Permalänk
Medlem

Edin, om en person köper två grafikkort av er och säljer vidare, är det omöjligt för sista part att få garanti hos er eller hur fungerar det hos er? Korten i fråga är inköpta i slutet av augusti.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Edin, om en person köper två grafikkort av er och säljer vidare, är det omöjligt för sista part att få garanti hos er eller hur fungerar det hos er? Korten i fråga är inköpta i slutet av augusti.

Permalänk
Medlem
Skrivet av convery:

Meh, va ett tag sedan och det tog så lång tid att man bara va glad att man fick nått..

Skickade paketet till dom 2011-07-27, skickade en fråga till kundtjänsten 2011-08-16 och fick svaret att dom skulle kolla allt och svara nästa dag. Eftersom man inte fått något svar så frågade man igen 2011-08-26 och fick samma svar, i.e. att dom skulle kolla..

2011-09-07 så svarar dom.. så tog bara en 40 dagar för att få reda på det.. och så kan dom ju inte skicka pengarna före den 30nde..
http://gyazo.com/8684668f108612458f2bf4471e3761fe.png

http://gyazo.com/17cf978ff8083be37bc43cd87232afe4.png

Om du ville ha ett nytt fungerande kort men inte fick så är det ett jävla skämt ärligt talat.
Du har ALL rätt till ett nytt kort om du får ett som inte fungerar, om dom sen höjer priset med 1 miljon dagen efter spelar absolut ingen roll.

Det verkar som Edin är den enda på hela cdon som inte är helt bakom flötet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KniFF:

Enligt edin så ska allt följa varan.
Men sen hur just den,dom personerna som tar imot,tittar på,testar,etc varan gör är ju en helt annan sak och det enda du då kan göra är klaga (till edin i pm) eller går högre i företaget.
Du har ingen lag i ryggen alls.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

+1

oavsett pris efter köp, så har du RÄTT till en likvärdig produkt i utbyte. likvärdig här menar jag inte i pris, utan hårdvarumässigt.
jag vet självklart inte om du själv har begärt och få tillbaka pengarna. om inte så är det riktigt fel gjort av cdon.

Nope, jag till och med frågade om jag kunde få ett av samma modell (radeon 5850) eftersom dom slutade sälja samma märke några dagar innan dom svarade..

Permalänk
Medlem

Man har inte rätt att få ett likvärdigt kort. Det är upp till butiken att avgöra. De har alltid rätt att återbetala beloppet till kunden istället. I normala fall brukar butiker vara ivriga att fixa ersättningsvaror eftersom det är billigast för dem. I det här fallet kan man förstå att de betalar tillbaks pengarna om kortet är 900:- dyrare då det i så fall mest troligt blir en extra kostnad för dem.

Däremot håller jag med om att det är fel. Finns det ersättningskort att skicka ut så ska man i första hand tänka på kunden. Om det är så stor prisskillnad kan de ju också erbjuda något annat likvärdigt eller bättre kort istället. Eller ge ett riktigt bra erbjudande för kunden att lägga till lite extra för ett bättre kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Konsumentverket:

Om det är något fel på din vara kan du:
•kräva avhjälpande, det vill säga få varan reparerad.
•kräva omleverans, vilket innebär att du får en annan, likvärdig, vara.
•kräva prisavdrag eller ersättning för att rätta till felet.
•häva köpet om felet är av stor betydelse för dig, vilket betyder att du får pengarna tillbaka.
•hålla inne så mycket av betalningen som krävs för att få säkerhet för ditt krav.
Säljaren har dock rätt att i första hand erbjuda dig avhjälpande eller omleverans om detta kan ske inom skälig tid och utan extra kostnad för dig.

Skrivet av Konsumentverket:

Häva köpet
Att köpet hävs betyder att säljaren betalar tillbaka alla pengar som köparen har betalat, mot att köparen lämnar tillbaka varan. Du har rätt till ränta på det belopp säljaren återbetalar. Något tillgodokvitto, som bara gäller i säljföretagets butik eller butikskedja, behöver köparen inte acceptera om köpet hävs för att det är fel på varan.

