Permalänk
Medlem
Skrivet av killawife:

https://docs.google.com/spreadsheet/lv?key=0Ag42gMGK9WrwdHRfa...

Lite knepig lista men det ska komma en bättre här snart: http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

Jag tyckte det gick rätt fort att komma på hur saker och ting funkar med de olika småpryttlarna. Vissa saker tog lite längre som hur man tänder och släcker lampor på vapnen, hur man växlar firemode och byter vapnen på fordonen.

Undrar fortfarande hur man får fram Chatloggen eller justerar chattens storlek om nån vet?

Det ser ut som om alla Assault vapnen har samma damage faktor

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

För att se fps. Klicka upp console med § skriv render.drawfps 1

eller så hållar man bara in Ctrl+Alt+S så får man också upp FPS:en:P

Permalänk
Medlem

Knappar..

Tycker det är förbannat klent att dom inte kunde skicka med en liten booklet med lite förklaringar till gamekeys o så..
Ser ju frågor komma upp på div. forum..

Visa signatur

Dyrt skit med skit framför tangentbordet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Vilken knapp får man fram 3d wiev eller vad man säger då du sitter i en tank ? asså så du ser hela tanken medans du kör

och om någon nybörjare ej visste kan du "spota" folk/fordon/flyg osv på Q då får du bonus om någon lagkamrat dödar denna.. även ett tips att skjuta på de där röda trianglarna fast än du inte ser en snubbe om du skjuter mot denne och din lagkamrat dödar så får du suppression bonus typ 50poäng + assist om du träffat fienden också.. sen är det ju en hel del som ej vet vad den där alarmerande saken i rush är oxå har ja märkt.. sett hundratalet ggr folk stirrar på den där alarmerande saken :S

3rd person view får du fram genom att trycka på C. De så kallade "alamerande sakerna" i Rush heter MCOM stations och så får de blinkar rött och tjuter är det upp till de försvarande laget (DEFENDERS) att hålla in E när man siktar på lådan så tar du bort bomberna som Attackers har satt dit. Ett bra tips är också att så fort du har börjat ta bort bomben så kan du sikta runt helt fritt där du står utan att det avbryts.

Permalänk
Skrivet av brajonk:

Vilken knapp får man fram 3d wiev eller vad man säger då du sitter i en tank ? asså så du ser hela tanken medans du kör

Gissar att du menar 3rd person view. Den ligger på C.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Medlem
Skrivet av JsoooN:

Kan man ändra hur ens "kit" ska vara utanför spelet i typ battelog eller liknande?

Smådrygt att behöva stå i menyn halva tiden man spelar för att man vill byta mellan tillbehör osv.

Det är tyvärr omöjligt just nu, du måste göra det när du väl är inne på en server. Jag hoppar personligen att detta är något de tänkt att ändra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av brajonk:

Vilken knapp får man fram 3d wiev eller vad man säger då du sitter i en tank ? asså så du ser hela tanken medans du kör

Har en fråga angående detta, man ändrar view med C när man sitter i forden men i vissa game kan jag inte ändra view med C?
Är det någon inställning på servrar som kör custom eller är det någon bugg? Det är typ 50% chans att jag kan ändra view med C när jag joinat ett game känns det som :/
(har provat att ändra knapp från C osv. men inget har hjälpt)

Btw helt underbar tråd!

Visa signatur

Asus P8P67 DELUXE REV B3 | G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz
Intel Core i5 2500K @ 3,3GHz | Samsung SSD Desktop 830-Series 128GB
Corsair Obsidian 650D Svart | Corsair Cooling Hydro H100
MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II | Corsair HX 750W 80+

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

Tack!

Visa signatur

Chassi: HAF 912 + | M-kort: ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | CPU: i5 2500K @ 4,3 ghz | CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Minne: Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | GPU: Crossfire XFX Radeon HD6950 2GB @ 880/1325 | OS : Intel SSD 320 80GB | Lagring: 500GB WD CB | PSU: Fractal Design Newton R2, 800W | Skärm: BenQ XL2420T 120hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gompen:

Har en fråga angående detta, man ändrar view med C när man sitter i forden men i vissa game kan jag inte ändra view med C?
Är det någon inställning på servrar som kör custom eller är det någon bugg? Det är typ 50% chans att jag kan ändra view med C när jag joinat ett game känns det som :/
(har provat att ändra knapp från C osv. men inget har hjälpt)

Btw helt underbar tråd!

Finns en serverinställning som heter "3P VEHICLE CAM " om den är avaktiverad så kan du inte ändra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

För att se fps. Klicka upp console med § skriv render.drawfps 1

Tack! Den har jag glömt fråga om, då vet jag att det ligger på 44-66 fps på high, för lite under dropp med andra ord. Får experimentera lite, vidvinkel och överklockning som var även avstängd.
Har 1200 px hög skärm, så det blir lite tyngre än för de flesta.

Skrivet av davidaxelsson:

menar du customize, i så fall är det bara att trycka på customize fliken och sedan leta efter loadout och sedan tryck på customize precis under vapnet väl där framme så kan du ändra allt från sikte, barrel, silencer osv

Där löste jag min tactical light, den fanns ju där med. Lite plåttrigt, tillbehören borde ju funnits under spawnskärmen?

Tack!

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Har letat lite efter så man skulle kunna skriva ut A4 med gamekeys, men ej hittat. Hittar ni så posta gärna!!
Annars så får man väl ta Prt Scr o skriva ut själv, gillar att ha en liten "fusklapp" på väggen tills allt sitter.

Stödbenen Snipper=LShift (så skakar det inte så mycket)

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av brajonk:

Vilken knapp får man fram 3d wiev eller vad man säger då du sitter i en tank ? asså så du ser hela tanken medans du kör

och om någon nybörjare ej visste kan du "spota" folk/fordon/flyg osv på Q då får du bonus om någon lagkamrat dödar denna.. även ett tips att skjuta på de där röda trianglarna fast än du inte ser en snubbe om du skjuter mot denne och din lagkamrat dödar så får du suppression bonus typ 50poäng + assist om du träffat fienden också.. sen är det ju en hel del som ej vet vad den där alarmerande saken i rush är oxå har ja märkt.. sett hundratalet ggr folk stirrar på den där alarmerande saken :S

"C" trycker du på. På Hardcore-servrar tror jag att du bara kan sitta i Firstpersonview för att göra det lite svårare.

Visa signatur

i7 2600k 3,4ghz | CM Hyper 212 EVO | Asus P8Z68-V PRO | Asus GTX 780 DCUII 3GB | Be Quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Mod. | Corsair XMS3 1600mhz 8GB | WD 1TB HDD | Corsair SSD Force Series 115GB | CM HAF 912 Plus Midi Tower | 2x Noctua NF-S12B ULN 120mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

eller så hållar man bara in Ctrl+Alt+S så får man också upp FPS:en:P

dock är det svårt o kolla på fpsen hela tiden. med commandot som skrevs så ligger fpsen i högra hörnet hela tiden så länge man spelar.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nanpej:

Hur får man upp chattloggen utan att skriva i chatten? Och går det att få upp den permanent? Försvinner direkt ju!

Går ej. Går ej.

Mycket störande.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

Hur f*n flyger man?

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Skrivet av simon10:

Hur f*n flyger man?

Strunta i mus använd joystick och har du ingen kör på pil-tangenterna!!

Hmm någon som vet om man kan se en leaderboard för plutonen och inte bara vänskapslistan ??

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

Fråga? Hur f..n plockar man upp vapen på marken?
Jag tittar på det så det lyser, sen trycker jag på knappen jag bundit till engage men inget händer.
Tack för svar innan jag blir vansinnig

Permalänk
Skrivet av Snarling:

Fråga? Hur f..n plockar man upp vapen på marken?
Jag tittar på det så det lyser, sen trycker jag på knappen jag bundit till engage men inget händer.
Tack för svar innan jag blir vansinnig

Du håller in "R"/"Reload" för att plocka upp vapen

Visa signatur

Fractal Define R3 | Gigabyte Z68XP-UD4 | Intel Core i7 2600K @ 4Ghz | Asus GTX 580 DirectCU II | Corsair XMS3 DDR3 16GB @ 1333MHz | Corsair Force 3 120GB | WD 500GB x2 | Corsair AX 850W | Corsair H80 | Dell U2312HM x 2 | Windows 7 Pro 64-bit

Galleri på rummet

Permalänk
Medlem

Ahhhh Tackar och bugar!!

Fråga 2 Kan man be om medic/ Ammo?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Varför tar man ett fordon med plats för flera personer och kör iväg ensam direkt när en karta börjar?

Hatar de på Bad Company 2 -.-

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon4992:

Varför tar man ett fordon med plats för flera personer och kör iväg ensam direkt när en karta börjar?

Finns antagligen flera olika anledningar 1. Killen är helt blind och tror vara den enda som spawnar just då. 2. Killen vill iväg snabbt och skiter i andra. 3. Killen är ny i BF3 och vet inte att man kan vara mer än en i de flesta fordonen.

