Låsa upp och jailbreaka ios5?

Permalänk
Medlem

Låsa upp och jailbreaka ios5?

ag köpte en begagnad Iphone 3GS idag som är låst till Tre.
Jag har sedan 17:00 försökt låsa upp den och jailbreaka den men har misslyckat har testat allt, har försökt återställa den till ios 4 men det går inte får hela tiden error, har testat allt börjar tröttna vad kan jag göra?

Kan ingenting om områden som låsa upp och jailbreaka. Har läst 1000 guider och gjort exakt allt rätt men misslyckas ändå börjar tröttna är faktiskt ledsen ärligt talat.

Firmware version: 5.0gm

Baseband version: 05.16.05-6.4_M3S2

Snälla kan någon hjälpa mig vad ska jag göra.
Snälla...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qeeros:

ag köpte en begagnad Iphone 3GS idag som är låst till Tre.
Jag har sedan 17:00 försökt låsa upp den och jailbreaka den men har misslyckat har testat allt, har försökt återställa den till ios 4 men det går inte får hela tiden error, har testat allt börjar tröttna vad kan jag göra?

Kan ingenting om områden som låsa upp och jailbreaka. Har läst 1000 guider och gjort exakt allt rätt men misslyckas ändå börjar tröttna är faktiskt ledsen ärligt talat.

Firmware version: 5.0gm

Baseband version: 05.16.05-6.4_M3S2

Snälla kan någon hjälpa mig vad ska jag göra.
Snälla...

Ganska säker på att det inte finns något JB till ios 5 än, bara och vänta att njuta av den enorma valfriheten iOS har att erbjuda!

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Men vad skall jag göra? Kan ju inte låsa upp och jailbreaka den. Så jag köpte den i onödan

Kommer man senare kunna låsa upp och jailbreaka ios 5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Qeeros:

Men vad skall jag göra? Kan ju inte låsa upp och jailbreaka den. Så jag köpte den i onödan

Kommer man senare kunna låsa upp och jailbreaka ios 5?

Utan tvekan, här har du ett bra community för JB och downgrade och dylikt http://modmyi.com/forums/

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

du kan endast jailbreaka den idag har ej kommit något upplås till den..Annars så får du kolla med tre o låsa upp den lagligt eller se om det fortfarande går att få in ipads firmaware o sen låsa upp den

Visa signatur

MSI SLI plus Z270 , Intel Core i7 7700k @5ghz, Corsair 16GB ram,corsair psu 750W, Gigabyte Geforce 1070 G1, Samsung 970 evo

Permalänk
Medlem

Och hur får man in det? Har följt kanske 10 olika guider gjort precis allt som står men ändå vill inte Itunes återställa får bara error 3194 eller vad det nu var.
Vad gör jag för fel? Har testat allt det går inte..

Permalänk
Avstängd

Gå till tre för att få den upplåst eller använd tre som operatör. Iom att den är uppgraderad till iOS 5 tror jag inte du har något alternativ inom en rimlig framtid.

Permalänk
Medlem

Så är det med iphone...

Finns något som heter android, det är öppet från början. Vill man ha fullständig access så är det bara att roota, ingen hindrar dig och t.om företagen bakom telefonerna ger dig exakt information om hur du gör.

Att vilja ha frihet och öppenhet och köpa en iphone är ett dumt beslut helt enkelt...

Permalänk

Om man inte har sparat i shsh så kan man inte återställa den till en tidigare firmware. Det finns ändas 1 metod till att jailbreaka
ios 5 idag och det är med redsnow. Den är däremot tethered vilket menas att om du stänger av iphonen, så kommer du behöva jailbreaka om den för att få den att starta igen. (Du behöver koppla ihop den med dator varje gång den ska startas med andra ord.)
Bara att vänta och ska nog inte dröja så länge då de redan har knäckt ios 5 men vill vänta lite med att släppa jailbreaken

Permalänk
Medlem

Kan jag inte bara köpa ett kontantkort från 3 och sedan använda?

Permalänk

Qeeros, jag hade samma problem som du. Om du testat allt borde du veta vart host filen ligger. Klipp ut den från där den ligger och spara den någon annan stans. Anslut mobilen ocj tryck bara på återställ. Berätta gärna om det fungerade!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

3 (Tre) låser upp iPhones som är låsta hos dem för 300:- , gjorde så med min 3GS

Visa signatur

Är en jobbig jävel. Lev med det.

| GA-X79-UP4 | i7-3930K @4.7GHz | ASUS GXT 680 4Gb | 2x ADATA 128Gb SSD RAID0 | 28TB mekaniska diskar (en fin häxblandning) | Corsair H100i | Fractal Design Define R4 | Corsair VENGEANCE 32Gb | Corsair HX850 80+ Gold |