Permalänk
Medlem

I BFBC2 hade recon potential att tillföra något vid frontlinjerna.
(Motion mines, C4 och aggressivt fraggande)

Klassen verkar en smula nerfad till BF3 men som BF3 känns och spelas gör det mig ingenting om allt fler
spelar som Assault, Support och Engys istället för att slösa lagplatser.

Det enda de kan tillföra (Nej spotting räknas inte, det sköter alla klasserna lika bra som campingtrashet) skulle väl vara spawn beacon grejen? Snipers är ju HELT värdelösa som attackers i Rush men med denna lilla pryl så kan man med lite tur få en framskjuten position att spawna på iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Nu är det ju så att i BF3 så är det ingen skillnad på HP eller skada i hardcore/normal mode. Annat var det i BC2, men nu gäller denna tråd BF3. Personligen tycker jag att folk som inte kan handskas med snipers i BF3 får lära sig det. I BF3 syns snipers ganska tydligt när de zoomar tack vare reflektionerna i siktet och det är därför ganska enkelt att ta reda på vart de befinner sig. Lär er också att ta skydd, stå inte helt öppet på öppen mark. Har en recon täckning över en flagga i Conquest, åk in med en tank eller ta med dig en kollega och överrumpla honom.

På hardcore har man 60% hp jämfört med 100% hp på normal. Håller dock med dig om att man får lära sig undvika krypskyttar, utan dom hade en hel del av actionen i spelet försvunnit.

Permalänk

Så majoriteten verkar tycka att man ska ta bort Recon från spelet?

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Skrivet av WaR:

På hardcore har man 60% hp jämfört med 100% hp på normal. Håller dock med dig om att man får lära sig undvika krypskyttar, utan dom hade en hel del av actionen i spelet försvunnit.

Mitt problem är inte när det är många krypskyttar i motståndarlaget, nej, det jag tycker är drygt är när det är många i mitt egna lag. För många krypskyttar i ett lag resulterar nästan alltid i förlust då det helt enkelt blir för få som attackerar.

Om jag inte kan sticka upp huvudet mer än 3 sekunder utan att dö, ja då blir jag nästan bara glad då jag kan vara näst intill säker på att vinna

Och om vi skulle ta upp en graf med statistik över vilka som spottar mest som tror jag nog inte att reconklassen gör särskilt oftare än någon annan, jag sitter då med fingret på Q allt som oftast även med assault/engineer.

Skrivet av Insanity92:

Så majoriteten verkar tycka att man ska ta bort Recon från spelet?

Nej absolut inte, problemet är att det alltid blir så många recon i varje lag. Fler servrar borde köra med en gräns för hur många per lag som kan vara recon, detta tycker jag är perfekt. För nog kan recon vara riktigt bra, om de används på rätt sätt. Samma sak gäller alla klasser.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sambuccashake:

I BFBC2 hade recon potential att tillföra något vid frontlinjerna.
(Motion mines, C4 och aggressivt fraggande)

Klassen verkar en smula nerfad till BF3 men som BF3 känns och spelas gör det mig ingenting om allt fler
spelar som Assault, Support och Engys istället för att slösa lagplatser.

Det enda de kan tillföra (Nej spotting räknas inte, det sköter alla klasserna lika bra som campingtrashet) skulle väl vara spawn beacon grejen? Snipers är ju HELT värdelösa som attackers i Rush men med denna lilla pryl så kan man med lite tur få en framskjuten position att spawna på iallafall.

Tror att dom allra flesta som klagar på recons helt enkelt inte förstår hur mycket spotting dom står för. Man ser ju inte vem som spottar och ofta tänker man inte på det heller. En recon uppe på ett tak på ena flanken som spottar ovetande fiender från sidan samtidigt som han lagt ut en T-UGS på ett hett ställe och använder en MAV för att spotta ännu bättre, samt har en beacon uppe för att kunna fortsätta sin spaning om han skulle bli plockad av fienden, är ovärdelig för laget. Även som attacker i rush. Spela klassen några timmar så inser du det också.

