaru problem etc och fick moderkortet utbytt.

Flashade SGM-froyo-BETA_2.1-NextGeneration_6.2 idag. Hade tidigare 5.2 o nu är den ännu snabbare
Full Mod 6.1 with Horse Power Kernel V13(Fixed) <- den valde jag. Enormt stor skillnad mot original firmware!

guide: http://www.swedroid.se/forum/41235-att-roota-din-spica-lite-a...

Sorry alla! Kom på efter jag skrivit att detta var nog rätt så OFF-TOPIC... :/