[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Dajms:

Visst kommer servern ha ett lösenord som kan finnas här på sweclockers? Annars kommer det komma in randoms som klickat på "Quick match". De lär ju inte känna till reglerna..

Skrivet av Limerence:

Jag skulle också vilja se att det finns ett lösenord. Att medlemmar bjuder in kompisar osv är helt okej!

Skrivet av Dajms:

Låter bra Hoppas lite på att det blir omöjligt att joina första månaden för att vi ska införa lösenord, hehe

Bra initiativ i alla fall. Kommer säkert bli jätteroligt :3

Det finns nu en Poll i battlefield delen där vi tagit upp frågan om lösenordskyddad server, in och rösta så vi ser underlaget - den är inte beslutsfattande men rådgivande.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut nattetid? Kommer någon admin lira vardagar sena kvällar/nätter?

Merparten av spelarna kommer såklart vara inne dag/kvällstid men jag kommer lira framförallt mellan 21-07 vardagar pga jobbtider och det vore tråkigt om man aldrig kommer ha någon inne som kan styra upp bland rötäggen.

EDIT : Vill dock säga att det är en grymt bra satsning, man lirar utan tvekan hellre med folk från forumet än främmande randoms på tyska servrar

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Lika taggad på denna server som själva spelet faktiskt haha
Kommer ni skapa en platoon för denna server? Eller SweCs platoon?

Jag kan ta och skapa en platoon eller två. Hoppas bara inte att det är en gräns på 100 medlemmar när Battlelog blir skarpt.

Permalänk
Medlem

Vore kul o vara med o spela lite när man får sin tid. Familjen går ju iaf före. Men till helgen blir det nog en hel del BF3 spelande. Det har jag kommit överrens med frugan om Så då kommer jag nog in och pangar lite på er/med er.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850

Permalänk
Medlem

Vill bara uttrycka mitt stöd till detta och kudos till initiativtagaren bakom detta!

Älskar tanken på att springa runt i BF3 med en massa sköna svenska teknikfreaks!

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag kan ta och skapa en platoon eller två. Hoppas bara inte att det är en gräns på 100 medlemmar när Battlelog blir skarpt.

Kanon

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Skrivet av widL:

Jag är lite nybörjare när det gäller Battlefield förutom bad company (Har Bfbc2). Vad är en platoon?

Permalänk
Medlem
Skrivet av atlasatlas:

Jag är lite nybörjare när det gäller Battlefield förutom bad company (Har Bfbc2). Vad är en platoon?

Typ en klan.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av atlasatlas:

Det är en funktion som är nytillkommen i Battlelog för att skapa en community på den webbsidan och ingame. Community kan vara en klan, en grupp av spelare helt enkelt. I den "plutonen" så representerar man den ingame, du kan vara medlem av flera "plutoner" och därmed välja vilken du spelar med per speltillfälle. Dina poäng och kills summeras för den rundan till din plutons gruppstatistik.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Skrivet av Thailandur:

Typ en klan.

Skrivet av Lan:

Det är en funktion som är nytillkommen i Battlelog för att skapa en community på den webbsidan och ingame. Community kan vara en klan, en grupp av spelare helt enkelt. I den "plutonen" så representerar man den ingame, du kan vara medlem av flera "plutoner" och därmed välja vilken du spelar med per speltillfälle. Dina poäng och kills summeras för den rundan till din plutons gruppstatistik.

Tack för svaren

Permalänk
Medlem

Kommer servern vara öppen från dag ett? Skulle man inte kunna köra ett "First Big War" då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Om det nu ska vara förbjudet får man väl hoppas på bans då.

Sant, mycket roligare att köra med TD-On om det funkar, vilket bara är att hoppas på.

Sjukt roligt att ni startar denna serven, kommer garanterat lira grymt mycket på den! Tycker dock rush är grymt kul också.. Menmen KUL!

Permalänk

Kommer garanterat att bli många och långa besök på servern

Visa signatur

MSI GT70

Permalänk
Medlem

Kul!

Visa signatur

• Intel i7 2600K @ 4.3GHz • ASRock Fatal1ty Z68 Professional Gen3 • 8GB Corsair Vengeance • Corsair SSD Force 3 Series 120GB • Win 7 64-bit • Corsair TX 850W • Corsair Graphite 600T Vit • Corsair Cooling Hydro H80

Permalänk
Medlem

Några tankar från en som följt tråden ett tag med stigande intresse:

+1

Skrivet av .maker:

Jag vill kunna flankera och smyga mig in mot en fiendebas utan att den första personen jag dödar kommer tillbaka efter 15 sekunder och vet exakt vilken riktning jag attackerar ifrån. Han kan även se om jag har vänner med mig, vilken utrustning de har, och så vidare. Det är löjligt. Det sänker hela spelupplevelsen för mig. Lyckas inte min fiende se mig när jag dödar honom, så har han inte förtjänat att få veta min position.

