MW3 varför dåliga recensioner?

Permalänk
Medlem
Skrivet av setam:

Jag tycker grafiken duger i MW3. Att komma ihåg är att CoD är konsol spel och därför är grafiken medelmåttig, BF är PC spel och därför är grafiken underbar. Att jämföra dom är dumt för dom är olika spel riktat till olika personer men jag ska ge mig på det iallafall.
CoD levererar ett spel per år vilket innebär små ändringar per spel, BF levererar mer sällan vilket innebär mer ändringar per spel. Vilket är bäst? Jag personligen tycker, många spel, små ändringar. Varför? Om ett CoD suger är det inte hela världen, det kommer ju ett nytt om 12 månader. Jag tycker också det är bra för variationen att dom gör många spel, med BF känner jag att det blir alldeles för utspelat innan ett annat kommer ut. Nu kommer många få NördRage för att jag skrev det där, men jag vet att MW3 är MW2 likt väldigt mycket vilket på vissa sätt stör mig och på andra är otroligt bra. CoD har hitta sin ``grej´´ sin magiska formel för framgång. CoD behöver inte och ska inte ändra så mycket som BF för CoD är``som det ska va´´ medans BF har inte sin magiska formel på samma sätt. BF är tvåa efter CoD och det är bara så, vad du än säger ändrar inte det.
Och alla som gnäller över att MW3 är DLC till MW2, vet för det första inte vad dom pratar om, och för det andra: Är inte BF3 lite för likt BFBC2?

``And let the hate commence´´

På vilket sätt är BF3 likt BFBC2? Kan inte hitta många... Kanske för att det handlar om krig och att det finns identiska gamemodes?

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andyah:

cod är motsvarigheten till sims nästan ut med så mkt spel som möjligt

Det verkar vara för samma åldersgrupp också he he

Visa signatur

CPU: Intel core i7-2600K @ 4.8 GHz, GPU: Asus Strix RX580, Moderkort: Asus Maximux IV Gene-Z, RAM: 16gb Corsair Vengance 1600 MHz PSU: Corsair AX 850w Chassi: CM SL600M.

Permalänk
Medlem

Räcker det inte med sådana här trådar snart?
Hade räckt med en.
Spela det du tycker är kul!
BF3 Lite mer taktiskt, fordon bättre grafik. Lite mera verklighetstroget
MW3 Snabbt små banor. Mera ett konsolspel imo

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Avstängd
Skrivet av eXizoR:

Räcker det inte med sådana här trådar snart?
Hade räckt med en.
Spela det du tycker är kul!
BF3 Lite mer taktiskt, fordon bättre grafik. Lite mera verklighetstroget
MW3 Snabbt små banor. Mera ett konsolspel imo

och mera blunda och spraya!Alltid träffar man något

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Om jag inte minns fel så gav våra "kära" gamereactor 8/10, mest för att dem är trogna Cod.
Det är svårt att gämföra ett Battlefield med ett Cod spel, då Battlefield går mer på kvalitet och Cod mer på kvantitet. Och det säger sig själv ganska bra, när Cod kommer varje jäkla år, och Battlefield hittar ut ifrån studion med bra mellanrum, några år emellan. Battlefield spelen håller i sig självt längre, så visst kan ett Battlefield vara bättre än ett Cod, men gillar man kvantiteten över kvaliteten så är det ju Cod man får gå på.

Cod4 spelar fortfarande många så att Cod spelen inte skulle hålla ut länge är rent bullshit...finns faktiskt folk som spelar cod1 fortfarande också (visst mestadels bolt-action rifles only servers men ändå). Går man in på BF1942 är där nog färre spelare om några...

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

Jadu.. Här fick man inte undra varför. Jag har läst dem men finner ingen vettig svar, de ända svar jag får är "Dålig grafik". Jag har inte klagat på bf3 har köpt spelet och spelar de ibland. Träna på att vara artigare ^^

Nej jag såg att du inte klagade på BF3 (mer än att du förväntade dig mer av det) och sade bara att om det nu finns recensioner (som jag inte orkat läsa) så borde ditt svar finnas där. Förstår inte hur du lyckas vända mitt svar till att vara oartig faktiskt.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

MW3 varför dåliga recensioner?

