The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thesoulxx:

Jag måste bara skiva av mig, då jag läster det med mus och menyerna, provade spelat i ca 10min, fick hindrar mig själv ifrån att slå till skärm av rent frustration för att menyerna är SKIT... Hindrar mig själv varje gång då jag inte har råd med en ny skärm.. Säkert ett bra spel, men Fallout 2 och det svarta humor är det enda som kommer och funkar för mig.. Peace

Det kallas att vänja sig. Efter ett tag använder man sig endast av WASD för att navigera.

Permalänk
Medlem

Haha.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

"This game is currently unavailable. Please try again at another time."
Har fått detta felmeddelande i en halvtimma nu. Hade på datorn under natten för att kunna preloada spelet pga en omformatering och nu så kommer det felmeddelandet upp hela tiden.
Jag har tagit bort ClientRegistry.blob, jag har startat om Steam säkert en 20 gånger och datorn 10 gånger men felmeddelandet vägrar att försvinna. Jag har även testat att välja andra nerladdningsregioner. Det enda som återstår är att ominstallera Steam och ladda ner Skyrim igen men det lär ju ta flera timmar då Steams servrar antagligen fortfarande är proppfulla.

Edit: Jag kommer alltså inte förbi dekrypteringen. Rutan kommer upp men försvinner nästan direkt igen utan att röra sig från 0%. När jag sedan dubbelklickar på Skyrim igen så kommer felmeddelandet upp.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem

Blä på att det är konsoll-liknande menyer.. vafan? Gillade oblivion UIt som fasen det var enkelt att navigera i och så:), Detta ger jag inga höga poäng ärligt talat.. Och grafiken är jag lite besviken på, inte jätte-stor skillnad från oblivion med quarls texture pack. Som släpptes för flera år sen. Små texturer =/ Men man får väll vänta ett tag så kommer nog lite UI-mods och textur mods:)

Någon som kan förklara max-level för mig?. Finns det en max level? får man en perk per level? hmm

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Medlem

Tänkte jag skulle installera spelet imorse..

Stoppade in skivan, ruta poppar upp, trycker install.. den startar steam... och.. börjar ladda ner 5gb... wth? vad fyllde skivan för funktion då? sitter på mobilt bredband mitt ute i skogen så det får väl stå och tugga hemma medans jag pluggar, but still.. känns ju jävligt märkligt.

edit: finns tydligen en långsökt lösning. så idiotiskt..
http://www.thenexusforums.com/index.php?/topic/452910-install...

edit: slangar hem det på universitetes lina istället, 6MB/s från finland \o/

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Medlem
Skrivet av JacL:

Edit: Jag kommer alltså inte förbi dekrypteringen. Rutan kommer upp men försvinner nästan direkt igen utan att röra sig från 0%. När jag sedan dubbelklickar på Skyrim igen så kommer felmeddelandet upp.

Min ruta låste sig på 100%, sedan fick jag ta bort den med X i hörnet för att komma vidare :/

Permalänk
Medlem

Riktigt bra spel detta är väldigt nöjd! Ok, lite ovant med menyer osv där man måste använda antingeng tangenter eller mus...eller både och Men annars är det verkligen jättebra BF# och Skyrim kommer hålla mig sysselsatt till nya CSS kommer iaf

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

fy fan vilken dålig grafik texturerna är ju fulare än i rage suck.

för att inte prata om menyerna , vadå consolitis... som sagt har slutat köpa spel till pc.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Vilken knapp flyttar man saker i PC-versionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av joYchez:

Ser så sjukt mycket fram emot att komma hem senare och fortsätta mitt äventyr med min Wood Elf Female archer/thief.

Men nu är det prov i engelska, wish me luck!

Good luck mate

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av lassekongo83:

hahaha så jävla roligt xD

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Hahahahaha.