Permalänk
Medlem

Om någon sniprar på hyffsat långt håll så spring sick-sack, det brukar hjälpa för mig

Visa signatur

CPU: i5 3570k@4.2GHZ CPU kylare: Hyper 212+ med 2st Scythe GentleTyphoon 1850rpm GPU: ASUS GTX 1060 Strix 6GB MOBO: Asrock z77 Extreme4 PSU: Corsair HX650W 80+Gold RAM: Corsair Vengeance LP 8GB 1600mhz Låda: Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Hur fort går det att skjuta med den sista snipern då? Med tanke på hur fort dem två första sniperna skjuter så är det rätt lätt att ta ner någon i vilket fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Mitt problem är inte när det är många krypskyttar i motståndarlaget, nej, det jag tycker är drygt är när det är många i mitt egna lag. För många krypskyttar i ett lag resulterar nästan alltid i förlust då det helt enkelt blir för få som attackerar.

Om jag inte kan sticka upp huvudet mer än 3 sekunder utan att dö, ja då blir jag nästan bara glad då jag kan vara näst intill säker på att vinna

Och om vi skulle ta upp en graf med statistik över vilka som spottar mest som tror jag nog inte att reconklassen gör särskilt oftare än någon annan, jag sitter då med fingret på Q allt som oftast även med assault/engineer.

Nej absolut inte, problemet är att det alltid blir så många recon i varje lag. Fler servrar borde köra med en gräns för hur många per lag som kan vara recon, detta tycker jag är perfekt. För nog kan recon vara riktigt bra, om de används på rätt sätt. Samma sak gäller alla klasser.

Beror ju på vilka man spelar med, spelar man recon men inte lyckas spotta mer än andra klasser så spelar man inte sin klass effektivt. Andra sådana irritationsmoment är ju supports som aldrig slänger ammo och assaults som sitter och avvaktar brevid ens lik utan en tanke på att reviva, eller engineers som springer förbi ens halvförstörda tank trots att dom har rep tool. Finns egoister som spelar solo i alla klasser, just recon tycker jag verkligen inte är det jobbigaste eftersom att man i princip aldrig märker att dom missar att spotta någon. Om halva laget sitter och trycker som recon-sniper medan man håller på att förlora kan det nog vara jobbigt iofs men jag har inte märkt av det så mycket i BF3. BC2 var mycket värre då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Är det något som är irriterande så är det support med det helautomatiska "snipergeväret" M249...

På metro i betan brukade jag plocka snipers på det sättet

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Skrivet av WaR:

Beror ju på vilka man spelar med, spelar man recon men inte lyckas spotta mer än andra klasser så spelar man inte sin klass effektivt. Andra sådana irritationsmoment är ju supports som aldrig slänger ammo och assaults som sitter och avvaktar brevid ens lik utan en tanke på att reviva, eller engineers som springer förbi ens halvförstörda tank trots att dom har rep tool. Finns egoister som spelar solo i alla klasser, just recon tycker jag verkligen inte är det jobbigaste eftersom att man i princip aldrig märker att dom missar att spotta någon.

Du missade nog lite huvudsyftet med mitt inlägg och irritation. Dock håller jag helt med dig om allt där.

Men det jag irriterar mig mest på är när alla vill vara recon, och också väljer att vara det. Detta resulterar i att mer än halva laget ligger i buskarna och gör det jobb som kanske 2-3 hade klarat. Detta är att garantera sitt lag en förlust då det blir för få i attackstyrkan.

Lösningen kan vara att sätta en gräns för hur många recon som tillåts i varje lag, kan ju anses tråkigt och begränsande, men behövs i min mening för att få en bra match.

Om vi ska dra in lite verklighetsförankring i det hela tror jag inte att halva eller mer av attackstyrkan vid ett stort anfall är krypskyttar.

