Permalänk
Medlem
Skrivet av Jojje69:

Inte falsk marknadsföring då det står på deras sida att dom förbehåller sig rätten att skriva fel. Du har alltid rätt att häva köpet så gör det om du inte tycker om priset eller sluta gnälla.
Folk som gnäller så mycket borde själv testa att jobba med det om dom tycker att dom kan mycket bättre.
Verkar som Edin har varit så snäll och försökt hitta en lösning som är acceptabel för båda parter. Dom spelar redan på så små marginaler så man måste förstå att dom inte kan göra ALLT för att ha nöjda kunder då går man i konkurs då det inte bara är du som är missnöjd över något, finns alltid någon som är missnöjd över något.

Tycker jag i alla fall.

Så genom att skriva "Vi förbehåller oss rätten att skriva fel" så kringgår de konsumentlagarna?
Jag kan inte mycket om juridik, men jag tycker att det låter helt sjukt att man genom att skriva så, kan skriva vilka priser som helst på sin hemsida och sedan ta ett helt annat pris när pengarna ska dras från ens konto.

Visst jag kan häva mitt köp i efterhand som du säger, men det är inte heller något som man gör lätt.
Det har inte varit lätt de gånger jag har gjort det.

Ja det är klart att man inte kan göra ALLT för att få nöjda kunder, jag tycker mest att det är väldigt fult gjort av dem att ändra pris utan att det syns när jag handlar.

Jag tycker att Edin gör ett underbart jobb här, jag skulle inte vilja vara i hans sits själv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nindor:

Jag sitter i liknande sits med en 1TB WD Black HDD.
Kostade 495:- när jag la den i min kundkorg, när jag sedan några minuter senare betalade drog de 759:- (799:- minus SweC 5% rabatt).
Nu är min beställning dellevererad, utan hårdisken, som är slutsåld.

Jag har kontaktat både Edin och kundservice, men ingen lösning än.
Jag tycker som jag sagt tidigare att det är falsk marknadsföring att ta 799:- för något som enligt hemsidan kostade 495:-.

:edit:
Ursäkta om det här borde skrivits i konsumenrätt istället, ville bara informera att det verkar som att vi är flera som sitter i den här sitsen.

Alla butiker som har HDD i lager har höjt priserna kraftigt.
Prishöjningen har tydligen skett mellan varukorgen och kassan i ditt fall.
Säkert många som råkat ut för samma i andra butiker.

Satt själv och knappade runt hos Dustin igår och priset hade ökat 300kr under 10 minuter på en HDD.
Så jag fick panik och beställde en annan fort som sjutton.
Idag kostar den det dubbla.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av CDON.COM:

PS. Man skäms ganska mycket nu när man lovat att ni kommer få era kort innan releasen!

Tycker att du kan, utan dåligt samvete, dra på dig denna T-shirt och gå runt en sväng på lagret imorgon:

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nindor:

Så genom att skriva "Vi förbehåller oss rätten att skriva fel" så kringgår de konsumentlagarna?
Jag kan inte mycket om juridik, men jag tycker att det låter helt sjukt att man genom att skriva så, kan skriva vilka priser som helst på sin hemsida och sedan ta ett helt annat pris när pengarna ska dras från ens konto.

Visst jag kan häva mitt köp i efterhand som du säger, men det är inte heller något som man gör lätt.
Det har inte varit lätt de gånger jag har gjort det.

Ja det är klart att man inte kan göra ALLT för att få nöjda kunder, jag tycker mest att det är väldigt fult gjort av dem att ändra pris utan att det syns när jag handlar.

Jag tycker att Edin gör ett underbart jobb här, jag skulle inte vilja vara i hans sits själv.

Har för mig att det står någonstans i KKL att om det uppenbarligen syns att det är fel pris på en vara så gör konsumenten fel som beställer vilket ger CDON rätt att häva. Visst kan man se till goodwill och liknande. Men skulle de gå med stor förlust för att alla gnällspikar ska ha sin vara kommer det kosta oss mer i slutändan. Tror det har varit uppe förut när andra webhandlar har haft fel pris på en vara.