Hmm jag äger och har spelat alla cod & bf spelen och har råd att låta bli att spela dom som jag inte av någon anledning gillar eller som ej tilltalar mig.

Jag tycker att det låter lite som en diskution som fördes i sandlådan när man var barn och lekte med bilar, min brandbil är bättre än din typ, det är ju helt olika typer av spel.
Det är väl bra! på så sätt träffar man en bredare målgrupp det där om att man inte behöver skill etc, i cod är bara barnsligt och ett dumt påstående för att provocera.
Visst retar jag mig på vissa saker i alla spel men som helhet så får jag en massa timmar av underhållning och spänning av ett spel som kostar 300-500 kr, det är en Pizza och ett par öl på krogen no big deal!

Jag väntar på att Cod skall komma med ett spelläge liknande som ArmyOfTwo typ 2-5 spelare i samma lag som skall utföra uppdrag mot andra lag som man kan anpassa sina olika färdigheter etc.
Jag kan tänka mig en massa olika former av uppdrag som man får utföra mot andra lag, skulle vara kul med ranking mm. det perfekta spelet existerar inte och kommer aldrig att skrivas så det passar alla. det jobbigaste är fuskare har redan stött på wallhack och aimbots i mw3 & bf3 suck detta får mig att må illa.

Permalänk
Medlem

Finns bara ett svar på den här frågan, med risk för att bli trollstämplad, men men: "Haters gonna hate". Alla forum oavsett kategori/inriktning har ballat ur när det gäller att kommentera CoD efter "MW2-skandalen". Hur man än vrider och vänder på det var det inte vänligt mot PC-användarna och sättet man tar betalt för extrabanor och det nya spelet MW3 som är väldigt likt MW2 fick helt enkelt bägaren att rinna över, även för mig, men jag försöker att inte skrika alltför mycket om det på forum och bli ett troll i mängden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gingerejl:

Jag undrar varför de flesta ger mw3 dålig betyg, Jag tycker de är de bästa spelet just nu och grafiken är bättre än mw2 (Inte mycket dock). Det är inte bf3 grafik men båda har sina för/nackdelar. Jag förvänta mig mer från battlefield 3 och mw3 uppfyllde mina förväntningar om inte mer. Intensiva matcher, små banor och nya fina perks och vapen

*Special Ops - Co op som är jävligt kul och spela med en kompis, det är väldigt lätt även på veteran
*Special Ops Survival - Är som zombie's i black ops bara att man får springa fritt här och man dödar människor, ganska kul svårare för varje runda, köpa och uppgradera vapen. Turrets, granater, killstreaks allt går och köpa.
*Single Player - Acceptabelt tog runt 3,5timmar för mig att klara ut det, Kunde ha varit längre.
*Multiplayer - Intensivt, Vapnen får exp som man kan uppgradera, väldigt unikt men bra.

Sniper - Enklare och quickscopa än black ops men svårare än mw2. Balanserat helt enkelt

Så tycker jag om spelet och jag undrar om folk ignorerar spelet pga black ops som var "årets flopp"

Kan tänka mig att du spelar på Xbox eller Ps3. De flesta här på sweclockers spelar dator och där finns uppebara problem med mw3. Att Black Ops var en flopp på konsoll bör du också tillägga. Det spelet är allas favorit spel här så du lär få en del mothugg av detta påstående! (många)

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Haglund:

Finns bara ett svar på den här frågan, med risk för att bli trollstämplad, men men: "Haters gonna hate". Alla forum oavsett kategori/inriktning har ballat ur när det gäller att kommentera CoD efter "MW2-skandalen". Hur man än vrider och vänder på det var det inte vänligt mot PC-användarna och sättet man tar betalt för extrabanor och det nya spelet MW3 som är väldigt likt MW2 fick helt enkelt bägaren att rinna över, även för mig, men jag försöker att inte skrika alltför mycket om det på forum och bli ett troll i mängden.

Köpte en Pc för ett tag sedan och börjar förstå varför Pc människor anser Mw2 vara en flopp. När jag läste det första gången tyckte jag ni var dumma i huvudet. Mw2 är det bästa spel jag spelat. MEN jag spelade det på konsoll. Stor skillnad. Verkar som CoD kör nån slags varannan taktik? Balc kOps är ju as nice på Pc. Snabbt. Snyggt. Coolt. Det anser dock konsoll folk vara ett skadal spel då det hackar både på Xbox och Ps3. Efterssom man itne kan uppgradera en konsoll kan dom ju inte släppa spel som kräver för mycke. Fanns fler fel också. Men vad tror du varannan gång är det Pc vänligt? Varannan konsoll? Ska köpa Mw3 på Ps3 och testa min teori. En annan grejj jag tycker är trist är att det inte verkar finnas nått Pc vänligt spel med Quickscope!

