Permalänk
Medlem

HoN laggar

Har sedan den "stora" uppdateringen för ca 10 dagar sedan haft massor utav lagg i ungefär 3 av 4 matcher. Har testat att koppla runt routern. Stängt av Brandväggen. Installerat och spelat på en ny dator(samma internetuppkoppling), men samma problem kvarstår.

Är det bara så att det är HoNs servrar är skit eller finns det något mer jag kan pröva?

Visa signatur

Chassi: Corsair 500R CPU: 2500k CPU kylning: Corsair H60 GPU: 2 x SAPPHIRE HD 6950 2GB GDDR5 Moderkort: MSI Z68A-GD65 (G3) Ram: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz SSD: Corsair Force GT 120 GB PSU: Corsair AX 850W Gold

Permalänk

tja det kan va servern som laggar testa och skriv /pa in game så ser du allas respons tid till servern annars kan du testa ditt internet på www.speedtest.org tror jag det heter där kan du kolla din ping. det har varit mycket problem med servrarna det senaste så det kanske redan har löst sig ?

Permalänk
Medlem

tack, ska testa det.
Har inte löst sig än iaf men ska göra lite tester och se om jag blir klokare

edit: alla pingtester osv jag testat har gett topp-resultat. Inga problem någonstans.
Någon annan som har en aning om vad problemet kan tänkas vara?

Visa signatur

Chassi: Corsair 500R CPU: 2500k CPU kylning: Corsair H60 GPU: 2 x SAPPHIRE HD 6950 2GB GDDR5 Moderkort: MSI Z68A-GD65 (G3) Ram: Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz SSD: Corsair Force GT 120 GB PSU: Corsair AX 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av lagerHLT:

tack, ska testa det.
Har inte löst sig än iaf men ska göra lite tester och se om jag blir klokare

edit: alla pingtester osv jag testat har gett topp-resultat. Inga problem någonstans.
Någon annan som har en aning om vad problemet kan tänkas vara?

Högst troligen hos S2, har märkt mycket hög ping sedan spelet blev F2P jämfört med hur det var innan. Hade en stabil ping på 30-50 ms på Europeiska servrar men ligger nu på 100-150 ms.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z270H GAMING, i7 7700K, MSI GTX 1080 Ti 11 GB Gaming, Corsair HX 850W, Corsair 16GB, Samsung 850 500 GB, Samsung 830 256GB, WD Black 1TB, BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem

Det är S2 som har haft problem de senaste, lixom förr va de ju ca 30-35 tusen online men nuförtiden så kan det ibland va upp emot 65 tusen online så det kanske är överbelastat hos dom

Visa signatur

M4A87TD EVO/Radeon HD 6850 Crossfire/AMD Phenom II x4 @3.75/4 GB DDR3/NZXT Tempest EVO/Fractal Design 650 80+

Permalänk
Medlem

För 3-4 dagar sedan så var vissa servrar helt värdelösa. Alla i matcherna fick dcmark, alla gånger jag var med om detta så gick folket med på remake sen fick man en schysst server. Servrarna var alltid EU. Men idag har jag inte haft några problem (Lirat tre games)

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

För det första så är denna tråden felpostad (?)

För det andra så ja, du är inte den ända som upplevt lagg osv på servrarna dem senaste dagarna...

Permalänk
Medlem

möjligen felpostad..inte säker.

Vet att flera har haft problem men det som irriterar mig är när man spelar 5 st och JAG är det enda som har lag. Inte en match, utan VARJE match. Då och då går det klockrent men så fort det trillar in lite folk på servern så är det jag som laggar.
Har lägst ping. Jag klarar varenda PING-test och liknande utan problem som jag testat. Spelar t o m utan router och brandvägg ibland. Kan inte förstå vad som är fel

Visa signatur