Apple lanserar Iphone 4S och Ios 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

HAHAHAHA!!! DET var nog det dummaste jag har hört på länge, är det bara utseendet du är ute efter och skiter totalt i hur det fungerar....vilken jävla brat kommentar

Tror han var lite ironisk där men han har också en poäng. De som verkar gnälla på 4S är de som inte får en ny design att skryta med.

Permalänk
Medlem

HSPA+ är inte 4G...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tror han var lite ironisk där men han har också en poäng. De som verkar gnälla på 4S är de som inte får en ny design att skryta med.

själv gillar jag inte designen på 4an så jag hade hoppats på något annat

Permalänk
Medlem
Skrivet av flancen:

SIRI verkar kul, men hur kommer den funka för skåningar?

Du vil se, at det kommer til dansk så godt!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

HAHAHAHA!!! DET var nog det dummaste jag har hört på länge, är det bara utseendet du är ute efter och skiter totalt i hur det fungerar....vilken jävla brat kommentar

Han har ju rätt. Det är ju bara fjortisar och folk som inte vet bättre som köper produkter från det ruttna äpplet.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Skrivet av Kuba-cola:

Konstigt att de behöll designen från förra generationen, det lär sänka försäljningen rejält. Hade nog varit smartare att behålla samma hårdvara och bara byta ut designen. Det viktigaste för målgruppen är väl att det syns att man har den den senaste Iphonen?

Tänka sig att dom behöll designen på 3G versionen när 3GS kom ut... floppade den? nä.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Han har ju rätt. Det är ju bara fjortisar och folk som inte vet bättre som köper produkter från det ruttna äpplet.

Å det är bara tekniknördar som köper plastigt skit från Samsung. Kan du generalisera så kan jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ozo64:

Tror han var lite ironisk där men han har också en poäng. De som verkar gnälla på 4S är de som inte får en ny design att skryta med.

Skryta med?
Vem är det som drar iväg idiotiska kommentater egentligen må tro.
Varför skulle jag skryta med min iphone, inte som iphone är en "statuspryl" som dom 2 första var, nu är iphone mainstream och verkligen inget att skryta med.

Däremot avskyr jag 4ans design, hatar den verkligen.
Så ja jag gnäller över att apple är lata och inte lanserar en Iphone 5 med ny design bland annat.
3gs är fortfarande den skönaste mobilen att hantera pga designen, 4an är hemsk.

Form är en sak som är viktig på mobiler.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 1337sweden:

Tänka sig att dom behöll designen på 3G versionen när 3GS kom ut... floppade den? nä.

3g/s designen är rätt hyllad.
Iphone 4 fick hård kritig på nya designen på flera håll, att dom tagit bort dom rundade kanterna osv som gjorde att den låg perfekt i handen.
Något man ofta såg att folk saknade den sköna formen 3gn hade och hoppades Iphone5 skulle ha liknande.
Nu kom det ingen Iphone5 och det är förståligt att dom har kvar samma design då 3gs och 4s inte hade några ändringar på utsidan.

Får vänta på iphone5 på ny design, skärmändringar osv.

Permalänk
Medlem

Finns det några bra skal som ger iPhone 4S samma känsla som en 3GS i formen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_man550:

Vad man skulle kunna klaga på i iPhones fall är väl kvoten skärmstorlek/ytterdimensioner, för där ligger de en bit efter andra. Större skärmyta skulle ju inte skada liksom.

Det kan jag däremot hålla med om. Å andra sidan kan man ju fråga hur praktiskt det skulle vara om skärmen var ända ut till kanten men det är ju en annan fråga som inte hör hit.

Skrivet av Rådström:

Allt handlar ju inte bara om dig. Jag trodde vi skulle ha en objektiv diskussion och då kan man väl säga att alla gränssnitt fungerar helt ok. Jag föredrar Android före iOS men kallar inte iOS för fult och oanvändbart för det. Det handlar väl om vad man är van vid.

Folk har fått för sig att Apple=dyrt=bra. Förmodligen för den externa designen och hårdvaruaccelerationen. De jag känner med iPhone har antingen noll teknisk kompetens och köpte den för att den var snygg eller är kompetent och tycker att 4s är ett rent bottennapp. De hade önskat prestanda likvärdigt motståndarna. Men iofs, du kanske blev imponerad av "World Phone" som alla fanatiker som inte förstår att det funnits i telefoner bra länge nu. Pinsamt.

Vad jag läst mig till på t.ex. macrumours så verkade alla tycka att det skulle bli skönt med en lite större skärm.

Önskar du inte att det skulle finnas mer än EN modell med operativsystemet du prisar så högt?

