Sur, Ledsen, Galen?! Skriv av er här!

Permalänk
Medlem

hehe en till som behöver väckarklockan jag länkade högre upp i den här tråden

Visa signatur

Stationär 1: Cooler Master Cosmos 1000,IntelCore Quad Q6600@2,40ghz,Raptor 74Gb, Win7 64bit, Gigabyte Ga-Ep Ds4, Ati Radeon HD 4870.

Stationär 2: Fractal Design Define XL, Intel Core I7 2600K@3.40GHZ, Intel 320 Series 80GB SSD,Noctua NH-U12P Win7 64bit, ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Asus Hd 6870.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lopphunden:

Men efter denna helg så känns det som om min syn på framtiden har förändras radikalt

Samma här. Vet inte heller om det är bra eller dåligt. Är lite kluven...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

YES! Lyckades med bytet av fläkt i mitt nätaggregat, numera är datorn helt knäpptyst! *Stolt över sig själv*

Grattis Antar att du har likadant nätaggregat som mig och jag funderar också på att byta fläkten Vilken fläkt bytte du till?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Blabbet:

Grattis Antar att du har likadant nätaggregat som mig och jag funderar också på att byta fläkten Vilken fläkt bytte du till?

Har StealthXStream, tyckte att fläkten lär onödigt mycket då den inte var styrd på något sätt utan körde max hela tiden. Satte i en Scythe Gentle Typhoon 1450rpm, flyttar duktigt med luft och det är verkligen knäpptyst nu. Den ska räcka till i kylning då den får kall luft utifrån så att den flyttar mindre luft än originalet ska nog inte vara något problem

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk

BOOTMGR is missing

HURFANWTFOMGBBQSAUCE?

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Markthegreat:

BOOTMGR is missing

HURFANWTFOMGBBQSAUCE?

brukar gå att reparera med skivan + lite enkla kommandon

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vargeEEEEn:

YES! Lyckades med bytet av fläkt i mitt nätaggregat, numera är datorn helt knäpptyst! *Stolt över sig själv*

Så länge du har fläktar eller mekaniska hårddiskar i datorn kommer du inte ens komma i närheten av "knäpptyst"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SueCia:

Så länge du har fläktar eller mekaniska hårddiskar i datorn kommer du inte ens komma i närheten av "knäpptyst"

När det vattenburna elementet bredvid datorn överröstar så kallar jag den för knäpptyst.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Hyfan så jävla gött.. Spela cs så var det en som drog på aimbot för jag kötta sönder honom. Det sluta med att han vart så ägd även fast han fuska så han lämna servern

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk

Hmmm, räknade just ut att min trogna 1TB-disk är 3 år gammal.
Jag har ALLT på den och börjar bli lite orolig höhö, nästa punkt på att göra-listan är att skaffa ett gäng nya diskar och sätta upp en nas med raid

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av vargeEEEEn:

När det vattenburna elementet bredvid datorn överröstar så kallar jag den för knäpptyst.

Låter dina element så bör du lufta de

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Man kan paralellförflytta vektorer....
Säger min lärare på fysiken utan att veta att vi alla gått igenom det på matten.
Facepalm.

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk
Medlem
Skrivet av Markthegreat:

Man kan paralellförflytta vektorer....
Säger min lärare på fysiken utan att veta att vi alla gått igenom det på matten.
Facepalm.

Försöker du låta smart?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Ala_95:

Försöker du låta smart?

Då är det ganska dumt att stava fel på parallellförflytta

Permalänk
Skrivet av Shimonu:

Då är det ganska dumt att stava fel på parallellförflytta


Och nej, jag försöker inte låta smart men jag hatar verkligen när man måste genomlida genomgångar där hela publiken vet syftet.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

oniichaNj@rizon, freenode, oftc, m.fl

Permalänk

Jaha.. trodde mobilen var sönder men visade sig vara 3 som har misslyckats med deras nät.. kan varken ringa eller ta emot något.
Att man ej kan "låna" andra operatörers nät år 2011 är för mig ofattbart.

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Skrivet av Lopphunden:

Jaha.. trodde mobilen var sönder men visade sig vara 3 som har misslyckats med deras nät.. kan varken ringa eller ta emot något.
Att man ej kan "låna" andra operatörers nät år 2011 är för mig ofattbart.