Spelet är niiiiiiiiiiiiice förövrigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isorien:

Kul att du sågar ett helt spel pga grafiken. sen att det innehåller hundratals underbara speltimmar och en jättestor värld spelar väll ingen roll för vissa Men man kan ju hålla med om att inte mycket har hänt sedan Oblivion grafikmässigt, men å andra sidan har ju ingenting hänt sedan oblivion heller om vi tittar på den hårdvara spelet är gjort för nämligen konsolerna.

Men jag är lugn, spelet verkar välgjort för övrigt och är riktigt trevligt att lira. grafiken kommer säkert hottas upp med tiden med high res patcher osv.

BTW: Man kan visst använda musen i menyerna? det gör i alla fall jag hela tiden.

Nu sågar han ju inte hela spelet utan just grafiken i spelet. Det kanske betyder mycket för just honom. Du kanske är en av dem som gillar konsollutvecklingen, många av oss andra gör det inte. Sen har ju också utvecklarna lovat att det skulle se bättre ut på PC'n, vilket nu verkar ren lögn :/

Personligen har jag svårt för konsoll när det kommer till andra typer av spel än exempelvis sport. Till spel som fps eller 1st/3rd person rpg's vill jag gärna ha ett bra flyt (hög fps), mus och tangentbord. Vilket man inte får på konsoll. Exempelvis så ryckte Oblivion hela jäkla tiden när man sprang runt på 360'n, otroligt störande.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

Bethesda bevisar återigen att de kan det här med levande spelvärldar och "strålande AI".

edited for the lulz!!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Vertikal muskänslighet. Fixa? Hur?!

Man måste spela på 60 FPS. Är FPSen högre så får man hög vertikal muskänslighet, är den under 60 så blir den lägre.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Äntligen kan jag installera Skyrim.
Krävdes bara ett antal försök med "Verify integrity of game cache" för att Steam skulle hitta 4st filer som behövde laddas ner igen.

Visa signatur

LAIN\Asus Maximus VI Gene, Intel Core i5 4670K, HyperX Savage 16GB 1866MHz, Asus GTX 1070 FE, Corsair AX760, SilverStone Sugo SG10B, NZXT Kraken X31, Samsung 850 Evo 500GB\
Beyerdynamic DT990 600Ω, O2+ODAC, AntLion ModMic V4 Uni + Creative SB Play! 2, Asus VG248QE, Zowie EC1, Filco Majestouch-2 TKL (MX Brown)

Permalänk
Medlem

http://store.steampowered.com/stats/

Skyrim slår samtliga spel på fingrarna!

Permalänk
Medlem

http://imageshack.us/photo/my-images/525/2011111100001.jpg/

Kan inte riktigt släppa hur illa denna texturen är.. har ju egentligen inte att göra med hur roligt spelet är.. men seriöst spelet är släppt 2011..

Visa signatur

Chassie: Cooler Master Storm Scout. CPU: Intel Core I5 2500K @ 3.3 Ghz. RAM: Corsair Vengeance 2x4gb 1600mhz. MK: MSI P67A-GD65. PSU: Corsair cx 500w v2. GPU: GeForce GTX 560 Ti. HDD: 1 Tb WD green 64mb cache. Monitor: Samsung Syncmaster P2450

Permalänk
Medlem

Grafiken var verkligen 2005 tråkigt, och animationerna, skojar dom där eller?

Vill gärna testa med de tar emot..

Visa signatur

9800X3D - 4090 FE allt vattenkylt.

Permalänk
Medlem

Men det kommer high res packs och moddar och nya texturer osv osv... Detta är ett spel som kommer hålla i många år framöver och det vore tråkigt om man inte kunde uppgradera det gradvis.

Det är ju redan ett briljant spel, och jag plockar troligtvis gärna fram det om några år och ser att det finns lite moddar som gör det ännu roligare och snyggare att spela då.