Visa signatur

Aerocool DS Cube Svart Fönstersida - BitFenix Recon Fläktkontroller - Intel Core i7 4770K@3,5GHz - Intel 530 120Gb SSD - Asus Maximus VII Gene - XFX Radeon HD 7990@1,0GHz Quadfire - Seasonic 1200W Platinum - Corsair H55 - Corsair Dominator Platinum@2,4GHz - Steelseries Sensei Pro FNATIC Rubberized Modded - SteelSeries 6G v2 - SteelSeries Qck+

Permalänk
Skrivet av Thewiruz:

Ursäkta? COD har ju sett ut precis likadant sen MW1 men du förväntade mer av BF3 där allt är revolutionerande?

Folk har rätt att spela vad de vill och du tycker om COD och andra BF,. Folk i övrigt hade nog förväntat sig mer än det lilla lilla dom verkligen gjort på spelet.Det har på sitt mamimum scriptat lite nytt men knappast rört en enda kod i själva motorn.Visst folk med dålig spec på datorn är överlyckliga men hallå. Det enda intresset som finns är att tjäna pengar på folk numera i cod serien. Motivationen känns som bortblåst när man spelar skiten rent ut sagt!

COD och BF är dessutom två skilda spel ,I COD funkar det att springa runt och spraya meds i BF är det lagspel som gäller

Tack för din åsikt.

Skrivet av Kilgam:

Jag spelar båda och har redan börjat tröttna på MW3 innan jag ens prestigat. Det är på tok för lik MW2, det finns inga "stora maps" utan allt är trångt, och de har fortfarande inte fixat dedikerade ranked servers.. FPS med 150+ ping konstant - nej tack!

Hmm.. Hade du förväntat dig stora maps på CoD serien? då är du på fel plats.

Skrivet av Nirr1:

Det verkar vara för samma åldersgrupp också he he

Jadu.. Det verkar som om alla "p120r" spelar CoD men jag har märkt att de är tvärtom eftersom BF3 är så "populärt", reklamer bla bla bla så tar dem de före mw3, jag har bara sett mw3 trailer på dator, inte på tv inte nere vid gamestop eller ebgames. Dock har jag sett väldigt mycket battlefield 3 logo'n varje busshållsplats, tv.

Skrivet av Pixo:

Nej jag såg att du inte klagade på BF3 (mer än att du förväntade dig mer av det) och sade bara att om det nu finns recensioner (som jag inte orkat läsa) så borde ditt svar finnas där. Förstår inte hur du lyckas vända mitt svar till att vara oartig faktiskt.

"Varför sitta vaken om nätterna och undra varför andra tycker annorlunda?" Jag har insomnia och inte kan sova får man inte skriva det och vänta tills imorgon på svar, tydligen var du också uppe. Det kanske är för att jag har insomnia då jag tog åt mig men men..

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Medlem

mw3 är det sämsta cod hittills.

-låst FoV
-låst FPS
-inge mods
-unranked deticated servers
-sämsta mapsen i cods historia
-bil och hus modeller från cod 4

+ det ända positiva är väll att det är återanvänt matrial från tidigare spel, sparar på miljön!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hagenius:

-låst FoV
-låst FPS
-inge mods
-sämsta mapsen i cods historia

+ det ända positiva är väll att det är återanvänt matrial från tidigare spel, sparar på miljön!

Tycker alla spel efter RtCW är sämsta, för inget spel har Quakecon Låst FPS är en guda gåva.... vill ja se kängurus åker ja till zoo (Black ops hade sina delfiner (dolphin dive)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem

Cod 4 och Cod 2 är dem bästa.