Fast nu var det ju så att jag skrev att "i mina ögon" och så kommer du och säger att argumentet fallerar. Så jo, allt DET handlade om mig då jag skrev ur en helt och hållet persolig vinkel och du ifrågasätter det. Men om man nu istället ska vara helt objektiv så håller jag definitivt med dig om att alla personer är olika och att alla därför finner olika operativsystem olika bra. Vissa tycker Android är snyggt, andra tycker iOS är snyggt. Smaken är som baken - delad.

Jag tror inte på det att "Apple = dyrt = bra". Jag tror att folk helt enkelt gillar deras simpla gränssnitt och att allting är logiskt. Annars skulle alla som ska köpa bil gå och ta lån för att köpa Ferrari som är dyr = bra. Känns som en felaktig slutsats du drar men givetvis är det din slutsats att dra.

Och ifall iPhone tilltalar de personer med noll teknisk kompetens så lyckas dom ju? Känns som att du drar alla över samma kant här. Alla är inte tekniskt obegåvade bara för att dom har en iPhone. En av anledningarna till att jag som spelutvecklare är intresserad av iPhone är att jag vill göra spel även till iPhone och för att testa dom spelen behöver jag givetvis en iPhone. Gör det mig till tekniskt obegåvad?

Jovisst hade det varit skoj med flera modeller, kan helt och hållet hålla med dig om det. Däremot så är det också så att pga att det bara finns en modell så är det lättare att optimera mjukvara då det inte finns olika hårdvaruspecifikationer, som så många andra redan påpekat.

Skrivet av Fredag:

Klart det är "precis lagom" om man gillar apple och inte har nått alternativ.

Gör en youtubesökning på Samsung Galaxy Note och kolla in hands-on videos. 5,3" är "precis lagom" om man vill ha en härlig upplevelse av sin media och fortfarande kunna ha den i fickan. Sålänge du kan hålla den mellan tummen och pekfingret spänner den väl inte ut fickan om du inte är en tjej med extra small...

3,5" känns lite 2009...

Lite offtopic ranting men "XX känns så <årtal>" är så himla uttjatat XD
Det finns alltid alternativ men t.ex. min mamma har SGS2 och skärmen är ruskigt stor, ser riktigt nice ut att surfa på och allt annat hon gör. Men den är ju extremt klumpig! Skulle inte vilja ha den i fickan.

Men som tidigare sagt, smaken är ju som baken.
Uppenbarligen är 3,5" inte för litet då iPhone 4 sålt extremt bra. Hade det varit för liten skärm hade väl folk köpt andra telefoner med större skärm. Kanske är det så att skärmens storlek inte spelar så stor roll gentemot andra faktorer.

Men det är väl upp till bevis antar jag

Skrivet av Allexz:

Det heter att växa upp, och inte mindre nörd blir man för det

Jaså är det så det är! D'oh!

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Han har ju rätt. Det är ju bara fjortisar och folk som inte vet bättre som köper produkter från det ruttna äpplet.

OJ! Snacka om att vara fördomsfull. Kanske är det så att du inte vet bättre och därför drar alla över samma kant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Tycker stand-by tid är helt irrellevant man måste ändå ladda en smartphone varje dag om man använder den hyfsat mycket.

Hoppas att Samsung Galaxy Note ändrar på det med sitt batteri på 2500 mAh. Iphones batteri ligger på blygsamma 1420 mAh, som en jämförelse...

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem
Skrivet av MooD:

Se hur 5 år gammal xbox och playstationhårdvara ändå ligger hyffsat mot betydligt kraftfullare pchårdvara.

ha...ha....ha...

sry coudlnt help myself.

ontopic tråkigt att de inte blev en ihpone 5, känns inte som en ny telefon det här. apple vill kanske ha med alla 3gs/3g användare på 4 tåget innan det kommer en 5a ?

tror om jag skulle välja ny telefon idag välja en wp7 intressantare gränssnitt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plumblum:

ha...ha....ha...

sry coudlnt help myself.

ontopic tråkigt att de inte blev en ihpone 5, känns inte som en ny telefon det här. apple vill kanske ha med alla 3gs/3g användare på 4 tåget innan det kommer en 5a ?

tror om jag skulle välja ny telefon idag välja en wp7 intressantare gränssnitt.

Det största problemet som även är mitt dilemma är att jag lagt ca 1000 spänn eller så på IOS appar. Det känns lite jobbigt att då byta till ett annat OS och behöva köpa allt igen. Mycket finns inte heller till de andra operativsystemen.
Jag kommer nog skaffa en wp7 telefon till jobbet. Är nyfiken på hur det ser ut.
Jag ska få en ny snart nämligen. Privat så blir det en ny Iphone 4S.