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 7 5700X3D | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | GeForce RTX 4070 Dual OC 12G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

Bethesda har verkligen varit lata med detta spelet, menyerna/inventory är hemskt för att vara ett pc spel. Och dom låga texturerna gör inte saken bättre...
Något är fel när utvecklare som får betalt gör ett sämre jobb än mod communityn som gör saker gratis. Och troligen är det det Bethesda räknar med, att moddarna kommer fixa spelet grafiskt så dom slipper. Giriga svin.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Herrejävlar, aldrig använt ett sämre inventory/character screen system, det är seriöst helt jävla horribelt....
och som nämnt tidigare så är texturer och SPECIELLT animationer något det känns som de bara tog från tidigare spel. Design på landskap och speciellt drakarna är väl snyggt men vafan kom igen, ett spel med den här grafiken och animationer skulle kunna släppts för 5 år sedan, sen är det inte speciellt lättdrivet och musen känns helt supermongo även fast jag stängt av mouseaccel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Bethesda har verkligen varit lata med detta spelet, menyerna/inventory är hemskt för att vara ett pc spel. Och dom låga texturerna gör inte saken bättre...
Något är fel när utvecklare som får betalt gör ett sämre jobb än mod communityn som gör saker gratis. Och troligen är det det Bethesda räknar med, att moddarna kommer fixa spelet grafiskt så dom slipper. Giriga svin.

Japp. Tror också att de gör en sån kall beräkning. Tyvärr

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Detta med grafiken; själv så bryr jag mig inte speciellt mycket då jag bara kräver att atmosfären ska vara riktigt härlig samt att rustningarna och karaktärerna inte ska vara fula som stryk.
Håller på och skapar min karaktär nu och måste bara säga att dem har lyckats riktigt bra med texturerna på karaktärerna. Håret svävar inte längre ett par cm ovanför huvudet och t.o.m. Khajiit och Argonian ser riktigt bra ut.

Skrivet av FribBe:

Det va inte illa.
74000 ner till TF2 på current och 22000 ner till MW3's peak.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jahapp, idag fick man äntligen börja spela. absolut roligt, men jag har allvarliga problem med lagg och musen är så fruktansvärt seg! the witcher 2 kan jag dra på allt på max och det ser fantastiskt ut och flyter bättre än skyrim. Hoppas det ordnas med nya drivrutiner eller patch...

Permalänk
Medlem

Blir ju galen på den här installationen...
Först blir man överlycklig när skivan trillade ned med posten igår. Men installera, det får man inte förrän rätt datum. Men OK.
Sedan blir det rätt datum, och jag installerar. Försöker starta spelet "Steam is too busy". So what? Singleplayer spel, någon?
Sedan svarar Steam äntligen, då ska man dra ner en patch som tar 2 timmar.

Så intrycket såhär långt är att Bethesda uppför sig som riktiga asses mot sina kunder genom att göra installation osv komplicerad. Hoppas att spelet väger upp det (och jo, det vet jag ju att det kommer göra).

Känns ju kort sagt uselt att jag som beställde spelet för ett halvår sedan fortfarande inte fått igång det, medan folk som piratar redan spelat i ett dygn. :S
*off to klaga på Bethesdas support*

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mandrake:

jahapp, idag fick man äntligen börja spela. absolut roligt, men jag har allvarliga problem med lagg och musen är så fruktansvärt seg! the witcher 2 kan jag dra på allt på max och det ser fantastiskt ut och flyter bättre än skyrim. Hoppas det ordnas med nya drivrutiner eller patch...

v-sync ska tydligen vara en stor bov till det så testa och stäng av det. Hjälpt många på skyrim forumet.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Spelet flyter på bra i low trots mina specs under Har inte klockat prollen nu heller så den går bara på 2,4 ghz

Visa signatur

Q6600 @ 3.1ghz | Gigabyte P35-DS3 | Gigabyte Radeon HD6850 1024MB OC | A-data 3GB RAM + 2GB Kingston | Corsair AX 750W 80+ GOLD | NZXT Apollo Black |

Permalänk
Medlem
Skrivet av FribBe:

Nja inte på peak, MW3 är uppdelat i två spel. Lägger du ihop SP och MP hamnar du en bit över...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ixos:

Nja inte på peak, MW3 är uppdelat i två spel. Lägger du ihop SP och MP hamnar du en bit över...

Kan också vara så att många som spelar MW3 spelade både SP och MP.