Permalänk
Medlem

Finns det något preliminärt datum för Lian Li PC-Q08?

Permalänk
Medlem

Skulle gärna vilja se ett nVidia grafikkort med referensmodell nästa gång, tycker att 580 som tar upp 3 slottar tar upp väldigt mycket plats! Håller mina tummar för ett GTX 580 med referensmodell inför BF3

Visa signatur

Corsair 600T | i7 6700K | MSI Z170A GAMING M5 | ASUS GTX 1080 8GB ROG STRIX |

Permalänk
Avstängd

Tänkte ge synpunkter på det här företaget och hur de sköter sina ärenden - ur mitt subjektiva synsätt.

I slutet av förra veckan kontaktade jag företaget då jag hittade en dator till ett bra pris. Jag försöker då få reda på hur länge kampanjen varar samt ifall det kommer vara samma datorer i kampanjen hela perioden.

På cdon är det enbart teknikerna som vet hur länge deras kampanjer varar och den informationen får de tydligen inte ge ut. Detta känns ju märkligt i sig menar jag - men samtidigt blir jag lovad att det kommer vara samma datorer i kampanjen hela tiden.

Varför jag avvaktar med beställningen är för att jag i det läget inväntar pengar på mitt konto så jag kan beställa och betala med kort samtidigt. Men så i tisdags när jag kollar in sidan på morgonen så är det andra datorer som har de rabatterade priserna i deras kampanj. Jag kontaktar då deras support via chat och förklarar läget och hoppas de löser detta.

Jag blir då lovad datorn för det priset som den hade i kampanjen, vilket jag ser som bra service - även om informationen tidigare visade sig felaktig. Så jag ombeds att lägga en order samt skicka ett mail via deras kontaktformulär så att priset ändras till det rätta när de drar pengarna, så inte den reserverade summan dras.

De garanterar ju samtidigt svar inom 24 timmar och i dag på eftermiddagen hade fortfarande inget svar på min fråga kommit, utan enbart att de skickade vidare frågan till rätt avdelning. Så då får jag åter kontakta deras support via deras snabbare kontaktalternativ, chatten.

Då visar det sig att min order har blivit tillfälligt blockerad då jag tydligen inte är skriven i Sverige - fastän jag har skrivit på papper för flera veckor sen. Men jag förstår inte vad det har med saken att göra, för jag uppgav en svensk adress och har ju "betalat" varan också. Efter lång tid (lång konversation) så häver de blockeringen åtminstone och ett problem löst som jag inte ens visste existerade. Helt otroligt att de inte ens kontaktar mig ifall det finns några oklarheter enligt dem. Hade man varit en väldigt passiv konsument så kunde det kanske gått veckor utan att jag hört något - skärpning!

Nästa fråga blir då varför jag inte fått svar på mitt mail som skickades för 24 timmar sen men den frågan blir inte utredd, men jag blir lovad att han jag pratade med genast kontaktade en person som skulle ta hand om mitt ärende.

Så, jag är fortfarande ett frågetecken men jag hoppas att det sker något nu inom några timmar. För jag "orkar definitivt inte" sen ha ett problem angående pengarna efter att jag fått min dator, så jag hoppas de gör rätt "från början nu".

Omständigt, tidskrävande och problem som uppstår från ingenstans. Det ger underbetyg hela vägen här. Det är inget som lockar mig till att handla fler gånger av er i framtiden - för jag förväntar mig snabb och skicklig service såsom Dustin har. Det ska inte vara jag som konsument ska dra i en massa trådar för att det ska hända något.

Det som ändå får bra betyg är åtminstone deras bemötande och vilja att försöka rätta till felaktigheter. Låt oss nu bara hoppas att ni lyckas med detta också.

Ett tips kan vara att skicka chefen på utbildning i hur man på effektivaste sätt har den bästa kundservicen. Nu känns det som att den ene medarbetaren inte vet vad de andra gör och ingen vet vem som har hand om ärenden och liknande. Det blir för många kockar för att laga en enkel soppa upplever jag det som.

