Permalänk

Dubbel Trubbel!

det här problemet hände för typ ett år sen men har inte orkat ta tag i det

Det var såhär att när jag fick ADSL till min dator så ville jag tanka lite mera on ni förstår(inte warez) då fick jag en ny 60GB i present. Men när jag var som mest glad så skulle jag koppla in den i datorn och köra den som slave, trodde jag. men det ville sig inte, hela systemet hängde sig och jag kunde inte starta datorn. "Vafan" utbrast jag. Jag tog ut båda diskarna och synade dom. Såg ok ut men nu stoppade jag bara i in gammla disk, en 30gb som följde med datorn som jag hade mina gammla filer + windows på. Nehe! Nu ville den inte stara heller! lol sa jag och ryckte ut strömmen och slet ut 30Gb och satte i 60GBen då startade den utan probbs och den hittade den i bios.....nu undrar jag om jag kan haft sönder den eller är det nån jäkla liten inställning som jag måste fixa innan? Disken snurrar igång när man startar datorn men bios vägrar hitta den jag har satt jumprarna rätt, 30gben som master och 60Gb som slave och vice versa....kan tillägga att det är(var!?) en IBM deskstar

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"

Permalänk
Medlem

Låter som om din bios inte stödjer diskar över 32gb...

om du har tur kan du lösa det genom att uppgradera biosen..

Visa signatur

p4 2.53@161*19 | P4G8X d | 2*256 twinmos 3200 | PoV ti4200 xp | 120 GB 120gxp | creative live value!
bara 13000p.. RAZ

Permalänk

tyvärr....hadde 30gbaren innan jag fick 60gbataren som sagt....om du manade sammanlagt så vet jag ju inte...

Visa signatur

"Pain is temporary, Glory is forever"

"Om man klonar en sjörövare, får man då en piratkopia?"