Missa inte! Fyndchans i Månadens Drop

Asus-Anders demonstrerar Zenbook – snabbare än ett äpple

Permalänk
Medlem

Den kanske redan är nämnd, men känns lite som en (budget)copy på denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Träpuben:

Tyckte att det var.. Ganska töntigt? I alla fall just i slutet.
Och nej, jag äger ingen Apple produkt så; please spare me!

^^ x 2

reklam? homemade löjlig video FFS.. dessutom föredrar jag asus produkter.. :/

edit: tex, chrome reklamen (posten ovanför) tog faktist mer än 12 minuter att filma in, redigera etc..

Visa signatur

Asus UX32VD-R4002V

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zebra3:

Nej? Man vill ju uppenbarligen bryta Apple-trenden genom bättre prestanda, lägre pris. Detta har uppenbarligen gjorts på ett humoristiskt sätt men Samsung marknadsförde Galaxy S2 med "Äppelmos" som slogan. Tycker det är ett klyftigt(:P) sätt att konkurrera med Apple.

Priset skiljer inte så mycket från en Apple dator.:)

Nej jag skulle ha *extremt* svårt för att byta till något annat och gå från Apple. Detta eftersom jag betalar för en helhet så som pålitlighet och funktionalitet, stabilitet. Inte bara (visssa inriktade detaljer) som två sekunder uppstartstid.:)

Här känns det som att Asus försöker locka till sig - i och för sig en något mer vuxen målgrupp förvisso - folk med ungefär samma argument som man försöker få tonåringar att köpa dator för: "Den har ju LED-fläktar och lysdioder", men i detta fallet lockar man med snabb uppstartstid och en "högupplöst" skärm.:P

Det som räknas är hur datorn beter sig mot användaren när den är i drift.:)

Högst personligt: Jag skulle inte vilja ha en dator med vare sig Win 7 eller Win 8 på den då jag tycker Apple's OS är överlägset i dagsläget.:)

Irrelevant kommentar borttagen.
Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Jag tycker ultrabook ideen är det bästa som hänt sedan SSD. Och de kommer bara bli bättre med tiden. Blir ett definitivt köp till julen.

Citat borttaget eftersom den relevanta delen i det ursprungliga inlägget tagits bort.
Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Allmänt gnäll

Kom igen nu försök ta det för vad det är(oskyldig hemmagjord video med glimten i ögat).Varför är ni fanboyis så ooootroligt enkelspåriga och ömtåliga?.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacEnkronan:

Priset skiljer inte så mycket från en Apple dator.:)

Nej jag skulle ha *extremt* svårt för att byta till något annat och gå från Apple. Detta eftersom jag betalar för en helhet så som pålitlighet och funktionalitet, stabilitet. Inte bara (visssa inriktade detaljer) som två sekunder uppstartstid.:)

Här känns det som att Asus försöker locka till sig - i och för sig en något mer vuxen målgrupp förvisso - folk med ungefär samma argument som man försöker få tonåringar att köpa dator för: "Den har ju LED-fläktar och lysdioder", men i detta fallet lockar man med snabb uppstartstid och en "högupplöst" skärm.:P

Det som räknas är hur datorn beter sig mot användaren när den är i drift.:)

Högst personligt: Jag skulle inte vilja ha en dator med vare sig Win 7 eller Win 8 på den då jag tycker Apple's OS är överlägset i dagsläget.:)

Jag tycker faktiskt att den ser och verkar riktigt bra. Och alla är.medvetna om Apples framgång och detta är upoenbarligen ett alternativ till MacBook Air. Jag tycker både reklamen och dator är intressanta och jag skulle tacka ja till den alla.dagar i veckan. Men som sagt både mina och dina argument byggs på personliga upplevelser och detta kommer förmodligen bara skapa en del allt för starka åsikter så jag sätter punkt.

Citat redigerat eftersom det ursprungliga inlägget redigerades.
Permalänk
Medlem

"Once you've seen it, you can't unsee it" Philip J Fry

Permalänk
Avstängd
Skrivet av zebra3:

Jag tycker faktiskt att den ser och verkar riktigt bra. Och alla är.medvetna om Apples framgång och detta är upoenbarligen ett alternativ till MacBook Air. Jag tycker både reklamen och dator är intressanta och jag skulle tacka ja till den alla.dagar i veckan. Men som sagt både mina och dina argument byggs på personliga upplevelser och detta kommer förmodligen bara skapa en del allt för starka åsikter så jag sätter punkt.

