SweClockers drop!

Corsair Force 3 120 fixad?

Permalänk
Medlem

Corsair Force 3 120 fixad?

Är problemen fixade med den här ssd:n? För ska beställa den i ett datorpaket och vill veta om det är ett säkert kort, var väl en massa problem med den vid release?

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|MSI RTX 5080|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem

Min funkar bra, Uppdaterade FW före windows installation.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Min funkar bra, Uppdaterade FW före windows installation.

Okej, låter bra. köpte du den för ett tag sen eller? tänkte att dom kanske har nyaste firmwaren med nu.

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|MSI RTX 5080|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

Är problemen fixade med den här ssd:n? För ska beställa den i ett datorpaket och vill veta om det är ett säkert kort, var väl en massa problem med den vid release?

Beställde en från Net2World idag!...skall enligt dom vara helt okej, då dom fick leverans i förra veckan med nya Force 3,or;)

Permalänk
Medlem

Fick hem ssd,n idag och efter att äntligen installerat OS mm så verkar den faktiskt fungera:-)....har ännu inte stött på några bsod etc;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henke69:

Fick hem ssd,n idag och efter att äntligen installerat OS mm så verkar den faktiskt fungera:-)....har ännu inte stött på några bsod etc;-)

Låter perfekt de!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haft min inne på inet en gång och fick en ny som sedan började ge blåskärmar! Lyckades få igång datorn (yaaaay!) och sedan installera 1.3 fw och det löste problemet i 2 dagar sedan blev det blåskärm efter blåskärm.

Formatering så är det som det ska igen! Så hoppas 1.3fw funkar bättre nu med clean OS install

Permalänk
Medlem

Vill bara meddela att den fortfarande flyter på felfritt;) .....och priset var ju helt ok 1400:-

Permalänk
Medlem

Min fungerar hyfsat med 1.3 firmware. Innan jag la in den så hade mitt bios problem att hitta disken ungefär varannan omstart, men nu är det lugnt med den biten. Det enda problem jag har är att jag får en 30 sekunders freeze ungefär 1-2 gånger om dagen. Men jag får nytt moderkort snart, så det lär märkas om en formatering löser problemet.

Känns inte optimalt ändå, med tanke på att jag specifikt frågade kompletts support om det var säkert att köpa den, varpå de svarade att det bara är att slänga in nya firmwaren så löser sig allt.

Jag hoppas att det löser sig efter formateringen, jag är inte petig, men det är irriterande när onlinespel fryser i 30 sekunder mitt i skarpt läge. Annars lär det bli en rma för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arch:

Min fungerar hyfsat med 1.3 firmware. Innan jag la in den så hade mitt bios problem att hitta disken ungefär varannan omstart, men nu är det lugnt med den biten. Det enda problem jag har är att jag får en 30 sekunders freeze ungefär 1-2 gånger om dagen. Men jag får nytt moderkort snart, så det lär märkas om en formatering löser problemet.

Känns inte optimalt ändå, med tanke på att jag specifikt frågade kompletts support om det var säkert att köpa den, varpå de svarade att det bara är att slänga in nya firmwaren så löser sig allt.

Jag hoppas att det löser sig efter formateringen, jag är inte petig, men det är irriterande när onlinespel fryser i 30 sekunder mitt i skarpt läge. Annars lär det bli en rma för min del.

Argh, jag postade just i en annan tråd ang detta, pastear in det här med. Punkt 4 kan lösa ditt specifika problem.

Jag hade frekventa problem med bluescreens / frysningar / disken försvinner, med Corsair-disken. Vet dock inte om alla problemen berodde på SSD-disken, men nu går datorn satbilt.

Följande åtgärder har löst mina problem:
1. Uppdatera firmware från 1.2 -> 1.3 för corsair disken
2. Ställa processorn på 100% konstant.
3. Ändra spänningen för mina internminnen till 1,65 volt (bios ställde på 1,5 volt, men mina minnens specifikation är 1,65).
4. Ställa in så att hd:n aldrig stängs av (den står på 20 min även om man ställer in på "prestanda"-alternativet i energi-inställningar i win7).
5. Ändra frekvensen på minnena från 1066 mhz till 1333 mhz.

Jag Tror att punkt 1 tillsammans med punkt 4 löste problemen med disken, medans punkt 3 och eventuellt punkt 2 löste problem med minnen. Osäker på om punkt 5 gjort någon skillnad alls.

Edit: Datorn har nu gått stabilt i en vecka, så jag är inte HELT säker på att den är 100% stabil.

Edit2: För punkt 4: Kontrollpanelen -> Energi Alternativ -> Ändra schemainställningar -> Ändra Avancerade Inställningar -> plussa Hårddisk -> Ändra "Stång av hårddisken efter" till 0.

Permalänk
Medlem

Lustigt nog fick jag min första bluescreen i morse. Så de rejäla problemen kanske drar igång på allvar nu till veckan

Hade inte stängt av hdd shutdown, däremot har jag via registret stängt av LPM som vad jag förstår också har med hårddiskens avstängning att göra. Men jag provade ställa ner shutdown till 0 nu. Får se hur det går, jag kommer ta hela grejen på betydligt större allvar om det fortsätter med nästa moderkort efter en formatering.