Sen började jag garva när du kom till denna punkten.
"Special Ops - Co op som är jävligt kul och spela med en kompis, det är väldigt lätt även på veteran" Ska detta vara en fördel? Det är ända som är nytt i MW3 från MW2 är =
Nya maps
Nya killstreaks och hur det fungerar
perk system?
Nya vapen?
något ändrade ljud och lite lite på modellerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hagenius:

-låst FoV
-låst FPS
-inge mods

This. Sånt går aldrig en riktig pc spelare med på, speciellt inte allt detta tillsammans. Värst är så jäkla låg FoV, själv mår jag illa av det. Unranked dedicated servers är väldigt pinsamt det också.
Dagens kids ställer nästan inga krav dock.

Visa signatur

Speldatorn:
Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Samsung 27G60SD QD-OLED |

Permalänk
Skrivet av snozan:

Tycker alla spel efter RtCW är sämsta, för inget spel har Quakecon Låst FPS är en guda gåva.... vill ja se kängurus åker ja till zoo (Black ops hade sina delfiner (dolphin dive)

Att man kan hoppa längre m.m när man har högre fps beror bara på att utvecklarna inte hade tänkt på saken eller något liknande. Låst FPS är inget positivt, möjligtvis kan man väl låsa fpsen över ett visst steg men ser ingen andledning för detta, eller har jag fel?

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel i5 2500K 4.4 GHz| Processorkylare: Corsair H80 | RAM: Corsair 8GB 1600MHz VENGEANCE | Grafikkort: XFX Radeon 6970 Crossfire | Nätaggregat: Corsair AX1200
Skärm: Samsung S27A950D | Tangentbord: Razer Lycosa | Mus: Razer Deathadder Respawn (Lefthand edition) | Musmatta: Razer Goliathus

Permalänk
Medlem

Jag gillar MW3, men tycker att de kunde gott ha släppt den som en DLC till MW2 istället,,ser ju likadant ut.

Fast jag gillade MW2 som satan o andra sidan.

Ps, jag gillar BF3

Visa signatur

|Fractal R2| i7 930@2,8 GHz| NH-D14| X58A-UD3R| ATI 5870| Corsair 6GB XMS3 ram| Crucial m4 64GB SSD +Intel x25 G2 40GB SSD +2*Samsung F3 1T i raid| FD 650W| WIN 10 64|

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Mw3 är inget dåligt spel, men varför släppa samma spel fyra gånger? (mw, mw2, black ops, mw3)
Alla spelen är i stort sett samma. Sen är det ju klart att det var lite skillnad mellan mw och mw2 och black ops var inte riktigt samma spel heller, men mw3 är ju exakt som mw2.

När det gäller gameplay så var black ops en stor framgång, de balanserade kill streaksen och gjord multiplayern mer spelbar.
Men självklart whinar alla över det där jäkla quickscoop som är helt värdelös och att killstreaksen suger.

Alla mw titlar har varit exakt samma sak, varför släppa ett nytt spel när det är mer en expansion eller DLC?
Ett nytt spel = Ny handling, i de flesta fall en ny spelmotor.
Produkt med samma handling, samma motor = Expansion eller DLC. Så har det varit av alla expansions jag har köpt.

Sedan säger folk att bf3 liknar bad company, visst gör det.
Men har ni glömt att det är en helt ny handling och en helt ny motor?
Man kan inte jämföra hur mycket underhållning ett spel har men man kan jämföra själva arbetet i spelet och hur uppdrag utförs samt hur balanserat det är, jämför man på dom punkterna så vinner bf3 med hästlängder.
Bara för att ni tycker att mw3 är roliga så kan ni inte säga att det är bättre än bf3 då alla inte har samma åsikter.
Då återstår de punkterna jag nämnde samt fler punkter.

Hur svårt är det att förstå, det ser ju mest ut som om det är folk som reggat från 2010 som gillar spelet, är det ett sammanträffande?
Det tror jag inte..

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av gingerejl:

Jag undrar varför de flesta ger mw3 dålig betyg, Jag tycker de är de bästa spelet just nu och grafiken är bättre än mw2 (Inte mycket dock). Det är inte bf3 grafik men båda har sina för/nackdelar. Jag förvänta mig mer från battlefield 3 och mw3 uppfyllde mina förväntningar om inte mer. Intensiva matcher, små banor och nya fina perks och vapen

*Special Ops - Co op som är jävligt kul och spela med en kompis, det är väldigt lätt även på veteran
*Special Ops Survival - Är som zombie's i black ops bara att man får springa fritt här och man dödar människor, ganska kul svårare för varje runda, köpa och uppgradera vapen. Turrets, granater, killstreaks allt går och köpa.
*Single Player - Acceptabelt tog runt 3,5timmar för mig att klara ut det, Kunde ha varit längre.
*Multiplayer - Intensivt, Vapnen får exp som man kan uppgradera, väldigt unikt men bra.

