Vad använder du din ipad till?

Permalänk
Medlem

Vad använder du din ipad till?

Ja, vad använder du din ipad till egentligen. Har du tips på bra appar? Jag antar att dom flesta som har en ipad oxå äger en smart telefon. Så när, hur, och var använder du din ipad.
Jag behöver tips

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk

Kan inte svara på just ipad men när jag hade en surfplatta så användes den till surfing rätt skönt att sitta/ligga i soffan utan en stor laptop men ändå en "rejälare" skärm en smartphone.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slappy:

Ja, vad använder du din ipad till egentligen. Har du tips på bra appar? Jag antar att dom flesta som har en ipad oxå äger en smart telefon. Så när, hur, och var använder du din ipad.
Jag behöver tips

Skickades från m.sweclockers.com

Evernote, keynote och pages <3

Permalänk
Medlem

Använder familjens iPad till att spela Tiny Tower på.

Har prövat en Asus Transformer dock, och skulle gärna ha en sån.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Evernote, keynote och pages <3

Okej, vad använder du dom programmen till?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Slappy:

Okej, vad använder du dom programmen till?

Skickades från m.sweclockers.com

Evernote är ett program som syncar (iCloud aktigt?) på deras servrar så du kan nå dina dokument från vart som helst = skriva noter osv.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk

Vansinnigt massa surf, spelar en del spel också, mest FIFA 12.
Har knappt använt en dator på 2 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av UltraLord:

Vansinnigt massa surf, spelar en del spel också, mest FIFA 12.
Har knappt använt en dator på 2 månader.

Trevligt, använder du inbyggda safari då eller surfar du via någon annan app?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem

Sitter med den för tillfället vid frukostbordet. Brukar läsa nyheter och så på morgonen bland annat.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av Slappy:

Trevligt, använder du inbyggda safari då eller surfar du via någon annan app?

Jag använder Safari, tycker det funkar kanon!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Mest surf. Men den är grym att plöja igenom pdf:er med också, blir lite sånt nu under C-uppsatsen.

Klockren till youtube om man känner för sånt.
För lättare ordbehandling rekommenderas pages, även om man tröttnar på att skriva sida upp och sida ner med touchtangentbord.

Har inte ångrat mig en sekund sedan jag köpte den på releasedagen i våras.

Visa signatur

"If we weren't supposed to eat animals, They wouldn't be made out of meat"

Permalänk
Medlem

karrottunderlägg...

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Ipad till att ersätta min laptop och jag ångrar inte köpet det minsta, jag surfar med den säkert varje kväll i soffan och sängen, spelar även en del på den, har även med den på jobbet varje dag, inte för att det blir så mycket jobbrelaterat på den men
Använder den även som remote mot min server hemma som fungerar klockers.

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Skrivet av nanosec:

Jag köpte min Ipad till att ersätta min laptop och jag ångrar inte köpet det minsta, jag surfar med den säkert varje kväll i soffan och sängen, spelar även en del på den, har även med den på jobbet varje dag, inte för att det blir så mycket jobbrelaterat på den men
Använder den även som remote mot min server hemma som fungerar klockers.

+1 på att använda den som remote. Jag styr min HTPC med den och det funkar kanoners. Både i Windows- och XBMC miljö.

EDIT: Och jag styr även bitcoinriggarna med den

Visa signatur

"If we weren't supposed to eat animals, They wouldn't be made out of meat"

Permalänk
Medlem

Främst som fjärrkontroll till min Sonos-anläggning och till min HTPC (XBMC).
I andra hand som slösurf i soffan och små pusselspel när jag drabbas av tristess.

Permalänk
Medlem

Det blir då och då en och annan tidskrift som t.ex. Wired, GQ etc. som blir som värst hälften vad de kostar i butik. Använder den också som klockradio/väckarklocka med appen ihome.

Den är också en oslagbar "toilet-device"!

Visa signatur

Q6600/4GB/8800GT | Macbook Pro | iPhone 3G | D3100

Permalänk
Medlem
Skrivet av nanosec:

Jag köpte min Ipad till att ersätta min laptop och jag ångrar inte köpet det minsta, jag surfar med den säkert varje kväll i soffan och sängen, spelar även en del på den, har även med den på jobbet varje dag, inte för att det blir så mycket jobbrelaterat på den men
Använder den även som remote mot min server hemma som fungerar klockers.

Skrivet av BelGustav:

+1 på att använda den som remote. Jag styr min HTPC med den och det funkar kanoners. Både i Windows- och XBMC miljö.

EDIT: Och jag styr även bitcoinriggarna med den

Skrivet av keyser:

Främst som fjärrkontroll till min Sonos-anläggning och till min HTPC (XBMC).
I andra hand som slösurf i soffan och små pusselspel när jag drabbas av tristess.

