Amazon Fire 7" IPS 1024x600 200 dollar exkl moms

Permalänk
Medlem

Amazon Fire 7" IPS 1024x600 200 dollar exkl moms

Matthew Mcconaughey är så dreamy!

http://thisismynext.com/2011/09/28/amazon-kindle-tablet-pictu...

http://thisismynext.com/2011/09/28/amazon-kindle-fire-vs-ipad...

Amazon släpper den 15 november i USA.

Deras nya webbläsare, Silk funkar som Opera Turbo. Deras servrar hämtar, renderar och komprimerar hemsidor som den sedan skickar vidare till surfplattan.

Ingen bluetooth, 3g, kamera gör att den inte är lika mångsidig som en dyrare iPad eller Androidplatta. Den är inte en laptop-alternativ på samma sätt som de dyrare plattorna. Tror att det kan bli ett bra val för den som vill ha en billig och enkel platta för att surfa och konsumera media med. Speciellt om det visar sig att det går snabbare att surfa med deras nya webbläsare än en vanlig webbläsare på andra surfplattor.

Visa signatur

“It’s not that you can’t speak. It’s that other people can hear you. And they’re telling you what you’re saying is crazy.” -Elizabeth Gumport

Permalänk
Hedersmedlem

Blir detta den första surfplattan som kommer kunna ta en bit av iPad-kakan? Jag skulle inte bli förvånad.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

Ja detta kan bli något för Apple att bita i. Den är dock väldigt lik Blackberry Playbook. TI OMAP SoC låter bra. Det ska väl bli referensplattform för ICS?

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Jag håller med många skribenter som säger att den först och främst är ett hot mot Android-tablets på marknaden, som ännu inte kopplat lika starkt grepp som iPad & iPad 2. Tror att idén kring webläsaren Silk är genial till Fire, + att det bådar gott att Amazon nu har kontroll över hårdvaran, ekosystemet och innehåll på samma sätt som Apple.

Själv dreglar jag över de nya e-läsarna Kindle 4 och Kindle Touch, och hoppas bara att distributionen med e-böcker i Sverige kommer nånstans snart.

Visa signatur

PC:Z97-A, i5 4690k, Samsung Evo 850, GTX 980, Benq XR3500-skärm
CITERA FÖR SVAR! ^_^

Permalänk
Avstängd

7" är för litet