Nvidia släpper Geforce Drivers 285.38 för Battlefield 3

Permalänk
Avstängd

Jag använder ett GTX 570. Ska jag installera drivrutinerna nu lr?

Visa signatur

[ CoolerMaster HAF 912+ ] [ Corsair TX 650W V2 80+ Bronze ] [ Intel Core i5 2500K 3,3GHz ] [ GTX 570 1280MB 732MHz ]
[ Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE ] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ MSI P67A-C45 B3 ] [ Windows 7 x64 Home Premium]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Qvadriologic:

Jag använder ett GTX 570. Ska jag installera drivrutinerna nu lr?

Det får du nog själv ta och välja ;).

Visa signatur

💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled
🎮 → Steamdeck

Permalänk
Medlem

Jag har köpt Medal of Honor Tier 1 edition, men inte fan går det att aktivera koden så jag får tidig tillgång till BF3 betan. Det står till och med på fodralet att jag ska få det, men det går inte aktivera. Så jävla surt!

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

Sitter med två 560 Ti:s , perfekt säger jag bara! PER-FEKT!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Hmm undra om denna presterar bättre än vad förra gjorde i bc2 också. Gick från 110+ till 60-80 helt ospelbart så fick gå tillbaka till 270.

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk

Testade betan innan detta och fick en massa krasher på min burk, väntar nog lite till >_< Orka avinstallera igen lol

Visa signatur

MSI Z77A-GD55, Socket-1155, Intel Core i7-3770K @3.50GHz, Gainward GeForce GTX 690 4GB, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB, Kingston HyperX 3K SSD 240GB

Permalänk
Medlem

Nu saknas bara AMD drivrutiner med optimeringar för BF3!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd

Installerade precis drivrutinen, hur testar jag om den fungerar som den ska? =P

Visa signatur

[ CoolerMaster HAF 912+ ] [ Corsair TX 650W V2 80+ Bronze ] [ Intel Core i5 2500K 3,3GHz ] [ GTX 570 1280MB 732MHz ]
[ Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE ] [ 1TB Samsung Spinpoint F3 ] [ MSI P67A-C45 B3 ] [ Windows 7 x64 Home Premium]

Permalänk
Medlem

Hoppas man inte får Nvidia kernel mode drive failed med denna drivrutin. Sjukt störande i BC2 iaf, kraschar hela tiden...

Visa signatur

Antec Three Hundred | P6T Deluxe V2 | i7 920 @3,6GHz | GTX 680 Windforce | 20GB 1600 Mhz | Corsair TX850W

Permalänk
Skrivet av Höbalen:

Måste man ha köpt BF3 på origin för att kunna köpa betan, elr är det bara att dom får den 27e ist för 29e?

Det kommer en öppen beta på Torsdag som alla kan testa, och ja om du har förbeställt får du spela 2 dagar tidigare
http://bfstuff.se/betan-startar-tisdagen-den-279-1400-pip/923...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höbalen:

Måste man ha köpt BF3 på origin för att kunna köpa betan, elr är det bara att dom får den 27e ist för 29e?

Ja, För dom som köpte det via origin före den 25e (alltså igår) får börja spela betan redan imorgon.

Permalänk

Fan vad gött. Vart lite ledsen när man först såg hur 590 presterade i alphan :(. Men det var ju som sagt alpha så detta ska nog inte vara något problem alls

Visa signatur

CPU i7 2600k @ 4,5Ghz H20 Grafikkort GTX590 RAM 16gb VENGEANCE @1600Mhz Chassi Antec 1200

Permalänk
Medlem

Optimerar vadå?
Vore intressant med lite tydligare info.
Upp till 38% säger väldigt lite, om det tex är enstaka physics instruktioner(bara ett exempel) som presterar 38% bättre i ett spel så skulle sådan information få artikeln att mindre framstå som reklam.
Det står inte heller om det gäller samtliga grafikkort eller enstaka modeller, vi saknar också minimal förbättring (vi får väl anse det vara noll eller tom negativ).

Om det nu är mjukvaruförändringar som förbättrar BF3 prestanda, hur påverkas prestanda i andra spel?

