Battlefield 3 Beta - allmän diskussion

Permalänk
Medlem

Tackar för hjälpen!

Skrivet av Överkill:

Jag har installerat spelet, "spela nu" via Origin. Kommer till en sida där det krävs en inloggning.

BAM!

YOUR ACCOUNT IS NOT ALLOWED TO LOG IN

Jag fixade det nu genom att öppna aktivitetshanteraren och valde att avsluta bf3.exe och origin.exe.

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Villor:

Min mus (Mionix Naos 5000) verkar inte fungera i BF3 Betan... :S
Den kollar bara automatiskt uppåt och drar lite åt höger....
Någon som har samma problem?

Har samma mus inga problem

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D | ASUS GeForce RTX 5090 ROG Astral OC White | ASUS ROG Strix X870-A Gaming | Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz CL30| Seasonic Prime TX 1300W | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Beyond Dynamic DT 770 PRO / Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Zowie EC2-DW | KEYCHRON Q5 QMK 96% + Cherry MX2A Brown

Permalänk
Medlem

Tycker att det är svinroligt faktiskt! Spelade i alphan och spelet har helt klart förbättrats, jag som redan tyckte att alphan var asrolig!
Visst, metro är kanske inte den absoluta banan men den är ändå riktigt rolig imo. På Caspian Border är det helt andra bullar dock! Det där är battlefield

Finns lite buggar här och där men inget jag riktigt stör mig på, feel free att adda mig, Henkeloff är namnet.

Permalänk
Medlem

Fattar inte alla som klara hinkvis, jag tycker spelet är riktigt grymt. Jag har iaf inte upplevt alltförmånga buggar.

Visa signatur

| Corsair HX850 | VTX3D HD5870 @ 900/1300 med Accelero Xtreme Plus | Corsair 4GB 1600MHz XMS3 | AMD 1090T BE @ 3,8 GHz med H50 GT 1450 PnP | HAF 912 Plus | ASUS M4A89GTD Pro/USB3 |

Permalänk
Medlem

Spelet flyter på hur bra som helst inga som helst problem! Bättre än jag trodde.
Sen själva spelets menyer innan man drar igång spelet kunde har gjort bättre. Tycker det är lite väl avancerad att man ska först komma till Internet sidan, kan man ens ställa in knappar och grafikinställningar utan att starta spelet, ganska störande att behöva göra sånt när man är mitt i en match, annars uuuuuuuuuuuber kul ^____________^

Visa signatur

PC1: O11 Vision |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX5090 Astral
PC2: O11 Air Mini |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: HYTE Y40 |i5 10400f |GTX3090
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Skrivet av Andre_H:

fan kommer inte in någonstans alla servrar är fulla

ja,hur kommer man in ;(?

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

varför går det inte ändra kontrollerna ? vill inte köra med wasd....

Permalänk
Medlem

Password till caspian är just nu "shoppingcartsareagoodride"

Permalänk
Medlem

Heeelvete vilka latensproblem jag har. Flyger runt på banan som en vante, kan sitta stilla ena sekunden sen är jag någon helt annanstans nästa sekund :<

Visa signatur

P6T SE - i7 930 @ 4GHz - 12GB XMS3 1600 MHz - Unlocked HD6950 CF @ 900/1325 - X25-V 40GB x2 RAID 0 - 2 TB Samsung F3 - Tesla 1000w - Define r2

450D | 50/1.8 II | 20/1.8 | 18-55 3.5/5.6 IS
Carlssonmedia.se

Permalänk

tråkigt att datorn knappt klarar spelet på low Men något som är riktigt irriterande är ju när man håller på att ändra inställningar och sedan dör så försvinner hela options rutan. Någon som vet hur man fixar så man inte behöver hålla in högra musknappen när man zoomar in, går det ens?

Visa signatur

Intel Core i5 8400 2.8 GHz 9MB | Corsair Vengeance LPX Red DDR4 3200MHz 2x8GB | MSI GeForce RTX 2070 GAMING Z | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | Crucial MX300 750GB | Cooler Master Hyper 212 LED | Cooler Master V700 | NZXT H440W Silent Ultra New Edition Black/Red Window

Permalänk
Medlem

Caspian border flyter på ricktigt bra för att vara så stor, ~55fps avg. 1920x1200 på HIGH. Däremot är choppern en riktig besvikelse.. var inte vi lovade BF2 flight model... ist fick har vi BC2 modellen igen... värdelöst.

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk
Medlem

Är det nån som inte upplevt några problem alls med clienten eller in-game?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk

Någon som har det nya lösenordet till Caspian Border?

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk

hoppas verkligen dem fixar squadsen så man kan skapa en egen och spela med sina kompisar, och menyerna! så satans drygt

Permalänk
Skrivet av gwanto:

Tackar för hjälpen!

Jag fixade det nu genom att öppna aktivitetshanteraren och valde att avsluta bf3.exe och origin.exe.

