Battlefield 3 - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke94:

klarar man att spela bf3 med en AMD Athlon2 X3 440 3,0GHz och XFX Radeon HD5830 1GB?

ta en titt http://www.sweclockers.com/nyhet/14521-battlefield-3-rekommen...

Visa signatur

http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Det var äkta.

"The thing is, he basically told everyone who disagreed with the Op Metro beta decision to go away and grow up. This includes everyone who has totally valid reasons and constructive feedback." - http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1426861-what...

Imo så är det rätt fel att släppa en 32-spelare map till betan. Prestandamässigt bör det vara relativt stora skillnader på en sketen liten Rush bana (som är i delar) och en helt öppen 64-spelare conquest bana? Folk kommer tro att deras dator klarar spelet men sedan inse att fallet inte alls är så när de väl testar en "riktig" bana.

Aja det är väl bättre än inget iallafall.

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Den där ska visas som reklam is USA på tv:n har jag för mig.

Dålig gjord imo

Det är ju inte hela trailern, det är en teaser av trailern, står om man läser description under videon.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Dålig gjord imo

Verkligen, rörlig och med kass musik.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av K4L:

Dålig gjord imo

Den kommer bli bättre i sin helhet, tro mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av korreWorre:

Det var äkta.

"The thing is, he basically told everyone who disagreed with the Op Metro beta decision to go away and grow up. This includes everyone who has totally valid reasons and constructive feedback." - http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3/1426861-what...

Imo så är det rätt fel att släppa en 32-spelare map till betan. Prestandamässigt bör det vara relativt stora skillnader på en sketen liten Rush bana (som är i delar) och en helt öppen 64-spelare conquest bana? Folk kommer tro att deras dator klarar spelet men sedan inse att fallet inte alls är så när de väl testar en "riktig" bana.

Aja det är väl bättre än inget iallafall.

Jo, för de vet ju inte alls vad de behöver testa. De kommer att testa större bana, internt test i betan. Varför de väljer samma bana som alphan är helt enkelt för att de kan mäta skillnaderna lättare, och jag kan bara anta att de inte behöver ge oss något mer att testa än det.

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk

En fråga till er som körde alphan... Hur mycket krävdes det för att få ihjäl ngn? Var det löjligt många skott som i BC2's defaultläge eller?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mackbrich:

En fråga till er som körde alphan... Hur mycket krävdes det för att få ihjäl ngn? Var det löjligt många skott som i BC2's defaultläge eller?

Nej, man dog mycket snabbare än i BC2. Mer åt CoD-hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackbrich:

3skott i huvudet ungefär tro jag det var.

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

3skott i huvudet ungefär tro jag det var.

Ja, det är ju den nivån man är ute efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackbrich:

Du dog fortare. Vapnen gjorde mer skada än i BFBC2. Irriterande i början innan man vande sig och lärde sig att uppskatta den lilla dosen av realism.

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

Man dog fortare men Snipers var helt åt helvete dåliga, man ska döda på ett skott med krypskyttsgevären om man träffar huvud eller bröst, ska inte behöva mata 3 skott för att någon ska dö, upplevde det som att assualt rifles var starkare per skott t.o.m och engineers vapen funkade också relativt bra på avstånd.

BC2 är ospelbart utan hardcore enligt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackbrich:

Den var riktigt bra som det ska vara. Äntligen ett spel där man inte folk kan rusha in utan att dö. Man dog ganska snabbt om någon hade dig i sikte, men du kunde samtidigt ta något skott och kasta dig i säkerhet. Tror många tyckte det var svårt i början men när man lär sig blir man mer försiktig och mer en "teamplayer" skulle jag säga.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenshiin:

Man dog fortare men Snipers var helt åt helvete dåliga, man ska döda på ett skott med krypskyttsgevären om man träffar huvud eller bröst, ska inte behöva mata 3 skott för att någon ska dö, upplevde det som att assualt rifles var starkare per skott t.o.m och engineers vapen funkade också relativt bra på avstånd.

BC2 är ospelbart utan hardcore enligt mig.

mm nu var det ju faktiskt så att man om man träffade huvudet så var det 1shot, övre bröstet var ochså 1shot om jag minns rätt.
I övrigt så krävdes det 2shot för att döda någon annanstans.

Permalänk
Skrivet av Tazur:

Det där var den sämsta jämförelsen du någonsin!

Kanske inte, principen är fortfarande densamma.

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

mm nu var det ju faktiskt så att man om man träffade huvudet så var det 1shot, övre bröstet var ochså 1shot om jag minns rätt.
I övrigt så krävdes det 2shot för att döda någon annanstans.

Övre bröstet är inte alltid one-shot, det beror på avståndet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mackbrich:

Mycket snabbare än BC2, dels för att skadan är annorlunda och att nätkoden verkar vara extremt mycket bättre.
I BC2 händer det väldigt ofta att man verkligen träffar en men inget registreras.. i alphan stötte jag inte på detta problem en enda gång under de 25 timmar jag testade det. Lär ju även bli bättre i fulla spelet så, nog fasen är det bättre än BC2!

Visa signatur

Ryzen 9800X3D (-15v CO), ASUS B850 TUF Gaming Plus, 2x16GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000/CL30, Gigabyte RTX 5070 Ti Windforce SFF (.935v @3000MHz core, +3000 mem)

Permalänk
Medlem

Vart tror ni att MSI Geforce GTX 570 FrozeIII Skulle kunna spela för spelinställningar? Alltså ungefär vad ni tror, är bara nyfiken. Och vad är det då som skulle ställa till det, Vram? Eller skulle man då kunna maxa det med SLI?

Permalänk
Medlem

Införskaffade ett till HD 6950 igår och fick t.o.m. svar från zh1nt0 på twitter! :3

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/117198117291569153

Citat:

@zh1nt0 heya Daniel, how will HD 6950 2gb in Crossfire hold up in October?
@k4rst3ns Very well

Sjukt sugen på att se hur Betan presterar jämfört med Alphan men den nya setupen, snart är det Tisdag pojkar!

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av henke94:

klarar man att spela bf3 med en AMD Athlon2 X3 440 3,0GHz och XFX Radeon HD5830 1GB?

Alla som undrar om ens rigg klarar BF3 så använd denna http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ välj Battlefield 3 i menyn..

Permalänk
Skrivet av Nord93:

Vart tror ni att MSI Geforce GTX 570 FrozeIII Skulle kunna spela för spelinställningar? Alltså ungefär vad ni tror, är bara nyfiken. Och vad är det då som skulle ställa till det, Vram? Eller skulle man då kunna maxa det med SLI?

Med en liten klock kan det säkert maxa BF. Annars lär man kunna köra ultra med några settings lite nedsatta bara.

Permalänk
Skrivet av €ric:

Den var riktigt bra som det ska vara. Äntligen ett spel där man inte folk kan rusha in utan att dö. Man dog ganska snabbt om någon hade dig i sikte, men du kunde samtidigt ta något skott och kasta dig i säkerhet. Tror många tyckte det var svårt i början men när man lär sig blir man mer försiktig och mer en "teamplayer" skulle jag säga.

Låter lite som BF2, underbart Det kanske inte behövs ett hardcore mode isåfall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsykOs:

Alla som undrar om ens rigg klarar BF3 så använd denna http://www.systemrequirementslab.com/cyri/ välj Battlefield 3 i menyn..

Kul! Klarade minimum och kom i mitten, dock lyckades jag inte upp på rekommendera. Grafikortet var det som pajade det hela Men tror de ska fungera på medium ändå!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Congratulations, your system passes the Recommended requirements! You should have a great experience running this product.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsykOs:

Den visade att mitt 5970 var under recommended så ta det med en nypa salt.

Visa signatur

CPU: I5-2500K @ 4.4Ghz GPU: GTX670 Ram: 8GB Ram 1600Mhz 9-9-9-24

Permalänk
Medlem

Jag klarade minimum och kom till halva recomended och för mig var det grafiken som sabbade oxå. Pressterar inte 5850 i crossfire bättre alltså?

Visa signatur

| Gigabyte B650 Aorus Elite AX V2| Ryzen 7 9800X3D 4,7Ghz | 32Gb Corsair DDR5 6000Mhz | Asus TUF RTX 4080 Super OC| Kingston FURY 2TB | Corsair RM850x | Fractal Design North TG|

Permalänk
Medlem
Skrivet av PsykOs:

Känns inte så jättelyckad. Under "Soundcard" listade den mitt TV-kort och sa att det var "pass".

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Hedersmedlem

Lita för tusan inte på såna där sidor som "testar" din dator. Spela betan på tisdag och avgör själv istället!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Lita för tusan inte på såna där sidor som "testar" din dator. Spela betan på tisdag och avgör själv istället!

Precis, de går enbart på va du har för hårdvara och jämför det med rekommenderade krav från dice.

Visa signatur

2500K | Asrock extreme 4 gen 3 | OCZ 1000W gold | 16Gb ram | EVGA GTX780 SC ACX | fractal design ARC | Intel 320 120gb | A-data 510 120gb | TrackIR | Saitek X65 HOTAS |

Flest saker när man dör vinner !!

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Ja kan inget annat än hålla med

Visa signatur

Rota3: Ryzen 5600 - 32GB - Radeon RX 7600 - Kingston NV200 2TB - Fractal Design R3 - EVGA Supernova 750W