Följdfrågor:

Varför stiger en person in i cockpiten till en Helikopter när han VET att han inte kan flyga för fem öre (gör om det om och om igen) och Varför när han väl har fått haj på hur man flyger en helikopter så hoppar han ur den på höghöjd för att ta en checkpoint (Framförallt när Helikoptern är full av andra spelare)?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Varför stiger en person in i cockpiten till en Helikopter när han VET att han inte kan flyga för fem öre (gör om det om och om igen)

för att det inte går att lära sig flyga utan att försöka ? vet inte om det kanske går i SP ?

jag har testat helikopter 2 gånger, visserligen på 2 olika banor, båda resulterade i krasch och självmord efter ca 12 sekunder...

jag håller mig på marken en stund till

Visa signatur

problem händer, adelsmärket är hur man löser dom.

Permalänk
Skrivet av Tumnus:

Varför stiger en person in i cockpiten till en Helikopter när han VET att han inte kan flyga för fem öre (gör om det om och om igen) och Varför när han väl har fått haj på hur man flyger en helikopter så hoppar han ur den på höghöjd för att ta en checkpoint (Framförallt när Helikoptern är full av andra spelare)?

Du pratar om mig nu (: och det är inte svårare än att det finns inget anat sätt att lära sig. sry

Permalänk
Medlem

Klammer..?

Hur får man klammer i sitt Origin id ?
Har sett att folk har det i namnen..

Origin-ID kan bara innehålla bokstäver, siffror, bindestreck (-), och understreck (_).
Får jag till svar när jag försöker..

Visa signatur

Dyrt skit med skit framför tangentbordet.

Permalänk
Skrivet av Who2:

Hur får man klammer i sitt Origin id ?
Har sett att folk har det i namnen..

Origin-ID kan bara innehålla bokstäver, siffror, bindestreck (-), och understreck (_).
Får jag till svar när jag försöker..

Gå hit: http://battlelog.battlefield.com/bf3/profile/edit/ och skriv in din tag i andra fältet utan hakar

Permalänk

Finns det kartor över kartorna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Varför stiger en person in i cockpiten till en Helikopter när han VET att han inte kan flyga för fem öre (gör om det om och om igen)?

Alla är inte proffs på att flyga utan att ens ha försökt, kanske du är ett geni å kan allt utan att träna men tyvärr är inte alla sånna

Skrivet av PaddanHallon:

Du pratar om mig nu (: och det är inte svårare än att det finns inget anat sätt att lära sig. sry

Visst du är inte ensam men så fort man sätter sig i en heli och flyger ragear folk direkt. Man ska vara mr "airwolf" från födseln annars ragear folk bara strunta i dessa å flyg på men flyg för teamets bästa å inte ditt eget.

Skrivet av Tumnus:

Finns antagligen flera olika anledningar 1. Killen är helt blind och tror vara den enda som spawnar just då. 2. Killen vill iväg snabbt och skiter i andra. 3. Killen är ny i BF3 och vet inte att man kan vara mer än en i de flesta fordonen.

Följdfrågor:

Varför stiger en person in i cockpiten till en Helikopter när han VET att han inte kan flyga för fem öre (gör om det om och om igen) och Varför när han väl har fått haj på hur man flyger en helikopter så hoppar han ur den på höghöjd för att ta en checkpoint (Framförallt när Helikoptern är full av andra spelare)?

Dom som däremot spelar CoD-style(som jag tycker det liknar, tänker bara på sig själv) hör inte hemma i BF. Jag gillar både CoD och BF men det är helt olika spel men det är det verkligen inte många som verkar förstå.
Man tar inte ett transportfordon å drar iväg utan att kolla om någon vill åka, man hoppar inte ut ur en helikopter mitt i luften bara för att man vill få några kills å kanske kan ta en flagga medans ~5 team mates dör i en krash.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Snarling:

Ahhhh Tackar och bugar!!

Fråga 2 Kan man be om medic/ Ammo?

tittar du på en medic tex så kan du trycka på "Q" så ropar han..samma sak med support om ammo..dock så lyssnar sällan folk osv.

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Medlem

Låste precis up Rocket Pods till flygplanen. Hur equippar jag dom?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jymden:

för att det inte går att lära sig flyga utan att försöka ? vet inte om det kanske går i SP ?

jag har testat helikopter 2 gånger, visserligen på 2 olika banor, båda resulterade i krasch och självmord efter ca 12 sekunder...

jag håller mig på marken en stund till

Finns en bra bana på CO-OP att öva på, upplåst från början!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3