speltangetbord för max 600kr, behöver hjälp..

Permalänk
Medlem

speltangetbord för max 600kr, behöver hjälp..

Någon som ha koll på bra tangentbord? behöver köpa ett nytt då mitt ha slutat att fungera.. använder just nu ett grymt föråldrat ps2 tangentbord, och de lämpas inte för gaming..

__________________
Fractal R3, i52500k @4,4ghz, antec 620 h20, ocz 650w modulärt, corsair 2x4gb, gtx 560ti oc, msi p67a-gd55(b3)

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K @4.2GHZ GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC Motherboard: GIGABYTE GA-Z170 GAMING K3-G1 PSU: CORSAIR VS 650W 80+ V2 Case: PHANTEKS ECLIPS P400 RAM: KINGSTON HYPERX FURY 16GB 2400MHZ DDR4 SSD: Samsung 840 series 500GB SSD: KINGSTON UV400 240GB CPU COOLER: DEEPCOOL MAELSTROM 120T

Permalänk
Permalänk
Discokungen

http://www.inet.se/artikel/6606163/steelseries-6g-v2-gaming-k...

Det är grymt värt annars, mekaniska brytare > allt annat.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

är rätt sugen på Microsoft SideWinder X4

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K @4.2GHZ GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC Motherboard: GIGABYTE GA-Z170 GAMING K3-G1 PSU: CORSAIR VS 650W 80+ V2 Case: PHANTEKS ECLIPS P400 RAM: KINGSTON HYPERX FURY 16GB 2400MHZ DDR4 SSD: Samsung 840 series 500GB SSD: KINGSTON UV400 240GB CPU COOLER: DEEPCOOL MAELSTROM 120T

Permalänk
Skrivet av Flamso:

http://www.inet.se/artikel/6606163/steelseries-6g-v2-gaming-k...

Det är grymt värt annars, mekaniska brytare > allt annat.

What this guy said

Permalänk

Rekommenderar dock att du far till en affär och känner noggrant på grejerna, och tar vad du tycker känns bäst

Permalänk
Medlem

Svårt att göra de här uppe, ha ingen s,k gaming affär här

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K @4.2GHZ GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC Motherboard: GIGABYTE GA-Z170 GAMING K3-G1 PSU: CORSAIR VS 650W 80+ V2 Case: PHANTEKS ECLIPS P400 RAM: KINGSTON HYPERX FURY 16GB 2400MHZ DDR4 SSD: Samsung 840 series 500GB SSD: KINGSTON UV400 240GB CPU COOLER: DEEPCOOL MAELSTROM 120T

Permalänk
Medlem

Använder en x4 och är väldigt nöjd. Vad är du ute efter? något speciellt?

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

är ute efter ett speltangentbord, helst med multitangenter, t,ex play paus, etc..

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 6700K @4.2GHZ GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 OC Motherboard: GIGABYTE GA-Z170 GAMING K3-G1 PSU: CORSAIR VS 650W 80+ V2 Case: PHANTEKS ECLIPS P400 RAM: KINGSTON HYPERX FURY 16GB 2400MHZ DDR4 SSD: Samsung 840 series 500GB SSD: KINGSTON UV400 240GB CPU COOLER: DEEPCOOL MAELSTROM 120T

Permalänk
Medlem

om du ska köpa ett tagentbord för under 500 så kan du kolla på cdon.com dem har frifrakt på allt (?) iaf tagentbord
inets swec erbjudande på frifrakt kräver att du handlar för minst 500kr
http://cdon.se/hemelektronik/microsoft_sidewinder_x4_keyboard...

Visa signatur

PC

| Core i5 2500K |Nocutua NH-U9BSE2 | ASUS P8Z68-V PRO | ASUS GTX 560 ti Direct CU II| Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB | Corsair HX 750W | WD Caviar Black 1TB | Fractal Design Arc |

Permalänk

Hade kört på X4, testade min kompis X4 här om dagen och det är väldigt skönt att skriva/spela på. Ghosting existerar inte heller(i praktiken) på det tangentbordet trots att det är usb. Väldigt bra tangentbord för det priset.

Permalänk
Avstängd

http://www.inet.se/artikel/6606196/razer-arctosa-silver-gamin...

Slår allt med sin touch panel :), även bekvämt med armstödet.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar X4 Sidewinder, om du vill gå upp lite i pris kanske X6 Sidewinder kan vara något?

Permalänk
Medlem

köp på cdon
SideWinder X4 + fri frakt + fri trisslott = 299

edit* gäller till 14/11 tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fönstrputtsaren:

Hade kört på X4, testade min kompis X4 här om dagen och det är väldigt skönt att skriva/spela på. Ghosting existerar inte heller(i praktiken) på det tangentbordet trots att det är usb. Väldigt bra tangentbord för det priset.

Har du 28 fingrar så gör det det!

Permalänk
Medlem

Rekommenderar X4 Sidewinder, för priset så är det oslagbart. Personligen tyckte jag inte om SteelSeries 6G v2 eller något av Razer's.

Permalänk
Medlem

Mest prisvärda tangentbordet imo. Köp billigt (50 spänn) på #dreamhack.trade på DH.
Brorsan slängde sitt Lycosa och bytte till det tangentbordet, helt klart värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kingkeso:

är rätt sugen på Microsoft SideWinder X4

Tror det är ett bra val.

