Permalänk

Funkar fint på single player efter att jag slängt in rageconfig och lagt till några rader i genvägen, men i co-op med min polare så är det iprincip ospelbart, hoppande texturer och laggar så in i helvete.

Permalänk
Medlem

Testat följande:

1. Standardutförande med BF3 drivisarna samt CFX PÅ - Extrem texture popping och låg fps (estimerar 20)
2. Standardutförande med BF3 drivisarna samt CFX AV - Extrem texture popping och låg fps (estimerar 20) samt visual artifacts lite överallt som att grafikkortet var överhettat
3. Kopierade in 3 x DDLer från Rage drivisen i Win/Sys32 samt CFX AV (OGL, OGL64 samt DEMX) - Extrem texture popping och låg fps (estimerar 20) samt visual artifacts lite överallt som att grafikkortet var överhettat
4. Ragedrivis, allt i CCC "let application decide" Triple buffering AV och CFX PÅ plus custom INI fil med 8k texturer - Texture popping nästan helt borta, 60FPS på de flesta ställen dock med lite dips här och där. Texturerna är dessutom mkt snyggare.

Det tråkiga är att man kan se en lågupplöst textur precis bredvid en högupplöst. Känns inte alls streamline vilket är tråkigt
Det roliga är dock att jag kan köra med CFX på trots att spelet egentligen inte stödjer det. Hoppas på en ny drivis som är snäppet bättre och löser FPS dippsen (blir lite som sirap ibland tycker jag). Men det absolut bästa är att texture popping är väck

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av FribBe:

http://www.firingsquad.com/news/newsarticle.asp?searchid=2376...

John Carmack ångrar att PC inte var ledande plattform, vilket man kan förstå varför.

Jag tror också att det är ett misstag att utveckla i förstahand till konsoll. Folk som spelar på konsoll är inte lika kräsna som PC-användare och ur ett marknadsföringsperspektiv känns det smartare att fokusera på att ha en bra fungerande verision på PC och låta någon annan studio porta till konsoll under tiden. PC kanske inte har försäljningssiffror men det påverkar definitivt hypen. När ID släpper en ny spelmotor är hypen kring den viktig för att folk ska vara taggade på framtida spel med tech 5.

Permalänk
Medlem

Kör på ett 4870x2 och stötte på massiva problem och låg FPS, började med att avinstallera BF3 beta drivrutinerna och installera Rage drivrutinerna. Slog sedan av Catalyst A.I. som alla rekommenderade och skapade en .cfg fil och en cache map, hade 20fps, texturer som laddades fel och växlade långsamt. Gick då ut på nätet och letade efter folk med liknande problem med hd4000 serien, såg då att folk sa att man ska slå på A.In igen, så jag slog på den. Då blev allt som det ska vara och min FPS gick upp till 60.

såhär ser min .cfg fil ut.