Om det är så du känner.:) Jag tar inte illa upp!:)^^

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

har asus någon motsvarighet till macbook pro 15"? i aluminium som den här

Permalänk
Medlem

Nog har denna produkt bra pris/prestanda måste jag säga men kom igen...reklamen är B

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Hahaha! Det var den bästa reklamfilmen på länge. Och jag tror faktiskt den är snabbare än ett dyrt äpple

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Fan va löjligt Skulle kännas som att idiotförklara sig själv om man köper datorn efter att ha sett filmen. Om asus inte har bättre självinsikt än att släppa en sådan reklamfilm, så ökar det inte förtroendet för dem som datortillverkare direkt, snarare tvärtom. Och det där med äpplet på slutet, visar precis deras roll i förhållande till "äpplet" på marknaden XD typ "Hej vi är lillebror och försöker hävda oss men kan inte bättre än såhär".

Äh, måste man vara så "seriös". Det ökar faktiskt förtroendet för företaget för mig i alla fall, skönt med ett företag som kan driva med sig själv och andra lite och skoja till det. Befriande med lite humor och det är lite roligt att ingen är upprörd över att de säger att datorn är snabbare än vinden, gravitationen, ljuset etc. men däremot att den är snabbare än ett äpple........ge er och skaffa ett sinne för humor!

Visa signatur

~Pelle~

Permalänk
Medlem

Haha schysst klipp!! Som vanligt, "haters gonna hate".

Det som är extra kul är att se hur Apple folket försvarar sin "guldklimp" utan att ens testat denna produkten

När man läser runt på forum som berör smidiga bärbara datorer så får man bilden av att tills idag har många valt MBA för att det inte funnits något annat alternativ, snart finns här ju en helt del alternativ och då blir inte MBA alls lika självklart för dessa folk. Troligen detta som Apple folket är rädda för och därför måste putta in lite reklam för deras produkt i denna tråden

Jag är en av dem som först funderade på MBA men nu när det finns fina alternativ på PC sidan så blir det ingen MBA(som tur var).

Det som är extra kul här är ju att Zenbook faktiskt uppnår och i flesta fall slår MBA på sådana punkter som annars brukar tas fram som MBA:s största fördelar :

Upplösning
MBA = 1440 × 900
Zenbook = 1600 x 900

Vikt
MBA = 1,34 KG
Zenbook = 1,29 KG

Batteritid (internet)
MBA = 247 min
Zenbook = 263 min

Prestanda(PCMark 7)
MBA = 3630
Zenbook = 3735

Storlek (mm)
MBA = 325 x 227 x 3 till 17
Zenbook = 325 x 224 x 2,8 till 18

Här står ju upplösningen som brukar vara en väldigt viktig del ut extra. En sak jag dock inte är klar över är SSD disken, den som sitter i MBA verkar vara en 160 MBps medan Zenbook kör med en på 6 Gbps, visst bör det innebära att SSDn i Zenbook är ganska mycket snabbare?

Nu får man bara hoppas att produkten håller vad den lovar

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Grym reklam ^_^

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Så klockren!! :D:D

Permalänk
Medlem

Frågan är hur touch-paden är på denna? Jag är i behov av en ultrabook och funderar på denna eller en MBA. Frågan är om man inte väljer MBA:n pga just touchen. Priset är det ju inte jätte stor skillnad på... Det vore dock skönt att slippa lära sig ett nytt OS.

Kul reklam dock

Permalänk
Medlem

Klockrent.
Grabbarna på jobbet undrade vad jag garvade åt så...
This made my day

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Weps:

Frågan är hur touch-paden är på denna? Jag är i behov av en ultrabook och funderar på denna eller en MBA. Frågan är om man inte väljer MBA:n pga just touchen. Priset är det ju inte jätte stor skillnad på... Det vore dock skönt att slippa lära sig ett nytt OS.

Kul reklam dock

vet inte om det är detta du menar, men precis som på MBA kan man på Zenbook trycka ned hela Touchpaden som ett klick.

Permalänk
Medlem

Skön reklam men den är INTE snabbare än en Apple 13" Air, inte ens 2010 modellen Samt 4 veckor i viloläge. Jag har en själv så jag vet.

Permalänk
Inaktiv

om man vill se mer Asus-Anders, fanns de ett äldre "projekt" också...(ta inte detta allt för seriöst nu)
http://www.youtube.com/watch?v=zzGg6sLP7QQ&feature=related

Permalänk
Medlem

Den där Asus-Anders asså, min idol

Permalänk
Medlem
Skrivet av wentzel:

Skön reklam men den är INTE snabbare än en Apple 13" Air, inte ens 2010 modellen Samt 4 veckor i viloläge. Jag har en själv så jag vet.

Källa på det tack...

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Haha schysst klipp!! Som vanligt, "haters gonna hate".

Det som är extra kul är att se hur Apple folket försvarar sin "guldklimp" utan att ens testat denna produkten

När man läser runt på forum som berör smidiga bärbara datorer så får man bilden av att tills idag har många valt MBA för att det inte funnits något annat alternativ, snart finns här ju en helt del alternativ och då blir inte MBA alls lika självklart för dessa folk. Troligen detta som Apple folket är rädda för och därför måste putta in lite reklam för deras produkt i denna tråden

Jag är en av dem som först funderade på MBA men nu när det finns fina alternativ på PC sidan så blir det ingen MBA(som tur var).