Sniper - Enklare och quickscopa än black ops men svårare än mw2. Balanserat helt enkelt

Så tycker jag om spelet och jag undrar om folk ignorerar spelet pga black ops som var "årets flopp"

"*Special Ops - Co op som är jävligt kul och spela med en kompis, det är väldigt lätt även på veteran" Detta säger inte mycket, du måste förklara varför det är kul

Det enda roliga men detta fanns redan i WaW, varför betala ett nytt spel när jag kan köra det i blops eller waw?

*Single Player - Acceptabelt tog runt 3,5timmar för mig att klara ut det, Kunde ha varit längre
Nu är det så att både bf och cod är Multiplayer spel så jag har ingen kommentar på denna

-Jaha? som om det inte redan har funnits sedan bf2 och 2142 som släpptes run 2005-2006?
MW1 med exp kom ut 2006.
Visst är det roligt med unlocks men det har ju bf3 med, de har inga dumma prestige utan mycket mer vapen som faktiskt tar en tid att unlocka medan i cod så kan man unlocka allt i assault förutom headshot skins på cirka 6-12 timmar.

*mw3 uppfyllde mina förväntningar om inte mer. Intensiva matcher, små banor och nya fina perks och vapen
-Ja perks, jippi det är ju kul men hur balanserar det spelet? Nya vapen också det var som fan som om det inte har kommit nya vapen till battlefield 3 också. Små banor med trånga utrymmen har bf 3 också.

Därför får den dåliga recensioner, inget är nytt allt är samma sak, spelet är obalanserat. Spelet är inte uselt men den förtjänar verkligen inte mer än 8/10 average poäng.

BF3: Både stora och små banor, Rush, TDM, conquest samt Squad mode av de.
Ny motor, Nya vapen samt nya patches som balanserar spelet, Bullet drop, suppression assist, med kits, ammo, 4 klasser där varje klass har sina unika vapen. Sniper är borta, man är recon, man hjälper faktiskt laget.
Sedan får man hoppas på att mods kommer också!

BF3 är inte toppen bra spel heller, jämför man med BF3 så vinner bf3 faktiskt
SP= Skit

Så vad är det som gör cod så himla bättre när man jämför, bara för att du tycker det är kul så blir det inte bättre eftersom de gör recensioner kritiserar vissa punkter och sedan kommer de med sina åsikter om spelet som t.ex "there are no big changes but in my opinion the game is still fun and every cod fan should buy it"

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

DU glömde HQ De enda ja lirar, skitkul ju . Domination har ju alltid fasta flaggpunkter, så många kommer campa. HQ byter ju punkt hela tiden (slumpmässigt).

Att försöka förklara för en BF3 spelare idag på detta forum är helt menlöst. Dom kommer rabbla sina mantra om och om igen. Fler följer efter, utan att veta varför, för att "va inne" (konstigt nog är de flesta som rabblar samma mantra registrerade, mitten av 2011).

2011 har de blivit lite inne att hata cod, samt hylla BF3 - trots att båda spelen har spelare så de räcker och blir över.

MW2 var kul, sen kom hackers å tog över spelet, då tröttna man. Sen kom blackops, som i mitt tycke kändes väldigt kasst grafiskt samt bandesignen. Sen kom MW3, som visst påminde om MW2 (vapnen etc), dock utan hackers (än så länge). Så jag är nöjd

Angående MW3 och inga hackers, så fanns det gott om dom redan dag 1, det har väll dock inte hunnit sprida sig så kraftigt än men get det en vecka eller två. Börjar tröttna på VAC som tycks updatera långsamt som fan när det gäller deras anticheat. Såg en video med någon brittisk rececent från dag 1 där det var en hacker inne, dom satt o prata om hur bra han var och vilka skills han hade. Kan dock inte hitta den igen, var väldigt underhållande. Dessvärre kan jag inte komma på vafan videon hette och formatera om datorn i morse. Nä nu gick ja väldigt ot.

lite ont: en anledning till att många ger dåliga recencioner är ju helt klart för att spelet i sig igentligen inte tillför något nytt, dom har putsat ytterst lite på det visuella förutom det säger jag som många andra att det lika väl kunde varit ett map-pack.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saeon:

BF3 har väl knappast revolutionerat på någon punkt utom möjligtvis i grafik- och ljudväg. Det har snarare fördummats om man jämför med BF2. Med det sagt så är inte MW3 mycket bättre.

Tyvärr kommer vi få leva med att spel fördummas då dom vill nå ut till en bredare publik. Det finns inget som heter stolthet kvar i spelvärlden längre, nu handlar allt om pengarna.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Weikav Stars75 // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Philips 34M2C6500 // // Display 2: Dell S3422DWG // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Skrivet av Uzor:

"*Special Ops - Co op som är jävligt kul och spela med en kompis, det är väldigt lätt även på veteran" Detta säger inte mycket, du måste förklara varför det är kul. Det är kul för att man får testa många nya saker och hjälpa till, ljudkommunkation mellan spelarna. Man får testa ex. AC-130 och juggernaut.

Det enda roliga men detta fanns redan i WaW, varför betala ett nytt spel när jag kan köra det i blops eller waw?

*Single Player - Acceptabelt tog runt 3,5timmar för mig att klara ut det, Kunde ha varit längre
Nu är det så att både bf och cod är Multiplayer spel så jag har ingen kommentar på denna

-Jaha? som om det inte redan har funnits sedan bf2 och 2142 som släpptes run 2005-2006?
MW1 med exp kom ut 2006.
Visst är det roligt med unlocks men det har ju bf3 med, de har inga dumma prestige utan mycket mer vapen som faktiskt tar en tid att unlocka medan i cod så kan man unlocka allt i assault förutom headshot skins på cirka 6-12 timmar.

*mw3 uppfyllde mina förväntningar om inte mer. Intensiva matcher, små banor och nya fina perks och vapen
-Ja perks, jippi det är ju kul men hur balanserar det spelet? Nya vapen också det var som fan som om det inte har kommit nya vapen till battlefield 3 också. Små banor med trånga utrymmen har bf 3 också.

Därför får den dåliga recensioner, inget är nytt allt är samma sak, spelet är obalanserat. Spelet är inte uselt men den förtjänar verkligen inte mer än 8/10 average poäng.

BF3: Både stora och små banor, Rush, TDM, conquest samt Squad mode av de.
Ny motor, Nya vapen samt nya patches som balanserar spelet, Bullet drop, suppression assist, med kits, ammo, 4 klasser där varje klass har sina unika vapen. Sniper är borta, man är recon, man hjälper faktiskt laget.
Sedan får man hoppas på att mods kommer också!

BF3 är inte toppen bra spel heller, jämför man med BF3 så vinner bf3 faktiskt
SP= Skit

Så vad är det som gör cod så himla bättre när man jämför, bara för att du tycker det är kul så blir det inte bättre eftersom de gör recensioner kritiserar vissa punkter och sedan kommer de med sina åsikter om spelet som t.ex "there are no big changes but in my opinion the game is still fun and every cod fan should buy it"

Det är Left 4 Dead 2 när ettan redan finns? Varför man ska betala ett nytt spel är pga det här är ny känsla, nya banor, nya vapen , nya saker som turrets och killstreaks. Man får döda människor här istället för zombies det betyder helt ny miljö.

Jag ser prestige jävligt onödigt faktist. Tycker att tiden är bra på unlockning, en smaksak helt enkelt vissa har tålamod, vissa inte och nu när mw3 är "p12" spel så skulle jag inte tro att spelarna har tålamod att vänta i 20-30 timmar för unlock.

Hur balanserat är spelet? Spelet är mycket mer balanserat än mw2 och black ops och det finns vissa saker som är "op" men då är de inte lika dåligt som mw2. Grenade launcher är mycket sämre i mw3 och quickscopa är inte lika enkelt som mw2 men enklare än black ops.

Jag supportar inte mw3, ser ingen anledning till det. Men jag säger det jag tycker.

