Permalänk
Medlem

Kommer jag kunna spela BF3 på max?

Tjenare!

Kanske fel ställe att ha min tråd här, men jag tyckte att det passade här.

Kommer att uppgradera min dator snart, det jag kommer ha är:

2x Asus Radeon HD6870 CF
Amd Phenom x4 955BE
8GB Ram, 1600Mhz

Tror ni jag kommer kunna spela BF3 i max grafik? Jag har ett HD6870 nu, så har bara tänkt köpa ett till HD6870 och köra dem i Crossfire.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

Kapar tråden med en till fråga: Jag har ett 6790, tror ni det räcker att köpa ett till och köra dem i x-fire för att maxa BF3?

Visa signatur

Lista på min dator och kringutrustning hittar du HÄR
Citera för svar! Beskök gärna min Youtubekanal! Där lägger jag upp musik jag skapar!

Permalänk
Hedersmedlem

Tveksamt, troligen inte. Beror lite på vilken bana och hur bra Crissfire kommer funka i BF3. Men i alla lägen, troligen inte.

(Max = 1920*1080, Ultra, konstant 60+ FPS)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av grisapa1:

Kapar tråden med en till fråga: Jag har ett 6790, tror ni det räcker att köpa ett till och köra dem i x-fire för att maxa BF3?

Nej. 6790 presterar ungefär som ett GTX460, som i SLI presterar ungefär som ett GTX580. Vilket inte räcker för att maxa BF3.

(Max är fortfarande: 1920*1080, Ultra, 60+ FPS konstant)

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Tveksamt, troligen inte. Beror lite på vilken bana och hur bra Crissfire kommer funka i BF3. Men i alla lägen, troligen inte.

(Max = 1920*1080, Ultra, konstant 60+ FPS)

Så vad tycker du, ny processor eller nytt/nya grafikkort? Tack!

Permalänk
Medlem

Du kommer kunna ha det mesta på ultra dock inte maxa rubbet.

Visa signatur

AMD - Ryzen 5800x | ASRock - Pro4, X570M | G.Skill - Trident Z Neo 4x8GB | Powercolor RX 6700 XT Red Devil 12GB | WD BLACK SN750 NVMe M.2, 1 TB | Corsair - RM 750X Psu | Antec - P120 Crystal | 4x140mm | Cooler Master ML360R push/pull

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Så vad tycker du, ny processor eller nytt/nya grafikkort? Tack!

Vill du verkligen maxa allt så är det GTX580 i SLI som gäller.
6970 i CF funkar också men enligt Sweclockers test så dippar den lösningen under 60FPS ibland.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för svaren. Men tar upp en annan sak bara snabbt, hur många watt ska jag ha på mitt nätaggregat för att kunna ha 2 stycken Asus HD6870?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Så vad tycker du, ny processor eller nytt/nya grafikkort? Tack!

Grafikkort. Sen kan du överklocka CPUn om det så krävs

Visa signatur

C>++

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leifson:

Nej. 6790 presterar ungefär som ett GTX460, som i SLI presterar ungefär som ett GTX580. Vilket inte räcker för att maxa BF3.

(Max är fortfarande: 1920*1080, Ultra, 60+ FPS konstant)

Ett 6970 presterar fan så mycket bättre än ett 460... och menade du 560 så presterar 6970 fortfarande relativt mycket bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AnnoyingIB:

Grafikkort. Sen kan du överklocka CPUn om det så krävs

Okej, satsar nog på grafikkort då. Funderar ändå på två st GTX580 i SLI, blev sugen på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luddz:

Ett 6970 presterar fan så mycket bättre än ett 460... och menade du 560 så presterar 6970 fortfarande relativt mycket bättre.

Och ett 6790 är inte ett 6970.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Luddz:

Ett 6970 presterar fan så mycket bättre än ett 460... och menade du 560 så presterar 6970 fortfarande relativt mycket bättre.

Stämmer bra det. Men både jag, och inlägget jag citerade skriver omHD6790, alltså inte 6970.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Okej, satsar nog på grafikkort då. Funderar ändå på två st GTX580 i SLI, blev sugen på det.

Tänk dock på att många AMD moderkort inte grejjar SLI om du inte har ett av de nyare 990 korten.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Oj ursäkta mig. Borde kolla synen...

Permalänk
Avstängd

lol dom flesta har det alla fall dom nya amd + amd är bra men kanske inte bäst som i5 i7 men kolla på prislappen en AMD 1090t för 1325 o i5 2500k för 1778 o i fps spel märker man nästan inge skillnad bara i mmorg typ som wow starcraft sitter på amd x2 turion spelar bcf2 det räcker budgetn som styr

fsefesfrserftsefesfesffesfsfsefseafsefsef = kodning till www.rompa.sefafaf

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Okej, tack för svaren. Men tar upp en annan sak bara snabbt, hur många watt ska jag ha på mitt nätaggregat för att kunna ha 2 stycken Asus HD6870?

ett bra märke inget annat (corsiar, nzxt, ocz,ECT). watt ska väll ligga runt 850 W så kan du kanske köra 3 6870 om du skulle vilja

jag rekommenderar

corsair ax 850W
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=600426

det är ett av dom tystaste och men högst verkningsgrad så det kommer om annat att vara en bra framtids investering om du skulle någon gång bli sugen på crossfire

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Avstängd

ASRock 990FX Professional Fatal1ty ta detta så är du framtids säker r

Permalänk
Avstängd

xfx core http://www.inet.se/artikel/6900362/xfx-core-edition-850w-80-b... 850 wat tänk så här den här leverar 100 850 wat inte upp till som dom andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallan:

ett bra märke inget annat (corsiar, nzxt, ocz,ECT). watt ska väll ligga runt 850 W så kan du kanske köra 3 6870 om du skulle vilja

jag rekommenderar

corsair ax 850W
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=600426

det är ett av dom tystaste och men högst verkningsgrad så det kommer om annat att vara en bra framtids investering om du skulle någon gång bli sugen på crossfire

Det där nätaggregatet eller det jag valde nu? Men ser detta annars ok ut? http://www.inet.se/kundvagn/visa/1041789/2011-10-25

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Tjenare!