Kostnader... Och inte minst operatörens stolthet

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Skrivet av anton_mjor:

Kostnader... Och inte minst operatörens stolthet

Jo såklart, kostnader. Tydligen är det bättre att vi kunder ej kan använda våra mobiler än att 3 fixar en temporär lösning. Har ej kunnat ringa/sms:a i stort sett hela eftermiddagen. För min del spelade det nu ingen större roll men man vill ha en fungerande tjänst om man betalar för den. -.-

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk
Skrivet av Lopphunden:

Jo såklart, kostnader. Tydligen är det bättre att vi kunder ej kan använda våra mobiler än att 3 fixar en temporär lösning. Har ej kunnat ringa/sms:a i stort sett hela eftermiddagen. För min del spelade det nu ingen större roll men man vill ha en fungerande tjänst om man betalar för den. -.-

Byt till en operatör som inte bara har 3G-nät?
3 tror jag är den enda operatören som inte har någon GSM-fallback

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Kistras a'la deluxe!
Inte ätit något olämpligt heller...

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Ghaaa blir fan galen på posten, först så misslyckas de med att skicka ett paket lokalt i sthlm och skickar det till Jönköping. Nu så har paketet legat i två dygn med samma status i sthlm igen. Brukar ta en dag som företagspaket när prylarna har funnits i lager, men nu så är det fan posten ett skämt. Hur svårt kan det vara att skicka ett paket lokalt i sthlm?

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Medlem

http://www.180movie.com/

Får en att tänka efter lite... Tycker att det är värt att kolla igenom hela.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Sitter på låne 3G 2 telefoner och ett mobilt bredband gick ner.. Suck.. Redigt sunkigt av Tre att släcka ner hela landet
Kunde inte nyttja Telias nät med min telefon då det var 'överbelastat'. Jag bara undrar hur sårbart mobilt får vara? tänk om folk behöver en ambulans akut ?

Tur att SVT1 är högprio av tvkanalerna så den får ju bara inte gå ner. om Tv4a eller sunk 5an etc går ner är det ingen som bryr sig om. men att man släcker ner hela nätet en hel dag är fan ofattbart. Jag vet att telia hade "Gratis timmar" när deras nät strulade så kunde man ringa dyra samtal gratis. good will?

Jag hade behövt ringa ett par samtal. Dock ej så jätte akuta men hade varit jäkligt bra om jag hade kunnat fått de gjorde plus att kolla mailen då jag väntar på ett par viktiga e-mail.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

FAAN vad gött med 3 poäng mot FBK idag!

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.

Permalänk
Medlem

Rktigt glassig dag idag
Dock normalt arbete imorgon,urkh

Måste spola av fronten imorgon på bilen samt få bort lite mygg.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Sitter på låne 3G 2 telefoner och ett mobilt bredband gick ner.. Suck.. Redigt sunkigt av Tre att släcka ner hela landet
Kunde inte nyttja Telias nät med min telefon då det var 'överbelastat'. Jag bara undrar hur sårbart mobilt får vara? tänk om folk behöver en ambulans akut ?

Tur att SVT1 är högprio av tvkanalerna så den får ju bara inte gå ner. om Tv4a eller sunk 5an etc går ner är det ingen som bryr sig om. men att man släcker ner hela nätet en hel dag är fan ofattbart. Jag vet att telia hade "Gratis timmar" när deras nät strulade så kunde man ringa dyra samtal gratis. good will?

Jag hade behövt ringa ett par samtal. Dock ej så jätte akuta men hade varit jäkligt bra om jag hade kunnat fått de gjorde plus att kolla mailen då jag väntar på ett par viktiga e-mail.

Så jävla snyggt av 3 att man inte ens kan ringa 112 med sim-kortet på plats
Tacka vet jag operatörer som även har GSM, Tele2 <3

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

edit : Trött som en gnu och läser dåligt

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Skrivet av tcntad:

Nu måste ja fråga.. Hur är batteritiden på X10an efter ett rombyte?
Nu är visserligen det ett dåligt batteri i min telefon men det beror ju på min IQbefriade brorsa men iaf.

Samt har du testat V11-V13 än?

Hey, citerar dig igen, tänkte att du kanske ville veta.
Har nu lagt in V15, funkar görbra.
Det har samma drivers för wifi som V10, vilket gör att problemen med tidigare versioner är borta

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk

Varför kommer aldrig Fedex bilen... THE WAITING IS KILLING ME!

Visa signatur

Hej, hur mår du?

Permalänk
Medlem

Jaha, snart blir man internetlös då.. Vilken dag som helst :/ Men så kan det gå när man inte har någon inkomst för tillfället.. Nåväl vi ses nog någon gång igen om inte detta forum stängs ner av någon anledning

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3, Samsung Q995c.