SVT ser våldsspel på Gamex 2011

Permalänk
Medlem
Skrivet av thebelfry:

SVT är för pensionärer och omoderna människor så varför bry sig om vad gamlingspanelen tycker? Dom har noll insikt i dagens IT samhälle, så vad förväntar ni er..

Borde in ens släppt in dom på Gamex...

Nu är du ju lika onyanserad som SVT var i detta fallet.
Generellt gör SVT bra och nyanserade grejor.

Får man fråga vilken kanal herrn menar är bra?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac mini | M4 Pro | 48 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | 1 TB | macOS 15 Sequoia

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sj6:

Gjort. Detta har gjort mig så förbannat arg.

Well done!:):D:up:

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd

Det som stör mig mest är att alla dom intervjuat tycker inte det är bra med action spel. På en spel mässa? Hur mer vinklat kan SVT göra? Inte mycket. gått och snackat med 100st och fick 3st som SVT tyckte skulle få va med. Och dom 3 är "imot" krigsspel.

Permalänk
Medlem

Alltså... det här reportaget, reportern och vinklingen var så fullkomligt IDIOTISKT att jag höll på att spy och var tvungen att stänga av efter 5 minuters tittande... FY FAN I HELVETE...

Hittade följande på svt.se: http://svt.se/2.22620/1.2589627/natbojkott_mot_nya_svenska_spelet_battlefield_3

Har dom tagit åt sig av kritiken och gjort en relevant artikel nu eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inso:

Du har helt rätt. Det är lagligt för en treåring att gå in i en butik och köpa vilket spel den vill. Sen är det en annan sak om butiken har någon slags spelpolicy, men när jag var 12 hade jag inga problem att köpa 18+spel.

Fel. Du har inte rätt att handla i butik föräns du är över 16 utan målsmans godkännande, oavsett vad det är du köper.
Källa: www.konsumentverket.se

Edit: Dålig formulering. Säljaren får inte sälja något till dig om du är under 16.

Permalänk

jag får panik måste skriva av mig någon stans dom på svt är ju ***************************************************************************************************************** får nog öppna notepad och skriva en artikel till skolan och lämna in som recension av en film

resultat -10/10

Visa signatur

Citera så hittar jag tillbaka :)

Permalänk
Skrivet av El_Raspberry:

"Den amerikanska motsvarigheten Call of Duty: Modern Warfare" *visar game footage från bf3*

Hahaha! Jag såg också det! xD Så misslyckat!

Skrivet av silicon111:

Det som stör mig mest är att alla dom intervjuat tycker inte det är bra med action spel. På en spel mässa? Hur mer vinklat kan SVT göra? Inte mycket. gått och snackat med 100st och fick 3st som SVT tyckte skulle få va med. Och dom 3 är "imot" krigsspel.

Precis det jag tänkte också!

Visa signatur

MSI P67A-GD55 REV B3 | i5 2500k | Corsair Cooling Hydro H80
GTX 570 | 8 GB Vengeance LP 1600 MHz | Intel SSD 320 120GB
Cooler Master HAF X | Corsair HX 850W | 1TB WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Spel ska absolut inte vara verklighets baserade, nej då. Det är ju hemskt.

Att helikopter kanonen var lik den från wikileaks förklarar ju hur sjuka människor är som spelar dessa spelen? eller.

Visa signatur

CaseLabs SM8
9800X3D RTX 5090

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Haha bor nära rågsved och kände igen en av dom xD och var det bara jag som såg trollfacet? ;D

Permalänk
Medlem

idioter är idioter oavsett om de spelar tv-spel eller inte..

hur förklarar man annars allt som hände före tv-spel? hitler t.ex, spelade han för mycket blodiga tv-spel?
så löjligt.. precis som debatten om videovåld de pratade om i inslaget.

Permalänk
Skrivet av Morrvard:

Battlefieldserien hade sålt runt 17 milj ex år 2008 så nja :/ stämmer fortfarande inte till 100%. Tror inte COD är uppe i 100miljoner än även om de närmar sig.
http://www.gamasutra.com/php-bin/news_index.php?story=21167

Man kan ju undra var SVTs siffror kommer ifrån då

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kräver att få tillbaka mina skattepengar samt min radio och tv avgift som medverkat till att detta inslag kunnat genomföras. Sedan följer en lista med krav ifall jag fortsättningsvis ska betala ovan avgifter:

- Sparka hela aktuellt redaktionen.
- Gör ett inslag om lönerna på SVT.
- Sparka alla dessa som nämns i inslaget.

Nån som tror jag får gehör?
Säger iaf upp mitt TV innehav ikväll och ger bort tv:n imorrn bitti till grannen, aldrig i livet jag tänker bidra till detta något mer.

Det som stör mig mest är att SVT intervjuat ett gäng 10-12 åringar och inte har med en enda åsikt från en person som är myndig, medvetet? Detta kallas vinklad journalistik där dom inte vill bli emotsagda.

Fördomar är vi emot!
Permalänk
Medlem

Det är ju för fan helt bissart. Vilket idiotiskt reportage, sitter nästa och blir förbannad....

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Svenska Battlefield 3 är det som regerar, med sina 40 tusen miljarder sålda exemplar är det den största exporten sedan ABBA.

Haha, tänkte precis också på 40 tusen miljarder.
Själva snacket om att det är farligt för ungdomar får mig att tänka på det där fallet när två killar tog livet av sig och deras föräldrar stämde Judas Priest för att deras musik var anledningen till självmorden.

http://watch?v=Q_69yvFZH9U

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Så jävla dåligt reportage, var på gameX idag och jag tror att det var 4-5 "våldsspel" MAX (om man inte räknar DH/telia där man kunde lira typ alla spel)

Permalänk

Någon filosof sa en gång: " det vi människor inte kan förstå är vi rädda för"

Stämmer bra på detta inslag!

Visa signatur

CPU: i5-200k @3.30GHz, HDD SSD OCZ Agilty... boot failer........
Technical information:
*** STOP: 0x00000019 (0x00000000, 0xC00E0FF0, 0xFFFFEFD4, 0xC0000000) BAD_SSD_DISK
Ps. Alla grammatik polis ombeds ej att hava ett föreskrivit svar, då något ej kommer ges till handa tillbaks.

Permalänk
Medlem

det märkliga nog var det bara 40plusare och barn som pratade om det antagligen dem som hade erfarenhet och logiska svar var inte intressanta nog för SVT

Visa signatur

Gigabyte GA-X99-UD7,Intel 5820k, 32Gb DDR4 3000Mhz, Sapphire R9 290 4Gb Tri-x Crossfire x3, Samsung 850pro 1Tb, EVGA Supernova 1300w G2

Permalänk
Medlem

Fy fan vilket värdelöst och vinklat inslag. Patetiskt. De har inte ens engagerat sig i att kolla upp sina källor innan de sänder ut det. Vad talar det för ord? Jo att de skiter blankt i vad det handlar om och bara vill gnälla.

Visa signatur

ASUS TUF Gaming B760M-BTF WIFI - Intel Core i5 14600K 3.5 GHz 44MB - Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT - Corsair 32GB (2X16) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair 2500X Chassi - Corsair RM750x Shift 750W - 2X Samsung 980 Pro M.2 NVMe SSD 1TB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk

Han glömde säga motorer och bilar när han sa vad män gillar

Visa signatur

| Chassi: Obsidian 650D | Moderkort: ASUS Rampage III Extreme | CPU: Intel Core i7 930 2,8 GHz | CPU Kylare: Corsair H50 | RAM: Corsair Dominator 6GB | Grafikkort: Sapphire Radeon 5870 | Systemdisk: Corsair F60 60 GB SSD | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W |

Permalänk
Medlem

har svt svara något på den här kritiken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av sozage:

Han Konrad.. "krigs spel kan sänka hjärnaktivitet" jag veck mig dubbelt och dog lite..

HAHAHAHA samma här

Permalänk
Medlem

Politiskt Korrekta idioter, samtidigt är det riktigt roligt.

Permalänk

fanns det inga över 18år som va där eller? bara massa småbarn som intervjuades...
vinklat deluxe

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk
Medlem

Det kan förstöra hjärn aktiviteten, trolololol ^^ "22:44"

Visa signatur

|CPU: Intel Core i7 8700K |GPU:MSI RTX 2070 |Mobo: ASUS PRIME Z390
|Chassi: Fractal Design |Ram: Corssair 12gb ram |HDD: 500GB samsung SSD
|PSU:
Be quiet! 600W|

Permalänk

Jag tänkte faktiskt på det där med hjärnan och tvspel idag. Jag tycker om att läsa om naturvetenskap och dylikt för att lära mig saker.
Men tvspel tar upp en hel massa tid till och från och då kan jag få lite ångest för att jag inte lär mig något.

Men med lite eftertanke så kommer jag fram till att man kan bryta ner tex. BF3 till en radda situationer/sekvenser där man blixtsnabbt tänker igenom massor med scenarion i sitt huvud och fattar det bästa beslutet för situationen. Detta tror jag är lite gympa för hjärnan. Sen används självklart reflexer och finmotorik flitigt.

Så att hjärnan skulle påverkas negativt av tvspel tror jag inte på. (Men nu var det ju också en 12 åring som påstod det)
Jag tror snarare att hjärnan kan "övas" effektivare. Kan rekomendera "Math Workout" för android, Sjukt beroende framkallande.

Sprit < Tvspel Vad är sämre för hjärnan tror du?

Och Svt kunde verkligen ha gjort ett mer nyanserat inslag.. Med den där typen av journalistik kan man ju få Tjernobyl att låta som julafton.

Permalänk
Medlem

Älskar att någon drar upp en trollface-bild mitt i en intervju i bakgrunden ^^

Annars så känns det som att reportern i inslaget inte har någon vidare verklighetsuppfattning och har fastnat i tiden för 20 år sedan på den här fronten.
Spel spelar man för att det är roligt, punkt.

Permalänk
Medlem

Förra århundradet ringde precis och ville ha tillbaks sina nyheter.

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Nu är du ju lika onyanserad som SVT var i detta fallet.
Generellt gör SVT bra och nyanserade grejor.

Får man fråga vilken kanal herrn menar är bra?

Svara på din egen fråga vad som ¨SVT gör som är bra, ''nyanserat'' och riktad mot våran (iaf min) åldersgrupp 18-30?

Jag är iaf trött på alla ''fråga doktorn'' och ''dags att rensa i rabatterna'' program..

Jag personligen tittar mycket på 6an.