Det som är extra kul här är ju att Zenbook faktiskt uppnår och i flesta fall slår MBA på sådana punkter som annars brukar tas fram som MBA:s största fördelar :

Upplösning
MBA = 1440 × 900
Zenbook = 1600 x 900

Vikt
MBA = 1,34 KG
Zenbook = 1,29 KG

Batteritid (internet)
MBA = 247 min
Zenbook = 263 min

Prestanda(PCMark 7)
MBA = 3630
Zenbook = 3735

Storlek (mm)
MBA = 325 x 227 x 3 till 17
Zenbook = 325 x 224 x 2,8 till 18

Här står ju upplösningen som brukar vara en väldigt viktig del ut extra. En sak jag dock inte är klar över är SSD disken, den som sitter i MBA verkar vara en 160 MBps medan Zenbook kör med en på 6 Gbps, visst bör det innebära att SSDn i Zenbook är ganska mycket snabbare?

Nu får man bara hoppas att produkten håller vad den lovar

Du glömde att det är väldigt lätt att köra Mac OSX på en MBA, en rätt väsentlig skillnad.
Även batteritid lär bli bättre (i Mac OS X) om det nu är i Windows man gjort testen som dina siffror kommer ifrån.

Sen får man väl säga att din ”spec-lista” visar att de är rätt lika på de punkter som tas upp, eller är det meningen man ska tycka att det är stor skillnad menar du?

Skrivet av zebra3:

Alla vet att Apple är hyped och detta är faktiskt väldigt roligt.

Tycker också videon var rätt kul, men att Apple är hyped visste jag inte.
Det som däremot är hyped är att en massa folk ”bestämmer” vad som är bäst för andra baserat på sina egna åsikter. Man fattar inte vad det är andra ser med Apples produkter och då kallar man det för ”hype”.

Om Apple nu är så ”hype” och det inte ligger någon substans bakom, borde inte ”hypen” vara över sen länge?

Ack, att det alltid blir ”Apple vs. the rest” hela tiden...

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Du glömde att det är väldigt lätt att köra Mac OSX på en MBA, en rätt väsentlig skillnad.

Hur menar du nu? Syftar du till att OSX är mer eller mindre låst till Apples egna hårdvara? Som jag nämnde tidigare, generellt verkar man inte bry sig om operativsystemet när man köper en lite lätt bärbar att ha med sig. Eller ja det är alltid en fördel om man redan kan operativet såklart men storlek, vikt i samband mer prestanda går förre.

Jag säger inte att det alltid är så men det är den uppfattning man får när man läser på diverse forum.

Skrivet av star-affinity:

Även batteritid lär bli bättre (i Mac OS X) om det nu är i Windows man gjort testen som dina siffror kommer ifrån.

Förhandstestet kommer härifrån : http://www.anandtech.com/show/4982/asus-zenbook-ux21-mbalike-battery-life-under-windows-7

Skrivet av star-affinity:

Sen får man väl säga att din ”spec-lista” visar att de är rätt lika på de punkter som tas upp, eller är det meningen man ska tycka att det är stor skillnad menar du?

Nä precis, det är just det som är grejen, det skiljer sig väldigt lite och MBA har setts som det självklara valet för en lätt bärbar men nu finns det troligen något som kan mäta sig med MBA. Men visst, upplösningen är väll en ganska stor skillnad? Eller det kanske bara gäller när Apple produkterna ligger steget förre?

Jag tvivlar inte på att MBA kommer komma ut med en som slår zenbook men det intressanta är att konkurrenterna nu kommit ifatt vilket är kul att se.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Du glömde att det är väldigt lätt att köra Mac OSX på en MBA, en rätt väsentlig skillnad.
Även batteritid lär bli bättre (i Mac OS X) om det nu är i Windows man gjort testen som dina siffror kommer ifrån.

Sen får man väl säga att din ”spec-lista” visar att de är rätt lika på de punkter som tas upp, eller är det meningen man ska tycka att det är stor skillnad menar du?

Tycker också videon var rätt kul, men att Apple är hyped visste jag inte.
Det som däremot är hyped är att en massa folk ”bestämmer” vad som är bäst för andra baserat på sina egna åsikter. Man fattar inte vad det är andra ser med Apples produkter och då kallar man det för ”hype”.

Om Apple nu är så ”hype” och det inte ligger någon substans bakom, borde inte ”hypen” vara över sen länge?

Ack, att det alltid blir ”Apple vs. the rest” hela tiden...

Det är just det som är saken, det är inte stor skillnad, zenbooken är tom lite bättre på det mesta, och ändå så kostar mba nästan 6000kr mer enligt prisjakt.

