Permalänk
Medlem

Fractal Design R3, Första bygget

Specs:

CPU: i5 2500k 3,3ghz
GPU: Gainward gtx 570 phantom
PSU: Corsair AX750w
Mobo: ASUS Sabertooth P67
RAM: Corsair Vengeance 4x4GB
SSD: Intel 320 160GB
DVDbrännare: Optiarc AD-7280S
Chassi: Fractal Design R3

(råkade bumpa albumet, not intended..)

Besök galleriet här

Permalänk
Medlem

Riktigt fint! Det skulle vara riktigt nice om du berättade tempsen när du spelar etc. Och varför har du tagit bort ena fläkten på cpu kylaren? MVH Simon >:)

Permalänk
Hedersmedlem

Cleant, snyggt med sleeve av Noctuafärg.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! Men varför bytte ni mitten fläkten på din D14 till en 120mm?
Är 120mm tystare än 140mm fläkten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

Riktigt fint! Det skulle vara riktigt nice om du berättade tempsen när du spelar etc. Och varför har du tagit bort ena fläkten på cpu kylaren? MVH Simon >:)

Tack När jag spelade BF3(ultra) så låg tempsen på 68-71~ GPU1 och 65~GPU2! (mitt rum är jävligt kall på nätterna då jag inte har elementen på heller så!) Jag tog bort NF-P14 för att sänka ljudnivån på datorn! den låt för jäkla mycket enligt mig! och så det ser finare ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Celcius:

Riktigt snyggt! Men varför bytte ni mitten fläkten på din D14 till en 120mm?
Är 120mm tystare än 140mm fläkten?

Ja, 120mm är tystare än 140mm, 140mm överröstar de andra fläktarna rätt så bra i mitt chassi :/ fast tror inte jag har testat sätta dit en U.L.N.A kabel

Permalänk
Inaktiv

Du har gjort så noctuas färgval är acceptabelt

Permalänk
Medlem

vanilla sands och copperbrown eller ? :D!

Permalänk
Medlem

Trevligt och vågat med lite andra färger på sleeves, gillas Snyggt bygge!

Visa signatur

Citera så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av KsKz_91:

vanilla sands och copperbrown eller ? :D!

Japp! riktigt snygga färger!

Permalänk

Det första bygget jag sett som faktiskt lyckats matcha färgerna från noctua's tema och lyckats få det snyggt! 4p

Visa signatur

i5 750 @ 3.2 GHz | P7P55D |Corsair 8gb DDR3 1600MHz | Nvidia MSI GTX 560TI | Zalman 600W PSU | Samsung 840 240gb SSD | 3st Samsung 1tb | Corsair 650D | Arctic cooling freezer 7 rev 2

http://www.inet.se/artikel/6101343/f...kop-over-500kr

Permalänk
Medlem

fy fan vad snyggt gjort, riktigt nice! trevligt att se färgkombinationer som inte inkluderar blått, rött eller orange

Visa signatur

Main Setup: Antec P193 | ASUS Crosshair IV Formula | AMD Phenom II X6 1090T @ 4.0 GHz | CORSAIR XMS3 8GB 1600MHz 7-8-7-20 | Powercolor 5870 PCS+ 1 Gb GDDR5 | Crucial RealSSD C300 128 Gb SATA3 | Samsung F3 HD103SJ 1000 Gb | Corsair AX 850W | Windows 7 Professional x64 |
Laptop: Acer Aspire 5740G | Intel Core i5-430M | 4 GB DDR3 1333 MHz | ATI Radeon HD5650 | Windows 7 Professional x64 |

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt gjort om det var första bygget!

EDIT: Var är hårddiskburen?

Permalänk
Avstängd

Nice, använde du någon sorts metalltång/sax eller skruvade du ut hdd buren på ngt sätt :P?

Snyggt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zebra3:

Riktigt snyggt gjort om det var första bygget!

EDIT: Var är hårddiskburen?

tack :D!

Hårddiskburen slog jag bort med en slägga! (tog bort den genom att använda skruvmejsel och hammare på plopparna som satte fast buren)

Permalänk

Riktigt snyggt, diggar att du inte gick åt "rött och svart", håller också med pistolproc ang färgmatchnig.

Permalänk

kör du fläktarna full fart?

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChuckStar:

Riktigt snyggt, diggar att du inte gick åt "rött och svart", håller också med pistolproc ang färgmatchnig.

Tack! Jag var helt ny i datorbygge och alla dessa komponenterna, men noctua färgen gillade jag väldigt mycket! så jag bestämde mig för att försöka göra en dator med just de färgerna, få det att se lite "exklusivt" ut!

Tänkte att jag skulle limma ihop en liten fin hög med kaffebönor och sätta en fin pipa på toppen för att matcha färgerna ännu mer, men det försämrar ju luftflödet... dock kommer det lukta kaffe men det är ju nice frågan är ju bara om det ser bättre ut.. hehe

Edit:

pollisoong: Nej jag kör dem på N.L.A och det duger gott och väl!

Permalänk
Medlem

Snyggt gjort med kablarna.
Men Noctua fläktarna är bäst att kyla på flänsar så som på din cpu kylare. Men de funkar inte lika bra som chassi fläktar.
De är bättre på att pressa luft genom flänsar inte genom chassit.
Men men ser bra ut iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achh:

tack :D!

Hårddiskburen slog jag bort med en slägga! (tog bort den genom att använda skruvmejsel och hammare på plopparna som satte fast buren)

Vart ligger hårddiskarna då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Snyggt gjort med kablarna.
Men Noctua fläktarna är bäst att kyla på flänsar så som på din cpu kylare. Men de funkar inte lika bra som chassi fläktar.
De är bättre på att pressa luft genom flänsar inte genom chassit.
Men men ser bra ut iallafall.

Jasså, hade ingen koll somsagt, första gången jag bygger en dator, och satte ner min fot i datorvärlden! men vilka fläktar är bäst för chassifläkt enligt dig?

Skrivet av zebra3:

Vart ligger hårddiskarna då?

SSD'n ligger ovanpå DVD'n och det ska finnas plats för en hårddisk under dvdbrännaren :D!

Permalänk
Inaktiv

Snyggt. Kommer snart få mitt r3 chassi och nya komponenter. Yay.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achh:

SSD'n ligger ovanpå DVD'n och det ska finnas plats för en hårddisk under dvdbrännaren :D!

Ah. Okej! Låter bra. Som sagt, snyggt bygge!

Permalänk
Avstängd

Snygg sleeving! matchar noctua-fläktarna!

Permalänk
Medlem

Skitsnyggt byggge!

kul att någon kör på Noctua-tema.

5/5

Permalänk
Medlem

alltid viljat köra på det temat! skitsnyggt

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem

Mycket stiligt! Äntligen någon som kan göra något riktigt snyggt av den annars mycket tråkiga noctuafärgen!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Achh:

Halloj där folk!

Hade länge funderat på att bygga en ny dator så detta blev resultatet, dragit om kablarna 2-3 gånger har dock inte tagit någon foto(första gången jag fottar något med fattar inte systemkameror ) på kabeldragningen men det kommer när jag beställer några grejjor från Nils

Tanken var egentligen att bygga ett budget dator för 6k~ men det blev för så mycket mer ju mer man läste om komponenter etc. De var ju så fina så kunde inte låta bli att lägga till någon komponent i kundvagnen

Har ej gjort några tester än(furmark etc) men det kommer i framtiden. SLI-bryggan sattes tillbaka efterjag tagit bilderna, tyckte den var så ful så den fick inte vara med på bilder! Temperaturen på GPU'na låg runt 65-71@Ultra på BF3 betan (beroende på hur kallt mitt rum var)

Specs

CPU: i5 2500k 3,3ghz
GPU: Gainward gtx 570 phantom
PSU: Corsair AX750w
Mobo: ASUS Sabertooth P67
RAM: Corsair Vengeance 4x4GB
SSD: Intel 320 160GB
DVDbrännare: Optiarc AD-7280S
Chassi: Fractal Design R3

Fractal Design R3, Första bygge

Sjukt cleant! Allting går ihop riktigt snyggt, det är svårt att få till det om man inte kör svart och rött som istortsett alla har 5P!

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Nice, använde du någon sorts metalltång/sax eller skruvade du ut hdd buren på ngt sätt :P?

Snyggt.

Man borrar igenom alla popnitar (=

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Tack för alla fina kommentarer, ni gör mig alldeles varm! :D<3

Skrivet av onYYx:

Man borrar igenom alla popnitar (=

Jag slog igenom mina och sen tog en fet tång för att dra ut dem... Inte så bra men hade ingen borr så det fick duga!