Anses detaljer för känsliga för att lämna ut, eller är bara förenklad info enklare presenterad på ett överpositivt sätt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arginj:

Jag har köpt Medal of Honor Tier 1 edition, men inte fan går det att aktivera koden så jag får tidig tillgång till BF3 betan. Det står till och med på fodralet att jag ska få det, men det går inte aktivera. Så jävla surt!

lägg in MoH CD key i Origin så får du ett mail imorgon med beta kod och instruktioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Höbalen:

Betan är gratis, men de som köpt BF3 via origin eller som köpt Medal of Honor Tier 1 får tillgång till betan imorron(27:e) övriga får tillgång den 29:e. Dock går det inte å få tidig tillgång till BF3 Betan via Origin längre det erbjudandet gick ut igår.

Längtar tills imorron då ska jag ladda bössan.

Visa signatur

Chassi: Antec Twelve hundred Moderkort: Asus P8P67 Deluxe CPU: Intel i7 2600K 4,4Ghz CPU-Kylare: Corsair H100 GPU: Gigabyte GTX680 PSU: Corsair HX850 RAM: G-Skill 4x4GB 1600Mhz Sys-disk/prog-disk: 2x120GB Corsair Force GT SSD Lagring: 500GB Segate, 2x1TB Samsung Spinpoint F1 & 2x2TB Samsung Spinpoint F3 Skärm: LG Flatron e2441 24"

Permalänk
Medlem

Jag la märke till detta:

Citat:

Mjukvaran passar till Geforce 6 och senare grafikkort samt innehåller även PhysX 9.11.06.21

Det står Geforce 6. Det är väll den nya 600-serien som Nvidia inte har släppt än? Alltså inte Geforce 500-series?

Rätta mig om jag är helt ute och cyklar..

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Snabb fråga, varför står det alltid att prestandan för 580 och 560 höjs med x% på en vissa spel?
Är det bara för dem korten eller är det liknande för deras andra kort? tänker mest på 570 som jag har.

Permalänk

Du cyklar så långt ute att du har trillat av kanten av denna planet...

Permalänk
Skrivet av vikham:

Jag la märke till detta:

Det står Geforce 6. Det är väll den nya 600-serien som Nvidia inte har släppt än? Alltså inte Geforce 500-series?

Geforce 6 o senare grafikkort. så den passar bara till 600-serien som inte ens finns än tror du ?:)

är nog snarare 6000 serien och uppåt dem menar

Permalänk
Medlem

Oj det låter som bra drivers det där. Vågar man hoppas att det blir samma för radeon?

Visa signatur

Fractal Design R6 - AMD 3700X - Lian Li Galahad 360 - Gigabyte X570 Elite
ASUS RTX3080 White - Corsair MP510 960GB - G.Skill 32GB 3600MHZ - Corsair RM 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westelindh:

Geforce 6 o senare grafikkort. så den passar bara till 600-serien som inte ens finns än tror du ?:)

är nog snarare 6000 serien och uppåt dem menar

Dem menar nog antagligen att drivrutinen funkar på Geforce 6xxx och uppåt. Dessa grafikkort är från 2004-2005.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk

Det jag tänker på är att det stod att systemkraven för rekommenderat för gtx 560 men jag undrar om dom hade räknat med denna drivrutin eller om detta betyder att kraven för rekommenderat gick precis ner för nvidia?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Jag la märke till detta:

Skrivet av Superlight:

Dem menar nog antagligen att drivrutinen funkar på Geforce 6xxx och uppåt. Dessa grafikkort är från 2004-2005.

Stämmer bra det.

Permalänk
Skrivet av Superlight:

Det var ju precis det jag skrev

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westelindh:

Det var ju precis det jag skrev

Aha, okej. Då tänkte jag helt fel

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk
Medlem

kan nvidia se till att deras drivers går att installera istället för att släppa nya varannan vecka?

Permalänk
Skrivet av jsf:

kan nvidia se till att deras drivers går att installera istället för att släppa nya varannan vecka?

Funkade noproblemo för mig. bara att använda "fortsätt ändå" knappen

Permalänk
Medlem

Trevligt att NVIDIA är tidigt ute och fixar!

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Westelindh:

Funkade noproblemo för mig. bara att använda "fortsätt ändå" knappen

jag får att installationen misslyckades meddelande hela tiden, även äldre drivrutiner jag försökte gå tillbaks till. Men jag har i alla fall lyckats installera senaste grafik drivrutinerna och physx tror jag.

Permalänk
Skrivet av Hastigt:

Vågar man uppdatera då? Senaste nvidia uppdateringen som inte var beta är ju fortfarande värdelös, får errors hela tiden med den versionen. Någon får gärna säga till om dom stresstestat eller använt dessa drivisar en stund och kommentera.

Ja eller hur... Får tom blue screens ibland.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival