Bästa gratis MMO spelet?

Permalänk
Medlem

star trek online? finns gratis version. wow har trial där du kan spela hur mkt som helst men kan inte bli över lvl 20 och kan bara ha ett pet osv.

Visa signatur

i5 3570k / Asus p8z77-i Deluxe / Asus Gtx680 DCII / Corsair Ax 750w / Ocz Petrol 256GB / Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Man kan beställa spelet för 400kr tror jag på elgiganten, Kommer kosta runt 600kr på ebgames och steam så onödigt och köpa där

Kommer inte komma på Steam, för att EA har storhetsvansinne. Och lite för att Valve är lite tjatiga, men mest för att EA vill ta över världen.

Visa signatur

Case: Hyte Y40 MoBo: Gigabyte Z790 Aorus Elite AX CPU: Intel Core i7 13700k Cooler: Arctic Liquid Freezer II 280mm GFX: Asus GTX 4070 Super Dual OC RAM: 64 GB Corsair Vengeance 6000 MHz SSD: WD Black SN850X 1 TB PSU: be quiet! Pure Power 12 M - ATX 3.0 - 850W Monitor: LG UltraGear 27GP850

Permalänk
Medlem
Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

tibia är mitt favoritspel när det gäller gratis mmorpg's pga av att det är unikt och liknar inte resten av dom andra mainstream mmorpgna och dom håller just nu och göra det flash baserat så det blir lättare och spela grafiken och stora mängden med polacker och brasilianare är väl nackdelen

Permalänk

Kan just nu varmt rekomendera global agenda!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

LOTRO är gratis upp till ~lvl30 (i praktiken eftersom man sedan måste låsa upp questar).
Kan verkligen rekommendera det.

Visa signatur

Quad-quad core med kvävekylning och kokvattenreaktor.

Permalänk
Medlem

Ragnarök Online FTW ^^
http://en.wikipedia.org/wiki/Ragnar%C3%B6k_Online
http://www.ragnarokonline.com/

Skulle tro att det även funkar på en 486:a med Windows 95 utan större problem.

Permalänk

Jag måste nämna ett spel som jag hittade nyligen... Vindictus, ett spel från Nexon som är byggt på sourcemotorn. Jag skulle lägga det i min top fem lista över MMORPG:n som jag har lirat. Tänk bara på att du kopplar upp dig till Vindictus EU och inte Vindictus US för då kommer du inte kunna spela. ( skillnaden är att US har en färdig version och EU är i en beta just nu) Vill du pröva det så sök på Vindictus EU på facebook så kommer du till deras fanpage där du får en betanyckel om du är interesserad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Rubriken säger allt, gratis låter snålt men jag har inga cash just nu. Gärna beroendeframkallande och med mycket spelare.

12-sky är underbart.
Dock är ettan inte online längre men ett annat företag håller på att försöka få licens till att få upp det atm, så just nu finns bara 12-sky2 vilket inte är alls lika bra enligt mig... (senast jag kollade iallafall, de kanske fått licens och fått igång ettan nu, kan kolla återkomma senare idag med det eftersom jag sitter på bussen till skolan just nu iphone 4 32gb suger kuk och tele2s 3G nät är sämre 0.001Mb/s uppkoppling -.-)

Kolla youtube videos
Det är ett MMORPG ADRENALINE! I PvP pumpar addrenalinet och det är riktigt kul faktiskt, dock behövs en högre level som kan ta 3månader att nå men man har annat kul på vägen

Dessutom är levlingen ganska rolig, tråkig i början men blir roligare runt 100, som jag tog på 2 dagar, fasat då hade jag spelat spelet i ett halvår också så hade lite skills sådär (a)
Första gubben till 100 tog väl 2 veckor eller så
Väldigt roligt spel faktiskt!!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Bästa MMO:t just nu enligt mig är League Of Legends, ett Dota baserat spel, man behöver inte betala för att bli "OP" eller något. Det ända man betalar för är för att få t.ex. ett nytt skin till din favorit champion eller få en XP/IP(Influense points) boost vilket gör att du lvlar eller får Ip fortare, Ip används till att köpa nya champions och till lite annat :3 Så ifall du behöver lite extra hjälp på traven så köper du lite RP(Riot Points) och köper t.ex. en Xp/Ip boost eller om du bara vill se bättre ut så köper du ett skin för det ^^

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

APB: All Points Bulletin
är ett mmofps spel, riktigt bra grafik lite gta style kan man säga
http://www.gamersfirst.com/age-gate/?fbid=DgA7EtYFKdL

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Entusiast

Jag har kört en del Kingdom of Loathing (www.kingdomofloathing.com).
Textbaserat RPG som för ett år sedan eller två fick områden där man kan samarbeta med medlemmar i sin guild så det är lite samarbete med andra.
Det är inte alltför seriöst och gör parodi på nästan allt så gillar man nördig humor och popkulturreferenser är det helt rätt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Till att börja med finns det inget dugligt mmo i dagens läge. Alla är så otroligt sega och anpassade till pensionärer med 1.4s gcd.