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blow:

Har för mig att det står någonstans i KKL att om det uppenbarligen syns att det är fel pris på en vara så gör konsumenten fel som beställer vilket ger CDON rätt att häva. Visst kan man se till goodwill och liknande. Men skulle de gå med stor förlust för att alla gnällspikar ska ha sin vara kommer det kosta oss mer i slutändan. Tror det har varit uppe förut när andra webhandlar har haft fel pris på en vara.

Eftersom forumet inte vill att vi tar upp konflikter här tycker jag att vi borde flytta den här diskussionen till Konsumenträtt istället.
Men tack för informationen alla har bidragit med. Jag har fått reda på saker jag inte visste och förhoppningsvis finns det andra som också har lärt sig något nytt.

Jag tog upp det här som information att det fanns flera personer i liknande situation.
Jag har redan en diskussion med CDON's kundservice angående mitt ärende och tycker inte vi ska fortsätta den här diskussionen här.

Jag får ursäkta om jag inte var tillräckligt saklig, utan lät känslorna styra för mycket i mina formuleringar, vilket i sin tur ledde till den här diskussionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nindor:

Så genom att skriva "Vi förbehåller oss rätten att skriva fel" så kringgår de konsumentlagarna?
Jag kan inte mycket om juridik, men jag tycker att det låter helt sjukt att man genom att skriva så, kan skriva vilka priser som helst på sin hemsida och sedan ta ett helt annat pris när pengarna ska dras från ens konto.

Visst jag kan häva mitt köp i efterhand som du säger, men det är inte heller något som man gör lätt.
Det har inte varit lätt de gånger jag har gjort det.

Ja det är klart att man inte kan göra ALLT för att få nöjda kunder, jag tycker mest att det är väldigt fult gjort av dem att ändra pris utan att det syns när jag handlar.

Jag tycker att Edin gör ett underbart jobb här, jag skulle inte vilja vara i hans sits själv.

Förstår helt hur du tänker då många tänker lika dant. Det många inte vet är att konsumentköplagen även inkluderar konsumenters skyldigheter och återförsäljares rättigheter då den är utformad för att få en vällevande marknad.

Tycker att alla borde läsa den utan och innan då det hjälper en att få rätt när man har blivit felbehandlad och hjälper att förstå den andre part när dom har rätt. Den är varken svårförstådd med konstiga termer eller särskilt lång och bäst av allt: Den finns online!

Många läser dock bara delar som är till fördel för dom själv och inte åf rättigheter :/

Permalänk

Inte nöjd över detta CDON.
Har för det första haft igång nedladdningen sedan 16.00 (nu 21.15)
Så den har varit ruggigt långsam.

Men jag tror inte mina ögon då den nu har stannat.
Stått helt still i 5 min.
Behöver troligtvis starta om nedladdningen.

Hade trott att jag åtminstonde skulle hinna spela en liten stund ikväll.
Fixa bättre servrar om ni skall sälja spel m.m på det här viset.

Dåligt!

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att via fått och andra inte hmm? Detta börjar bli riktigt irriterande,

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Såg att mitt msi 580 gtx har blivit skickat, var som jag förstod att dom inte updaterar statusen hela tiden då dom ändra status runt 18.00 medans när jag sökte på kolliid så vart det skickat på förmiddagen.

Posten kommer väl tro att jag försöker göra en DDOS attack med kollisökningar nu då jag sitter spänt och väntar på grafikkortet

Permalänk
Medlem

299kr för ssdn ni nyss hade till salu där förstår man om ni skulle neka folk uppenbart felpris där...

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

299kr för ssdn ni nyss hade till salu där förstår man om ni skulle neka folk uppenbart felpris där...

Du säger det!
Ville vara lite shyst så jag mailade dom direkt jag såg det.
Kände för att vara ärlig i stället för att testa beställa en.
Min goda sida brukar vakna till innan det är dags att sova...

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Du säger det!
Ville vara lite shyst så jag mailade dom direkt jag såg det.
Kände för att vara ärlig i stället för att testa beställa en.
Min goda sida brukar vakna till innan det är dags att sova...