Jag vill oxå använda min ipad som remote, nu använder jag iphonen. Vad använder ni för app till det?

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slappy:

Jag vill oxå använda min ipad som remote, nu använder jag iphonen. Vad använder ni för app till det?

Sonos: Officiella Appen - http://itunes.apple.com/app/sonos-controller-for-iphone/id293...
XBMC: XBMC Commander - http://itunes.apple.com/us/app/xbmc-commander/id401852518?mt=...

Permalänk
Medlem

Har en Eeepad. Använder den inte så ofta men när jag gör det så surfar jag lite i soffan. Eller läser en bok på den.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av k4rl:

Den är också en oslagbar "toilet-device"!

Kan inte annat än hålla med, speciellt med sin baj... bruna EEEpad
Annars så slösurfas det lite här och där i huset. Rent spontant så använder jag nästan aldrig tangentbords dockan, orkar inte posta forum ens med den inkopplad, vill jag svara på nätt med mer än två rader brukar jag dra mig till stationär med ett riktigt tangentbord.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Medlem

Surfar (safari)
Spelar (finns en spellista under spelsamling i länken i sign)
Film/serier/dokumentärer. (buzzplayer)
Sköter mina tidrapporter i excel (numbers)

Spenderar runt 5h per vardag med min ipad och 2-3 h per dag under helgen.

Edit: har ersatt min laptop med denna, så nu får kärringen sitta med laptopen

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Surfar med den, styr min htpc(xbmc),administrerar ett par linuxburkar med issh, använder den som köks och sovrumstv (streamar från dreamboxen), samt spelar Angry Birds på den Den brukar få följa med på semestrar/resor med.

Permalänk
Medlem

Vad innebär xmbc? Krävs någon speciell hård/mjukvara och är det svårt att göra en? Alla verkar ju ha en sådan
Jag använder min iPad till surf, spel, och lite mailande.
Är det ingen som läser böcker på ipaden, eller tidningar/magasin?

Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Intel i7-2600K | Corsair Vengance LP 8 GB | XFX HD6850 1 GB | Blackmagic Decklink 4K Extreme | Blackmagic Decklink Mini Recorder | Samsung 850 Pro 256 GB | Corsair Force GT 120 GB | WD Green 2 TB | WD Black 1 TB | Samsung F3 1 TB | Asus USB-N53 | Corsair HX650 | Fractal Design R3 | 2X Samsung DVD±RW 22X | WD My Book 3 TB | WD My Passport Ultra 2 TB

Permalänk
Moderator
Moderator

Surf, böcker, youtube, bilder (som hobbyfotograf bär jag alltid med mig min Canon S90 + läsare), pdf, spel, tidningar med mera. Ska utökas som fjärrkontroll, inväntar bättre liveview lösningar för systemkamera...det finns mycket.

Både som pendlare och i hemmet (när man inte vill sitta vid datorn).

Funkar utmärkt att hålla sig ajour med forum, typ nu.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Slappy:

Jag vill oxå använda min ipad som remote, nu använder jag iphonen. Vad använder ni för app till det?

Jag kör med TouchPad I Windows. Gör att paddan blir en stor touchpad helt enkelt.

Visa signatur

"If we weren't supposed to eat animals, They wouldn't be made out of meat"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slappy:

Vad innebär xmbc? Krävs någon speciell hård/mjukvara och är det svårt att göra en? Alla verkar ju ha en sådan
Jag använder min iPad till surf, spel, och lite mailande.
Är det ingen som läser böcker på ipaden, eller tidningar/magasin?

XBMC är en mediacenter programvara baserad på öppen källkod som man kan installera på valfri plattform (linux,OSX, Windows)

http://xbmc.org/

http://sv.wikipedia.org/wiki/XBMC_Media_Center

Permalänk
Medlem

Använder min främst som xbmc kontroll via constellation, grymmaste appen.

Men även som komplement till min stationära och bärbara, om man bara känner för att ligga i soffan och surfa lite och inte orkar släpa med laptopen...

Snudd på ett måste med iPad!

Permalänk

Pages
Surf
Spel

Sedan använder jag den som en stereo och gps i bilen. Långfilmer förekommer också.

Mycket nöjd!

Visa signatur

Cpu AMD Phenom2 X4 970 3,5GHz
Gpu Crossfire XFX Radeon HD6870 1GB
Mobo MSI 870A Fuzion AM3'
Minnen Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz
Skärm LG W2453V

Permalänk
Medlem

Surf
Spel
Film
Stereo i bilen och till ljudsystemet.

Permalänk

Ipaden är väldigt bra för möten (är egenföretagare) då det ser professionellt ut att ha med en för presentationer av vår tjänst, sökmotoroptimering.

Visa signatur