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Rekommenderar X4 Sidewinder, om du vill gå upp lite i pris kanske X6 Sidewinder kan vara något?

Kollade på komplett och x6 är fyra kronor billigare än x4..

Visa signatur

Moderkort: MSI MPG X570 Gaming plus CPU: Ryzen 7 5700X3D
RAM: Crucial Ballistix 16GB DDR4 3600 MHz Kylning: Noctua NH-D15 chromax.black Lagring: 4 x Samsung 840 Pro 500GB
Grafikkort :Sapphire Radeon™ RX 6950 XT PURE NITRO+ Nätaggregat: EVGA SuperNOVA 750 G2
Chassi: Fractal Design Define Vision S2 Blackout Monitor: HP OMEN 27 & Acer XF270HUC
Tangentbord: Corsair Gaming Strafe RGB MX SILENT Mus: SteelSeries Rival 700

Permalänk

Som många andra, sidewinder x4 är ett bra köp. Det enda negativa är väll armstödet som tog ca 2 månader för mig att vänja sig vid. X6:an har ett mycket bättre armstöd..

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel i5-2500K 3.3ghz 6mb@ 4.0ghz | Corsair 8gb Vengeance 1600MHz | Asus P8P67 PRO | XFX HD6950 2GB | Vertex 3 120GB | Samsung Spinpoint 1TB | Corsair HX 750W |

Permalänk
Avstängd

Har testat sidewinder IRL, inge kvalite att prata om, men bra ifall du har riktigt låg budget.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av chainzaw:

http://www.inet.se/artikel/6606196/razer-arctosa-silver-gamin...

Slår allt med sin touch panel :), även bekvämt med armstödet.

Vad menar du med touchpanel? Mitt Arctosa har vanliga knappar under filmen uppe till höger, ingen LCD med touchkänslighet.

Permalänk

Ett Saitek Eclipse II! Absolut skönaste tangentbordet jag har ägt. Att skriva går som en dröm!
3 olika belysningar samt att du kan ställa in styrkan också.
Play, pause, byta låt, muta, stänga av låten m.m.

Tror den går för 450 på CDON.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Testar telefoner och tillbehör: www.apetech.se

Permalänk
Medlem

Steelseries 6Gv2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laine:

Vad menar du med touchpanel? Mitt Arctosa har vanliga knappar under filmen uppe till höger, ingen LCD med touchkänslighet.

Längst upp till höger, precis som lycosa?

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av chainzaw:

Längst upp till höger, precis som lycosa?

Lycosa har touch, Arctosa har inte touch, där är det istället "tactile buttons". Det var därför jag blev lite nyfiken.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Laine:

Lycosa har touch, Arctosa har inte touch, där är det istället "tactile buttons". Det var därför jag blev lite nyfiken.

vad är skillnaden :o?

Permalänk
Medlem

Jag mår dåligt av alla rekommendationer av tangentbord med "rubber dome-brytare". Lägg till 100 kronor och köp dig något rejält.

Köp ett mekaniskt alltså. SteelSeries 6GV2 eller Razer BlackWidow är en av valen du kan göra här i Sverige.

Annars finns det några andra val som PLU ML-87 (som du dock måste köpa från utlandet) samt CM Storm Quick Fire Rapid som hamnar omkring din budget...

Skrivet av chainzaw:

vad är skillnaden :o?

Skillnaden är att det inte känns när du trycker på Lycosa (du nuddar bara i princip), men på det andra tangentbordet måste du göra ett knapptryck.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Har testat sidewinder IRL, inge kvalite att prata om, men bra ifall du har riktigt låg budget.

HAHAHA du snackar om kvalite och så länkar du det sämsta Razer tangentbordet. xD Plastigare skit får man leta efter, känns som att knapparna ska lossna när man trycker på dom. Sidewinder är förmodligen det bästa tangentbord du kan hitta för det priset.

Visa signatur

Dator: Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | ASRock P67 Extreme4 GEN 3 | Corsair 8GB XMS3 | MSI GTX 770 | Crucial m4 128GB + 500GB Western Digital Caviar Blue | Corsair TX 750W
Kringutrustning: Asus VG248QE | ZOWIE FK1 | Ducky YYY | PureTrak Talent | Audio Technica ATH-AD700 + AntLion ModMic 4.0

Permalänk
Medlem
Skrivet av dav1d:

HAHAHA du snackar om kvalite och så länkar du det sämsta Razer tangentbordet. xD Plastigare skit får man leta efter, känns som att knapparna ska lossna när man trycker på dom. Sidewinder är förmodligen det bästa tangentbord du kan hitta för det priset.

Det bästa tangentbordet för pengarna hittar du här.

Mekaniskt. Cherry MX Black (som SteelSeries 6GV2). För 10 spänn. Helt klart värt för den som vill testa ett mekaniskt tangentbord.

Du måste dock kontakta dem på sidan om du vill att de ska skicka tangentbordet utanför Tyskland.

Om ni behöver mer hjälp gällande detta... kolla denna tråd på det största Europiska forumet gällande tangentbord.