Kanske fel ställe att ha min tråd här, men jag tyckte att det passade här.

Kommer att uppgradera min dator snart, det jag kommer ha är:

2x Asus Radeon HD6870 CF
Amd Phenom x4 955BE
8GB Ram, 1600Mhz

Tror ni jag kommer kunna spela BF3 i max grafik? Jag har ett HD6870 nu, så har bara tänkt köpa ett till HD6870 och köra dem i Crossfire.

Tacksam för svar!

Nej. Inte max.

Men tänk på att BF3 ser UNDERBART ut även på medium. Sedan kan man tweaka inställningarna så de passar en själv.

Skrivet av grisapa1:

Kapar tråden med en till fråga: Jag har ett 6790, tror ni det räcker att köpa ett till och köra dem i x-fire för att maxa BF3?

Nej, du kommer inte heller maxxa BF3.

Detta betyder dock inte att det går bra i medium.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajsarndansar:

lol dom flesta har det alla fall dom nya amd + amd är bra men kanske inte bäst som i5 i7 men kolla på prislappen en AMD 1090t för 1325 o i5 2500k för 1778 o i fps spel märker man nästan inge skillnad bara i mmorg typ som wow starcraft sitter på amd x2 turion spelar bcf2 det räcker budgetn som styr

fsefesfrserftsefesfesffesfsfsefseafsefsef = kodning till www.rompa.sefafaf

Och vad hade detta att göra med någonting alls som skrivits i tråden?
De allra flesta AMD moderkort som är äldre än 990 chipset har INTE SLI stöd vilket är varför jag påpekade detta för TS då han uppenbarligen var sugen på en SLI lösning. Kolla t.ex Inet.se så finns där 3 AM3 eller AM3+ brädor med SLI stöd som inte är 990FX

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajsarndansar:

lol dom flesta har det alla fall dom nya amd + amd är bra men kanske inte bäst som i5 i7 men kolla på prislappen en AMD 1090t för 1325 o i5 2500k för 1778 o i fps spel märker man nästan inge skillnad bara i mmorg typ som wow starcraft sitter på amd x2 turion spelar bcf2 det räcker budgetn som styr

fsefesfrserftsefesfesffesfsfsefseafsefsef = kodning till www.rompa.sefafaf

Testa att använda punkter samt stora bokstäver så blir det lättare att läsa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eott:

Testa att använda punkter samt stora bokstäver så blir det lättare att läsa.

Gillar inte heller när folk skriver utan punkter och sådant. Mycket lättare att läsa när folk skriver med punkter

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Det där nätaggregatet eller det jag valde nu? Men ser detta annars ok ut? http://www.inet.se/kundvagn/visa/1041789/2011-10-25

corsairen är bättre då den inte förlorar lika mycket i värme som fractalen för dom är exakt lika starka. men du kommer klara dig med det fractalen om du känner att du vill spara lite men kom ihåg att det är skönt med ett tyst nättagg och då finns det nog inget som slår corsair ax vad jag vet

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallan:

corsairen är bättre då den inte förlorar lika mycket i värme som fractalen för dom är exakt lika starka. men du kommer klara dig med det fractalen om du känner att du vill spara lite men kom ihåg att det är skönt med ett tyst nättagg och då finns det nog inget som slår corsair ax vad jag vet

Okej, kör nog ändå på Corsair, känns mer van vid det. Har ett 600W Corsair CX nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av pajsarndansar:

xfx core http://www.inet.se/artikel/6900362/xfx-core-edition-850w-80-b... 850 wat tänk så här den här leverar 100 850 wat inte upp till som dom andra

jag har aldrig fattat det där med 100% äkta watt. watten är ju värmen som produceras av nattägget? det har ju inget att göra men hur mycket energi som fås till datorn bara hur mycket nätaggregatet gör åt med i energi. det du ska kolla på är amperen och verkningsgraden på watten för att se hur mycket som används till att producera energi. och vad jag vet så är det näst intill fysiskt omöjligt att få en verknings grad på 100 %:P

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilRoze:

Okej, kör nog ändå på Corsair, känns mer van vid det. Har ett 600W Corsair CX nu

gör du rätt i för du får ju tystare och svalare dator plus mindre elräkning för samma prestanda

Visa signatur

PC: MOBO asus crosshair v : CPU amd 1100t : GPU sapphire Dirt 3 editon 6950 2 gig x 2 : RAM corsair vengeance 16 gig 1600 mhz : PSU corsair AX 850 : CHASSI nzxt phantom : CPU kylare corsair H60

Permalänk
Medlem
Skrivet av fallan:

gör du rätt i för du får ju tystare och svalare dator plus mindre elräkning för samma prestanda

Så funkar detta? 3 stycken Asus HD6870 i CF, och nätaggregatet?