Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Kan inte logga in på litechat. Den skickar bara tillbaka mig till login sidan. Även om ajg går från mitt EA konto som jag loggar in på. Har provat i IE och chrome

Okej, jadu..
Leta vidare, kommer väl någon här annars som kan ge svar på hur du ska gå tillväga.
Verkar vara irriterat från många olika håll just nu och många som vill avbeställa...

Enligt tjejen i supporten så sa hon bara att dom är ledsna att det står felaktig information på hemsidan och när jag frågade om dom hade planerat att ändra det så svarade hon "I am sorry" och tryckte ner chattrutan.

Permalänk
Medlem

*asg

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem

Bara en quote av en tidigare post så folk "slipper" gå tbx en sida, angående nycklarna.

Skrivet av Tobblish:
Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

När man kan ställa in FoV så vet man att det är ett riktigt PC-spel! Underbart!

Så sant men lite synd att "slide" menyerna är riktigt taskiga

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXBaconXx:

Är det någon mer än jag som inte fårr sin BETA-nyckel än:(?

Det står i tråden, lite längra upp, om att nyckel får man mellan kl 13-15.

Visa signatur

Platinum PS5 / 100% Steam achievements:
Demon's Souls Remake // Bloodborne // Elden Ring // Elden Ring Nightreign // Dark Souls 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jappse:

Tips på något vasst program?

kör vanliga windows RDP med network level auth, samt mitt egen konto, inte så jättesäkert men vafan jag har inget hemligt på datorn

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Lycka till med betan och rapportera alla buggar nu så vi som inte sysslar med betaversioner slipper allt sånn skit

Visa signatur

5700X3D | 5080 Prime OC | Katt

Permalänk
Medlem
Skrivet av xXBaconXx:

Är det någon mer än jag som inte fårr sin BETA-nyckel än:(?

var bara lugn, den här sidan kommer fyllas med personer som ropar "yiipee jag har nyckeln" när dom börjat skickas ut. Det verkar på alla folk som om nycklarna skickas ut runt 1- 3 i eftermiddag

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stylaren:

Jag beställde precis mitt bf3 från webhallen där det står "Limited Edition inkl förbokningserbjudande". Då borde jag också få tillgång till betan idag? Någon som vet hur man får koden? Kommer den på mejlen som jag registrerade på webhallen?

förbokningserbjudande borde syfta på strike at karkand och inte closed beta access...

Permalänk
Medlem

hoppas de stämmer bara

Vad tror ni

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem

CET – Central European Time, så mellan 13- 15 är bekräftat enligt någons länk från twitter då

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tchomaz:

förbokningserbjudande borde syfta på strike at karkand och inte closed beta access...

Stämmer bra

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Stämmer bra

Stämmer inte alls, Limited edition = strike at karkand men förbokningserbjudandet på webhallen syftar på multiplayer skins och dog tags.
Kanske inte riktigt det han tänkte sig när han beställde sitt förbokningserbjudande =P

Däremot är det limited edition versionen man köper, det är nog ganska tydligt att dom som köper det med förbokningserbjudandet inte vill åt dog tagsen utan snarare ville åt den tidiga betan^^.

Detta står ju dock tydligt på webhallen så inget att klaga på där.

Permalänk
Medlem

vet inte vad folk snackar om just på origin så står det i texten till spelet att förbokningserbjudandet går ut 25sept...

utdrag direkt från origin när man är vid spelet o tittar på texten mm

"Battlefield 3 – Limited Edition

Förhandsboka Battlefield 3 Limited Edition nu via Origin och få

BATTLEFIELD 3-BETA: 48 TIMMARS TIDIG TILLGÅNG

ERBJUDANDET OM 48 TIMMARS TIDIG TILLGÅNG UPPHÖR DEN 25 september 2011"

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Stämmer inte alls, Limited edition = strike at karkand men förbokningserbjudandet på webhallen syftar på multiplayer skins och dog tags.
Kanske inte riktigt det han tänkte sig när han beställde sitt förbokningserbjudande =P

Däremot är det limited edition versionen man köper, det är nog ganska tydligt att dom som köper det med förbokningserbjudandet inte vill åt dog tagsen utan snarare ville åt den tidiga betan^^.

