Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av A_Müller:

Med tanke på vad som hände med EAs servrar IOM BC2 release så skulle det förvåna mig om samma sak hände igen...
BF3 måste man ha räknat med ett sanslöst enormt tryck på.

hope you are right

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Måste vara en jävligt nerbantad version då!

Permalänk

Gör en minifaq lite längre ner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

För guds skull, läs tråden! Dom skickas inte ut förrän kl 13-15.

Varför svarar ni ens på dessa rent ut sagt idiotiska postsen?

Beta nycklarna skickas ut

IDAG MELLAN 13:00-15:00
IDAG MELLAN 13:00-15:00
IDAG MELLAN 13:00-15:00
IDAG MELLAN 13:00-15:00
IDAG MELLAN 13:00-15:00

Permalänk
Hedersmedlem

Man kan ju faktiskt undra varför de skickar nycklarna så sent. Om det blir något strul kommer det ju bli nördarnas krig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Skrolla upp till toppen av denna sidan så står det där:

#11402403

En simpel fråga kan vara fruktansvärt irriterande om den har skrivits 25 gånger innan.

Även att ja läste den där fast gick inte in på länken, skumläste bara igenom för att kolla om det var nått viktigt förlåt misstag av mig, ville bara veta lite snabbt sitter i skolan och inte så passande att sitta på forum.

Visa signatur

Asus Z690 Gaming| Intel Core I9 12900K 5.4Ghz | Gigabyte 4090 Gaming OC | 32GB Corsair Vengeance 5200Mhz | Corsair HX1000 | Skärm: Asus ROG 31.5 Strix XG32VQ | BeQuiet Base 802

Permalänk
Medlem

Typiskt att mitt internet verkar ha driftstörningar just nu..

Min tur..

Citat:

10:52 Ja, det finns en driftstörning som planeras vara klar 2011-09-27 14:44 .

god damnit!!!

Läste på någons twitter igår att 3d spottingen var fortfarande ett problem i betan

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Skrivet av BF3Spelare:

Jag vill gärna ha svar på dom vanligaste frågorna här så jag slipper irritera vissa människor här genom att ställa
samma frågor som andra redan ställt.

Visst, här kommer en mini-faq!

HÄR ÄR EN MINI-FAQ TILL NYA LÄSARE:

När får jag min beta-nyckel?

Mellan kl 13-15 idag.

Kan jag förbeställa spelet idag för att vara med och spela i betan redan idag?

Nej, det kan du inte, trots att det verkar som det om man kollar Origin shopen.

Jag beställde spelet från Origins hemsida efter den 25e, kan jag vara med och spela i betan idag?

Nej, EA Sports har som sagt inte uppdaterat sin shop och har du beställt Battlefield 3 efter den 25e
i hopp om att få vara med i den tidiga betan så är det bäst att du avbeställer spelet direkt så är det ur världen.

Jag behöver komma i kontakt med EA-Sports angående Battlefield 3, hur går jag tillväga?

Telefon: +46 844 68 00 04
Livechat: http://support.ea.com/app/chat/livechat_landing

Jag stör mig på den här mini-faqen, vem tror du att du är?

Jag är en vanlig kille som blev förbannad när jag trodde att jag kunde beställa BF3 idag och vara med i betan idag med trevliga sweclockare.

Permalänk
Skrivet av Proxann:

Måste vara en jävligt nerbantad version då!

Det är bara en karta, så ja man kan lugnt säga att den är nedbantad

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Visst, här kommer en mini-faq!

HÄR ÄR EN MINI-FAQ TILL NYA LÄSARE:

När får jag min beta-nyckel?

Mellan kl 13-15 idag.

Kan jag förbeställa spelet idag för att vara med och spela i betan redan idag?

Nej, det kan du inte, trots att det verkar som det om man kollar Origin shopen.

Jag beställde spelet från Origins hemsida efter den 25e, kan jag vara med och spela i betan idag?

Nej, EA Sports har som sagt inte uppdaterat sin shop och har du beställt Battlefield 3 efter den 25e
i hopp om att få vara med i den tidiga betan så är det bäst att du avbeställer spelet direkt så är det ur världen.

Jag behöver komma i kontakt med EA-Sports angående Battlefield 3, hur går jag tillväga?

Telefon: +46 844 68 00 04
Livechat: http://support.ea.com/app/chat/livechat_landing

Herregud! Du är upprörd över att dom inte uppdaterat sidan och sen börjar du snacka om att skita i spelet och "skaffa en gratis offline version" pga det.. Du kan inte varit så jävla taggad på spelet ändå så du kan nog vänta till 29e.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Jasså?
Så det du skrev står i klienten?

Dom är väl såklart medvetna om det här, så hoppas dom väl på att många som beställt efter den 25e inte ska orka avbeställa ändå. ^^
Förstår dock dom som blir förbannade, som killen som skulle till jobbet och sen hem och spela.

Syftar du på mig? Mjo lite surt. Hade ingen aning om det med 25e så blev liten chock.

Köpte det på Origin bara för att få hela kittet, samt att kunna spela beta lite tidigare. Om jag får igång Live chatten när jag kommer hem ska jag nog avboka spelet och köpa det för halva priset på g2play eller liknande.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Skrivet av BYATCH:

Herregud! Du är upprörd över att dom inte uppdaterat sidan och sen börjar du snacka om att skita i spelet och "skaffa en gratis offline version" pga det.. Du kan inte varit så jävla taggad på spelet ändå så du kan nog vänta till 29e.

Jag är som många andra upprörd över att dom inte uppdaterat sin onlineaffär, ja.
Du motsäger dig själv, är det inte rätt uppenbart att jag är taggad på spelet om jag blir upprörd över det?

Om du vill kan du gärna bumpa FAQ:en igen.

Permalänk
Skrivet av Jappse:

Syftar du på mig? Mjo lite surt. Hade ingen aning om det med 25e så blev liten chock.

Köpte det på Origin bara för att få hela kittet, samt att kunna spela beta lite tidigare. Om jag får igång Live chatten när jag kommer hem ska jag nog avboka spelet och köpa det för halva priset på g2play eller liknande.

Jo det låter smart faktiskt. ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Jasså?
Så det du skrev står i klienten?

Känns som dom borde prioriterat att uppdatera beställningsidan med korrekt information innan dom uppdaterar en klient man inte kan spela på ännu.

jo det exakt, står på den..hade inte en tanke på att man kan sitta på origin hemsidan oxå, bara tankat ner klienten för det är ju den du behöver..o inne i den så finns ju shopen oxå.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Surt att dom skiter i oss som köpte MOH för att få tillgång till betan! man skulle ha förbokat via orgin istället verkar det som!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaldonSmith:

Jag är som många andra upprörd över att dom inte uppdaterat sin onlineaffär, ja.
Du motsäger dig själv, är det inte rätt uppenbart att jag är taggad på spelet om jag blir upprörd över det?

Känns mer som att du klagar bara för att ha något att klaga på. Beställer du spelet för att få vara med i betan 2 dagar tidigare och sen avbeställer och nöjer dig med något singelplayer trams så tycker jag inte du verkar så överdrivet taggad, nej.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njetski:

Surt att dom skiter i oss som köpte MOH för att få tillgång till betan! man skulle ha förbokat via orgin istället verkar det som!

Vad menar du?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Skrivet av BYATCH:

Känns mer som att du klagar bara för att ha något att klaga på. Beställer du spelet för att få vara med i betan 2 dagar tidigare och sen avbeställer och nöjer dig med något singelplayer trams så tycker jag inte du verkar så överdrivet taggad, nej.

Jo och det känns som att du skriver det här bara för att ha någon att klaga på, så du är ju knappast bättre själv?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Vad menar du?

Ja att dom som förbokat via orgin får betan först! *snyft*

Permalänk
Medlem
Skrivet av EvilPuppy:

Det är bara en karta, så ja man kan lugnt säga att den är nedbantad

Sitter du och säger att dem resterande 18GB endast är kartorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njetski:

Ja att dom som förbokat via orgin får betan först! *snyft*

Jag säger inte att du har fel, men vad får dig att tro det? Alltså MOH-köpare kontra de som förbeställde BF3 via Origin (ja, innan 25:e).

Permalänk

Vad i helvete.. Har moh:le men kan inte logga in på battlelog! Vad ska jag göra?

*edit*

Hittade detta nu:

"QUESTION
When will I receive notification for early access of the BF3 Beta?
ANSWER
If you qualify for early access (check here for qualifications), you will receive an email to your account on Tuesday, September 27 by the afternoon. Please ensure you are checking the email account associated with your EA/Origin ID and review any filtering rules. If you qualify for early access but have not received an email by Tuesday afternoon, please contact Customer Experience by using the Contact Us link on this page."

Kanske hjälper någon.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Skrivet av Proxann:

Sitter du och säger att dem resterande 18GB endast är kartorna?

Dice säger det.

Visa signatur

| Nzxt 530 bigtower | Asus X99 deluxe | 5820k @4,2Ghz | Noctua D15 |
| 2x 280X | | 16GB 2667Mhz | Corsair TX 850W | Asus P287Q |
| samsung 850 evo 250gb |

Permalänk
Skrivet av Pannkakspajjas:

Vad i helvete.. Har moh:le men kan inte logga in på battlelog! Vad ska jag göra?

Fråga i EA Sports livechat!
Den är öppen.

http://support.ea.com/app/chat/livechat_landing

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Njetski:

Ja att dom som förbokat via orgin får betan först! *snyft*

Nej, det ska dom inte få. Jag har min plats i betan och jag har fått den via MoH LE.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njetski:

Ja att dom som förbokat via orgin får betan först! *snyft*

Det får dom inte alls. Alla beta nycklar skickas ut via email. Så länge du har registrerat din MOH utgåva via origin förstås.
Jag var i kontakt med EA tidigare om det och dom sa att alla nycklar skickas ut via Email samtidigt så det är ingen fara

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eldarion:

Jag säger inte att du har fel, men vad får dig att tro det? Alltså MOH-köpare kontra de som förbeställde BF3 via Origin (ja, innan 25:e).

Ja dom som köpte MOH skulle ju få betan! men så kom EA med att dom som förboka via Orgin får betan 2 dagar innan de andra som ska få betan, dvs. vi moh köpare! eller har jag fel? grrrr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Njetski:

Ja dom som köpte MOH skulle ju få betan! men så kom EA med att dom som förboka via Orgin får betan 2 dagar innan de andra som ska få betan, dvs. vi moh köpare! eller har jag fel? grrrr.

Du har fel (så du kan börja le igen).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Njetski:

Ja dom som köpte MOH skulle ju få betan! men så kom EA med att dom som förboka via Orgin får betan 2 dagar innan de andra som ska få betan, dvs. vi moh köpare! eller har jag fel? grrrr.

Du har fel. Fick mail i Juni nångång som var något i stil med "Din plats i Battlefield 3 Betan är reserverad"

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Saftigt! Snart är det här!!