Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är de någon som har koll på när cdon skickar sina prylar från sitt lager? La beställning på moderkort, minne och processor igår kl 13.00 och varorna packas fortfarande:-( Vill ju ha prylarna innan helgen, EDIN HJÄLP;-)

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Skrivet av Chichin:

Är de någon som har koll på när cdon skickar sina prylar från sitt lager? La beställning på moderkort, minne och processor igår kl 13.00 och varorna packas fortfarande:-( Vill ju ha prylarna innan helgen, EDIN HJÄLP;-)

La också en beställning igår och varorna har tydligen packats sedan i går kväll -.- Har gett upp förhoppningen att få dom innan helgen.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Frasse92:

Du kanske inte läse min fråga ordentligt. Enligt kundsupport kan jag ej returnera mitt grafikkort eftersom jag har provat det.

Hej Frasse

Då har jag missat att du skrivit att du har försökt att returnera det, utan att lyckas.
Som vanligt så är det väldigt svårt att bilda sig en uppfattning om ärendet då jag inte har nått att gå på.
PM:a mig ditt Ordernr så kikar jag på det.

I vanliga fall så ska man kunna returnera varor även om man öppnat förpackning och testat varan, sen så kan
det skilja varor emellan på det som heter oförändrat skick, då det är en tolkningsfråga.
Att montera en CPU och att packa upp en mus är inte samma sak naturligtvis och behandlas inte på samma sätt.

Mvh Edin

Skrivet av micke_930:

När startar 15 % rabatten? Vore trevligt om den kom någon vecka innan BF3.
Då man fick komma med önskemål på rabattvaror så önskar jag rabatt på http://cdon.se/hemelektronik/msi_geforce_gtx_570_oc_1280mb_gd... MSIs grafikkort reas aldrig ut och detta kort verkar väldigt omtyckt. Funderar själv på att köpa ett och 15 % på det skulle få mig att slå till direkt.
Jag undrar också när http://cdon.se/hemelektronik/msi_p67a-gd55_%28b3%29-14187899 kommer in på lager?

Skrivet av KniFF:

Som andra sagt, i samband med lanseringen av BF3 den 27e oktober och Webhallens bundles med Asus-grafikkort och BF3 kanske ni kan kontra med deals (15% eller vad ni brukar ha) på 560 ti/570/580 av annat märke, helst med någorlunda tyst kylare (icke Gainward)

Hej

Håll ögonen öppna, ni kommer få en trevlig överraskning

Mvh Edin

Skrivet av mackan56:

Vill fortfarande veta när Asus gtx 570 kommer i lager igen...

Vi får in de imorgon eller måndag

Skrivet av Planeto:

GK kortet finns på lager
CPU finns på lager

Skrivet av BME:

kollar på WDC Green 3tb på prisjakt som listar den som Sata-3 6gb/s men på eran sida listar ni gärnssnittet[sic] som Sata-2, dvs 3gb/s
Så vilket är det?
http://cdon.se/hemelektronik/western_digital_caviar_gp_3tb_64...

Hej

6gb/s är det som gäller

Mvh Edin

Skrivet av Honke:

Hej,
Hur ser det ut med Scythe Typhoon 1850rpm och Antec Kühler 620?
Sitter nämligen snart med alla delar och dessa två är det enda som saknas

Hej

Tyvärr obekräftat datum på Scythe.
Antec dyker upp på måndag.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Nindor:

Hej

Preliminärt så dyker det upp imorgon.

Mvh Edin

Skrivet av Chichin:

Skrivet av Rickard11:

La också en beställning igår och varorna har tydligen packats sedan i går kväll -.- Har gett upp förhoppningen att få dom innan helgen.

Hej

PM:a mig era ordernr. I vanliga fall så har det gått med bilen idag och först ikväll så uppdateras statusen till skickat och ni borde får era kolinr.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan man få lite mer info vilket detta minne är
http://cdon.se/hemelektronik/corsair_8gb_(kit)_ddr3_1600mhz%2...

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Detta var ett väldigt konstigt grafikkort.
fel i beskrivningen:http://cdon.se/hemelektronik/kfa2_geforce_mdt_x5_560_ti_ex_oc...

Permalänk

Samma här på denna.

http://cdon.se/hemelektronik/acer_as5742g-486g50mnkk_i5-480_6...

Permalänk
Medlem

Måste fråga er på Cdon hur man nyttjar era rabatter om man är med på detta forum ?? inte förstått hur man gör riktigt och var har man för rabatter ??

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Jonas79:

Måste fråga er på Cdon hur man nyttjar era rabatter om man är med på detta forum ?? inte förstått hur man gör riktigt och var har man för rabatter ??

Skriv in rabattkoden i kassan. Oktober månads kod är SWEC1110 (du måste logga in först)
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2b_sweclockers/

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hmm, kollat på kanske 10-15 unboxing videor på grafikkortet i min signatur. Ingen av dom hade medföljande antistatpåse. Bara kortet i lådan med antistatmaterial runt.

Jag tänkte inte mycket på det själv när jag packade upp kortet, men grafikkortet låg i en antistatpåse som var stor nog för ett ATX moderkort så det stod upp någon millimeter då antistatpåsen med kortet i ryms i princip inte i det utformade hålet. Samt att kanterna på en sidan av påsen var lite sliten och konstigt tejpat.

Man börjar ju undra nu när jag upplever problem med kortet såsom höga temperaturer och högljudda fläktar. Säljer ni på CDON grafikkort som använts och återlämnats? Syftar då på 14 dagars ångerrätt med mera.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Creds till CDON för deras grymma rabatter! Dock har jag tyvärr missat dessa då jag är en ny medlem.

Är det alltid på lönedagen som rabatten sätts?

Jag frågar då jag sitter i en sits utan stationär dator right now, och jag kommer definitivt den 27:e traska in på affären då releasen för BF3 är och köpa mig årets grymmaste spel. Tills dess behöver jag så klart ha fått alla datorkomponenter levererade och datorn monterad.

Självklart vill man inte missa alla dessa fina rabatter, speciellt inte om jag kan beställa så mycket som möjligt från CDON i samma veva (fri frakt och 5% utöver "månadsrabatten"), men för de som vill använda sina fina nya komponenter och med dem uppleva releasen av BF3 tillsammans med alla 100-tusentals som samtidigt gör detta så känns den 25:e inte som det mest lägliga datumet denna månad

Visa signatur

Fractal ARC -> Intel i7 2600K -> MSI P55-GD65 -> Noctua D14 -> MSi GeForce GTX 580 Twinfrozr II SLI -> Corsair CMPSU-1200AX 1200W -> Corsair Force 3 Series 120GB -> 8GB Corsair Vengeance Low Profile DDR3 -> Samsung S23A700D

Permalänk
Medlem

Tänkte precis säga samma sak som windforce men har varit o duschat det vore snällt av er om ni körde " månadens Deal " 1 vecka innan typ 17e istället för 25e eller åtminstone nån eller ett par dagar innan så man får chans att få hem sina komponenter om det visar sig att ni har superbra Deals denna månad på saker man vill ha inför BF3!

Resten av vintern och våren kommer det mest skitspel så det är bara denna månad som är viktig o få saker tidigt om det som sagt är vettiga grejer för grymma priser

Permalänk
Skrivet av Kent:

Skriv in rabattkoden i kassan. Oktober månads kod är SWEC1110 (du måste logga in först)

Aha! Även jag ny på forumet. denna månad 5% på komponenter , alltså ej på valfri vara. Har jag fattat rätt?

Permalänk
Skrivet av Peter Parker:

Aha! Även jag ny på forumet. denna månad 5% på komponenter , alltså ej på valfri vara. Har jag fattat rätt?

Ja, det stämmer. Sist jag provade fungerade rabatten enbart på datorkomponenter och inte på andra produktkategorier.

Visa signatur

9800X3D | RTX 4090 Strix OC | 64 GB RAM | 10 TB M.2 SSD | 39GS95QE 39" OLED + en massa RGB för extra FPS

Permalänk
Medlem

Edin, har du möjlighet att ta reda på vilket serienummer de Corsair H100 har som ni har på lager? Vill bara veta så att det inte är 11359403 med den felande fläktkontrollern. Tack.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av nsky|sct:

Hej

Informationen har nu uppdaterats.

Mvh Edin

Skrivet av BergLake:

Detta var ett väldigt konstigt grafikkort.
fel i beskrivningen:http://cdon.se/hemelektronik/kfa2_geforce_mdt_x5_560_ti_ex_oc...

Hej

Namnet är nu ändrat.

Mvh Edin

Hej

Koderna funkar enbart på komponenter.

Mvh Edin

Skrivet av Tomtelol:

Hmm, kollat på kanske 10-15 unboxing videor på grafikkortet i min signatur. Ingen av dom hade medföljande antistatpåse. Bara kortet i lådan med antistatmaterial runt.
Jag tänkte inte mycket på det själv när jag packade upp kortet, men grafikkortet låg i en antistatpåse som var stor nog för ett ATX moderkort så det stod upp någon millimeter då antistatpåsen med kortet i ryms i princip inte i det utformade hålet. Samt att kanterna på en sidan av påsen var lite sliten och konstigt tejpat.
Man börjar ju undra nu när jag upplever problem med kortet såsom höga temperaturer och högljudda fläktar. Säljer ni på CDON grafikkort som använts och återlämnats? Syftar då på 14 dagars ångerrätt med mera.

Hej

Det är väldigt vanligt att antistatpåsen är ganska mycket större än kortet i sig, speciellt om man går upp prisklasser.
När det kommer till ångerrätten så undersöker vi naturligtvis alla varor vi får in, och är det så att någon lämnar något åter som
inte kan säljas som nytt tex. kartong bruten/uppklippt/tillbehör som saknas så går det som Fynd.
Så svaret på din fråga är att nej vi säljer inte varor som nya ifall de inte är nya så att säga.

Mvh Edin

Skrivet av micke_930:

Edin, har du möjlighet att ta reda på vilket serienummer de Corsair H100 har som ni har på lager? Vill bara veta så att det inte är 11359403 med den felande fläktkontrollern. Tack.

Hej

Vi håller på och undersöker och går igenom alla varor, jag får svar ifrån lager men just nu så har vi hittat ett sånt case och
löser det naturligtvis med kunden om man skulle vilja byta.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Jag hoppas se lite fler grafikkort.
GTX 570-580.
Något amd 6870 kanske för amd folket

BF3 släpps ju liksom typ när månadsgrejet är

Men ni får gärna ta min lista som behöver uppgraderas

Grafik
Chassi
Ljudkort (Xonar DX,STX)

;);)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

I vanliga fall så ska man kunna returnera varor även om man öppnat förpackning och testat varan, sen så kan
det skilja varor emellan på det som heter oförändrat skick, då det är en tolkningsfråga.

Kan väl påpeka här att lagen säger "väsentligen oförändrat skick". Ordet "väsentligen" innebär att återgång kan ske, om varans skick har förändrats endast i obetydlig grad.

Några små repor på kontaktytan på ett grafikkort kan knappas beskrivas som betydlig förändring av varan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MolenXs:

Kan väl påpeka här att lagen säger "väsentligen oförändrat skick". Ordet "väsentligen" innebär att återgång kan ske, om varans skick har förändrats endast i obetydlig grad.

Några små repor på kontaktytan på ett grafikkort kan knappas beskrivas som betydlig förändring av varan.

Håller inte alls med. Tycker det är ett väsentligen förändrat skick. Skulle du själv acceptera att det var "några små repor på kontaktytan" ifall du köpte ett nytt grafikkort? Jag skulle inte.

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av MolenXs:

Skrivet av Hzup:

Håller inte alls med. Tycker det är ett väsentligen förändrat skick. Skulle du själv acceptera att det var "några små repor på kontaktytan" ifall du köpte ett nytt grafikkort? Jag skulle inte.

Hej

Jag syftade inte på specifikt det här ärendet utan mer generellt hur vi hanterar ångerrätts ärenden.
Det är lite som Hzup säger, jag tror inte att många kunder hade accepterat att betala fullpris på en vara som någon annan provat och inte tyckt om.
Just därför så tittar vi och undersöker varje vara vi får tillbaka, att den är i fullgott skick och oanvänd, för att endast då säljas som ny, i annat fall så
hittar den sin plats på fyndavdelningen.

Mvh Edin

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

"fyndavdelningen"

Var finns den?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av SUMITOMO:

Var finns den?

http://cdon.se/hemelektronik/fyndh%c3%b6rnan/

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Ah, tack!

Permalänk
Medlem

Ni har inga tankar på att ta in Fractal Design Arc?

Ni har så bra priser!

Permalänk
Medlem

Hej!

Har ni slutat sälja Corsair Force GT 120GB?

Tack på förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av windforce:

Creds till CDON för deras grymma rabatter! Dock har jag tyvärr missat dessa då jag är en ny medlem.

Är det alltid på lönedagen som rabatten sätts?

Jag frågar då jag sitter i en sits utan stationär dator right now, och jag kommer definitivt den 27:e traska in på affären då releasen för BF3 är och köpa mig årets grymmaste spel. Tills dess behöver jag så klart ha fått alla datorkomponenter levererade och datorn monterad.

Självklart vill man inte missa alla dessa fina rabatter, speciellt inte om jag kan beställa så mycket som möjligt från CDON i samma veva (fri frakt och 5% utöver "månadsrabatten"), men för de som vill använda sina fina nya komponenter och med dem uppleva releasen av BF3 tillsammans med alla 100-tusentals som samtidigt gör detta så känns den 25:e inte som det mest lägliga datumet denna månad

Tjenare, hur får man 5 % rabatt utöver månadsrabatten ? Hur mycket rabatt blir det då ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Tjenare, hur får man 5 % rabatt utöver månadsrabatten ? Hur mycket rabatt blir det då ?

Vet inte vad du menar med månadsrabatten men misstänker att du menar 5% rabatten ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MB76:

Vet inte vad du menar med månadsrabatten men misstänker att du menar 5% rabatten ?

Tjenare! Det jag undrade var om det ingick någon mer slags rabatt förutom månadsrabatten på 5% då den andra killen skrev = "(fri frakt och 5% utöver "månadsrabatten")".

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Tjenare! Det jag undrade var om det ingick någon mer slags rabatt förutom månadsrabatten på 5% då den andra killen skrev = "(fri frakt och 5% utöver "månadsrabatten")".

ah, "glömde" läsa det du citerade. med månadsrabatt menar han de 15-30% som är på ett par varor, och rabatter går inte att kombinera så då får man lägga minst 2 beställningar så man kan få 5% på de övriga sakerna.