Detta står ju dock tydligt på webhallen så inget att klaga på där.

ofan, ursäkta jag trodde att limited edition och förbiknings erbjudandet var samma sak, tänk så fel man kan ha utan att kolla upp mer exakt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Andyah:

vet inte vad folk snackar om just på origin så står det i texten till spelet att förbokningserbjudandet går ut 25sept...

utdrag direkt från origin när man är vid spelet o tittar på texten mm

"Battlefield 3 – Limited Edition

Förhandsboka Battlefield 3 Limited Edition nu via Origin och få

BATTLEFIELD 3-BETA: 48 TIMMARS TIDIG TILLGÅNG

ERBJUDANDET OM 48 TIMMARS TIDIG TILLGÅNG UPPHÖR DEN 25 september 2011"

Det "folk" snackar om är http://store.origin.com/store/eaemea/sv_SE/html/pbPage.battle...

Står inget just där om det och det är ju ändå där man beställer, så rätt uppenbart varför folk klagar.
Var själv påväg att bli lurad in i ett köp.

Permalänk
Medlem

ahh det förklarar saken har bara kollat på origin som ligger på datorn som ett program över sina spel mm

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Skrivet av Andyah:

ahh det förklarar saken har bara kollat på origin som ligger på datorn som ett program över sina spel mm

Jasså?
Så det du skrev står i klienten?

Känns som dom borde prioriterat att uppdatera beställningsidan med korrekt information innan dom uppdaterar en klient man inte kan spela på ännu.

Dom är väl såklart medvetna om det här, så hoppas dom väl på att många som beställt efter den 25e inte ska orka avbeställa ändå. ^^
Förstår dock dom som blir förbannade, som killen som skulle till jobbet och sen hem och spela.

Nu är det ju lite sandlåda kanske att "gråta ut" över något sånt här men hade jag själv beställt spelet och förväntat mig att få börja spela idag och sen kommer hem och inser att ordersidan inte är uppdaterad, ja då hade nog jag blivit rätt förbannad när jag inte får vara med i betan.

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför dom ska ge ut beta keys i sista minuten, man måste ju ändå ladda ner spelet? Lär ju ligga på minst 15GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Förstår inte varför dom ska ge ut beta keys i sista minuten, man måste ju ändå ladda ner spelet? Lär ju ligga på minst 15GB.

Ja och med tanke på att servrarna kommer bli sprängfyllda så kanske man inte ens kommer kunna spela idag. För många kommer ladda ner, oppas dom släpper nycklarna olika tider för olika världesdelar för att spara in på krafterna av linorna :/

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Proxann:

Haha, får man inte ens ladda ner spelet i förtid om man beställt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proxann:

Nja:

Skrivet av Q&A with Daniel Matros:

"Between 2-3 gig beta client."

Permalänk
Medlem

I Sweclockers posten om Catalyst 11.10 så står det "Under eftermiddagen blir betaversionen av Battlefield 3 tillgäng för alla som förbokat spelet via nedladdningstjänsten Origin senast 25 september"
Så om man bokar spelet nu så får man inte betan tidigare?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Busigt:

I Sweclockers posten om Catalyst 11.10 så står det "Under eftermiddagen blir betaversionen av Battlefield 3 tillgäng för alla som förbokat spelet via nedladdningstjänsten Origin senast 25 september"
Så om man bokar spelet nu så får man inte betan tidigare?

Korrekt.

Permalänk
Skrivet av SellahiR:

Ja och med tanke på att servrarna kommer bli sprängfyllda så kanske man inte ens kommer kunna spela idag. För många kommer ladda ner, oppas dom släpper nycklarna olika tider för olika världesdelar för att spara in på krafterna av linorna :/

Med tanke på vad som hände med EAs servrar IOM BC2 release så skulle det förvåna mig om samma sak hände igen...
BF3 måste man ha räknat med ett sanslöst enormt tryck på.

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Är det fortfarande ingen som fått nyckel?? Jag har inte fått min beta nyckel :S

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pontus94:

Är det fortfarande ingen som fått nyckel?? Jag har inte fått min beta nyckel :S

För guds skull, läs tråden! Dom skickas inte ut förrän kl 13-15.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ntiselle:

Därför att 1. EA är inte svenskt och 2. Dom vill att alla typ ska kunna börja samtidigt antar jag men är nog mest pga att EA inte är svenskt

Räknas det inte att Dice är svenskt? Tänkte iofs inte på att EA är de som står som utgivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

För guds skull, läs tråden! Dom skickas inte ut förrän kl 13-15.

Förlåt då!!!!!!!! Trodde inte någon hade skrivit de.. var ju en simpel fråga

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pontus94:

Förlåt då!!!!!!!! Trodde inte någon hade skrivit de.. var ju en simpel fråga

Skrolla upp till toppen av denna sidan så står det där:

En simpel fråga kan vara fruktansvärt irriterande om den har skrivits 25 gånger innan.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB