Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Jag gillade faktiskt Wingstick överlägset bäst , hade kunnat köra hela spelet med bara dessa

Annars var crossbow med electrobolts överlägset bra utom i snabba strider där omladdningstiden gjorde att den blev dålig , hagelbrakaren är ju det bästa vapnet som vanligt , med pop rockets tar man alla lite segare fiender.

Jaså - Wingstick krävde ju ingen större färdighet att använda. Med hagelbössan behövde man iaf sikta...

Permalänk
Medlem

Rage är fruktansvärt trasigt och Carmack kan inte skylla på drivrutinerna. Jag har testat den senaste som var specialanpassad för just Rage och jag har fortfarande stora problem. Spelet kraschar fortfarande, Wellspring's texturer är sotsvarta så man hittar ingenting, när man ska raca är banan trasig så att man inte ser vart man åker... Tror jag lägger spelet på hyllan tills uppdateringen kommer. =/

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hersses:

Rage är fruktansvärt trasigt och Carmack kan inte skylla på drivrutinerna. Jag har testat den senaste som var specialanpassad för just Rage och jag har fortfarande stora problem. Spelet kraschar fortfarande, Wellspring's texturer är sotsvarta så man hittar ingenting, när man ska raca är banan trasig så att man inte ser vart man åker... Tror jag lägger spelet på hyllan tills uppdateringen kommer. =/

Eller så släpptes spelet för tidigt? Det kanske borde släppts om 5 år eller så när datorerna har tillräcklig minnesbandbredd för att hantera de okomprimerade texturerna (1TB totalt) som spelet egentligen skulle ha använt sig av. Gissar att det hade sett galet mycket snyggare ut då.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Eller så släpptes spelet för tidigt? Det kanske borde släppts om 5 år eller så när datorerna har tillräcklig minnesbandbredd för att hantera de okomprimerade texturerna (1TB totalt) som spelet egentligen skulle ha använt sig av. Gissar att det hade sett galet mycket snyggare ut då.

Bra argument! "hey, låt oss på id skapa ett spel som ingen ska kunna spela ordentligt föräns 4-5 år efter release...". Oavsätt om det är trasigt eller att det 'släpptes för tidigt' så är det inte spelbart i detta läge.

Visa signatur

Fractal Design R5, i5 6600k, MSI Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION, MSI GTX 980, 8GB Minne @ 2400MHz, BeQuiet Kraft 700W

Permalänk
Skrivet av hersses:

Bra argument! "hey, låt oss på id skapa ett spel som ingen ska kunna spela ordentligt föräns 4-5 år efter release...". Oavsätt om det är trasigt eller att det 'släpptes för tidigt' så är det inte spelbart i detta läge.

Det är utgivaren som har högre bestämmanderätt ganska ofta så det är Bethesda som klantat sig. Däremot så tycker man Carmack borde protesterat när dom tvingades ge ut ett trasigt spel.

Permalänk
Medlem

Har inte haft några som helst problem med min gamla skruttdator med dualcore och ett Nvidia 8800gt,
körde med Battlefield-drivisarna och allt fungerar klockrent.. sjukt flyt i hela spelet
För mig är det ett av årets bästa spel än så länge.

Permalänk
Medlem

Preordrade genom Steam och fick igång Rage 5minuter efter release. På steamforumet postades fix för FOV, skum menymus, grafik popins, vsync etc. Visst, det skall inte behövas men om man läste så gick det mesta att tweaka själv. Sedan så har jag inte haft en enda crash och har spelat 19 timmar totalt. Är nog nära slutet nu. Allting flyter fint. Ända fula som upprepats tusen gånger tidigare är när man kommer nära med kameran, då blir texturerna som ett videospel från 1981 typ. Det är också löjligt linjärt, men hade inte förväntat mig något annat från ID med sina tidigare spel. Men skjutkänslan, stämningen och musiken gör ändå att Rage måste ses som en hit. Lider dock med ATI-ägarna som haft gräsliga problem med spelet. Det är under all kritik.

Visa signatur

EVGA X58 Classified E760, i7 930 @ 4.21ghz 1.41v, Corsair CMG6GX3M3A2000C7 @ 2005mhz 8-8-8-20 @ 1.50v, EK-Supreme HF and Full-Board waterblock, EVGA Geforce GTX 580 SC @ 950/1900/2300 med
Koolance VID-NX580, Fractal Design 1000W, OCZ-Vertex2 240gb, Corsair Nova 128gb, WD 500gb+1tb, Asus Xonar Essence STX, Lian-Li Armorsuit PC-P50R, Dell U2711, Win7x64

Permalänk
Medlem

riktigt kul spel. Alltför linjärt efter wellspring dock.

Permalänk

tror jag har "LITE" problem med grafikbuggar i rage måste jag säga
http://imageshack.us/f/5/rage2011102316495489.jpg/
http://imageshack.us/photo/my-images/705/rage2011102316501645... http://imageshack.us/photo/my-images/822/rage2011102316502334... http://imageshack.us/photo/my-images/8/rage2011102316502707.j...

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem

Har du testat att ta bort amds drivrutiner med driver sweeper och sen installera om Catalyst 11.10 Preview 3?

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk
Skrivet av Bean:

Har du testat att ta bort amds drivrutiner med driver sweeper och sen installera om Catalyst 11.10 Preview 3?

2 saker just nu har jag inte ett ati grafikkort kör nvidia gtx 560 ti med senaste 280 drivers atm, andra driver sweeper går inte att ladda ner på deras hemsida längre

http://downloads.guru3d.com/Guru3D---Driver-Sweeper-%28Setup%...
"Attention - Guru3D Driver Sweeper has been discontinued as such you will not find any download links here any longer."

Om någon kunde länka en länk så jag kan ladda ner programmet vore nice för jag körde bara catalyst avinstalleraren så.

Visa signatur

Ryzen 7800x3D | Corsair H100i V2 | 48 GB DDR5 Corsair VENGEANCE | Gigabyte RTX 3080 Xtreme | Predator 34" 180hz IPS | Corsair VOID wireless | Valve Index | Simlab P1 Cockpit | Fanatec set Simucube 2 pro | Triple 55" Oled surround Racing rig

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

2 saker just nu har jag inte ett ati grafikkort kör nvidia gtx 560 ti med senaste 280 drivers atm, andra driver sweeper går inte att ladda ner på deras hemsida längre

http://downloads.guru3d.com/Guru3D---Driver-Sweeper-%28Setup%...
"Attention - Guru3D Driver Sweeper has been discontinued as such you will not find any download links here any longer."

Om någon kunde länka en länk så jag kan ladda ner programmet vore nice för jag körde bara catalyst avinstalleraren så.

http://phyxion.net/item/driver-sweeper.html

Permalänk

tackar

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Bean:

använde driver sweeper, installerade de senaste 280 driver och nu är det ok igen inge grafikbuggar alls :D, inte ens när jag vänder mig väldigt fort ute i vildmarken.
Grafiken tycker jag är helt ok

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

använde driver sweeper, installerade de senaste 280 driver och nu är det ok igen inge grafikbuggar alls :D, inte ens när jag vänder mig väldigt fort ute i vildmarken.
Grafiken tycker jag är helt ok

Bra bra! Använd driver sweeper alltid när det kommer nyare drivrutiner från grafikkorts tillverkarna till och med dom vill att man ska göra så..

Visa signatur

-----------------------------------------------------

Permalänk
Medlem

Nu spelar väl ingen detta spel längre men när jag stängde av HT, tog bort 11.9 CAP3 och installerade om 11.10 Preview 3 så fick jag en extrem FPS boost

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Nu spelar väl ingen detta spel längre men när jag stängde av HT, tog bort 11.9 CAP3 och installerade om 11.10 Preview 3 så fick jag en extrem FPS boost

Är det inte bara det att du haft vsync på förut och att det inte är det nu längre? Själv tycker jag RAGE är ospelbart utan vsync.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Är det inte bara det att du haft vsync på förut och att det inte är det nu längre? Själv tycker jag RAGE är ospelbart utan vsync.

O nej, lita på mig när jag säger att Vsync alltid vart på och alltid kommer att vara på. Som du kan jag inte spela Rage utan det (och andra spel för den delen). Okej jag kanske inte förklarade mig tillräckligt bra, för vad jag menade var att FPSen stabiliserades runt 60 vilket var mitt mål och vilken den inte gjort innan.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Körde igenom spelet i helgen, och va ju inte direkt det bästa spel man kört...
Men, jag har fortfarande en hel del sidouppdrag som jag inte fixat, går det på nåt sätt att köra de nu?
Har bara en sparfil, och det är sparat inne i Capital Prime (mot slutet), och hur jag än letar så hittar jag inget sätt att komma ut ur banan.
Är jag bara dum eller går det inte?

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Nä det går inte, det är inte direkt ett open spel direkt där man kan gå tillbaka eller nåt för att slutföra quests.. det är som i deus ex där varnade den också att alla sidoquests som man inte gjort kan man sen inte heller gå tillbaka för att göra dom.

Permalänk
Medlem

Varvade det igår, intressant slut -.-
Det hade sina ljusa stunder men overall var det ändå hyfsat mediokert.
Synd att det blev som det blev med grafiken/texturerna.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tänkte dela med mig av några screens jag tog precis:)

Så här vackert är Rage...
http://img838.imageshack.us/img838/844/2011110100001c.jpg
http://img253.imageshack.us/img253/5346/2011110100003k.jpg

Visa signatur

Permalänk
Permalänk

Bra gjort av ID software, dom släpper ett spel som först börjar fungera korrekt precis efter årets tre störts lanseringar skett (BF3, MW3 och Skyrim).

Permalänk

Spelet var bara skit, fick spelet fungera utan problem utan special drivrutiner.. Så felet finns i spelet, eller Carmack

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Någon som tyckte spelet var riktigt bra?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

är det bara jag som har glitchiga texturer ibland att när det kommer en "movie" scen så blir det ju Widescreen effect men svarta uppe och nere blinkar? om jag har någon "meny" uppe så blinkar de till ibland etc.

Samma här, med 11.11 drivisarna
Det blinkar/flimrar lite här och var sporadiskt, och som du säger oftast i samband med att GUI:t visas. (eller när man byter miljö tror jag)
Sen flyter det inte speciellt mjukt med mitt 6950 heller: Antingen lite småhack och en hel del tearing utan vsync, eller ganska kraftigt arytmiskt hackande med vsync..

Skrivet av Haglund:

(ja, jag vet att man kan rotera kameran på ett obskyrt sätt) .

Obskyrt är bara förnamnet: man måste hålla ner en knapp, och styrningen är ju spegelvänd! Vaf-n?
Fast det finns väl inga vapen på fordonen man kan sikta med iallafall antar jag? Jag ska nog configga om kontrollerna så att musen inte används alls till fordonen nångång här framöver. Finns ju ingen anledning

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

Någon som vet hur man fixar textures skiten? dom laddar ju segare en min mormor, vänder jag mig om så tar de ju cirka 2 sekunder innan textures laddar klart? Fan är det här? Har dock inte problem med FPS'en som vissa verkar ha, dock flimrar det på ganska bra ja.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Skrivet av waspen123:

Någon som vet hur man fixar textures skiten? dom laddar ju segare en min mormor, vänder jag mig om så tar de ju cirka 2 sekunder innan textures laddar klart? Fan är det här? Har dock inte problem med FPS'en som vissa verkar ha, dock flimrar det på ganska bra ja.

Det finns några fix som halvt fungerar men inget definitivt bra fix. Det blir nog att vänta på eventuell patchning. RAGE är helt klart det köp i år som jag ångrar mest, 399kr för ett spel jag knappt kunnat eller velat spela pga alla dess brister. Skämmes ta mig fan, John Carmack!

Permalänk
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det finns några fix som halvt fungerar men inget definitivt bra fix. Det blir nog att vänta på eventuell patchning. RAGE är helt klart det köp i år som jag ångrar mest, 399kr för ett spel jag knappt kunnat eller velat spela pga alla dess brister. Skämmes ta mig fan, John Carmack!

Hade definitvt ångrat det jag med, men jag fick det av en kompis hdd så tycker det är jäkligt kul faktiskt, dock gör ju alla brister att man knappt orkar köra det mer än tio minuter..

Visa signatur

APB: Reloaded <3