Inte intresserad av att höra om man anser att "killcam" reducerar "camping", som för övrigt är en fullständigt legitim strategi. Vad tror folk att det här är för spel? Det är inte en korridor, liksom. Att sitta still och göra något konstruktivt som till exempel att låsa ned olika attackvinklar för fienden (mot flaggor, till exempel) är en lika legitim strategi som flankering. Vill man istället bara sitta i en buske och döda folk för att få en perfekt K/D, då har man all rätt att spela på just det här sättet, folk vill förenkla spel med killcams bara för att de inte kollar sig för när de sprintar runt hörn eller avancerar utan att ha en plan för de närmaste 30 sekunderna.

Öppen server vs locked
Där fattade ni ett bra beslut! Tror att de flesta vill ha möjlighet att låsa upp diverse vapen o tillbehör. Om inte annat till fordon o flyg...MEN...

Betalande slots
Det är något jag förordar framför donationer. Anledningen till det är att jag är rädd att det kommer att komma in för många icke-swecare via quick match o random val av server vilket skulle göra att de som kommer härifrån får vänta, i vissa fall väldigt länge. Jag tycker att det funkade väldigt bra i bf2 där de som betalat för en slot fick förtur till platserna och sedan fylldes resten av platserna med ickebetalande. Om ytterligare en betalande spelare därefter gick in på servern kickades den sist anslutna icke betalande. Ett juste och rättvist system enligt mig.

FF On
Här håller jag inte med. Jag tycker att FF skall vara off, i alla fall till att börja med. Mitt resonemang där går ut på att vi alla kommer att vara nuubs i början och det kommer att skapa en del onödigt missnöje med alla felbeslut vi alla kommer att göra. Plus att de som kommer in random via quick match fullständigt kommer att skita i om de tk:ar. De kommer även att tk:a som bara den för att komma åt flyg eller favoritfordon, minns med en rysning hur det var i bf2 på publicservrar.

Det här är bara några tankar jag har om servern/servrarna. Oavsett vad som beslutas tycker jag det är ett lysande initiativ som jag kommer att stödja med donation/betalande slot.

Visa signatur

be quiet! Dark Base 700 | Seasonic Focus+ 750W | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Intel Core i7-9700K | Corsair Hydro H150i PRO | Palit GeForce RTX™ 2080 Ti GamingPro OC | Corsair Vengeance LPX DDR4 3000MHz 16GB | Samsung 970 EVO 500GB | Windows 10 Home| Synology Diskstation 918+, 2 x Seagate IronWolf 8 TB

Permalänk
Skrivet av aml417:

Kommer servern vara öppen från dag ett? Skulle man inte kunna köra ett "First Big War" då?

Hehe, gillar ditt tänkande.

EDIT:

Skrivet av Lan:

Vi har ställt frågan, vi inser precis samma problematik som ni har gjort. Om det inte går att ha ranked och lösenord så blir det inte en låst server - vi kommer i så fall att köra den öppen och enbart låsa (om vi alls gör det) vid evenemangskvällar.

Ursprungligt: #11509771

Evenemangskvällar gillar jag, lite som pubben en fredagskväll.

En fredag varje vecka, först till kvarn får först mala. Passwordet skickas på PM 15 minuter före start. Bam! =D

EDIT 2:

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3-pc/1419188-f...

Visa signatur

Riktigt gammal signatur, för bra för att tas bort! Mvh 2011.

CPU: AMD Phenom | X4 955 3,8 GHz GPU: XFX Radeon HD 5970 Nätaggregat: Fractal Design 550W Chassi: Cooler Master HAF 932 Minne: Corsair Vengeance 8GB 1666 Mhz Moderkort: Gigabyte 990FXA-UD3 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB DVD/CD: Sony Optiarc 7620 Kylare: Noctua NH-D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Går det inte att hosta två servrar? En med Conquest och en med Rush?

Sen ser jag personligen gärna att Friendly Fire är avstängt. Är nämligen röd-grön färgblink och har väldigt svårt ofta att skilja på vilka som är med mig och mot mig Spelet i betastadiet stödde inte heller Colorblind mode.

Herregud ni kan ju inte på allvar mena att ni vill ha FF av? Det här är inte cod grabbar...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av micwen:

Några tankar från en som följt tråden ett tag med stigande intresse:

Öppen server vs locked
Där fattade ni ett bra beslut! Tror att de flesta vill ha möjlighet att låsa upp diverse vapen o tillbehör. Om inte annat till fordon o flyg...MEN...

Betalande slots
Det är något jag förordar framför donationer. Anledningen till det är att jag är rädd att det kommer att komma in för många icke-swecare via quick match o random val av server vilket skulle göra att de som kommer härifrån får vänta, i vissa fall väldigt länge. Jag tycker att det funkade väldigt bra i bf2 där de som betalat för en slot fick förtur till platserna och sedan fylldes resten av platserna med ickebetalande. Om ytterligare en betalande spelare därefter gick in på servern kickades den sist anslutna icke betalande. Ett juste och rättvist system enligt mig.

FF On
Här håller jag inte med. Jag tycker att FF skall vara off, i alla fall till att börja med. Mitt resonemang där går ut på att vi alla kommer att vara nuubs i början och det kommer att skapa en del onödigt missnöje med alla felbeslut vi alla kommer att göra. Plus att de som kommer in random via quick match fullständigt kommer att skita i om de tk:ar. De kommer även att tk:a som bara den för att komma åt flyg eller favoritfordon, minns med en rysning hur det var i bf2 på publicservrar.

Det här är bara några tankar jag har om servern/servrarna. Oavsett vad som beslutas tycker jag det är ett lysande initiativ som jag kommer att stödja med donation/betalande slot.

Tack för välformulerade synpunkter och stöd!

Permalänk
Medlem

Vad roligt! Donationer kommer säkert rulla in och hoppas att det blir 2-3 servrar så man slipper stå i kö för att komma in :).
Tråkigt att man inte kan ha lösenord på rankad server men som ni säger så kan man ju låsa servern då och då bara för SweC spelare eller om pengarna räcker så kan man kanske ha en server med lösenord 24/7. Bra jobbat iaf att mods engagerar sig

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av micwen:

Betalande slots

Det pågår en löpande diskussion bland SA om reserved slots mot donation men i dagsläget så kommer inte donationer att ge garanterad plats. Det finns många fördelar och nackdelar med en reserved slots lista.

Skrivet av micwen:

FF On

Korrekt att det finns ett flertal problem med FF ON men nackdelarna överväger fördelarna långt mer, i vår mening och just nu i teoretiskt perspektiv. Om det visar sig vara för jobbigt så kommer FF att slås av men vi är villiga att köra ON och sedan ompröva. Det mest talande exemplet är Metro, i banans andra del där man kan avancera genom vänners eldgivning utan att bekymra sig. Eller spamma granater för att sedan rusha in i explosionen, man behöver ju inte bekymra sig om skada. Nej, det blir inget med det. Hellre att vi som aktiva admins kickar personer friskt tills kvararande förstår. Första dagarna kommer att bli en del sådant onekligen.

Skrivet av micwen:

Tackar för berömmet å SA's vägnar. Kommer snart mer info för övrigt, det borde bli en uppdatering imorgon av hur det går med förberedelserna och ni kan komma att få hjälpa till att belastningsprova ett program inför start (inte BF3).

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Herregud ni kan ju inte på allvar mena att ni vill ha FF av? Det här är inte cod grabbar...

Läste du ens vad jag skrev?

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3-pc/1443233-s...

De flesta options som administratörerna kan toggla verkar kunna fungera på en rankad server, enligt vad DICE säger (med uppenbara undantag).
Ska bli intressant att följa vilka server options SweC väljer. Själv skulle jag gärna spela FF=ON på de flesta servers, blir mindre headless-chicken syndrom och mer fokus på vad som händer omkring en. Håller med om att det också gynnar team play, om man har på SL spawn only. Det är ju trots allt det som skapar många "battlefield-moments" på public, samarbete med sin squad för att göra den lilla insatsen i det stora kriget.

Permalänk

Detta kan bli riktigt trevligt!

Angående FF. Nu drar jag paraleller till CS 1.6 som jag lirar mycket, och föredrar helt klart ON. Lirandet blir mer realistiskt, du får tänka dig för en extra gång, vara mer taktiskt m.m.

Nick/lag/färg eller liknande kommer att visas på spelaren, som gör att du fort kan avgöra om det är en vän eller fiende.

Jag kan inte tänka mig hur spelupplevelsen blir i just BF3, men jag skulle rösta för att iallafall testa med påslaget.

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av murse:

http://forums.electronicarts.co.uk/battlefield-3-pc/1443233-s...

De flesta options som administratörerna kan toggla verkar kunna fungera på en rankad server, enligt vad DICE säger (med uppenbara undantag).
Ska bli intressant att följa vilka server options SweC väljer. Själv skulle jag gärna spela FF=ON på de flesta servers, blir mindre headless-chicken syndrom och mer fokus på vad som händer omkring en. Håller med om att det också gynnar team play, om man har på SL spawn only. Det är ju trots allt det som skapar många "battlefield-moments" på public, samarbete med sin squad för att göra den lilla insatsen i det stora kriget.

Har läst befintliga servermanualer till BF3, kan inte idag säga exakt vilka inställningar vi landar på men det kommer att postas här inom de närmaste dagarna. FF=ON är dock spikat redan, se första posten för mer detaljer.

De vi diskuterar är bland annat Healthregen (som ingen verkar kunna säga om det är bara inf eller inf och vehicles) och SL spawn för att nämna två.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Låter trevligt de här och FF on tycker jag låter bra.

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Finnjaevel:

Detta kan bli riktigt trevligt!

Angående FF. Nu drar jag paraleller till CS 1.6 som jag lirar mycket, och föredrar helt klart ON. Lirandet blir mer realistiskt, du får tänka dig för en extra gång, vara mer taktiskt m.m.

Nick/lag/färg eller liknande kommer att visas på spelaren, som gör att du fort kan avgöra om det är en vän eller fiende.

Jag kan inte tänka mig hur spelupplevelsen blir i just BF3, men jag skulle rösta för att iallafall testa med påslaget.

Vet att Betan hade någon bugg om detta. Men Det var extremt svår att se om det var vän eller fiende i busken framför.

Kartan vad jag sett hittills, är helt värdelös. Så de var bara att skjuta och svära efter åt (dött många gånger bara för man tvekar).

Hur många gånger har det inte ploppat upp en vän precis när man trycker av?

Har inget emot frendly fire. Men extremt svårt att undvika att råka skjuta på fel person.

Men sen så lagga spelet rätt bra för mig sen också.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem

Kul!
Känns som om intresset att starta server är stort från både communityn och klaner. Borde inte vara omöjligt att hitta någostans att spela iaf!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Broken-arrow:

Vet att Betan hade någon bugg om detta. Men Det var extremt svår att se om det var vän eller fiende i busken framför.

Kartan vad jag sett hittills, är helt värdelös. Så de var bara att skjuta och svära efter åt (dött många gånger bara för man tvekar).

Hur många gånger har det inte ploppat upp en vän precis när man trycker av?

Har inget emot frendly fire. Men extremt svårt att undvika att råka skjuta på fel person.

Men sen så lagga spelet rätt bra för mig sen också.

Dom buggarna är isåfall fixade till releasen. Man måste på något sätt kunna skilja på spelarna, OM du inte kan se spelaren.

Jo jag förstår dig, någon ploppar ut bakom hörnet och skrämmer skiten ur dig och du råkar skjuta honom. Där har vi å andra sidan nästa trick, radarn! Vilken jag hoppas finns(?).. och som man heller inte alltid kan ha koll på. Men man lär sig till slut att ta en extra koll på den.

Hur som haver, vi får se var detta leder när det väl är dax ;-}

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Hedersmedlem

Jag kan avslöja att vår Mumble-server är online och fullt fungerande! Det kommer en klistrad tråd i denna forumdel antingen redan i kväll eller i morgon kväll med all info du behöver, antingen du är Mumble-veteran eller... eeerh... Skype-användare.

Skrivet av Finnjaevel:

Dom buggarna är isåfall fixade till releasen. Man måste på något sätt kunna skilja på spelarna, OM du inte kan se spelaren.

Jo jag förstår dig, någon ploppar ut bakom hörnet och skrämmer skiten ur dig och du råkar skjuta honom. Där har vi å andra sidan nästa trick, radarn! Vilken jag hoppas finns(?).. och som man heller inte alltid kan ha koll på. Men man lär sig till slut att ta en extra koll på den.

Hur som haver, vi får se var detta leder när det väl är dax ;-}

Mycket riktigt så kunde det i betan vara lite svårt att veta vem som var vän och fiende på grund av en bugg, men är bekräftat fixat av utvecklarna.

Den typen av TK:s, där någon skrämmer dig, är helt naturliga och hände även den bäste! Som du säger så är det något man lär sig att undvika genom att hålla koll på var ens lag befinner sig. Det som krävs av oss som spelare är att vi är förlåtande, för i så fall är jag övertygad om att FF kommer ge fler positiva än negativa effekter. Självklart finns det rötägg, men vi kommer att göra rutiner för att bli av med dem.