Kunden kan kräva att CDON levererar en likvärdig vara. I detta fall verkar kunden inte varit helt medveten om sina rättigheter (läs: varit för snäll) och CDON har utnyttjat detta på ett tveksamt sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av convery:

Nope, jag till och med frågade om jag kunde få ett av samma modell (radeon 5850) eftersom dom slutade sälja samma märke några dagar innan dom svarade..

http://gyazo.com/4af21aefd85e1f559979731f9a448be3.png

CDON är verkligen ett skämt.. Har nog aldrig stött på mer dryg service och otrevlig personal, de kämpar verkligen för att man som kund skall känna sig så ovälkommen som möjligt. Att den minst sagt puckade personalen tolkar konsumentköplagen lite som de vill gör ju inte direkt saken bättre. Hänvisa till 30-33 §§ i konsumentköplagen och be om mellanskillnaden som CDON har höjt priset med.

http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19900932.htm

Lagen är tvingande så CDON kan köra upp sina invändningar där solen inte skiner..

Permalänk
Medlem

Edin/CDON: Kan ni förtydliga vad som gäller för detta grafikkort http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd6950_2gb_gddr5_%28800mhz%2...

På vissa ställen står det 2 gb, på andra 1 gb.

Permalänk
Medlem

By the way, Edin, du har PM.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Kan väll berätta att mitt Återköp gick felfritt verkar det som.
CDON fick paketet i fredags och idag godkände dom det och meddelade klarna (betalade på faktura så får tillbaka pengarna av klarna, dröjer väll ett par dagar)

Så inga problem iaf med återköpet.
- för att man inte fick någon form utav information alls av ärendet.

Kan jämföra med Dustin, skickade in ett trasigt chassi samtidigt förra veckan, dom fick också paketet på fredag (gjorde återköp på detta också)
Idag fick jag ett email utav dustin att varan var godkänd för återköp och det syns även på min orderhistorik på mitt Dustin konto, mycket enkelt att se.

Medans CDON inte meddelat mig på något sätt (kontaktade själv kundtjänsten)

Så där finns plats för förbättring.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Edin/CDON: Kan ni förtydliga vad som gäller för detta grafikkort http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd6950_2gb_gddr5_%28800mhz%2...

På vissa ställen står det 2 gb, på andra 1 gb.

Och om det är 2GB, när får ni in det i lager?

Permalänk
Medlem

Blir det några november erbjudande?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

informationen om http://cdon.se/hemelektronik/xfx_hd6950_2gb_gddr5_(800mhz)%2c... verkar helt fel. Bilden visar ett kort med en fläkt, videon visar ett annat kort 2 fläktar och i texten står det att det är ett 6970. SAmt att beskrivningen säger att det är 1GB minne medan namnet säger 2GB.

Visa signatur

Dator: Ryzen 5900X, 32GB RAM, RTX3080
Ljud: SMSL SU-8, HDVA600, HD800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Blir det några november erbjudande?

Det är frifrakt på allt just nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Det är frifrakt på allt just nu

Det är det i vilket fall som helst om det överstiger 600kr vilket det nästan garanterat gör om man köper datordelar :P, men menade typ som i oktober där de hade erbjudande på 10 varor.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Dom har det varje månad i slutet på månaden.
Så ja det lär det bli i slutet av november.

Permalänk
Medlem

Cdons kundservice är helt värdelös måste jag säga! Jag skrev till supporten att jag ville avbeställa en order och fick tillbacka
"Tack för att du kontaktade oss. Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektornik-avdelning som återkommer till dig så fort som möjligt."

Nu har det gått en helt dag, jag står fortfarande utan hjälp och ni har hunnit postat iväg ordern!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy87:

Cdons kundservice är helt värdelös måste jag säga! Jag skrev till supporten att jag ville avbeställa en order och fick tillbacka
"Tack för att du kontaktade oss. Vi har mottagit ditt ärende och skickat det vidare till vår elektornik-avdelning som återkommer till dig så fort som möjligt."

Nu har det gått en helt dag, jag står fortfarande utan hjälp och ni har hunnit postat iväg ordern!!!

Bara och klaga + att du ska inte behöva betala en krona för att paketet ska gå tillbaka, deras fel att det skickats iväg.

Permalänk
Medlem

Hej CDON

Jag undrar om ni lagt in funktion där man ska kunna kombinera flera rabattkoder med varandra? Och om inte, när blir den funktionen klar? Det som har sagts är att det ska vara färdigt nån gång i höst.

