SC2: Heart Of The Swarm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kardizz:

bara jag som känner att detta kommer bli sjukt mycket mer skillbaserat ? Fler units som hjälper till på massa olika vis men inte gör dmg osv ^^ kommer bli sjukt roligt och kolla på turneringar och "proffsmatcher"

Får hoppas det blir mer skillbaserat i fighter och inte bara a-move, ja det är roligt med spellcasters och andra kul units

Tror dock hela gamet kommer flippa och att alla kommer få lära om sig hela spelet, för det är ju inte små ändringar direkt

Permalänk

Blir som med TFT...

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Balls Of Steel:

Blir som med TFT...

Fast inga heroes. Så eh, vad menar du, Yoda?

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Blir som med TFT...

Skrivet av Flamso:

"TFT-skärmen, plattskärmen är idag helt dominerande för stationära datorer, det finns i princip endast ett fåtal CRT-skärmar kvar i produktion. TFT-tekniken (av liknande typ som i platt-tv, LCD) har gått framåt på senare år, och det går att köpa riktigt stora skärmar till förhållandevis lågt pris. Populära i kategorin är Benq, Dell, Acer och Samsung."

/prisjakt.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

"TFT-skärmen, plattskärmen är idag helt dominerande för stationära datorer, det finns i princip endast ett fåtal CRT-skärmar kvar i produktion. TFT-tekniken (av liknande typ som i platt-tv, LCD) har gått framåt på senare år, och det går att köpa riktigt stora skärmar till förhållandevis lågt pris. Populära i kategorin är Benq, Dell, Acer och Samsung."

/prisjakt.nu

Försökte du vara rolig eller vet du inte att expansionen The Frozen Throne till Warcraft 3 förkortas TFT?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Försökte du vara rolig eller vet du inte att expansionen The Frozen Throne till Warcraft 3 förkortas TFT?

Ojoj seriös kille, jorå jag vet, försöker bara vara rolig

Permalänk
Medlem

Ser verkligen fram emot de nya unitsen speciellt swarm hoster. Nydus i shakuras och det stromar in swarm hosters på terranens tredje exp samtidigt som dom måste ta hand om pushen mot mainen. AWESOME

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av Flamso:

Antagligen att det kommer ske så stora förändringar att spelet som spelats kommer ändras en del. Men vi vet för lite i nuläget. Vi vet ju att en del enheter kommer att ta ny plats, en del försvinner. Det var ett rykte om att mauraudern skulle bort, vilket jag tror är rent struntprat. Det snackades en del om uppgraderingar om jag inte minns fel, detta kan påverka timing attacker.

Hur mycket kommer warhound påverka terran rasen? Kommer vikings bli mer en "ground mode" enhet? osv. Kan förändra en hel del.

Men som sagt det kommer bli spännande framöver och se hur dom kommer göra.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av m1n1h0p:

Ojoj seriös kille, jorå jag vet, försöker bara vara rolig

Vitsigt... ;P

Skrivet av Kadjoopplo:

Antagligen att det kommer ske så stora förändringar att spelet som spelats kommer ändras en del. Men vi vet för lite i nuläget. Vi vet ju att en del enheter kommer att ta ny plats, en del försvinner. Det var ett rykte om att mauraudern skulle bort, vilket jag tror är rent struntprat. Det snackades en del om uppgraderingar om jag inte minns fel, detta kan påverka timing attacker.

Hur mycket kommer warhound påverka terran rasen? Kommer vikings bli mer en "ground mode" enhet? osv. Kan förändra en hel del.

Men som sagt det kommer bli spännande framöver och se hur dom kommer göra.

Ja, det är klart. Jag gillar förändringarna! Terran måste ha maraudern, den är sjukt viktig. ;;

Förhoppningsvis så kommer Warhounden funka finfint i TvT, bland annat. Kommer ju förändra massa!

Ja, time will tell. :'D

Visa signatur

AMD 9800X3D - Corsair 32GB 6000 CL30- Gigabyte B650 Aorus Elite - Inno3D 4090 - Intel 900p - CaseLabs SMA8 - LG 42C2 - Asus Loki 1000W SFX-L - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Vitsigt... ;P

Ja, det är klart. Jag gillar förändringarna! Terran måste ha maraudern, den är sjukt viktig. ;;

Säger Terran spelaren

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Discokungen
Skrivet av HoBb3:

Säger Terran spelaren

Kekeke, ja, vi hade ju blivit roflstompade av roaches och stalkers annars? Tänk dig mass blink stalkers?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Kekeke, ja, vi hade ju blivit roflstompade av roaches och stalkers annars? Tänk dig mass blink stalkers?