Visa signatur

Dator: Corsair 800D med ek-pump/res, 2x360-radiatorer, Asus x570 crosshair hero wifi, Ryzen 2 2600 (3950x med EK-block soon), Radeon VII EK-block, 32GB corsair vengence.
Kamerautrustning: Sony A7RIII, Sony 16-35/2.8 GM, Zeiss 55/1.8 ,Zeiss 85/1.8, Sony 100-400 GM, Canon 5DMK3, 16-35/2.8, 50/1.8

Permalänk
Skrivet av FaniSkogen:

Du missade nog lite huvudsyftet med mitt inlägg och irritation. Dock håller jag helt med dig om allt där.

Men det jag irriterar mig mest på är när alla vill vara recon, och också väljer att vara det. Detta resulterar i att mer än halva laget ligger i buskarna och gör det jobb som kanske 2-3 hade klarat. Detta är att garantera sitt lag en förlust då det blir för få i attackstyrkan.

Lösningen kan vara att sätta en gräns för hur många recon som tillåts i varje lag, kan ju anses tråkigt och begränsande, men behövs i min mening för att få en bra match.

Om vi ska dra in lite verklighetsförankring i det hela tror jag inte att halva eller mer av attackstyrkan vid ett stort anfall är krypskyttar.

Jag har aldrig sett ett lag med så många Recons. Recon är ju den minst populära klassen.

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggboxx:

Varsågod och upprepa mina 325 Meters HS.
Man ska räkna med bullet-drop, travel time och gissa hur fan gubben kommer röra sig

Om det nu är så avancerat, varför gör du det? Inte så att det hjälper laget mer för att du dödar folk på 325 meter, som förövrigt vem som helst med vilket vapen som helst skulle kunna göra.

---

Jag tycker att det borde vara one-shot på runt 20m som i Bc2, det lockar buskarna närmare striden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

Kanske är så. För mig jag läste tidigare att så inte var fallet. Dock vill jag påpeka att detta gör ingen större skillnad i detta spelet då i alla fall. Jag tycker man dödar fiender på en bra nivå. Man lär sig hur mycket skott som krävs och som sagt så är det mycket bättre än i BC2 där man kunde få kräma ett helt magasin innan fienden dog. Här är det mycket bra balans vare sig det är normal/hardcore (kör båda). Riktigt att actionen hade försvunnit utan recons. Deras jobb är att ge teamet backup i bakgrunden, täcka upp laget som går till attack, vara så gömda de kan. Hjälpa till med bra placering av beacons (om de t.ex. kör annat än sniper med just klassen recons så kan de ju faktiskt storma upp med resten av laget).

Folk får säga va de vill om campande recons. Men en sniper springer knappast ut på fältet med en sniper i close combat och hoppas på det bästa. Och som sagt, det är inte svårt att få död på en sniper, det finns alltid sätt att lista ut var de befinner sig (även utan killcam, man behöver inte dö för att hitta dem).

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Skrivet av Insanity92:

Jag har aldrig sett ett lag med så många Recons. Recon är ju den minst populära klassen.

Jag pratar här om BC2 i och för sig, om du spelat det spelet kan du inte undgått att vara med om detta scenario under flertalet av alla matcher.
Dock tycker jag mig även se samma tendens i BF3, större delen av laget är recon och några support med mortar som ligger uppe på kullar. Detta medan enbart halva laget försöker attackera i en rush-runda, vilket resulterar i total slakt.

Själva problemet är nog camping i grunden, men tyvärr tenderar campingen att vara mer utbredd bland recon-klassen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Eptk:

Kanske är så. För mig jag läste tidigare att så inte var fallet. Dock vill jag påpeka att detta gör ingen större skillnad i detta spelet då i alla fall. Jag tycker man dödar fiender på en bra nivå. Man lär sig hur mycket skott som krävs och som sagt så är det mycket bättre än i BC2 där man kunde få kräma ett helt magasin innan fienden dog. Här är det mycket bra balans vare sig det är normal/hardcore (kör båda). Riktigt att actionen hade försvunnit utan recons. Deras jobb är att ge teamet backup i bakgrunden, täcka upp laget som går till attack, vara så gömda de kan. Hjälpa till med bra placering av beacons (om de t.ex. kör annat än sniper med just klassen recons så kan de ju faktiskt storma upp med resten av laget).