Permalänk
Medlem

Själv sitter jag på en 3G. Hade hoppats på någonting mer bara än en uppgradering. En större skärm tex. Kommer dock köpa 4S till trots. Främst för att jag gör iOS-appar. Annars hade jag nog köpt en Android, trots att jag tycker operativsystemet är undermåligt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av edberg24:

Han har ju rätt. Det är ju bara fjortisar och folk som inte vet bättre som köper produkter från det ruttna äpplet.

Kan inte ni troll försvinna från denna sida? Det är uppenbart vid detta laget att det finns idioter på båda sidorna...

Permalänk

Alltså, jag blir verkligen rädd för mänskligheten när jag ser hur människor planerar att betala 8000kr för att köpa denna telefonen.

Skrivet av FallenHero:

HAHAHAHA!!! DET var nog det dummaste jag har hört på länge, är det bara utseendet du är ute efter och skiter totalt i hur det fungerar....vilken jävla brat kommentar

Vad dillar du om? Han har ju helt rätt i det han säger.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Alltså, jag blir verkligen rädd för mänskligheten när jag ser hur människor planerar att betala 8000kr för att köpa denna telefonen.

Var ifrån får du 8000kr? Prissättningen kommer vara samma som innan. Dessa butiker på prisjakt som säger 8000kr är gråimport från USA och slutpriset kommer förmodligen ligga på 5600kr när de officiellt släpps i Sverige.

Permalänk
Skrivet av m0rk:

Var ifrån får du 8000kr? Prissättningen kommer vara samma som innan. Dessa butiker på prisjakt som säger 8000kr är gråimport från USA och slutpriset kommer förmodligen ligga på 5600kr när de officiellt släpps i Sverige.

Vad jag vet så låg priset på iPhone 4 som lägst 7000kr tills efter ungefär 9-10 månader då priset sänktes till typ 5500kr. Tror inte det blir annorlunda nu inte.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

Fast nu var det ju så att jag skrev att "i mina ögon" och så kommer du och säger att argumentet fallerar. Så jo, allt DET handlade om mig då jag skrev ur en helt och hållet persolig vinkel och du ifrågasätter det. Men om man nu istället ska vara helt objektiv så håller jag definitivt med dig om att alla personer är olika och att alla därför finner olika operativsystem olika bra. Vissa tycker Android är snyggt, andra tycker iOS är snyggt. Smaken är som baken - delad.

Skrivet av Tanax:

Man får vad man betalar för", hört det?
Prestanda är inte allt. Du kan ha en mobil med topp-prestanda som är billigare än iPhone. Med ett sunkigt interface så vinner ju iPhone:n överlägset.

Den delen antog jag skulle vara objektiv och det var den jag svarade på. Ledsen om det inte var tydligt.

Skrivet av Tanax:

Jag tror inte på det att "Apple = dyrt = bra". Jag tror att folk helt enkelt gillar deras simpla gränssnitt och att allting är logiskt. Annars skulle alla som ska köpa bil gå och ta lån för att köpa Ferrari som är dyr = bra. Känns som en felaktig slutsats du drar men givetvis är det din slutsats att dra.

Och ifall iPhone tilltalar de personer med noll teknisk kompetens så lyckas dom ju? Känns som att du drar alla över samma kant här. Alla är inte tekniskt obegåvade bara för att dom har en iPhone. En av anledningarna till att jag som spelutvecklare är intresserad av iPhone är att jag vill göra spel även till iPhone och för att testa dom spelen behöver jag givetvis en iPhone. Gör det mig till tekniskt obegåvad?

Jovisst hade det varit skoj med flera modeller, kan helt och hållet hålla med dig om det. Däremot så är det också så att pga att det bara finns en modell så är det lättare att optimera mjukvara då det inte finns olika hårdvaruspecifikationer, som så många andra redan påpekat.

Jovisst men alla har inte råd med Ferraris. Om Ferrari däremot skulle kosta 249:-/månad i 2 år tror jag desto fler skulle vara intresserade. Apple har fått en stämpel att vara störst, bäst och vackrast och därför "tror" folk att den är det. Därför tror jag många köper den, det är enklare än att läsa på om miljarden android-lurar.

Jag hade vänner av båda sidorna av kompetensen. Poängen var att de som hade teknisk kompetens var besvikna att denna inte riktigt nådde upp till hårdvaran som sitter i Android-lurarna. Vanligtvis brukar ju nya iPhones vara top-of-the-line. Tyvärr inte denna gång.