Sätt kundens behov i första ledet alltid. Jag hoppas ni löser detta nu och lyckas skicka iväg datorn i dag eller senast i morgon, så kommer jag vara nöjd med slutet även om vägen dit kunde varit bättre på många sätt. För återigen är det irriterande att lägga massa energi och tid, att lösa problem som jag inte orsakat, eller visste om existerade.

Bara mina synpunkter!

Visa signatur

Asus R552JK-CN159H | 15.6" | i7 4700HQ | GTX 850M | 8GB | 750GB HDD+8GB SSD
Acer AS5755G 2414G75Mnks | 15.6" | i5 2410 | GT 540m | 4GB (trasig fläkt)

Permalänk
Medlem

Nu måste någon på lagret fått pippin, iställer för pirates of the caribean 4 så skickar ni någon jill johansson cd...
ibland blir man ju trött alltså...

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ozzix:

Nu måste någon på lagret fått pippin, iställer för pirates of the caribean 4 så skickar ni någon jill johansson cd...
ibland blir man ju trött alltså...

Sorry, jag hackade siten när jag var arg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmmmm... Håller på att samla komponenter till BF3-riggen och saknar nu nätagg, mobo, HDD (ev. SSD) och chassi. Vågar man vänta till nästa deal?(release = 27'e) Både kompetent CPU och GPU var mer än jag räknade med i detta varvet, frågan är om kvalitetsprylarna fortsätter att dyka upp?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

Hmmmm... Håller på att samla komponenter till BF3-riggen och saknar nu nätagg, mobo, HDD (ev. SSD) och chassi. Vågar man vänta till nästa deal?(release = 27'e) Både kompetent CPU och GPU var mer än jag räknade med i detta varvet, frågan är om kvalitetsprylarna fortsätter att dyka upp?

Du kan nog vara säker på att det blir väldigt väldigt gaming relaterade erbjudanden kommande månad med tanke på vilka speltitlar som dyker up snart.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk
Medlem

Jag undrar varför många redan har fått sin http://cdon.se/hemelektronik/samsung_extended_batterykit_gala... men min står fortfarande "ej levererat" och status är "kommande"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomtelol:

Du kan nog vara säker på att det blir väldigt väldigt gaming relaterade erbjudanden kommande månad med tanke på vilka speltitlar som dyker up snart.

Jag hoppas innerligt att du har rätt... (15 % på hyllvärmare som ingen vill ha hade ju varit en gruvlig besvikelse)

@CDON
Hur väljer ni vad som ska erbjudas, önskelista i tråden eller det är helt enkelt premium-prylar ni fått en schysst deal på?

Permalänk
Avstängd

Vad vill ni se som året runt VIP erbjudande?

Bättre kundservice, snabbare service och mycket mycket mer som handlar om service.

Eller, nä, det är kanske bättre att ni inte bara har detta som ett VIP, utan att alla kan få en bra service? Hela företaget känns dött.

Normalt beställer man varar, de packas kort därefter och skickas samma dag och kunden kan glatt hämta paketet dagen efter.

CDON kör taktiken, man beställer en dag och efter timmar av mailkonversation så sägs det att paketet är på väg ut ur lagret - flera dagar efter beställningen! Men likväl står det "varorna packas" när man kollar orderhistorik. Jag förstår ingenting alltså.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Snälla alltså, ta bort detta företaget från forumet. Ett större skämt får man leta efter.

Vid middagstid så bekräftas att datorn är på väg ut från lagret (den började packas i går kväll). Lite senare står det fortfarande "packas" och jag frågar de en gång till, och nu är den beställd av CDON, så att den ska nog kunna skickas i morgon eller nästa vecka. SERIÖST! Det står 1-3 leveransdagar. De har för fan inte ens produkten i sitt lager inom 1-3 dagar.

Och nu har jag inte ens fått priset nedsatt som det var överenskommit. Fastän detta bekräftades tidigare i dag, men nu får jag svaret att det är ett annat pris.

Nä, lägg ner CDON, för detta är den överlägset sämsta upplevelsen jag haft som kund någonsin, och då har det ändå uppkommit problem med varor när jag varit kund tidigare hos olika butiker. Men CDON lyckas själva se till att en massa problem uppstår, och detta utan att varan i sig är inblandad.

Jag är så fett besviken på detta företaget och jag hoppas verkligen att fler väljer att aldrig mer handla från stället och för min del får de gärna plockas bort från Sweclockers.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxieboy:

Snälla alltså, ta bort detta företaget från forumet. Ett större skämt får man leta efter.

Vid middagstid så bekräftas att datorn är på väg ut från lagret (den började packas i går kväll). Lite senare står det fortfarande "packas" och jag frågar de en gång till, och nu är den beställd av CDON, så att den ska nog kunna skickas i morgon eller nästa vecka. SERIÖST! Det står 1-3 leveransdagar. De har för fan inte ens produkten i sitt lager inom 1-3 dagar.

Och nu har jag inte ens fått priset nedsatt som det var överenskommit. Fastän detta bekräftades tidigare i dag, men nu får jag svaret att det är ett annat pris.

Nä, lägg ner CDON, för detta är den överlägset sämsta upplevelsen jag haft som kund någonsin, och då har det ändå uppkommit problem med varor när jag varit kund tidigare hos olika butiker. Men CDON lyckas själva se till att en massa problem uppstår, och detta utan att varan i sig är inblandad.

Jag är så fett besviken på detta företaget och jag hoppas verkligen att fler väljer att aldrig mer handla från stället och för min del får de gärna plockas bort från Sweclockers.

Wow... Varför skulle det plockas bort för att någon enstaka har problem med leverans? Det händer för ALLA företag någon gång, och det brukar alltid lösa sig snabbt om man ringer dem

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nagel:

Wow... Varför skulle det plockas bort för att någon enstaka har problem med leverans? Det händer för ALLA företag någon gång, och det brukar alltid lösa sig snabbt om man ringer dem

Då kan du ju ge mig telefonnumret så jag kan ringa dem.

Det handlar om hur hela ärendet sköts, helt amatörmässigt ju. Ingen har koll på nånting på det där sk företaget.

För uppstår ett problem så löser man det snabbt och smidigt, men här är det som att trampa sirap i en tunna!

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laxieboy:

Då kan du ju ge mig telefonnumret så jag kan ringa dem.

Citat:

Vill du att vi ska ringa upp dig? Gå till vårt kontaktformulär, välj en kategori och kryssa i "Jag vill bli kontaktad via telefon" till höger om kategorifältet. Gäller endast vardagar.

.

Permalänk
Avstängd

och om du tror det är någon enstaka som är missnöjd med cdon så kan du ju läsa den här sidan.

http://www.rejta.se/omdome/319345/CDON.com

Visa signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Vill du att vi ska ringa upp dig? Gå till vårt kontaktformulär, välj en kategori och kryssa i "Jag vill bli kontaktad via telefon" till höger om kategorifältet. Gäller endast vardagar.

Ofta brukar det vara som så att de som har hand om kundservice är avlönade för att lösa problem när jag som kund har möjlighet att kontakta dem, inte tvärtom - när de har möjlighet att kontakta mig. För vem säger att jag har tid att dra hela historien då, finns de som jobbar utanför cdon också.

Tänk om det vore så alltid, när du ska köpa en banan i affären. Då skickar man ett mail till affären som sen någon gång kontaktar dig att du har fem minuter på dig att komma till butiken och hämta varan.

Nä, de har detta system då de vet att de inte klarar av att driva ett företag. Personerna som är anställda för att svara i chatten verkar inte ens ha en dialog med övriga på företaget. De ska väl mest svara vänligt och försöka lova saker som de inte kan hålla, men det låter ju bra när de säger det.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Lipa då.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av trollhattan:

Lipa då.

Ja, det kan du ge dig på. Jag hoppas att fler väljer att aldrig ha med detta företag att göra. En dag förr eller senare kommer det falla omkull och jag ska göra vad jag kan för att de inte ska få några nya kunder - även om de flesta nog aldrig handlar där igen.

Jag förstår varför det tar så sjukt lång tid för dem, för tydligen har min laptop packats i 24 timmar nu (fastän de inte ens hade den i lagret enligt senaste informationen). Man skulle kunna tro att de själva bygger sina datorer från grunden men att det heter "packas". Tur jag inte beställde mer än en sak, för då hade det väl tagit upp mot en månad att packa sakerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Handlat flera hundra gånger från cdon ända sedan dvdon-tiden utan minsta problem, och många fina fynd har det blivit,
så alla är inte drabbade.
Verkar vara Malmö-lagret som inte har full kolll på läget.

Permalänk
Avstängd

Varför skulle jag sluta handla på cdon?

Handlat där i många år utan problem.
Ja dom skickar inte lika fort som inet, dustin. Men jag kan leva med en extra dag.

btw vem fan kollar sketna rejta för omdömmen

Permalänk

komplett

Om du går in på den där rejta sidan och söker på komplett har de inte ett dugg bättre betyg----

Permalänk
Medlem

Off topic:
8,61/10,0 på Prisjakt. (3891 omdömen i skrivande stund)

Nuff said.

Permalänk
Avstängd

Får be lite om ursäkt för mitt lite väl aggressiva beteende. Jag ska helt enkelt inte skriva eller snacka när jag är i affekt helt enkelt. Det blir inte så nyanserat dessvärre.

Jag kan väl säga som så att jag fortfarande är besviken på hur det hela hanterats eftersom det blivit olika svar varje gång samt verkar ingen kunna ta tag i det riktigt.

Nu står ordern som "postad" så jag får se vad som händer nu.

Sen är man väl partisk och tar det betyget som passade mig bäst i skrivande stund där. Den siste jag snackade med i dag iaf (Dennis tror jag) verkar åtminstone vara rak och försökte även lösa problemet, sen om det var tur eller inte vet jag ej.

Men jag tycker de borde skärpa till sig fem nivåer för att ha en bättre service, de kan anställa mig som servicechef ifall de anser sig brista i kompetensen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

All heder till dig Laxieboy!
(Oerhört snygg gest att göra avbön och nyansera åsikterna. Så ska det göras!)

Permalänk

tja . har en fråga .hur får jag tag i rabatt koden för att få 5% rabatt på delarna jag ska beställa....om det inte fins längre ..
finns det någon möjlighet och få rabatter om man bygger ihop 2 finna speldatorer .

Permalänk
Medlem

^
Ange SWEC1109 i kassan.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakwetu:

Jag har också precis varit och hämtat mitt 580, snabbt jobbat. Tyvärr hade fraktlådan fått sig en fet smäll och ena kanten intryckt en 6-7 cm (!). Själva Asuslådan var som tur var nästan helt ok (den färgranna ytterkartongen var lite bucklad i kanten bara) och sen har ju Asus rejält med dämpningsmaterial i innerlådan, så jag har gott hopp om att kortet klarat sig. Jag ska strax installera det så får vi se.....

En liten uppdatering: Jag har inga spel på min nya dator än, men jag körde igenom 3Dmark11 på kortet utan problem, så det ska nog ha klarat sig.

Angående varor som står som "packas", så stod det så även på en del av min tidigare order (hårddiskar) som kom några dagar efter resten av datordelarna. Jag kan hålla med om att det var lite frustrerande när det stod att likadana hårddiskar fanns inne om man ville beställa, medan mina stod som "Packas" i två dagar till innan de skickades. Men jag hade att göra ändå med installationer och annat på SSD:n, som jag redan hade, så det gjorde inte så mycket.

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem

Hej CDON.

Kommer ni ta in Corsair Vengeance K60?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233