Kom det plötsligt väldigt många beställningar på den ssd'n eller kan det tänkas att dom fixade det vid den här tiden på dygnet?
Ena sekunden gick det att lägga i kundvagnen(för att kolla om priset blev detsamma även där) andra sekunden tog produkten tydligen slut!
Haha

Permalänk
Medlem

Sådär, Nu har dem postat. gott!

Permalänk
Medlem

Äntligen postad Ber till gud att posten inte segar nu så att jag iallafall får spela i helgen, annars vet jag inte vad jag tar mig till Dock så bör dom skämmas ordentligt på lagret. Hur kan en order som skickas torsdag kväll ens ha en chans att komma fram på torsdagen. Skärpning!

Permalänk
Medlem

Hur lång tid ska det ta att få tillbaka pengarna när ni nekat ordern ligger ute med 4700kr just nu

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Jag hämtade precis ut mitt 580gtx (beställde i lördags), är är helt klart nöjd. Bra jobbat CDON!

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem

Här är din försändelse:

28 okt kl 05:12
Stockholm, Sorterad

Håller tummarna att mitt kort lyckas hinna med båten till min Ö ikväll!

Permalänk
Medlem

Lov vare pris! Kortet har kommit! Var i göteborg 03:30 imorse, kom till gävle 11:30.
Kul att man kliver på jobbet 13:30-22:00 nu bara haha.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb

Permalänk
Medlem

Fick mitt 570 gtx nu i veckan tackar, men varför satt det en gul postit lapp på kartongen med texten "BC"?

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

Yey fick precis sms att jag kunde hämta ut mitt gtx580 va ju lite o säker om det skulle komma efter som det skickades från Malmö till mora

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Mitt går att hämta, beställdes för 6 dagar sen. Tack CDON!

Permalänk
Medlem

Fick ordern precis jag med! Men att posten är snabbare än cdon ... litet plus, STORT minus.

Permalänk
Medlem

Bara för att vara snäll och lyfta allt ont så vill jag tacka för införrandet av telefontsupporten som infördes jag vet inte när ^^
Avstått så länge från cdon pga support via enbart mail. Kommer fundera om i framtiden då man faktiskt kan prata med människor igen

Håller dock med lite om att frakten kan vara lite i långsammaste laget ibland.
Sist jag beställde en film så la jag en order på discshop samtidigt på tre filmer och cdons leverans kom två dagar efter discshop :\
Jag överlever men lite fånigt är det allt ^^

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Är riktigt nöjd hur CDON har handlat ärendet iaf, skickades från malmö igår vid 17 tiden och fick nu mitt gtx 580 13:53 till mitten av dalarna.

Så nu blir det BF3 hela helgen.

Permalänk
Medlem

Hej!

Ni som fått era GTX580 Twin frozr kort från CDON. Var era antistatpåsar tejpade? Mitt kort ser använt ut nämligen och har ingen tejpad antistatpåse som den ska vara när man kollar på recensions videor med mera.

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Ni som fått era GTX580 Twin frozr kort från CDON. Var era antistatpåsar tejpade? Mitt kort ser använt ut nämligen och har ingen tejpad antistatpåse som den ska vara när man kollar på recensions videor med mera.

Mvh J

Ja, mitt var då tejpat! Det e bara kontakta supporten..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Hej!

Ni som fått era GTX580 Twin frozr kort från CDON. Var era antistatpåsar tejpade? Mitt kort ser använt ut nämligen och har ingen tejpad antistatpåse som den ska vara när man kollar på recensions videor med mera.

Mvh J

Yup, tejpat skare va! Dom kanske blev lite sugna på att lira BF3 på lagret Därav förseningen med.

Permalänk
Medlem

Bra att ni har saker som det står "kommande" på, och sen frågar man kundservice och de säger i slutet på November, grattis.

Permalänk
Medlem

Fan fick inte kortet idag Stod iförsej 3-6 dagars leveranstid, så jag hade väl otur och fick 6 dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Byzzan:

Ja, mitt var då tejpat! Det e bara kontakta supporten..

japp allt va påsen med grafikortet i tejpad men sjävla kartongen såg öppnad ut :/