Det jag inte gilla på bf3 är att det är väldigt beroende på laget, många ser det jätte bra, väldigt kul och hjälpa till i laget, Sen är det 4 som är skitkassa, matchen förlorad tack vare att 4 inte kunde göra ett skit. Alla har sina åsikter och jag respekterar deras åsikt. Tack så mycket för din feedback.

Visa signatur

Fractal design define r3 artic white, 2x 6950 CF Corsair AX850w Intel i5 2500k MSI GD-55 REV B3

Permalänk
Skrivet av RiHjD:

Kan tänka mig att du spelar på Xbox eller Ps3. De flesta här på sweclockers spelar dator och där finns uppebara problem med mw3. Att Black Ops var en flopp på konsoll bör du också tillägga. Det spelet är allas favorit spel här så du lär få en del mothugg av detta påstående! (många)

Jag har spelet på både pc och xbox 360. Ingen stor skillnad men visst det är lite bättre på konsoll än pc men jag brukar ändå spela på dator pga kompisar

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thewiruz:

Ursäkta? COD har ju sett ut precis likadant sen MW1 men du förväntade mer av BF3 där allt är revolutionerande?

Är allt i Bf3 är revolutionerande?!?! det är väl typ bara Bf2 med bättre grafik och man kan ha sönder mer i omgivningen...

Permalänk
Medlem

Det är "coolt" att hata CoD och "coolt" att älska Battlefied för att det är svenskt.

Personligen tycker jag MW3 verkar mycket mer intressant tack vare MP. Grafiken spelar ingen roll för mig

Visa signatur

Core i5 3570K@stock||Asus Z77 Sabertooth||16GB 1600mhz G.Skill RipJaws X||5850 1GB||Corsair Force GT SSD 120GB||XFX XXX 650W||CM HAF XB||Opad Mk-85 MX Red||Win7 Ultimate Signature Edition signerad av Steve Ballmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Det är "coolt" att hata CoD och "coolt" att älska Battlefied för att det är svenskt.

Personligen tycker jag MW3 verkar mycket mer intressant tack vare MP. Grafiken spelar ingen roll för mig

Det har inget med att göra med vad som är "coolt" för det första, ganska omoget.

BF3 och MW3 är helt olika spel gillar man ett av dom så köper man det, easy as. Det ändå som är surt är de spelare som lirat cod sen nummer 1, de har bara fått se på hur spelet har stått still och nerdummats sen mw1. När mw1 kom ut så var det nåra år efter 2an, de var en ny tid i "historien", de slängde in perks, killstreaks osv vilket allt var nytt då.

Har det hänt något alls sedan dess? Ja, men alltför lite om man jämför mellan cod2 - mw1. Reskinnade vapen, nya maps med samma hus osv, nytt namn på samma perks, nya OMFG1337 killstreaks som bara förstör spelet för många.

Nu är BF3 också ganska likt BF2 i gameplay, och lite likt bc2 i grafik, men här kommer gamebreakern, de har FÖRBÄTTRAT sig efter de gamla spelen.

Eftersom jag lirat inom e-sport i både cod 2 och mw1 så var det rent förargligt att IW/acti sket totalt i allt som betyder esport när de släppte mw2, inga dedikerate servrar, inga mods så att nån iaf skulle kunnat balansera upp vapnen.

Tack för mej, ps: trött såhär på morgonkvisten och det var inte endast menat till dej knuckles, men du hamnade i citat likförbannat

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Megacrash:

Är allt i Bf3 är revolutionerande?!?! det är väl typ bara Bf2 med bättre grafik och man kan ha sönder mer i omgivningen...

ROFL!!! och vad är MW3 jämnfört med MW2 ? Det enda som kanske känns ingen i Bf3 är att det är krig.Vet inte hur många sätt det kan vara krig på men men...

Dessutom sa någon i tråden att det inte finns fuskare i MW3?
I BF3 stängs konton ner om fusk påträffas.Vad gör dom i MW3? Bannad från servern man fuskat på? COD måste vara alla fuskares våta dröm.Inte undra på att så många spelar det

Visa signatur

Core I7 920,Cosair 12gb ddr3,GA-ex58-UD5,Gigabyte GTX580,Corsair HX 850W,Intel X25MG2 160GB,2st WS 2TB@7200,Wacom Intous4 medium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uzor:

När det gäller gameplay så var black ops en stor framgång, de balanserade kill streaksen och gjord multiplayern mer spelbar.
Men självklart whinar alla över det där jäkla quickscoop som är helt värdelös och att killstreaksen suger.

