Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av fabz:

Haha, ringde just till Eas svenska support. Kan ju säga att de inte hade detaljer om när man får nykeln.

Jag börjar jobbet kl 15! Hoppas verkligen jag hinner testa innan.

Vad har dom för telefonnummer?
Ska ringa och klaga på dom att dom inte tagit bort ännu att man får vara med i tidiga betan om man förbokar, när det erbjudandet löpte ur för flera dagar sen.

Är det det här numret? ( Telefon: +46 844 68 00 04 )

Ringer dit snart och frågar, om ingen annan hinner före^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Tips på något vasst program?

Jag kan tipsa om TeamViewer kör detta själv via min HTC helt gratis och fungerar riktigt bra

Visa signatur

App-v, msi packaging, Application deployment, AZ-900
Main: Core i5-4670 K, 12 GB RAM, GTX780, OS Win 10 Pro
Server: Core i5-4590, 32 GB RAM, Lagring: SSD Diskar, OS ESXI 6, 2xNIC
Jobbdator: HP Zbook 15 G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabz:

Haha, ringde just till Eas svenska support. Kan ju säga att de inte hade detaljer om när man får nykeln.

Jag börjar jobbet kl 15! Hoppas verkligen jag hinner testa innan.

den tiden som stod kanske var tid i usa?!

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om jag inte får något mail idag, fastän jag har förhandsbokat via Origin.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njetski:

den tiden som stod kanske var tid i usa?!

jag hörde av en kompis att betan kommer kunna tankas runt 2 om han gjorde rätt med att konvertera tiden

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Antagligen mindre texturer än retail etc.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Hamzta:

Jag har sett Trailers och officiella gameplay videor där de kör på "max"
Inte imponerad för fem öre.

trailers och videos betyder inte mycket, men för sakens skull, vilket spel kan du ärligt säga är lika snyggt/snyggare än BF3?

Kommer nog bli svårt att hitta något sådant.

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MiLeS:

Som jag skrev i den nu låsta BF3 allmäna tråden så ifall de skickar ut dubbla 48 timmars early access nycklar (har både MoH Ltd och pre-ordrat på Origin) så kommer jag ha en över som jag kommer posta i denna tråden. Fick två nycklar till Alphan och de var inte bundna till ditt konto utan jag gav bort den extra till en i forumet här som kunde redeema på sitt konto så håll ögonen öppna

You got mail!

Nej men, frågade i chatten här om dagen:

Hi, my name is Vineeth. How may I help you?
holin59: Hello
holin59: Will i be able to use a friends BF3 Beta key on my own EA account?
holin59: Or is it locked to my friends EA account?
Vineeth: Its locked to his account.
holin59: Oh, okey. Thank you!

Vet ju dock aldrig om det stämmer, men men.

Visa signatur

Cooler Master NR200P | i7 9700k | RX 7800 XT | 16GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Nej men det är ju dåligt oavsett.

Såhär ser det ut på köpsidan:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/1d444c33_jj.png

Står ingenstans där om att man måste ha förbeställt innan den 25e för att få vara med i tidiga betan idag.
Snacka om att många kommer bli lurade idag och besvikna.

Själv blir jag grymt irriterad på sånt här, och att i efterhand skylla på att det "Inte är uppdaterat" fungerar inte alls i det här läget, det är ju trots allt ett otroligt, otroligt, stort spel?

Skulle vara roligt om någon kunde få fram frågan till dom vad dom håller på med egentligen så man får sig ett svar på det, har själv lämnat ett supportärende hos Origin / EA och frågat hur dom inte kan ha tagit bort det än.

Var själv påväg att köpa spelet idag nämligen och nu kommer jag nöja mig med den kostnadsfria offlineversionen istället.

Mm, det är dåligt. Det står ju iof på http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta under FAQ avdelnningen. Och i Origin klienten står det också tydligt om att man erbjudandet upphör den 25e.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Vad har dom för telefonnummer?
Ska ringa och klaga på dom att dom inte tagit bort ännu att man får vara med i tidiga betan om man förbokar, när det erbjudandet löpte ur för flera dagar sen.

Är det det här numret? ( Telefon: +46 844 68 00 04 )

Ringer dit snart och frågar, om ingen annan hinner före^^

Ja, det är rätt nummer. Det var en trött snubbe som svarade som inte verkade ha koll på bf3. Haha, lycka till!

Visa signatur

Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Skrivet av fabz:

Mm, det är dåligt. Det står ju iof på http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta under FAQ avdelnningen. Och i Origin klienten står det också tydligt om att man erbjudandet upphör den 25e.

