Återställa datorn totalt - radera allting från hårddiskarna - Installera om OS

Permalänk

Återställa datorn totalt - radera allting från hårddiskarna - Installera om OS

Tja...

Jag gjorde misstaget att installera windows 8 we-hate-gamers-and-love-fools-with-tablets operativsystemet och nu fuckar allting upp. Jag vill göra ALLTING FRÅN BÖRJAN, alltså ta bort exakt allting från hårddiskarna samt installera om OS till windows 7. Någon som kan visa mig första steget?

Permalänk
Medlem

Första steget är att ta fram din windows 7 skiva, sedan gå in i bios och sätt din 1st boot till cd-rom. stoppa in skivan, sen installerar du det och väljer alternativet att radera allt från disken i och med installationen.

Its as simple as that, du har ju lyckats installera win 8? inte bara att göra samma sak fast med din windows 7 skiva istellet?

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Steg för steg:

1. Stoppa in Windows 7 installations skivan.

2. Starta om datorn.

3. In i bios/UEFI:

4. Hitta dig till boot alternativen, välj starta ifrån cd/dvd. Detta tar dig till Windows 7 installationsmeny.

5. Leta dig fram till installationsalternativen alldeles i början av installationen och välj clean install. Vet inte riktigt vad det heter men det alternativet som inte är reparationsalternativet.

Windows 7 installeras.

6. Installera drivisar och allt skit du vill ha på datorn.

7. Tacka mig.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Skrivet av hoan:

Första steget är att ta fram din windows 7 skiva, sedan gå in i bios och sätt din 1st boot till cd-rom. stoppa in skivan, sen installerar du det och väljer alternativet att radera allt från disken i och med installationen.

Its as simple as that, du har ju lyckats installera win 8? inte bara att göra samma sak fast med din windows 7 skiva istellet?

Så lätt?
Hoppas nu att det verkligen avinstallerar allting och inte sparar profiler o sånt.

Permalänk
Skrivet av Lillem4n:

Steg för steg:

1. Stoppa in Windows 7 installations skivan.

2. Starta om datorn.

3. In i bios/UEFI:

4. Hitta dig till boot alternativen, välj starta ifrån cd/dvd. Detta tar dig till Windows 7 installationsmeny.

5. Leta dig fram till installationsalternativen alldeles i början av installationen och välj clean install. Vet inte riktigt vad det heter men det alternativet som inte är reparationsalternativet.

Windows 7 installeras.

6. Installera drivisar och allt skit du vill ha på datorn.

7. Tacka mig.

Tack tack

Permalänk

Några andra saker att tänka på: 1. När du installerar drivrutiner så börja med chipset, starta om, fortsätt med grafik kort, starta om, nätverk, sedan resten. Och det första du gör så gå ut hämta alla uppdateringar till windows och drivrutiner. För framtida bruk: skaffa en "test/slask" hd på 250-500 Gig, begangnat går bra. Det är roligt att testa nya saker (ex win 8, linux) men att behöva total formatera/installera är lika roligt som tandvärk på julafton.

Visa signatur

Varje svensk medborgare borde ha minst 3 PC/pers där hemma !