Funkade inte för mig, räckte inte med en reboot heller

Permalänk
Skrivet av Darek:

Caspian border flyter på ricktigt bra för att vara så stor, ~60fps avg. 1920x1200 på HIGH. Däremot är choppern en riktig besvikelse.. var inte vi lovade BF2 flight model... ist fick har vi BC2 modellen igen... värdelöst.

bc2 modellen är ju mycket fetare xD

Visa signatur

En dator

Permalänk

Tack för svar, men hjälper inte så mycket, laggar balle fortfarande. Hoppas det blir bättre i riktiga versionen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sötpotatis:

Någon som har det nya lösenordet till Caspian Border?

shoppingcartsareagoodride

Visa signatur

Intel 2500k || Asus P8P67 Pro || 2x4GB Corsair Vengeance || MSI GTX680 || Corsair AX650W || Win 7 64-bit

Permalänk

Jag har en fråga på Mitt 460 OC. på battle log står det att jag ska ha minst 285..... driv rutin men på nvidias sida står det att det bara finns till 280

Permalänk
Medlem

men det är så vidrigt fullt överalt... riktigt dåligt att man inte kan ställa sig i kö...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Haha efter att ha spelat en del jetplan idag har jag nu lyckats få en roadkill med jet också ^^

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem
Skrivet av randomlarsson:

Jag har en fråga på Mitt 460 OC. på battle log står det att jag ska ha minst 285..... driv rutin men på nvidias sida står det att det bara finns till 280

Kolla på beta och archived delen

EDIT: http://www.nvidia.co.uk/Download/Find.aspx?lang=en-uk

Visa signatur

Case Lian Li V3000+ | MB ASUS ROG Crosshair X870E Hero | CPU 9800X3D |
RAM 48GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Seagate Prime PX850 |
Sound HD660S2 & DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem

Har stora problem! Spelet vägrar starta och jag får inga invites från polare när dom skickas till mig. Dom får dock av mig.
Någon som har någon lösning på detta? Klickar jag join quickmatch ploppar en matchmaking ruta upp ner till vänster men sen händer inget mer. Blir så trött på sånt här. Varför ha allt i en browser??!! Låt mig starta spelet själv!

Permalänk
Medlem

Joining server......

Händer inget mer =(

Visa signatur

.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenta_ponta:

Kan joina games, allt är frid och fröjd förrutom lite hårdvarulagg. Men efter 1-2 minuter i varje game blir jag disconnectad
"Your connection to the server has timed out." varje gång, fel på Telia eller överbelastade servrar?

Skrivet av Kazen:

You were disconnected from the server.

repeate...

Skumt funkade innan fast jag fick en varning som sa jag hade för gamla drivers, men kunde spela iaf, stängde ner updaterade drivers. Nu funkar det inte. Kan varit slump.
Pallar iaf inte installera och testa 11.6 cata drivers...

Prova stäng av UPnP om ni har det på, ställer till en massa olika connection-problem.

Skrivet av Mrfresh:

Va??? vänta nu.... Måste jag gå via webläsaren och ladda ner något plugin??

Ja, hela gamebrowsern ligger i webbläsare.

Skrivet av Aboya:

När jag började spela i förrgår så gjorde jag ett nytt konto och la till koden på. Idag loggade jag in på mitt vanliga EA konto som jag använder till BF:BC 2 t.ex och lade till BF3 betan. Då började det ladda ner hela spelet en gång till när jag redan har det installerat och färdigt. Min bror laddade dock ner det nyss (på 6 timmar) och jag hade helst velat slippa detta. Kan man flytta över det från en dator till en annan på något sett tror ni?
Dåligt att man inte kan göra som i Steam, göra backup och flytta mellan datorer. Tror jag inte i alla fall.

Det går att flytta över filerna.

Skrivet av borgen92:

Fattar inte alla som klara hinkvis, jag tycker spelet är riktigt grymt. Jag har iaf inte upplevt alltförmånga buggar.

Det fungerar inte lika bra för alla så är väl inte så konstigt?

Skrivet av kassius:

varför går det inte ändra kontrollerna ? vill inte köra med wasd....

Går fint för de flesta, för mig försvinner muspekaren just när man håller på och byter kontroller men det fungerar iaf.

Skrivet av randomlarsson:

Drivrutinen är i beta-version så kolla under beta drivers.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får lag spikes i varje server man är inne på?

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem

[QUOTE="TheDaemon;11414529"]

Går fint för de flesta, för mig försvinner muspekaren just när man håller på och byter kontroller men det fungerar iaf.

Funkar inte att byta till piltangenterna och delete, pagedown osv. iaf

Permalänk
Medlem

Någon mer än jag som det blinkar vitt för?

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem

kokar över på alla som klagar... DET ÄR EN BETA!

Permalänk
Skrivet av 93Clocker:

Har samma mus inga problem

Samma för mig, hänger sig ibland och går inte röra.

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D | Intel 2700K @ 4.5 Ghz | ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 | XFX HD 7970 Black Edition | Corsair Force GT 120GB SSD | Corsair 16GB Vengeance 1600 MHZ | Corsair AX 850W | Asus Xonar STX | Qpad 5k | Qpad MK-80 PRO | Qpad Heaton XL
The Black,Blue & Red Ocean