Kan ni lägga in följande mus SteelSeries Diablo III Mouse så man kan förbeställa den hos er? Billigaste på prisjakt just nu är 649kr.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Känns så sjukt tungt att man inte beställde XFX HD6950 2gb för 1800 (1700-nåt med rabatten) i morse och så är den borta nu... FML
Ni får gärna plocka in det kortet för det priset igen

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Medlem
Skrivet av andy87:

Hände mig med, bara att returnera ordern, dock får man ingen respons från CDON att returen har kommit fram utan man måste kontakta dem själv för att få den bekräftelsen.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon160366:

kortet XFX hd6950 2GB för 1819kr finns inte längre på hemsidan. antar att alla som beställt kommer och bli besvikna, inkl mig själv

Om vi för stunden antar att det har varit fel så tycker jag ändå att de ska leverera kortet, eller åtminstonde erbjuda likvärdigt!
De hade fler a dagar på sig att rätta till misstaget! Dessutom uppdaterades info i flera omgångar men priset kvarstod.
Om vi antar att priset var fel så var det inte SÅ mycket lägre än vad Komplett tar för sitt billigaste 2 gb hd6950.

Jag hoppas att CDON levererar kortet till de som har beställt. Hoppas för egen räkning då mina GTX570 är redan sålda

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Om vi för stunden antar att det har varit fel så tycker jag ändå att de ska leverera kortet, eller åtminstonde erbjuda likvärdigt!
De hade fler a dagar på sig att rätta till misstaget! Dessutom uppdaterades info i flera omgångar men priset kvarstod.
Om vi antar att priset var fel så var det inte SÅ mycket lägre än vad Komplett tar för sitt billigaste 2 gb hd6950.

Jag hoppas att CDON levererar kortet till de som har beställt. Hoppas för egen räkning då mina GTX570 är redan sålda

Billigaste 2GB kostar 2400 kr på komplett så det är ju ganska stor skillnad faktiskt...

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk

Tjenixen!

La en beställning tidigt på måndagsmorgonen i hopp om att det skulle bli skickat samma dag, dagen gick och stod som "varorna plockas".

Oh well, då skickas de väl imorgon då tänkte jag.
Nu är klockan 17:40, tisdag och samma status fortfarande.

Har tidigare beställt en del från er och har alltid haft paketet 1-2 dagar efter ni skickat det (och då skickat samma dag), så att det nu lär ta 3 arbetsdagar bara för att plocka ihop allt känns ju inte så jäkla kul direkt.

Värt att notera är att det ligger en vara i beställningen som inte var på lager, dock så står ordern som "Dellevererad" och antar då att den restade varan skickas separat när den väl kommer in.

Mvh Daniel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cimbom3:

Billigaste 2GB kostar 2400 kr på komplett så det är ju ganska stor skillnad faktiskt...

Vid beställningstillfället (lördag) fanns det ett 2gb hd6950 för ca 2000 kr, är inte kvar nu.

Permalänk
Medlem

Nu är det bara att vänta. Att CDON tog bort kortet ur sortimentet betyder att det måste ha inträffat något fel.
Sannolikt kommer de att annulera ordern... Önskar bara jag inte hade litát på CDON och beställt HIS kortet från Komplett.
Sitter just nu på inbyggd Intel-grafik

Permalänk
Medlem

Jo hoppas de kommer leverera de XFX hd6950 2GB som blev köpta innan de tog bort dem från sidan, är det någon som fått sitt/sina skickade? Passade med på att beställa, om man beställt kan de väl inte bara välja att inte skicka?

Permalänk
Medlem

Hos mig står det "2011-11-04 Ej levererad 29890633 2 3456 kr"
Har inga illusioner om att jag kommer att få dessa kort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av borz:

Hos mig står det "2011-11-04 Ej levererad 29890633 2 3456 kr"
Har inga illusioner om att jag kommer att få dessa kort.

Från CDON.se idag
Svar 2011-11-09 10:19
Hej,

Tack för att du kontaktade oss.

Din vara har tyvärr tagit tillfälligt slut hos leverantören och de väntar på att få in nya exemplar.
Ibland går detta väldigt snabbt andra gånger kan man få vänta lite längre. Vi gör vårt yttersta för att minimera väntetiden för våra kunder. Något exakt besked på just den produkten du har beställt kan vi dessvärre inte ge då vår leverantör enbart kan bekräfta att varan är beställd och är på väg till deras lager.

Kan ju tillägga också att detta svar har jag sett tidigare från CDON och då har det inte levererats några varor i slutändan :/

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | GIGABYTE X570 AORUS MASTER | 32GB Corsair Vengeance RGB PRO | Gigabyte Radeon RX 6800 XT 16GB AORUS MASTER