Folk får säga va de vill om campande recons. Men en sniper springer knappast ut på fältet med en sniper i close combat och hoppas på det bästa. Och som sagt, det är inte svårt att få död på en sniper, det finns alltid sätt att lista ut var de befinner sig (även utan killcam, man behöver inte dö för att hitta dem).

Än en gång, problemet är inte recons i motståndarlaget, det är när det blir för mycket recons i det egna laget då det inte finns någon attackstyrka.

Och ja, recon är bra om de används på rätt sätt, rätt sätt är dock inte att upp emot halva laget ska vara recon. Det är här problemet finns, de flesta bryr sig mest om sina kills än uppdraget, vilket resulterar i att de inte bryr som om att välja rätt klass för rätt tillfälle utan kör på sin recon även om de märker att det sitter 10 till i buskarna bredvid och det enbart är 5 stackare som springer fram emot fronten.

Så problemet kan lösas med en gräns för hur många recons det får finnas i varje lag.

Bästa matcherna i BC2 som jag någonsin har spelat har dock varit på sniperfria servrar. Alltså inte reconfria, men där det blev kicken ifall man sköt ett dödande skott med ett snipervapen.
Så mycket action och lagspel upplevde jag sällan på "vanlig" servrar.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av WaR:

samtidigt som han lagt ut en T-UGS på ett hett ställe och använder en MAV för att spotta ännu bättre, samt har en beacon uppe för att kunna fortsätta sin spaning om han skulle bli plockad av fienden, är ovärdelig för laget. Även som attacker i rush. Spela klassen några timmar så inser du det också.

Men det är ju det jag säger. Detta skulle man kunna använda klassen till men det är nog en på miljonen som faktiskt gör detta.

Tror nog att FaniSkogen satte fingret på problemet.

Skrivet av Faniskogen:

Själva problemet är nog camping i grunden, men tyvärr tenderar campingen att vara mer utbredd bland recon-klassen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag älskar tanken att ligga och täcka ett område, så att mina lagkamrater kan rycka fram där, eller i närheten. Tycker allt ADHD-rushande (som funkar dock) är en löjligt tråkig spelstil, det handlar i stort sett bara om "twitch", "tur" och mängden folk. Speciellt då i Conquest när man bara rusar runtruntrunt och tar om sina flaggor i en cirkel... See what I did there?

Det är bara att acceptera att det finns folk som gillar olika saker och att spelet aktivt premierar det. Fjantigt att trycka ner folk med den attityden.

ADHD rushande var en onödig term att använda. Folk kan ta illa upp. Du vet att det är en riktig störning som folk lever med? Det är inte lätt.

Visa signatur

ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | 2 TB Kingston Fury M.2 NVMe SSD | 32 GB Kingston DDR5 | Rysen 7 7800x3D | ASUS GeForce RTX 4070 12 GB | Fractal Design North

Permalänk
Medlem

Ja har snart låst upp alla vapen på alla klasser, Bara Assult kvar. OCh ja kan säga att när ja skjuter med Sista snipern så dör dom. Så one-shot funkar för mig iaf. Sluta skjut i folks fötter så går de ju bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dakkie:

ADHD rushande var en onödig term att använda. Folk kan ta illa upp. Du vet att det är en riktig störning som folk lever med? Det är inte lätt.

Du har rätt, det var onödigt, ungefär på samma sätt som CP och mongo brukar används för att beskriva något/någon. Ursäkta mig. Jag menade absolut inget illa med det, och hoppas inte någon egentligen trodde det heller.

Permalänk
Medlem

Enda gången jag har något emot Snipers är när man kör conquest och halva laget är recon.

Då vet man att det blir en tråkig match.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag spelar för att få en rolig och häftig upplevelse. Annars hade jag struntat i det. Förstår inte vad du menar med min mentalitet, utveckla gärna för det känns som du är ute på hal is här.