Ja men det gör ju inte saken bättre, alls?^^

Att det tillochmed står klart och tydligt på övriga sidor att det upphörde den 25e men fortfarande står kvar på den kanske viktigaste sidan, där man beställer, så är det ju rätt tydligt att det är medveten falsk marknadsföring från deras sidan.

Så dåligt av EA.

Permalänk
Medlem
Skrivet av formerself:

Jag håller inte med. Kolla jämförelsen
http://www.youtube.com/watch?v=AGbo50Ar420

LoL!
Visar ju helt klart att spel skall spelas på PC.
Konsoller duger till halvhjärtade mediaspelare

Permalänk
Medlem

För er som undrar så kommer beta mails skickas ut mellan 1-3 i eftermiddag.

Visa signatur

| i7 2600k | H60 | ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | 2x4 GB DDR3 @ 1600 MHz | 2x Asus 6870 1GB OC | Corsair 750W AX | OCZ SSD Agility 3 120GB | 1TB Western Digital Caviar Green | Win7 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrBomba:

För er som undrar så kommer beta mails skickas ut mellan 1-3 i eftermiddag.

var har du läst de?

Visa signatur

Asus Z170i Pro Gaming | Intel i7 6700K @ 4.0 GHz | Gainward 2080 8GB | Fractal Design Celsius S24 | Corsair LPX Black 16GB @ 3000MHz | Samsung 970 EVO 500GB | Corsair SF600 V2 600W | Louqe Ghost S1

Asus Maximus IV Gene-Z | Intel i7 2600 @ 4,6 GHz | XFX HD6950 2GB | Corsair H50 | G.Skill Ripjaws X 8GB @ 1600MHz | Corsair Force GT 120GB | WD RE4-GP 1.5TB | Corsair AX750 | Fractal Design Define Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

var har du läst de?

Det hänger väl ihop med kontorstiderna i Usa?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Nej men det är ju dåligt oavsett.

Såhär ser det ut på köpsidan:

http://data.fuskbugg.se/skalman02/1d444c33_jj.png

Står ingenstans där om att man måste ha förbeställt innan den 25e för att få vara med i tidiga betan idag.
Snacka om att många kommer bli lurade idag och besvikna.

Själv blir jag grymt irriterad på sånt här, och att i efterhand skylla på att det "Inte är uppdaterat" fungerar inte alls i det här läget, det är ju trots allt ett otroligt, otroligt, stort spel?

Skulle vara roligt om någon kunde få fram frågan till dom vad dom håller på med egentligen så man får sig ett svar på det, har själv lämnat ett supportärende hos Origin / EA och frågat hur dom inte kan ha tagit bort det än.

Var själv påväg att köpa spelet idag nämligen och nu kommer jag nöja mig med den kostnadsfria offlineversionen istället.

Blir också lack om jag inte får min beta. Det är vad det stod på köpsiten som sagt. Jag köpte mitt igår >.<

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Royael:

var har du läst de?

zhinto twittrade det

*EDIT*

http://twitter.com/#!/zh1nt0/status/118562797620707328

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
Proxmox: Ett gäng Intel NUC Gen 8:or
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Blir också lack om jag inte får min beta. Det är vad det stod på köpsiten som sagt. Jag köpte mitt igår >.<

Då får du inte vara med i betan idag, sitter i livechaten nu och många på andra forum som redan avbeställt sina BF3^^.
Tråkigt för din del när du verkade så exalterad över att få spela det idag.
Som sagt, avbeställ som så många andra gjort för att visa ditt missnöje.

Detta fick jag som svar av deras värdelösa support:

Rohit: I am sorry.

Vilket givande svar.

Om du har beställt innan eller den 25e så får du spela idag på betan.
Beställde du igår så får du inte vara med och kan således avbeställa direkt.

Permalänk

Jag kollade Origin igår och det stod klart och tydligt att man var tvungen att beställa innan den 25:e för att få early access. Sluta skyll på deras support när ni själva gjort fel.

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis mitt bf3 från webhallen där det står "Limited Edition inkl förbokningserbjudande". Då borde jag också få tillgång till betan idag? Någon som vet hur man får koden? Kommer den på mejlen som jag registrerade på webhallen?

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem

Hur avbeställer jag?
Så här ser min order ut i Origin (Kan se spelet i listan)

ORDERDETALJER
Ordernummer: xxxxxxxxxx23
Orderdatum:
Orderstatus: Ordern har inte skickats iväg
Faktureringsadress:
Ola xxxxxxxxxx
xxxxxgatan 1
adress
postnummer
SE
Produkt Upplåsningskod Antal

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

Permalänk
Skrivet av formerself:

Jag kollade Origin igår och det stod klart och tydligt att man var tvungen att beställa innan den 25:e för att få early access. Sluta skyll på deras support när ni själva gjort fel.

Jasså?
Nu har dom ju dock redan erkänt sitt egna fel både i telefon och i deras livechat, men bara för att du inte verkar helt hundra så:

http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.battle...

Du tycker inte det borde vara uppdaterat vid det här laget eller?
Dessutom så har du fel i det du skriver, har man beställt innan den 25e eller just precis den 25e så har man tillgång till tidiga betan idag, dvs inte bara om man beställt innan den 25e.

Permalänk
Skrivet av Stylaren:

Jag beställde precis mitt bf3 från webhallen där det står "Limited Edition inkl förbokningserbjudande". Då borde jag också få tillgång till betan idag? Någon som vet hur man får koden? Kommer den på mejlen som jag registrerade på webhallen?

Om du beställt efter den 25e så får du ingen tillgång till betan idag nej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stylaren:

Ironi?

Nej, du får inte tillgång till betan idag. Du måste vänta till den 29e. http://www.battlefield.com/battlefield3/1/beta Här har du info om allt du behöver veta om betan.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Hur avbeställer jag?
Så här ser min order ut i Origin (Kan se spelet i listan)

ORDERDETALJER
Ordernummer: xxxxxxxxxx23
Orderdatum:
Orderstatus: Ordern har inte skickats iväg
Faktureringsadress:
Ola xxxxxxxxxx
xxxxxgatan 1
adress
postnummer
SE
Produkt Upplåsningskod Antal

Ingen aning, har inte origin någon livesupport?

Annars får du väl gå till http://support.ea.com/app/chat/livechat_launch/ och fråga där.
Det var tydligen många som hade klagat på att dom inte uppdaterat sin sida, så du är nog garanterat inte den enda som avbeställer idag.

Permalänk
Medlem

Sjukt taggad nu, har VNC på telefonen redo att logga in och tanka hem det, så man har det redo när man slutar jobbet

Visa signatur

[Moderkort]: ASUS P8Z68-V PRO [CPU]: i7 3770k @Stock [Minne]: Corsair 2x8Gb Vengeance LP [GPU]: Sapphire RX480 8gb Nitro+ OC [Systemdisk]: Corsair SSD Force 3 90Gb [Storage]: Crucial M4 64Gb, 4Tb SATA 7200rpm [PSU]: Corsair AX750W [Chassi]: Coolermaster CM690 II Adv

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Om du beställt efter den 25e så får du ingen tillgång till betan idag nej.

Tråkigt! Tack för ditt svar!

Visa signatur

[Intel Core i5 2500k] [Asus P8Z68-V Pro] [2x ATI 6950 1gb] [Fractal Design XL] [Corsair HX 750W] [Corsair 16Gb 1600MHz] [OCZ SSD Vertex3 120GB]

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Ingen aning, har inte origin någon livesupport?

Annars får du väl gå till http://support.ea.com/app/chat/livechat_launch/ och fråga där.
Det var tydligen många som hade klagat på att dom inte uppdaterat sin sida, så du är nog garanterat inte den enda som avbeställer idag.

Kan inte logga in på litechat. Den skickar bara tillbaka mig till login sidan. Även om ajg går från mitt EA konto som jag loggar in på. Har provat i IE och chrome

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Men varför förbokar folk så sent då! Även om det står på Origin att erbjudandet var kvar så kunde ni väl ändå förbokat tidigare?! Visst är det lite dåligt av dom att inte ändra det men ändå. Man har vetet att BF3 skulle komma en mycket lång tid så går knappast att skylla på att ni inte haft pengar till att boka tidigare för ni har kunnat spara pengar till detta spel en mycket lång tid nu.

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition | Asus ROG STRIX B550-F | AMD Ryzen 9 5900X | Intel 660p SSD M.2 NVMe 1TB + Samsung 850 EVO SSD 250GB | Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL18 | XFX 6800 XT | MSI Optix G27CQ4 2560 x 1440 166Hz | EVGA Supernova G2 750W | Windows 10 Pro

GPU och CPU kyls med custom loop byggt av EKWB delar

Permalänk

Är det någon mer än jag som inte fårr sin BETA-nyckel än:(?