Håller med helt och hållet, men Terran behöver absolut inte slow effekten, den skulle dom kunna ta bort och Marauders skulle fortf. vara bra nog.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av SueCia:

Håller med helt och hållet, men Terran behöver absolut inte slow effekten, den skulle dom kunna ta bort och Marauders skulle fortf. vara bra nog.

Haha, nja, slow är grymt bra att ha early game. Och lategame är det effektivt också, utan den så blir man lite handikappad mot zealots.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Haha, nja, slow är grymt bra att ha early game. Och lategame är det effektivt också, utan den så blir man lite handikappad mot zealots.

Zealots är en counter mot Marauders bara så du vet

Permalänk
Medlem

För er som inte sett presentationerna av de nya unitsen och varför etc så finns de här:
Zerg: http://www.gametrailers.com/video/blizzcon-11-starcraft-ii/72...
Terran: http://www.gametrailers.com/video/blizzcon-11-starcraft-ii/72...
Protoss: http://www.gametrailers.com/video/blizzcon-11-starcraft-ii/72...

Känns som om protoss kommer bli en tråkig ras? Annars är ju shredder en löjlig unit, PFs+bunkers+supply depot wall är väl försvar nog? :S

Men zerg och terran kommer nog klara sig riktigt bra i HotS jämfört med protoss LOL

HOW U FEEL RIGHT NOW YODA/JOHII/ASH

EDIT: kommer inte ultralisk komplett avliva hela deathball-idén? Burrow charge win

Permalänk
Discokungen
Skrivet av SueCia:

Zealots är en counter mot Marauders bara så du vet

Jag är klart medveten om detta faktum, men eftersom de är så brutalt starka mot marauders till samma mineralkostnad och ingen gas så ser jag inte direkt problemet.

Skrivet av m1n1h0p:

För er som inte sett presentationerna av de nya unitsen och varför etc så finns de här:
Zerg: http://www.gametrailers.com/video/blizzcon-11-starcraft-ii/72...
Terran: http://www.gametrailers.com/video/blizzcon-11-starcraft-ii/72...
Protoss: http://www.gametrailers.com/video/blizzcon-11-starcraft-ii/72...

Känns som om protoss kommer bli en tråkig ras? Annars är ju shredder en löjlig unit, PFs+bunkers+supply depot wall är väl försvar nog? :S

Men zerg och terran kommer nog klara sig riktigt bra i HotS jämfört med protoss LOL

HOW U FEEL RIGHT NOW YODA/JOHII/ASH

EDIT: kommer inte ultralisk komplett avliva hela deathball-idén? Burrow charge win

Visst kommer det ändra på saker och ting men inte SÅ mycket! De vill ju avliva deathball-armén, det är därför de lägger till spellcasters och dylikt. De kommer ju fixa balansen bättre den här gången än för WoL, vi får väl se var betan tar oss.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Svårt att kommentera innan allt är balanserat osv men generellt känns det som zerg/terran fick bra saker och toss en massa skit. Terran mech ser ju ännu bättre ut nu. Hellions som kan ta stryk, lösning på air och shredder som är "ok" i kombination med tex PF.

Re-maxa på borrow charge ultras någon?

Toss fick anti muta enhet. Nu hoppas alla toss bara att zerg spelarna går mass muta och ignorerar de nya enheterna de får. En "raiding" enhet som inte dödar workers och en dyr enhet som inte gör något förrän du förvandlar den till något.

Tror även att replikanten kommer bli väldigt svår att balansera.

Men långt kvar än, så vi får väl se.

Permalänk
Medlem

Jag som trodde marines > ALL

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem
Skrivet av BJORLING:

Jag som trodde marines > ALL

Mass marines och medivacs

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | Aorus Xtreme WB 3080 | Samsung 970 EVO Plus | Corsair HX1000i | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shrudder:

Mass marines och medivacs

Känns lite så tyvärr :/

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04