Jag kan få för mig att ligga i en buske med sniperbössa och spotta fiender, plocka en och annan som är dum nog att stå still för länge osv. Jag kan testa min nyligen upplåsta mortar för att se vad den kan göra och dessutom är det en rolig pryl. Jag får för mig ofta att bevaka områden och flaggor jag vet fiender kommer på.
För att JAG vill, även om det bestäms först efter situation...
Nästan alltid följer jag dock med övriga och sätter mig några steg bakom för att täcka och eventuellt rycka in om det skulle behövas.
Om jag rushar in i gröten med alla andra så dör jag oftast (jag vet vad jag dålig på) och därmed bidrar väldigt lite till att laget vinner.

Det känns som du definierar lagsamarbete med direkt hantering av objectives, eller åtminstone värdesätter det mycket högre än något annat. Jag tycker att jag kan göra ett minst lika bra jobb för laget genom att trycka ner eller sinka den gruppen som kommer mot flaggan som du håller på att ta, men jag får inga eller mycket mindre poäng för det.

Det finns de som vill hjälpa laget genom att göra det "synliga" jobbet och hamna i fokus för vad laget åstadkommer. Sedan finns det dem som är beredda att göra grovjobbet, alltså vad jag skulle kalla det du gör. Båda sätten är helt godtagbara enligt mig. Vad jag menar är att majoriteten som säger sig kunna hjälpa laget på andra sätt än de "traditionella", dvs de som har införts med BF3, suppression-features osv, inte lyckas så bra som du verkar göra.

Det känns som att du blir irriterad över vad jag skriver, och min avsikt är inte att göra dig irriterad. Istället tycker jag det är kul när människor som dig kan hjälpa mig att förstå andra synsätt och aspekter. Jag hoppas du förstår mitt tankesätt, för jag förstår garanterat ditt.

Visa signatur

Citera för svar!

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz

Permalänk
Medlem

Vadå camping är problemet med recon? Ska de inte ligga stilla? :S Spotta/ta nån som kanske hoppar på en TOW. För mig ska RECON övervaka slagfältet, ta ut nyckelpersoner ur deras lag, spotta, informera andra i squaden vart de är påväg och vad de gör. Rekognisering..

Hade det inte funnits bulletdrop i spelet så hade recon varit mycket lättare MEN tråkigare! Finns väl inget bättre med recon än att sätta en kula i nåns huvud på 300m+?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Det finns de som vill hjälpa laget genom att göra det "synliga" jobbet och hamna i fokus för vad laget åstadkommer. Sedan finns det dem som är beredda att göra grovjobbet, alltså vad jag skulle kalla det du gör. Båda sätten är helt godtagbara enligt mig. Vad jag menar är att majoriteten som säger sig kunna hjälpa laget på andra sätt än de "traditionella", dvs de som har införts med BF3, suppression-features osv, inte lyckas så bra som du verkar göra.

Det känns som att du blir irriterad över vad jag skriver, och min avsikt är inte att göra dig irriterad. Istället tycker jag det är kul när människor som dig kan hjälpa mig att förstå andra synsätt och aspekter. Jag hoppas du förstår mitt tankesätt, för jag förstår garanterat ditt.

Skönt, då förstår vi varandra.
Det är vissa ordval och formuleringar som är lätta att tas fel. Tycker bara den attityden många har om att alla som spelar på ett visst sätt eller en viss klass är "värdelösa", "idioter" osv är rutten och lätt förstör det roliga för alla. Spelet är nytt och många vill testa sig fram, låsa upp prylar och vapen osv.

Permalänk
Medlem

När jag spelar som Recon så är jag på något ställe jag kan övervaka en stor del av banan och spotta och plocka dem som försöker rusha eller dem som gör det jag gör. Eller så drar jag på ett vapen som ump eller liknande och använder spawn beacon för att slakta folk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FaniSkogen:

Än en gång, problemet är inte recons i motståndarlaget, det är när det blir för mycket recons i det egna laget då det inte finns någon attackstyrka.

Och ja, recon är bra om de används på rätt sätt, rätt sätt är dock inte att upp emot halva laget ska vara recon. Det är här problemet finns, de flesta bryr sig mest om sina kills än uppdraget, vilket resulterar i att de inte bryr som om att välja rätt klass för rätt tillfälle utan kör på sin recon även om de märker att det sitter 10 till i buskarna bredvid och det enbart är 5 stackare som springer fram emot fronten.

Så problemet kan lösas med en gräns för hur många recons det får finnas i varje lag.

Bästa matcherna i BC2 som jag någonsin har spelat har dock varit på sniperfria servrar. Alltså inte reconfria, men där det blev kicken ifall man sköt ett dödande skott med ett snipervapen.
Så mycket action och lagspel upplevde jag sällan på "vanlig" servrar.

Vad spelar du på för servrar egentligen? Jag har aldrig varit med om att det är mer än 1 sniper i min squad t.ex. Och har heller aldrig varit med om att de är så mycket recons att attackstyrkan blir lidande för det. Jag kör väldigt mixat, alltså både Conquest och Rush och detta har inte hänt mig någon gång vad jag vet. Förmodligen har du haft otur, eller jag tur.

Men jag ska ha det du beskriver i åtanke ikväll när jag ska in och lira, se om jag upplever det så när jag väl tänker på det. Men vore det så borde jag redan upptäckt det i alla fall. Nåväl, hoppas det fixar sig för dig. Låter som om spelupplevelsen för dig inte blir total och det är självklart tråkigt.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Det är även för mig helt obegripligt hur man missat att en massa (i brist på annat ord) pajaser väljer Recon för att känna sig mäktiga och tro att de är snudd på gudar. Det är bara en illusion, de flesta i ert lag föraktar er och assaultkillen som fyller din buske med rökgranater gör det inte för att han är din kompis.

Jag vet inte hur många gånger man bara gett upp att spela för att man hamnar i en squad med 3 snipers några gånger i rad på olika servrar. De flesta (inte alla) recons verkar ha en skev självbild där de tror att de är väldigt nyttiga och hjälper laget och att resten av spelarna i laget är för dumma för att förstå hur nyttiga de är.

Det som de flesta recons i den här tråden inte verkar ha greppat är att det är inte när man har recons mot sig som man tycker det är pest, utan det är när man har dem i det egna laget. Är de i motståndarlaget så är slaget vunnet, eller enkelt de med flest recons förlorar.

Permalänk
Medlem

Ska inte alla som klagar på krypskyttar klaga på engineers också?

Permalänk
Medlem

Nu kanske alla recons som bara häckar i buskar sluta spela recon

Jag föredrar recons som flankar och hjälper laget med spots och att ta ut motståndarnas campers, etc. Från mindre avstånd.

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Claws.:

De flesta (inte alla) recons verkar ha en skev självbild där de tror att de är väldigt nyttiga och hjälper laget och att resten av spelarna i laget är för dumma för att förstå hur nyttiga de är.

Det är väl mer för att dom på något sätt försöker passa in i rollen. "Jag är en sniper, jag ska ligga ner, helst i en buske. Jag såg det på tv."

Allt beror på hur ditt lag är. Igår drog jag upp min MAV på seine crossing, tror jag, och märkte utav helvete. Mitt lag dödade i princip allt jag märkte, och jag fick typ 6 ribbons för "surveillance". Andra gånger, not so much.

Hamnar du i ett pisslag så kan du inte direkt prestera, oavsett klass.

Permalänk
Medlem

Skönt att höra! Körde en bana igår där 3st i mina squads var Recons, och alla 3 satt vid exakt samma ställe, och gud vad bra dom var, låg sist i K/D samt poäng. Varför kan dom inte restricta med 2 recons eller 3 recons vid varje lag för? Det förstör spelet så oerhört mycket, dom är inte så speciellt bra heller, ibland måste man inte stå 200m+ för att få frags, utan det räcker med 10m enligt mig.