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkstrom:

Det är just det som är saken, det är inte stor skillnad, zenbooken är tom lite bättre på det mesta, och ändå så kostar mba nästan 6000kr mer enligt prisjakt.

hmm jag lyckades inte hitta den men 6000 kr mindre är helt klart en stark punkt om nu priset verkligen stämmer.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

hmm jag lyckades inte hitta den men 6000 kr mindre är helt klart en stark punkt om nu priset verkligen stämmer.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963559 Asus zenbook, 9999kr (står även rek pris i original artikeln)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=937241 Macbook air, 15887kr

Visa signatur

Core i7 6700k, Msi Z170m mortar, 16gb Hyperx DDR4, Evga GTX 970 4gb ACX 2.0+ SSC, Corsair hydro H100i , Corsair Carbide Air 240 , Fractal Design Integra M 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkstrom:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963559 Asus zenbook, 9999kr (står även rek pris i original artikeln)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=937241 Macbook air, 15887kr

Aha tackar. Troligen går väll det priset ner lite mer när den väl finns på marknaden precis som så mycket annat(ex iPhone 4s) så då kan man nog räkna med ännu större prisskillnad än 6000 kr.

Med sådan prisskillnad så borde det finnas kvalitets brister på Asus datorn om nu inte MBA köparna blir grundlurade av Apple.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Ett dedikerat grafikkort på den hade gjort den till ett givet köp för mig. Hoppas på att andra slänger in dedikerad grafik med 1600x900 skärmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darkstrom:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963559 Asus zenbook, 9999kr (står även rek pris i original artikeln)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=937241 Macbook air, 15887kr

Skrivet av SnowJim:

Aha tackar. Troligen går väll det priset ner lite mer när den väl finns på marknaden precis som så mycket annat(ex iPhone 4s) så då kan man nog räkna med ännu större prisskillnad än 6000 kr.

Med sådan prisskillnad så borde det finnas kvalitets brister på Asus datorn om nu inte MBA köparna blir grundlurade av Apple.

Skrivet av darkstrom:

Det är just det som är saken, det är inte stor skillnad, zenbooken är tom lite bättre på det mesta, och ändå så kostar mba nästan 6000kr mer enligt prisjakt.

Skrivet av SnowJim:

Haha schysst klipp!! Som vanligt, "haters gonna hate".

Det som är extra kul är att se hur Apple folket försvarar sin "guldklimp" utan att ens testat denna produkten

När man läser runt på forum som berör smidiga bärbara datorer så får man bilden av att tills idag har många valt MBA för att det inte funnits något annat alternativ, snart finns här ju en helt del alternativ och då blir inte MBA alls lika självklart för dessa folk. Troligen detta som Apple folket är rädda för och därför måste putta in lite reklam för deras produkt i denna tråden

Jag är en av dem som först funderade på MBA men nu när det finns fina alternativ på PC sidan så blir det ingen MBA(som tur var).

Det som är extra kul här är ju att Zenbook faktiskt uppnår och i flesta fall slår MBA på sådana punkter som annars brukar tas fram som MBA:s största fördelar :

Upplösning
MBA = 1440 × 900
Zenbook = 1600 x 900

Vikt
MBA = 1,34 KG
Zenbook = 1,29 KG

Batteritid (internet)
MBA = 247 min
Zenbook = 263 min

Prestanda(PCMark 7)
MBA = 3630
Zenbook = 3735

Storlek (mm)
MBA = 325 x 227 x 3 till 17
Zenbook = 325 x 224 x 2,8 till 18

Här står ju upplösningen som brukar vara en väldigt viktig del ut extra. En sak jag dock inte är klar över är SSD disken, den som sitter i MBA verkar vara en 160 MBps medan Zenbook kör med en på 6 Gbps, visst bör det innebära att SSDn i Zenbook är ganska mycket snabbare?

Nu får man bara hoppas att produkten håller vad den lovar

Jag undrade om det verkligen kunde var så stor prisskillnad, så jag läste i era länkar och såg att ni länkar en MBA med 256gb SSD och ASUS med 128gb SSD.
Det vore väl rimligt att länka datorer med mer lika specifikationer?

http://www.dustinhome.se/apple-macbook-air-ci7-18-4gb-128-ssd...
MBA 128gb SSD, 4gb RAM, Intel i7 1,8ghz 12494:-

http://www.dustinhome.se/asus-ux31e-ci7-18-4gb-128-ssd-133-w7...
ASUS UX31E 128gb SSD, 4gb RAM, Intel i7 1,8ghz 9990:-

Så Zenbook ligge på ca 2500:- mindre än MBA. Och den har lite högre upplösning och förmodligen lite bättre ljud. Dock är airen lättare på 1,08kg mot Zenbook 1,3kg enligt dustin.se