Mmm, hade Apple kört Google konceptet med att alla får tillverka iOS-devices så tror jag att det skulle vara mycket mer tilltalande för mig. Även fast det inte har hänt ännu så kommer nog iPhone dö ut till slut. Ett företag kan inte driva på utvecklingen som en hel bransch kan. Även fast det är Apple.

Denna tycker jag visar ganska bra vad man kan skapa med ett öppet OS: http://www.youtube.com/watch?v=8BOd9oX1p4s

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Vad jag vet så låg priset på iPhone 4 som lägst 7000kr tills efter ungefär 9-10 månader då priset sänktes till typ 5500kr. Tror inte det blir annorlunda nu inte.

Du kunde inte köpa något annat än gråimporterade iPhone 4 i Sverige utan abonnemang eller bundit till kontantkort fram till i våras.

Citat:

Tyvärr verkar det som att informationen om att iPhone 4 även skulle släppas olåst i Sverige (bl.a. via Apple Store) var felaktig/missförstådd. Nu verkar det istället som att alla svenskasålda iPhone 4 kommer vara operatörslåsta.

http://swiphone.wordpress.com/page/10/

Permalänk
Medlem

Det mest pinsamma är när folk försöker använda antalet appar som det viktigaste argumentet för att köpa en Iphone.
För kontentan skulle man använda samma retorik när man ska köpa en dator så kan man så gott som ALDRIG köpa en Apple dator för antalet program som finns till en Mac är blygsamt i förhållande till en Windows baserad dator.
Men men.......

Skulle varit trevligt att få möjligheten att prova WP7 mobil och jämföra det med Android & IOS.

Visa signatur

Dator 1: CPU i7 5820K@4.6Ghz|GIGABYTE X99 Gaming 5|Crucial ballistic 2x4GB 2400MHz, 2x8GB Crucial ballistic 2400MHz|Corsair AX750|ASUS Strix GTX 1070 |Intel 520 120GB|Intel 330 180GB |Intel 335 180GB |Seagate 1000GB | Phanteks Enthoo Primo |Kingston V300 240GB | Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem
Skrivet av sukero:

Det mest pinsamma är när folk försöker använda antalet appar som det viktigaste argumentet för att köpa en Iphone.
För kontentan skulle man använda samma retorik när man ska köpa en dator så kan man så gott som ALDRIG köpa en Apple dator för antalet program som finns till en Mac är blygsamt i förhållande till en Windows baserad dator.
Men men.......

Skulle varit trevligt att få möjligheten att prova WP7 mobil och jämföra det med Android & IOS.

Du har ett ganska stort utbud av program till OS X, och när det gäller iOS så är utbudet ganska enormt. Så nej, argumentet är ganska aktuellt. När det gäller professionella applikationer för iOS så är Android ganska chanslös.

Permalänk
Medlem

När det gäller priset så snackar ni om helt olika saker. Iphone 4S 16GB kommer säkert hamna strax under 6000, 32 GB för nånstans mellan 6500-7000 och 64GB för ca 8000. Det är högst rimliga antaganden.

Iphone 4 blir inte så värst mycket billigare. 4800 för 8GB som de tar på apple.se är inget bra pris alls tycker jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hakkenarsk:

http://www.anandtech.com/show/4686/samsung-galaxy-s-2-interna...

Vad jag kan se så springer iPad2 (med samma processor och minne som iPhone 4s) cirklar runt SGS2. Men ja, ibland är det svårt för en varvad att minnas hur många gånger man blivit just det, varvad.

Samma processor, inte minne. Dessutom är det rätt så troligt att ipadens processor är högre klockad än iphonens. Man kan inte jämföra en mobil och en platta. Vill du jämföra ipad mot samsungs modell så kolla på galaxy tab i stället.
http://www.differencebetween.com/difference-between-apple-ipa...

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

Jag blev besviken. Jag hade hoppats på ny design och större skärm så man också känner att man har en ny telefon(har 4an).

Skitbra att dom har gett den en bättre kamera och är snabbare och så men ingen anledning att för mig byta från min 4a, har man 3an eller 3Gs:n så blir uppgraderingen riktigt bra:)

Permalänk
Medlem

Bra tänkt där apple, höj prestandan och sänk batteritiden.

Låt oss uppgradera iphonen med lite bättre hårdvara, sänka batteritiden och sätta skyhöga priser

Obs, tog endast 1 år och 3 månader för detta.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem

batteritiden är den stora besvikelsen.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av krigarkungen:

batteritiden är den stora besvikelsen.

Nja, man är tvungen att ladda den en gång per dag ändå om man använder den dagligen.