seta com_videoRam "1024" //sets the Video Card memory Set this to the amount you have in MB seta com_maxfps "60" //limits the frames to 60 can be changed to what you desire seta image_anisotropy "8" //Using the highest setting here but you can set as 2, 4 or 8 seta image_usecompression 0 seta image_filter "GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" //filtering for light maps seta image_preload "1" //Use preload images when ever possible seta image_lodbias "-1" //LoD settings seta image_ignoreHighQuality "0" //Sets up for using HQ gfx seta image_ignoreLowQuality "1" //ignores the low textures seta image_useCache "1" //Enabled Cache to allow the textures to load properly without popping seta image_cacheMegs "125" //Cache size in Megabytes seta image_cacheMinK "50" //Cache minimum size in kilobytes seta r_aspectRatio "2" // 0=4:3, 1=16:9, 2=16:10, 3=5:4 TFT, -1 custom seta r_fullscreen "1" //seta r_customAspectRatioV "10" //seta r_customAspectRatioH "16" seta r_swapInterval 1 //VSYNC 1 enabled, 0 diabled seta r_useHighQualityPostProcess "1" //Fore High Quality post proccessing seta r_shadowsHighQuality "1" //Fore High Quality shadows seta r_displayRefresh "0" //keep it so the engine doesn't double render a frame seta r_renderer "best" //highest rendering options seta r_multiSamples "16" //Set this to 16 or 8 if you're having low-fps as 32 is the Max Multi-sampling seta r_useHBAO "1" //Ambient occlusion seta r_useRenderThread "0" // 0 Disable or 1 Enable threaded rendering useful for newer cards to increase performance. seta r_visDistMult "1" seta r_useMotionBlur "0" //use blur seta r_skipBump "0" seta r_skipSpecular "0" seta r_skipNewAmbient "0" seta r_shadows "1" seta r_cgFragmentProfile "best" seta r_cgVertexProfile "best" seta vt_lodBias "-1" //LoD settings //below is cache settings seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 "8192" seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly "8192" seta vt_pageimagesizeunique "8192" seta vt_pageimagesizevmtr "8192" //------------------ seta vt_maxppf "24" seta vt_maxlockedpages "256" seta vt_minlod "-2" seta vt_lodBias "-2" seta vt_maxaniso "2" seta vt_qualityhdplossless "1" seta vt_qualityhdppower "0" seta vt_qualityhdpspecular "0" seta vt_qualityhdpnormal "0" seta vt_qualityhdpdiffuse "0" seta vt_qualitydctpower "100" seta vt_qualitydctspecular "100" seta vt_qualitydctnormal "100" seta vt_qualitydctchroma "100" seta vt_qualitydctluma "100" seta vt_restart

Kanske kan vara till nytta för någon med liknande problem. Hoppas inte ID släpper en patch snart som förstör allt för mig bara

Permalänk
Medlem
Skrivet av Overactive:

Jag tror också att det är ett misstag att utveckla i förstahand till konsoll. Folk som spelar på konsoll är inte lika kräsna som PC-användare och ur ett marknadsföringsperspektiv känns det smartare att fokusera på att ha en bra fungerande verision på PC och låta någon annan studio porta till konsoll under tiden. PC kanske inte har försäljningssiffror men det påverkar definitivt hypen. När ID släpper en ny spelmotor är hypen kring den viktig för att folk ska vara taggade på framtida spel med tech 5.

Precis. Det kan inte vart IDs plan att släppa till konsoll från början utan Bethesdas då de bara tänker pengar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Precis. Det kan inte vart IDs plan att släppa till konsoll från början utan Bethesdas då de bara tänker pengar.

Var väll Carmack som kom med idéen att utveckla till konsol i första hand?

http://www.tomshardware.com/news/john-carmack-rage,6074.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av cessna:

Kan inte annat än att hålla med. Visuellt sett är detta det vackraste spel jag spelat, jävlar vad snyggt det är. En makalös detljrikedom. Visst, på nära håll är en del texturer lågupplösta, men tycker man att grafiken är ful så skulle jag bra gärna vilja veta vilket spel man jämför med.

Har du testat crysis 2 dx11?

Permalänk
Medlem

Vart ligger config filen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tjofritz:

Har du testat crysis 2 dx11?

Crysis 2 och Rage är väl två olika speltyper. En av dem är väl en så kallad korriodor-skjutare.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra ATI fix än?

Arga PC spelare är mycket sämre PR än arga Console lirare. Då vi hänger i forum och äger mer gaming sidor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusM:

Vart ligger config filen?

Man skapar den själv i base mappen och mp/base mappen, rageConfig.cfg ska den heta.

Permalänk
Medlem

Testat Rage nu. Tyvärr totalt ospelbart, synd

Sitter iofs på gammal hårdvara (HD4870). Hoppades att det skulle vara lite förlåtande mot äldre hårdvara men så verkar inte vara fallet. Dock verkar det inte jättemycket bättre på nyare maskiner heller.

Tycker det vilar lite av en portnings-känsla över spelet. Tråkigt.

Permalänk
Medlem

Hehe, köpte det från amazon.co.uk, vad tror ni idioterna gör, dom skickade det idag.....alltså, seriöst!

Om amn får se det från den ljusa sidan så när det väl kommit fram kanske spelet fått sig en patch till samt det fnns bättre drivisar.

Edit: Jag drog iväg ett rage email till dom.

Permalänk
Medlem

Använder följande config:

seta com_allowConsole "1"
seta com_skipIntroVideo 1
seta com_videoRam "2048" //sets the Video Card memory Set this to the amount you have in MB
seta com_maxfps "60" //limits the frames to 60 can be changed to what you desire
seta image_anisotropy "16" //Using the highest setting here but you can set as 2, 4 or 8
seta image_usecompression 0
seta image_filter "GL_LINEAR, GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" //filtering for light maps
seta image_preload "1" //Use preload images when ever possible
seta image_lodbias "-1" //LoD settings
seta image_ignoreHighQuality "0" //Sets up for using HQ gfx
seta image_ignoreLowQuality "1" //ignores the low textures
seta image_useCache "1" //Enabled Cache to allow the textures to load properly without popping
seta image_cacheMegs "2048" //Cache size in Megabytes
seta image_cacheMinK "10" //Cache minimum size in kilobytes
seta r_aspectRatio "1" // 0=4:3, 1=16:9, 2=16:10, 3=5:4 TFT, -1 custom
seta r_fullscreen "1"
//seta r_customAspectRatioV "10"
//seta r_customAspectRatioH "16"
seta r_swapInterval 1 //VSYNC 1 enabled, 0 diabled
seta r_useHighQualityPostProcess "1" //Fore High Quality post proccessing
seta r_shadowsHighQuality "1" //Fore High Quality shadows
seta r_displayRefresh "0" //keep it so the engine doesn't double render a frame
seta r_renderer "best" //highest rendering options
seta r_multiSamples "32" //Set this to 16 or 8 if you're having low-fps as 32 is the Max Multi-sampling
seta r_useHBAO "1" //Ambient occlusion
seta r_useRenderThread "1" // 0 Disable or 1 Enable threaded rendering useful for newer cards to increase performance.
seta r_visDistMult "1"
seta r_useMotionBlur "1" //use blur
seta r_skipBump "0"
seta r_skipSpecular "0"
seta r_skipNewAmbient "0"
seta r_shadows "1"
seta r_cgFragmentProfile "best"
seta r_cgVertexProfile "best"
seta vt_lodBias "-1" //LoD settings
//below is cache settings And advanced GFX settings
//8192 16384
seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 "16384"
seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly "16384"
seta vt_pageimagesizeunique "16384"
seta vt_pageimagesizevmtr "16384"
seta vt_maxPPF 128 //Set this to 64 for Quad-cores CPU's or higher, 16 or 8 for dual-cores CPU's
seta vt_preload "1"
//Begin Advanced GFX Filtering and Sharper Images. Comment these 3 lines out if you are having issues or don't like the way it looks.
seta vt_filter "GL_NEAREST, GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR"
seta vt_envf "GL_TEXTURE_ENV, GL_TEXTURE_ENV_MODE, GL_MODULATE"
seta vt_blend "GL_NEAREST, GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR"
//End of Advanced GFX Filtering
seta vt_useCache "1"
seta vt_cacheMegs "2048"
seta vt_cacheMinK "10"
seta vt_ignoreHighQuality "0"
seta vt_ignoreLowQuality "1"
seta vt_maxaniso 4 //Set this to 0 if your having lots screen tarring issues and do NOT set this higher then 4 otherwise it will corrupt the Mega-Textures
seta vt_qualityhdplossless "1"
seta vt_qualityhdppower "0"
seta vt_qualityhdpspecular "0"
seta vt_qualityhdpnormal "0"
seta vt_qualityhdpdiffuse "0"
seta vt_qualitydctpower "100"
seta vt_qualitydctspecular "100"
seta vt_qualitydctnormal "100"
seta vt_qualitydctchroma "100"
seta vt_qualitydctluma "100"
seta vt_maxlockedpages "256"

Dold text

Har denna kvalité (notera gärna "doom 1" texturerna på bilen i vänstra hörnet på första bilden).

Dold text
Dold text
Dold text
Dold text

(tips: Högerklicka på bilderna -> Visa Bild)

Ser mediokert ut på lång håll men ju närmre man kommer desto sämre blir texturerna. Det här måste väl vara ett skämt? Jag hade förväntat mig något obeskrivligt snyggt men det är så sjukt fult jämfört med många av dagens populära spel och spelet är så linjärt. Det enda MEGA med texturerna är hur fula dom är...

Tror bland de bästa sakerna i spelet är rösterna, annars så känns allt mycket tråkigt. Jag kör på "hard" och kan springa in i ett rum med 4 bandits och hoppa lite sen är alla döda i princip. Jag kan skjuta en fiende 3 gånger i huvudet utan att dom dör, men slår jag dom 2 gånger däremot så blir det andra bullar.
Det finns mycket att klaga på men jag orkar inte.

Jag spelar på "Laptop" i signaturen för de som är intresserade, 1920x1080, 4x AA (ingen v-sync dock) och har nästan konstant 60FPS än så länge vad jag har testat, utom när det blir lite stuttering, då får jag FPS drops.
Tog drivarna från sweclockers nyhet om rage-drivrutiner från AMD.

Permalänk
Medlem

Man blir sugen på att köra doom3 igen med lite mods än det här skräpspelet.. fucking carmack han måste ha tappat vettet när han utvecklade spelet på konsollerna primärt.. no shit liksom det blir sånt här bajs.

Permalänk
Medlem

Nya preview-drivrutiner från AMD. Fixar några grafik-problem i Rage.

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/GPU122AMDCat1110PreDriverV2.aspx

Permalänk
Medlem
Skrivet av guran33:

Nya preview-drivrutiner från AMD. Fixar några grafik-problem i Rage.

http://support.amd.com/us/kbarticles/Pages/GPU122AMDCat1110PreDriverV2.aspx

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Vill varna för AMD's senaste drivisar ovan. RAGE krashar direkt efter man klickat Starta Spel i steam. Är då fan att allt ska krångla när det gäller PC. Man kanska skulle tjacka PS3 versionen ändå eller varför inte 360 versionen. De lär väl funka iaf

EDIT: Detta var ett fall av extrem SBS (SkitBakomSpakarna) från min sida. Hade Trippel Buffering aktiverat i CCC. Funkar nu

Permalänk
Medlem

Jag rynkar ögonbrynen och skakar på huvudet. Har Id arbetat på DET HÄR i 10år? de har kopierat idéer från gamla Fallout serien (originalet) rakt av men gör det ändå till en korridor-springare. Till och med utomhus är ju bara en transportsträcka, korridorer mellan klippväggar från A till B fast du kör runt i bil. Texturerna är fruktansvärt lågupplösta, allt prat om megatextures är ju struntprat. Det som irriterar mest av de 8h jag spelat är att banorna återanvänds igen och igen och igen. Jag suckade högt när man skulle tillbaka till sjukhuset fast från andra hållet eller ner i samma bandit-håla ännu en gång fast... från andra hållet.

Sedan tycker jag allting är så oproportioneligt i Id software's spel, miljöerna ser ut som leksakshus i plast. Det går ju inte ens att flytta på saker som står på bänkarna. Tragiskt.

Däremot så är animationerna mycket bra och röstskådespeleriet. Riktigt intressanta karaktärer spelet igenom. Men nog faan återupptar jag Fallout 3 mycket hellre än att spela det här en gång till.

Mitt råd, KÖP INTE! köp Fallout 3 eller rent av Fallout 2 om du vill åka bil

Permalänk

Ah, fint att AMD är på alerten fortförande och slog ihop BF3- och Rage-fixarna Hoppas det blir bättre resultat i Rage nu. Hade hoppats på att kunna lira igenom det nästa vecka, men som det ser ut nu så verkar det som att man får vänta ett tag på patchar. Man har ju sett på screenshots och filmer hur spelet SKA se ut, vilket faktiskt är riktigt vackert. Men man undrar ju vilka drivrutiner dom har testat spelet med internt innan dom kände att det var tillräckligt fungerande. ID's motorer brukar ju funka riktigt bra.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Jag fick hem min kopia från webhallen idag, spelet har enorm potential, synd bara att det är helt trasigt för PC för stunden.

EDIT: GODA NYHETER MINA ARMA BARN!, id jobbar just nu med AMD och NVIDIA för att ta fram en patch som ska fixa alla problem och lägga till avancerade grafikinställningar.

http://www.nordichardware.se/nyheter/662-games/44363-id-softw...

Man blir väl tvungen att vänta någon/några veckor innan vi får se en stor patch som fixar dessa absurda brister.

Permalänk
Medlem

Spelat 1 timme och som så många andra undrar jag vad deras betatestare pysslat med , lågupplösta texrurer liknande spel för 5 år sen och texture popups pajar en del faktiskt även om många saker är up to date med 2011.

Min rigg skall klara detta och mycket mera , efter att dagen innan RAGE setat med Crysis 2 med Hightexture pack och DX11 patch så är ju RAGE rena skiten grafikmässigt , får hoppas de fixar till det i kommande patchar.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Jag ger fan upp, vad är det för jävla dynga som dom slänger på oss konsumenter?

Ett jävla spel som inte ens går att spela!
Blir att avinstallera, jävla synd att man inte kan få pengarna tillbaks ifrån Steam.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Stationär: Corsair 750D | Asus Z97-A | Chieftec Nitro Series 950 Watt | i7 4790K @ 4.6Ghz | Corsair H115i | 16 GB DDR3 Corsair Vengence @ 1600Mhz | Gigabyte Aorus GTX 1080Ti | Samsung 850 EVO 500 GB | 2x Intel 320 series 120 GB SSD | AOC g2460Pg | Logitech G810 Orion Spectrum | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech G933 Artemis Spectrum

Permalänk
Medlem

vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 8192
vt_pageimagesizeuniquediffuseonly 8192
vt_pageimagesizeunique 8192
vt_pageimagesizevmtr 8192
vt_restart
vt_maxaniso 4
image_anisotropy 4

gjorde att det sluta frysa i några sekunder då och då..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Skrivet av Harakiri:

Spelat 1 timme och som så många andra undrar jag vad deras betatestare pysslat med , lågupplösta texrurer liknande spel för 5 år sen och texture popups pajar en del faktiskt även om många saker är up to date med 2011.

Min rigg skall klara detta och mycket mera , efter att dagen innan RAGE setat med Crysis 2 med Hightexture pack och DX11 patch så är ju RAGE rena skiten grafikmässigt , får hoppas de fixar till det i kommande patchar.

Fem år gammalt är att vara väldigt snäll. Den vansinnigt låga upplösningen texturerna har är snarlik för de textuer carmack hade på Quake 3 för tolv år sedan eller Valve i Half-Life. Tur är väl att dom insett sitt misstag och nu gått ihop med AMD och NVIDIA för att fixa det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Jag får frysningar lite då och då.... rätt irriterande.

forcar du v-sync kan du få det , ser ut som vi får vänta på patchen :/

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk

Från AMD twitter:

"Also note - CF support for Rage will come in another update next week (the team tried very hard to get it in this week)"

Så det är på G också

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Använder följande config:

seta com_allowConsole "1"
seta com_skipIntroVideo 1
seta com_videoRam "2048" //sets the Video Card memory Set this to the amount you have in MB
seta com_maxfps "60" //limits the frames to 60 can be changed to what you desire
seta image_anisotropy "16" //Using the highest setting here but you can set as 2, 4 or 8
seta image_usecompression 0
seta image_filter "GL_LINEAR, GL_LINEAR_MIPMAP_LINEAR" //filtering for light maps
seta image_preload "1" //Use preload images when ever possible
seta image_lodbias "-1" //LoD settings
seta image_ignoreHighQuality "0" //Sets up for using HQ gfx
seta image_ignoreLowQuality "1" //ignores the low textures
seta image_useCache "1" //Enabled Cache to allow the textures to load properly without popping
seta image_cacheMegs "2048" //Cache size in Megabytes
seta image_cacheMinK "10" //Cache minimum size in kilobytes
seta r_aspectRatio "1" // 0=4:3, 1=16:9, 2=16:10, 3=5:4 TFT, -1 custom
seta r_fullscreen "1"
//seta r_customAspectRatioV "10"
//seta r_customAspectRatioH "16"
seta r_swapInterval 1 //VSYNC 1 enabled, 0 diabled
seta r_useHighQualityPostProcess "1" //Fore High Quality post proccessing
seta r_shadowsHighQuality "1" //Fore High Quality shadows
seta r_displayRefresh "0" //keep it so the engine doesn't double render a frame
seta r_renderer "best" //highest rendering options
seta r_multiSamples "32" //Set this to 16 or 8 if you're having low-fps as 32 is the Max Multi-sampling
seta r_useHBAO "1" //Ambient occlusion
seta r_useRenderThread "1" // 0 Disable or 1 Enable threaded rendering useful for newer cards to increase performance.
seta r_visDistMult "1"
seta r_useMotionBlur "1" //use blur
seta r_skipBump "0"
seta r_skipSpecular "0"
seta r_skipNewAmbient "0"
seta r_shadows "1"
seta r_cgFragmentProfile "best"
seta r_cgVertexProfile "best"
seta vt_lodBias "-1" //LoD settings
//below is cache settings And advanced GFX settings
//8192 16384
seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 "16384"
seta vt_pageimagesizeuniquediffuseonly "16384"
seta vt_pageimagesizeunique "16384"
seta vt_pageimagesizevmtr "16384"
seta vt_maxPPF 128 //Set this to 64 for Quad-cores CPU's or higher, 16 or 8 for dual-cores CPU's
seta vt_preload "1"
//Begin Advanced GFX Filtering and Sharper Images. Comment these 3 lines out if you are having issues or don't like the way it looks.
seta vt_filter "GL_NEAREST, GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR"
seta vt_envf "GL_TEXTURE_ENV, GL_TEXTURE_ENV_MODE, GL_MODULATE"
seta vt_blend "GL_NEAREST, GL_NEAREST_MIPMAP_LINEAR"
//End of Advanced GFX Filtering
seta vt_useCache "1"
seta vt_cacheMegs "2048"
seta vt_cacheMinK "10"
seta vt_ignoreHighQuality "0"
seta vt_ignoreLowQuality "1"
seta vt_maxaniso 4 //Set this to 0 if your having lots screen tarring issues and do NOT set this higher then 4 otherwise it will corrupt the Mega-Textures
seta vt_qualityhdplossless "1"
seta vt_qualityhdppower "0"
seta vt_qualityhdpspecular "0"
seta vt_qualityhdpnormal "0"
seta vt_qualityhdpdiffuse "0"
seta vt_qualitydctpower "100"
seta vt_qualitydctspecular "100"
seta vt_qualitydctnormal "100"
seta vt_qualitydctchroma "100"
seta vt_qualitydctluma "100"
seta vt_maxlockedpages "256"

Dold text

Har denna kvalité (notera gärna "doom 1" texturerna på bilen i vänstra hörnet på första bilden).

Säker på att du har någon aning om vad config-filen ändrar? Det ser ut som att du gjort något fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

forcar du v-sync kan du få det , ser ut som vi får vänta på patchen :/

nej då. la till de där raderna jag skrev lite tidigare och har tvingar vsync och det flyter på bra nu....

Visa signatur

^^^
@¿@
o