Bästa gratis som jag testat är Vindictus, något bättre gratis mmo har jag inte stött på, ingen seg gcd där men hela världen är liten och instancierad.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Allods är rätt bra. Återkommer till det regelbundet, speciellt då jag är trött på wow. Verkar ha coolt endgame med stora skepp som man åker i "wormholes" med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Bästa MMO:t just nu enligt mig är League Of Legends, ett Dota baserat spel, man behöver inte betala för att bli "OP" eller något. Det ända man betalar för är för att få t.ex. ett nytt skin till din favorit champion eller få en XP/IP(Influense points) boost vilket gör att du lvlar eller får Ip fortare, Ip används till att köpa nya champions och till lite annat :3 Så ifall du behöver lite extra hjälp på traven så köper du lite RP(Riot Points) och köper t.ex. en Xp/Ip boost eller om du bara vill se bättre ut så köper du ett skin för det ^^

Uhm, LoL är väl inget MMO?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Uhm, LoL är väl inget MMO?

Jo LoL räknas som ett MMO, ett MMO behöver inte vara ett Online spel där alla är i samma värld Ett MMO är bara ett väldigt väldigt stort online spel. Det är några fler saker man går efter om man ska klassa det som ett MMO, jag är lite osäker på det... Men jag kan lova dig att LoL är ett MMO

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blueson:

Jo LoL räknas som ett MMO, ett MMO behöver inte vara ett Online spel där alla är i samma värld Ett MMO är bara ett väldigt väldigt stort online spel. Det är några fler saker man går efter om man ska klassa det som ett MMO, jag är lite osäker på det... Men jag kan lova dig att LoL är ett MMO

Googlade lite och då nämnde någon "MOBA" Multiplayer Online Battle Arena, känns som att det stämmer in lite bättre än Massive Multiplayer Online Game i mitt tycke:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av BesteN:

Googlade lite och då nämnde någon "MOBA" Multiplayer Online Battle Arena, känns som att det stämmer in lite bättre än Massive Multiplayer Online Game i mitt tycke:P

Moba spel räknas som mmo spel ^^

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Onotto:

Tibia 2D MMORPG
FlyFF MMORPG
Battle of the Immortals MMORPG
Alliance of Valiant Arms (A.V.A) - MMOFPS
Runes of Magic MMORPG

Där fick du en fin lista
Tibia har nog högst folkmängd av alla dom spel jag nämnde, Finns 2 olika "sidor" den ena är de gott om svenskar, britter och resten av Europa, andra sidan är de bara Spanjorer och Brasilianer som bråkar 24/7 om vilket land är bäst. Man måste vara "uppväxt" med Tibia för att gilla de , fast jag kan ju ha fel? Det är 2D!

FlyFF (Fly for Fun), Finns runt 5 "världar" med 3 servrar inuti. När jag spela var nästan alla fulla, de sägs att de har minskat dramatiskt. Anime-Grafik! Rekommenderar starkt om du tycker om animerad grafik.

Battle of the Immortals - Skön mmorpg, Fin grafik, Gott om spelare!

A.V.A - "Poor mans CoD" Har du inte råd eller bara inte vill köpa CoD eller nått liknande är de bara och ladda ner spelet, nackdelen är dom som betalar cash irl får overpower vapen.

Runes of Magic - Likt WoW fast gratis, bra grafik ,hög folkmängd!

Tyckte tibia tappade sin tjusning när dom skapade newbie island (rookgaard) och man inte längre behövde betala för sin klass.
Spelet blev helt enkelt för lätt.

Jag kan annars rekommendera lotro.

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk
Medlem

SilkRoad. skit kul tills man upptäcker att det kommer ta hela ens liv att lyckas komma upp i högsta lvl på spelet. (grind, grind, grind.)
http://www.joymax.com/silkroad/

Bästa FPS: CS 1.6, ut99 och Ailen vs Predetor. (alla dessa är skit kul på lan/online), och Goldeneye 007 på N64 så klar