Permalänk
Avstängd

Hur kan ID släppa det så? Har Carmack rökt på? Doom 3 som kom 2004 ser bättre ut..

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej på er, tänkte inte klaga på själva spelet i sig, utan vill ha hjälp den tekniska aspekten. Igår kom ju den första patchen, och efter det såg spelet ännu värre ut. Jag använde den här guiden http://www.geforce.com/News/articles/how-to-unlock-rages-high... för att få till så bra grafik som möjligt, och stundtals såg det riktigt vackert ut rent stilistiskt, även om grafiken känns daterad. Men nu med patchen och allting uppställt till högsta så ser det värre ut än innan när jag bara använde rageconifg.cfg-filen. Någon aning om hur jag löser detta?

Permalänk
Sötast

Pinsamt ID.... jävla konsoll sellouts.

RIP ID software 2011.

Permalänk
Avstängd

Spelet hade varit ok om det inte hade varit för det förbannade springa tillbaka och få uppdrag av han Dan lr va fasiken han hettre.. plus gfx i vissa avseenden är ju tragiskt dålig.
Plus var är all action?

Permalänk

Jag älskar spelet. Så uppslukad av det just nu. Musiken och ljudeffekterna är så förbannat häftiga. Speciellt när man skjuter på elitsoldaterna. Love it. 5/5

Permalänk
Avstängd

Alla konsolkids kanske är vana vid denna upplösning, men för mig som är van vid PC-texturer är detta ett skämt... Trist att fattigmanskonsolerna ska sätta branchstandard :/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Tycker spelet är kanon bra och ser bra ut, visst de kunde ha högre upplösta textrures men aja..

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk

Kan inte spela skiten pga FOVén. Och jag lyckas inte ändra den heller..!
Känns som om jag springer runt med kikaren påslagen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SundanceKid:

Kan inte spela skiten pga FOVén. Och jag lyckas inte ändra den heller..!
Känns som om jag springer runt med kikaren påslagen.

FOV:en har faktiskt varit ett stort problem för mig i dessa konsollportade spel och som tur är kan man gå kring detta och fixa FOV:en i några av spelen som släpps nu förtiden.

FOVen ändrar du enklast genom att skriva "+cvaradd g_fov 16" i genvägsikonen på skrivbordet utan "". Kom ihåg att värdet 16 är det som jag trivs bäst med och här betyder att det att FOV:en är alltså 96 från standard som är på 80, så om du vill tex öka FOV:en till 100 så skriver du 20 istället.

Visa signatur

[ Intel Core I7 930 4.2GHz HT på ] - [ Corsair Dominator GT 12GB DDR III 2000Mhz CL9-10-0-27 2N ] - [ ASUS P6DX58 Premium ] - [ MSI Gaming 4G GTX 970 - [ Creative SB X-FI Fatal1ty Pro ] - [ 1TB-750-500-Intel 80 G2 SSD] - [ Corsiar AX860 ] - [ Logitech Z530 ] - [ Antec P182SE ] - [ ASUS PA246Q ] - [ LG Blu-Ray Burner ] - [ Windows 7 64 Ultimate Swe ] - [Acer Aspire 8920G]

Permalänk

thanks man!

Permalänk
Medlem

jag tycker inte att den foven funkar ? blir ingen skillnad för mig..

Permalänk
Medlem

Patchen löste de flesta problemen. Config-filen behövs inte längre.
Nu vill jag ha High-texture pack och full CFX support så blir det perfekt!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Inga fler än jag som har problem med att det inte går att starta SP ens? Efter introfilmen hoppar man tillbax till mainscreen bara. Testat att installera om ett par ggr nu utan nån framgång.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk

Tråkigt bara att det inte funkar som det ska än inte på mina gfx kort i varjefall HD4850 2st i CF. Har testat med å köra bara ett, ändra upplösning, nya amd drivern för rage. Det jag får är fete lagg direkt när man startar spelet man kan praktist taget räkna bildrutorna hehe

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Demonlord:

Tråkigt bara att det inte funkar som det ska än inte på mina gfx kort i varjefall HD4850 2st i CF. Har testat med å köra bara ett, ändra upplösning, nya amd drivern för rage. Det jag får är fete lagg direkt när man startar spelet man kan praktist taget räkna bildrutorna hehe

Funkar bra för mig med ett 4870x2(minus ena GPUn eftersom det inte finns CF stöd) du har min .cfg fil tidigare i tråden, en sida bak tror jag. Om du slagit av Catalyst A.I. så prova att slå på den igen, när jag slog av den fick jag 18-20fps. Och när jag slog på den gick FPSen upp till 60. Har du de nyaste drivrutinerna som kom för någon dag sedan också, de som SC postade på framsidan?

Edit: Såg att du bara hade en 2 kärnig CPU, ändra "vt_maxPPF "X" " till "vt_maxPPF "8 "", du får även ändra på " com_videoRam "1024" " till " com_videoRam "512" ". Med 512mb vram kanske du måste sänka alla värden som står på 8192 till 4096. Du kan även minska på "image_anisotropy " till 2 eller 4, samma sak med r_multiSamples , du kan sänka den till 2 4 eller 8. Du kan även slå av AOn med "r_useHBAO ". Borde ge en bättre framerate.

Permalänk
Skrivet av CyberVillain:

Alla konsolkids kanske är vana vid denna upplösning, men för mig som är van vid PC-texturer är detta ett skämt... Trist att fattigmanskonsolerna ska sätta branchstandard :/

It's aaaaaall about the juice..

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Fick äntligen tid att testa Preview 2 drivisarna från AMD och de gjorde sig rikitgt bra på mitt system. Då det tidigare max gick att spela någon minut innan det hängde sig och hade värsta fallet av texture loading jag sett så efter uppdateringen laddar alla texturer utan att "poppa upp" samt allt blir riktigt fint och spelbart. Enda problemet för mig nu är att musen beter sig väldigt konstigt i menyerna, typ som den hackar / alignar till nån grid vertikalt. Men men, kommer säkert patch, spelet går ju att spela ändå

Var det inget stöd för CrossFire i Rage? För flyter hur bra som helst på min ände och tvivlar på att ett 6950 fixar allt det.

Visa signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX5070Ti
G915 | G502X | PROX | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | Switch 2

Permalänk
Skrivet av MiLeS:

Fick äntligen tid att testa Preview 2 drivisarna från AMD och de gjorde sig rikitgt bra på mitt system. Då det tidigare max gick att spela någon minut innan det hängde sig och hade värsta fallet av texture loading jag sett så efter uppdateringen laddar alla texturer utan att "poppa upp" samt allt blir riktigt fint och spelbart. Enda problemet för mig nu är att musen beter sig väldigt konstigt i menyerna, typ som den hackar / alignar till nån grid vertikalt. Men men, kommer säkert patch, spelet går ju att spela ändå

Var det inget stöd för CrossFire i Rage? För flyter hur bra som helst på min ände och tvivlar på att ett 6950 fixar allt det.

Jo, ett 6950 klarar lätt att maxa RAGE i sitt nuvarande utförande, även på högsta inställningarna. Min laptop (signatur) vars grafikkort presterar ca hälften så bra som ditt klarar att maxa RAGE med 45-60fps. Kort sagt, även om CF stödet saknas så behövs det inte heller direkt. Jag hoppas dock att dom patchar inte ännu högre upplösa texturer och mer grafikval i inställningarna, då kanske CF stöd kan berättigas.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Finns lite uppdates nu i denna tråd för er som vill ha cfg filer osv .

http://forums.steampowered.com/forums/showthread.php?t=215674...

Tack för den . körde med den värsta configgen 1080Highdef hela dagen igår , funkade riktigt bra på min rigg med endast några försumbara grafikbuggar på vapnen men med tanke på hur mycket klarare grafik man får så är det lätt värt några småbuggar + att den tar bort massor av buggar.
Hade flera av de kända buggarma innan , blinkande texturer på vapen / bilarna , grafikstreck som syns över hela areor , poppande texturer och att spelet hackar till då och då trots laddningar via SSD disk.

Fick en totalkrash av grafiken efter några timmar med nya config filen , alla texturer blev svartvita pixelblock men en reboot fixade biffen.

Rage får ett - MEH av mig , mjukt spelande , coola strider , totalt katastrofal grafikproblem med miljöerna och bilracing är inte kul efter 10gången.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

Um, har installerat uppdateringen verkar väl fungera bra hittils men, V-sync slår av automatiskt hela tiden, kör med BF3 beta drivarna, någon som vet hur man fixar detta ?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | CPU: i7 2600k Kylare: Corsair H100i | Moderkort: Asus Maximus IV Gene-Z | Minne: Corsair Vengance 8GB 1600Mhz | GPU: EVGA GTX780 SC | PSU: Corsair AX 850w | HDD1: Corsair Force GT 120gb | HDD2: 2TB WD Green | HDD3: Samsung 840 256gb | HDD:4 Samsung 1TB | Skärm: Dell U2311H IPS

Permalänk
Skrivet av igor123:

Um, har installerat uppdateringen verkar väl fungera bra hittils men, V-sync slår av automatiskt hela tiden, kör med BF3 beta drivarna, någon som vet hur man fixar detta ?

Gå in på spelets grafikinställningar och ändra Vsync - Smart till Vsync - On.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Gå in på spelets grafikinställningar och ändra Vsync - Smart till Vsync - On.

Ja, men den slår automatiskt av V-sync vad jag än väljer!

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | CPU: i7 2600k Kylare: Corsair H100i | Moderkort: Asus Maximus IV Gene-Z | Minne: Corsair Vengance 8GB 1600Mhz | GPU: EVGA GTX780 SC | PSU: Corsair AX 850w | HDD1: Corsair Force GT 120gb | HDD2: 2TB WD Green | HDD3: Samsung 840 256gb | HDD:4 Samsung 1TB | Skärm: Dell U2311H IPS

Permalänk
Medlem

konstigt med ett id spelar som enligt min åsikt inte har någoting att erbjuda i multiplayer läget ?

Permalänk

En fråga, går det inte att ställa om kontrollerna? Eller har min polare totalt missat något?

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av igor123:

Ja, men den slår automatiskt av V-sync vad jag än väljer!

Man kan ju tvinga av Vsync i grafikinställningarna. Kolla där!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

En fråga, går det inte att ställa om kontrollerna? Eller har min polare totalt missat något?

Det går. Din polare har nog inte letat mer än 1 sekund, för det finns i options.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Tack för den . körde med den värsta configgen 1080Highdef hela dagen igår , funkade riktigt bra på min rigg med endast några försumbara grafikbuggar på vapnen men med tanke på hur mycket klarare grafik man får så är det lätt värt några småbuggar + att den tar bort massor av buggar.
Hade flera av de kända buggarma innan , blinkande texturer på vapen / bilarna , grafikstreck som syns över hela areor , poppande texturer och att spelet hackar till då och då trots laddningar via SSD disk.

Fick en totalkrash av grafiken efter några timmar med nya config filen , alla texturer blev svartvita pixelblock men en reboot fixade biffen.

Rage får ett - MEH av mig , mjukt spelande , coola strider , totalt katastrofal grafikproblem med miljöerna och bilracing är inte kul efter 10gången.

Harakiri... Det är något som jag tänker på rätt ofta när jag startar Rage. Som jag skrev några poster tidigare, så undrade jag om folks configfiler inte märktes av efter att patchen kom...? För min del så blev det spyfult igen efter patchen trots högsta möjliga inställningar inställda in-game och trots config-fil. Du märkte inget alltså?

Permalänk
Medlem

Två små enkla saker jag stör mig på:
¤ När man Tabbar fram Inventory osv så kan man inte trycka på Esc för att stänga den utan måste trycka på Tab igen. Trycker man på Esc kommer man istället till menyn. En vanesak antar jag.
¤ När man tar Quit Game så kommer man till Rage splash screen och måste välja Quit Game en gång till för att kunna avsluta spelet.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hur i helvete fick det här spelet släppas?
Inte prövat buggigare dynga någon gång

Tips för att få det att fungera någorlunda?
Låser sig lite då och då
Patchat och kör med senaste preview drivers
Antar det är något som måste ändras i configen med cpu settings

Permalänk
Medlem

alltså trenden nu för tiden verkar vara att släppa spelen halvfärdiga sälja massa sen bugfixa ett halvår tills dlc kommer