Alla mw titlar har varit exakt samma sak, varför släppa ett nytt spel när det är mer en expansion eller DLC?
Ett nytt spel = Ny handling, i de flesta fall en ny spelmotor.
Produkt med samma handling, samma motor = Expansion eller DLC. Så har det varit av alla expansions jag har köpt.

Sedan säger folk att bf3 liknar bad company, visst gör det.
Men har ni glömt att det är en helt ny handling och en helt ny motor?
Man kan inte jämföra hur mycket underhållning ett spel har men man kan jämföra själva arbetet i spelet och hur uppdrag utförs samt hur balanserat det är, jämför man på dom punkterna så vinner bf3 med hästlängder.
Bara för att ni tycker att mw3 är roliga så kan ni inte säga att det är bättre än bf3 då alla inte har samma åsikter.
Då återstår de punkterna jag nämnde samt fler punkter.

Hur svårt är det att förstå, det ser ju mest ut som om det är folk som reggat från 2010 som gillar spelet, är det ett sammanträffande?
Det tror jag inte..

Jag har inte sagt att bf3 är bättre eller att det är likt bc2. Jag nämnde inte ens bf3. Och vem köper CoD för handlingen (singleplayer)? Det är ju multiplayer alla spelar och det är väldigt väldigt likt mw2. Och en expansion behöver inte betyda samma handling. Se bara på wc3 t.ex. Samma spelmotor + fortsättning på handlingen = en expansion. Mw3 är inte ett dåligt spel på något sett men jag tycker ändå de kunde ha lagt lite mer tid på det för att göra det lite unikt. Jag har spelat båda och skillnaden förutom nya vapen, banor, killstreaks osv är små ändringar i HUDen. Inget mer. Och så syftar jag på multiplayer.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Skrivet av setam:

Jag tycker grafiken duger i MW3. Att komma ihåg är att CoD är konsol spel och därför är grafiken medelmåttig, BF är PC spel och därför är grafiken underbar. Att jämföra dom är dumt för dom är olika spel riktat till olika personer men jag ska ge mig på det iallafall.
CoD levererar ett spel per år vilket innebär små ändringar per spel, BF levererar mer sällan vilket innebär mer ändringar per spel. Vilket är bäst? Jag personligen tycker, många spel, små ändringar. Varför? Om ett CoD suger är det inte hela världen, det kommer ju ett nytt om 12 månader. Jag tycker också det är bra för variationen att dom gör många spel, med BF känner jag att det blir alldeles för utspelat innan ett annat kommer ut. Nu kommer många få NördRage för att jag skrev det där, men jag vet att MW3 är MW2 likt väldigt mycket vilket på vissa sätt stör mig och på andra är otroligt bra. CoD har hitta sin ``grej´´ sin magiska formel för framgång. CoD behöver inte och ska inte ändra så mycket som BF för CoD är``som det ska va´´ medans BF har inte sin magiska formel på samma sätt. BF är tvåa efter CoD och det är bara så, vad du än säger ändrar inte det.
Och alla som gnäller över att MW3 är DLC till MW2, vet för det första inte vad dom pratar om, och för det andra: Är inte BF3 lite för likt BFBC2?

``And let the hate commence´´

Men bf3 finns ju också till konsoll. Skillnaden är att bf3 gjordes till PC först, och sen "gjorde de om" det till konsol. Cod är gjort till konsol först, och sen bara portat över till PC.
Problemet med - och syftet med - ett spen per år är inte att det är lite ändringar varje gång. Det är att tjäna så mycket pengar som möjligt så fort som möjligt! Förresten, finns det någon som gillar mw3, men som inte gillade mw2? Tror inte det.
Och nej, bf3 är inte för likt bc2. BF3 har en helt ny spelmotor, nya banor, nya allt. Sen om spelen liknar varandra... det är väl ändå en serie? Men att släppa ännu ett mw med samma modeller, samma spelmotor, samma vapen, samma spel! Du måste väl ändå förstå att de gör det bara för att tjäna mer pengar?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thewiruz:

Revolutionerande? Vad är revolutionerande?
BF3 är en blandning av BF2 och BC2. Inget är nytt. Inget är revolutionerande.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB